Treenit

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jonsson
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä ajattelin huomenna kokeilla et mitä kroppa tykkää treenaamisesta... Toivottasti tykkää siitä enempi kun juoksemisesta:D

Mä pyöräilen duuniin ja oon kyl huomannu hengästyväni tosi paljon helpommin ku ennen. Tuntuu et etenen etanavauhtia ja silti tuntuu rankalta. Eipä siinä muuta ku lähtee vähän aiemmin matkaan ku ennen. Ne minuutit on vaan aamulla niin kalliita. Jumpassa yritän käydä kerran viikossa. Mulla ongelmana liikunnan suhteen on perustaudin aktivoituminen ku piti lääkkeet lopettaa plussaan. Täytyy toivoo että jossain vaiheessa tulehdukset rauhoittuu. Näin olen lukenut että suurimmalle osalle reumaatikoista onneks käy raskauden ekalla tai tokalla kolmanneksella. Sitä odotellessa!

Mun olisi myös tarkoitus tänään treenata. Toivottavasti vaan jaksan salille raahautua, meinaa tämä väsymys ottaa vallan. :arghh:

Täällä innoissani kirjoittelen kun löysin tällaisen ketjun :)

Itse pelaan kilpatasolla tennistä ja ennen raskautta tulikin treenattua 6-8 krt viikossa mikä sisälsi tennistreenit ja sitten pari kertaa viikossa salia tai muuta fysiikkatreeniä. Välillä lenkkeilyä. Kehonhuolloksi Yin-joogaa.

Kisat jäivät heti kun sain tietää olevani raskaana ja otin tälle kaudelle "vain" 2 x 1.5h per vko tennistreenit ja sen lisäksi PT:ni teki minulle 4-jakoisen saliohjelman. Pyrin siis liikkumaan edelleen paljon, se kuitenkin kuuluu vahvasti elämäntapoihini. PT:ni mukaan lihasharjoitteluun kannattaa kiinnittää enemmän huomiota, varsinkin keskivartalon vahvistamiseen, kun vatsan kasvaessa ryhti huononee kun kehon painopiste on hyvin erilainen. Näin pystyisi vahvana kantamaan pallomahaansa. Se, että käyn salilla pumppaamassa hauista ja olkapäätä ei ole minulle minkäänlainen treeni kulutukseltaan, mutta jalkapäivänä pitää kyllä katsoa, ettei ala repimään ja sykkeet nousemaan. Raskauden edetessä aion varmasti sauvakävellä enemmän nilkkapainojen kanssa tai ilman. Tennistä aion pelata joulukuuhun saakka jos vain pystyn. Tässähän voi vielä tulla vaikka mitä. Minulla ei ole ollut mitenkään älyttömiä oireita, nyt viikon sisällä pahoinvointi hieman lisääntynyt. Kuitenkin treenatessa olen kokenut, että ne on niitä hetkiä kun koen itseni oireettomaksi ja saan nauttia "omasta itsestäni", mutta eilen tunsin pahaa oloa treeneissä. Saa nähdä lähtikö kello tikittämään tenniksen pelaamiselle tai ylipäätään hikitreenaamiselle :D

Olen muutenkin paljon miettinyt, että paljon liikuntaa pitäisi vähentää raskauden takia. Kaikkialla vain suositellaan, että "liikunta on sinulle hyvästä", mutta koen, että olen vähän eri asia, kun minun on pitänyt paljon kiinnittää huomiota siihen, että tajuan pitää edes yhden lepopäivän viikossa. Juttelinkin lääkärin kanssa aiheesta ja sanoi, että ekassa kolmanneksessa voi täysin normaalisti treenata eikä se vaikuta alkioon/sikiöön. Mutta toki olen vähentänyt määriä ja keskittynyt enemmän treenien laatuun.

Haluaisinkin kysyä onko täällä muita jotka ovat tottuneet kovaan treeniin tai harrastavat kilpatasolla jotakin urheilulajia? Itselleni on hyvin vaikeata päästää irti pelaamisesta, se kun on ollut elämässäni jo 9-vuotiaasta saakka. Treenaaminen on yksi mitä ainakin tällä hetkellä eniten käsittelen raskauden myötä, että miten paljon elämäni tulee muuttumaan lapsen syntymän jälkeen.

Ennen esikkoa harrastin potkunyrkkeilyä semmoset 15- vuotta. Josta n puolet kamppailin junnujen SM tasolla, pari pokaalia löytyy myös;) Kun liian vanhaksi tulin niin varsinainen kilpailu jäi taa mut taitojen hionta ja kunnon puolesta potkunyrkkeily jatku esikon odottamiseen asti josta vaihdoin sit kuntonyrkkeilyyn kun siinä ei "oteta osumaa". Nyrkkeily piti lopettaa siinä 15-20 viikkojen välissä kun alko supistaa treeneissä. Nyt on sit potku/kuntonyrkkeily ollu tauolla viimeiset 6-vuotta kun lapsia tullut tasaiseen tahtiin:D mun piti palata tatamille mut se tämän raskauden myötä jäi vaan haaveeksi, ehkä sit joskus vois palata vaikka tyttöjen kanssa lajin pariin... Tai se ainakin on haave;)
Kyllähän sitä lajia kuin lajia voi jatkaa niin pitkään kun hyvältä tuntuu... Näin ainakin mä;) nyt olis tosiaan tarkoituksena saada pidettyä yllä saavutettua lihaskuntoa ainakin sen verta ettei painoa tulis ainakaan se 30kg mitä noista 4 tuli yhteensä:p

Joopa joo, ei sitä sitten itsestään saa aikaseksi et mitään treenais... Väsyttää...paljon...hyvin paljon.... Vitalis mikä läski paska olo:(
Sori avautuminen...

Äippä x4, "ihanaa" kuulla etten ole ainoa! Eipä eilisestä sali reissusta mitään tullut kun väsymys otti vallan. Tänään myös piti mennä mutta p*skat, koomassa koko päivän ollut. Tulee kyllä ihan laiska ja saamaton olo ja tästä johtuen on ihan pettynyt itseensä. :arghh: Sentään aamupäivällä jaksoin yli tunnin lenkillä käydä... :shy:

Älkää nyt, jaksamisen mukaan! Mullakin siis jäi tänään balance väliin... Tai ehtisin sinne vielä, mutta en vaan jaksa. Kohta se väsymys on ohi, ja jaksaa taas. :)

Onpa "hauskaa" kun en oo ainut ketä ei nyt hotsita:) munhan ei siis tarviis mennä minneen kun mun punttis on kotona, mut silti vaan niin vaikeaa:p kokeillaan pe uudestaan... Onneksi sentään ma,ti ja to menee mukavasti kerhossa (2lapsen vienti/haku) kaupassa pitää käydä hakemassa täydennystä ja kaikki rattaita tönien suunnattomassa kiireessä...kirsikkana kakun päällä mäkinen maasto:)

Mun oli kans ajatus mennä balancee tänää mut ei vaan jaksa.. Kai se on olojen mukaan mentävä.. Huoh. Onneks ees työmatkat saa pyöräiltyä.

Mä yritän kynsin ja hampain pitää kiinni siitä, että kävelisin töihin ja takas päivittäin, matkaa suuntaansa noin 3km. Tulisi edes tehtyä jotain ja jos helpottaisi vähän turvotustakin. Eilen kävin tosin niin sykkeet nostattavalla tanssitunnilla ettei ehkä pysty enää sellaista niin täysillä tekemään vaikka olikin superhauskaa!

Otin itteäni niskasta kiinni ja raahauduin salille! :smiley-bounce005

Hieman kyllä erilaiselta tuntui, nopeammin hengästyy ja tänään vaunulenkilläkin tuntui, ettei jaksaminen ole samanlaista kuin ennen raskautta. Noh, jotain on sentään tehty vaikken salilla ihan 100% jaksanut panostaa. :)

Hyvä Talvitintti:) on kyl totta et hengästyy ja sykkeet nousee nopeammin kun ilman masukkia... Kroppa käy kierroksilla kun luodaan uutta elämää;)

Mulla on edelleen tämä raju flunssa, kevyt kävelykin saa olon kurjaksi :( ja mieli niin halajaa lenkille!

Juu ei natsaa tänäänkään treenaus:/ mikä tässä nyt on niin vaikeeta et ei saa itseään niskasta kiinni? Huomenna lenkille... Ehkä:p

On kyllä käsittämättömän vaikeaa lähteä treenaamaan. Väsyttää, oksettaa ja palelee. Täytyy vissiin opetella olemaan armollinen :) Pää kaipaisi kunnon treeni tuuletusta, mutta muu kroppa sanoo että sohvan ja vessanpöntön välinen väli riittää :)

Ihannekuvissani mietin aikoinani, että treenaan varmasti raskauden aikana niin paljon ko pystyn.. Ja tässä sitä sohvalla viltin alla ollaan :D

Fuego sama ihanne kuva... Todellisuus koostuu vaan kotitöistä selviämisestä... Noh 8kk jäljellä.. Jos ensi viikolla?

Takaisin