Treenit

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jonsson
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Juttelin tänään neuvolassa tästä urheilu asiasta, tarkennus urheilun jatkamisesta sit kun se motivaatio löytyy niin sano et kannattaa jatkaa varovasti ja itseä kuunnellen, varsinkin jos ollu pitkä tauko... Joten ripeää kävelyä ja kropan painoilla ajattelin aloittaa jahka se motivaatio iskee:p

Itellä aina ollu halu että tekis mieli liikkua ja kiinteytyä ja ennen raskautta oisin halunnukki tiputtaa muutaman kilon pois..on nii rapakunto itellä ja ei oikei tiiä miten tätä kuntoa kohottaa..pelottaa että pääseekö loppuvaiheessa liikkeelle ollenkaa kun ei ole kuntoa juurikaan..nyt yrittänyt motivoida itteesä että kävelis paljon mutta sekin vesittyny sohvaperunana olemiseen..jumppahommia miettiny mitä kotona uskaltais tehä ku viikkoja 9 takana...uskaltaako kahvakuulan kanssa heilua..yritän ottaa edes nuo kävelyt raskauden ajan liikunnaks ja pitäshä sitä vissii reenailla vatsanpohjalihaksiakii

Mammuska jos oot aikasemmin kahvakuulaa heilutellu niin anna mennä vaan, muistat vaan kuunnella kroppaa ja pitää sen keskivartalon kireenä;)
Millonkohan sitä sais itsestään sen innon kaivettua? Ei oo vieläkään näkyny:( mitenkäs muut joko treenaaminen innostaa?

Mää oon saanu käytyä 2x/vko salilla ja jonkun verran kävelyllä, mutta murto-osa entisestä. Oon tosi tyytyväinen näihin kuitenkin. Parasta olis jos pääsis liikkumaan aamupäivästä jolloin on eniten virtaa. Työpäivän jälkeen on niin tööt että ruoanlaittokin on jo saavutus! :)

Ei kiinnosta treenaaminen sitten pätkän vertaa, ei vaan jaksa eikä pysty. Morkkis kyllä tulee kun jättää salille menemättä, mutta ei tämän väsymyksen kanssa treeneistä tulisi kyllä yhtään mitään. :shy:

Lauantaina oltiin lasten jumpassa, ja jo se mukana tekeminen ja pieni lapsen pomputtelu oli ihan liikaa. Huimaa, heikottaa ja oksettaa. Pyöräily tuntuu myös tosi raskaalta, kävely on ollut minimissä. Josko se tilanne tässä kuukauden sisään muuttuisi.. Attackiin en enää uskalla mennä, menen sitten spinnuun kun näyttää siltä, että kykenee tekemäänkin jotain.

Ensimmäinen balance moneen moneen viikkoon! Hyvää teki ja nyt on voittajafiilis! Josko tästä suosta oltais vihdoin nousemassa ja treenienergiaa riittäis pian enemmänkin!

Juu ei meikäläiselle näemmä nyt sovi korkeansykkeen treenit.. kyllähän tuota on jo pistänyt merkille sen, että hengästyy herkemmin jo ihan muutenkin, mutta eilen ajattelin pitkästä aikaa tehdä napakan hiit-treenin ihan kuin ennen raskauttakin..
Mutta luoja paratkoon, kun tuntu että henki lähtee. 5min pystyin..

Tyydyn suosiolla rauhallisempitempoiseen treenaamiseen ja kävelyihin.. nyt kun alkaa pahoinvoinnilta kyetä taas liikkumaan.

Mua tällä hetkellä mietityttää rivakka liikunta, kiitos tän sutun:bored: ehkä täälläkin tyydytään arkiliikuntaa lasten kanssa... Eipä kyl motivaatiotakaan löydy liikuntaan edelleenkään... Liian paha olo ja liian väsy:rolleyes:

Itellä täällä sellainen tahti että kerran tällä viikolla käyny reippa tunnin lenkin ja muute liikunta onki ollu ku töihi kävelly ja hyötyliikuntaa...nytki herkkujen kanssa sohvalla :shy:

Mä oon luovuttanut... Mulla ei riitä aika ees lenkkeilyyn saati mihin muuhunkaan, ku toi ukko töissä koko ajan... Noh tänään olisin päässy lenkille mut valitsin päivä unet... Et mulla on kaksi ongelma kohtaa tässä, ajan puute ja jaksaminen... Panostan painon hallintaan;) hän sanoi mussuttaen suolapähkinöitä:p sit kun tää olo paranee niin ryhdistäydyn ja rupean tarkkailemaan syömistä vähän tarkemmin;) nyt oon armollinen itselleni ja syön kun oksettaa ja liikun sit joskus... Kaipa mä vielä joskus saan lihakset takas, ehkä!

Täällä myös yksi aktiiviliikkuja! Ennen raskautta liikuin 5-6krt/vk valmentajan opastamana. Viimeisimpänä innostuksena tavoitteellinen kuntosaliharjoittelu, jonka lisäksi fiiliksen mukaan (polku)juoksua, pyöräilyä, kiipeilyä, hiihtoa,... Valmentaja luuli, että vapautan hänet ohjaustehtävistä raskauden ajaksi, mutta sanoin, että nyt vasta häntä tarvitsenkin :D. Eli salitreenit jatkuu 3krt/vk, mutta kovien massa-/voimatreenien sijaan ylläpidetään ja treenataan raskausaikaa helpottavia lihasryhmiä. Esim. takarekisteri (alaselkä, ahteri, takereidet, pohkeet...) on hyvä pitää kondiksessa, että kroppa kestää muuttuvan painopisteen :). Sen lisäksi käyn kiipeilemässä 1krt/vk ja fiiliksen mukaan juoksu-, kävely- tai pyörälenkeillä. Niin pitkään urheilen ja liikun, kuin kroppa sallii!

Kiinnostuneille muutamia hyödyllisiä linkkejä, joita olen itse lueskellut:
http://www.ukkinstituutti.fi/ammattilaisille/terveysliikunnan-suositukset/liikunta_raskauden_aikana
http://aitiysliikuttaa.blogspot.fi/2015/05/kehon-muutokset-raskausaikana-ja-niiden.html
http://aitiysliikuttaa.blogspot.fi/2015/06/kun-urheilija-tulee-raskaaksi.html
http://aitiysliikuttaa.blogspot.fi/2015/10/voimaharjoittelu-raskausaikana-ja-sen.html
https://www.girlsgonestrong.com/blo...-how-to-plan-your-strength-training-workouts/
http://www.tiede.fi/artikkeli/uutiset/aidin_liikunta_auttaa_sikion_aivoja

Haluaisin uimaan, mutta bikini-ihminen en ole, uimapuku taas ei sovi myöhemmin enkä viitti ostaa odotusta varten uikkareita :(

Mä en normaalisti tykkää pitää bikineitä, mutta kun esikoista odotin suht viimeisilläni, niin oli mukava pitää bikineitä. Ihmeen pitkään sopi kyllä normi uikkarikin päälle, ehkä jonnekin viikolle 32-34 ainakin.

Täälä myös treenaillaan säännöllisesti. Ihmeen hyvin jaksoin attackissakin hyppiä tällä viikolla :) Tavotteena olis liikkua (kuntosali, jumpat, lenkkeily) loppuun asti tietysti oman kunnon mukaan! Telinevoimistelun alotin tänä syksynä ennen tietoa raskaudesta ja sielläkin aion käydä loppuun asti mutta teen helpompia ja turvallisempia juttuja. Tänään 8+6 :)

Haluaisin uimaan, mutta bikini-ihminen en ole, uimapuku taas ei sovi myöhemmin enkä viitti ostaa odotusta varten uikkareita :(

Lily normiuikkarilla pärjää tosi pitkään, joten mene vaan. Eihän sitä kannata etukäteen harmitella vaikka joku homma ei myöhemmin onnistuiskaan. Sit yks hyvä on kans ne tankini-bikinit, missä se yläosa on pitkä ja sellanen toppimainen. Varsinkin jos löytää sellasen missä se toppi on vähän väljän mallinen ni sillä pärjää varmasti loppuun saakka. Ja uimistahan ei enää suositella viimeisille viikoille kun kohdunsuu on jo pehmenny tai vähän auennu.

Ihanaa et tulin lukemaan tätä ryhmää, niin sain patistettua itseni lenkille.. :)
Kun tuosta uimisesta puhuitte, niin tuli mieleeni....
Tiiättekö saako uimahalleissa käyttää noita mekkouimapukuja kun en oo koskaan pistäny merkille...?:laughing002 Musta ois niin kiva alottaa tuo uiminen, mutta vaikka suht hoikka ja normaalivartaloinen olen niin, tykkäisin enemmän peittävästä mekkouimapuvusta kun bikineistä.. Normi uimapuvut on mun mielestä taas vähän tylsiä.. ? Ja onko noi mekkouimapuvut enempi rannalle.. ?

Mam17 ainakin meilläpäin on mekkouimapukuja näkynyt :)

Esim. paikoissa joissa on shortsit kielletty ongelmana on materiaali. Kaikki näkemäni mekkouikkarit on ollut ihan siitä normi uimapukukankaasta, joten sen kanssa tuskin on ongelmia. Erot hallien kesken on tietysti mahollisia.

Mikäs täällä ihmisillä olla treeni into kun alkaa eka kolmannes takana ja olot (kai) tasaantumaan päin?
Mä en oo plussan jälkeen tehny oikeestaan mitään... Ja nyt kun taas kipeenä niin tiiä millon tässä pääsis ees kävelylle? Ei voi kyl kehua että oisin reipas ollu, ei oikein menny niinku ajattelin...:/

Alkaa kyllä omassa voinnissa ja jaksamisessa huomata, että pahin väsymys on selätetty. :) Empä mäkään reipas ole ollut, kuukauteen ei ole tullut tehtyä melkein mitään... :shy: Mutta nyt tosiaan kun olo alkaa olla parempi, pyrin käymään salilla edes sen 2 kertaa/viikko.

Takaisin