Treenit

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jonsson
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sama täällä, ei kyllä nappaa yhtään. :meh: Väsyttää ja paleltaa ja tänään ollu niin itkupotkuraivari - päivä ettei mikään huvita. :mad:

Teettekö syviä vatsa- ja selkälihaksia, tai jos on jo ollut raskaana, niin teittekö silloin? Mulla itsellä on selkä ollut nyt 4-5 vuotta enemmän tai vähemmän huonossa kunnossa ja itse joudun nyt tekemään lihaskuntoa säännöllisesti ja venyttelemään 2 kertaa päivässä. Se silloin aikoinaan alkoi armottomasta noidannuolesta, joka teki aivan liikuntakyvyttömäksi ja siitä asti se on ränkännyt aina välillä. Aika hyvin kuitenkin ajoittain kestää raskasta liikuntaakin. Sählyn kilpailumielessä olen jo jättänyt pois, mutta arvon tässä että kuinka kauan uskallan korista vielä harrastaa. Olen ajatellut että korvaisin sen spinningillä, pyöräilynhän pitäisi sopia aika pitkällekkin raskautta. Onneksi tulee kuitenkin koiran kanssa pakosta liikuttua. Olen ottanut nyt oikein asiakseni joka päivä lähteä koiran pitkälle lenkille mukaan, vaikka mies oliskin vapaalla ja kävis sen kanssa. Käydään sitten koko porukka aina joku metsälenkki reippailemassa.
Ainiin viimeisessä Fit lehdessä oli raskausajan vatsatreeni, pitää varmaan alkaa tutustumaan siihen.

Jos sulla on selkäjumeja niin unohda se spinning raskausaikana muutenkin selän painopiste muuttuu ja noidan nuoli voi pamahtaa päälle. Voit pyytää neuvolasta ajan fysiolle joka kattoo sulle sopivan harjoituksen

Niin, siis taustahan on sellainen tässä, että keväällä ollessani raskaana (ei jatkunut loppuun) kävin fysioterapeutilla, juuri hältä olen saanut osan lihaskuntoliikkeistä ja venytysohjelman. Hän sanoi, ettei ole mitään estettä spinningille, koska juuri sillä sain selän kuntoon silloin 4-5 vuotta sitten. Ongelma on että jos en liiku, niin se menee heti huonommaksi. Kuitenkin oli sitä mieltä että jos antaa olo myöten voi pyöräillä ekan ja toka kolmanneksen. Keventää vaan tehoa mitä pitemmälle menee raskaus.

itse en kyllä suosittele, mutta fiiliksen mukaan tietenkin teet. Tuosta ollaan niin montaa mieltä, mutta tosiaan liikunta nyt on parasta mitä voit selälle antaa :)

Meidän neuvolassa sanottiin et omien tuontojen mukaan! Vatsalihaksia tekisin jos jaksaisin... Tai oikeastaan tekisin just niitä samoja asioita kun ei raskaana jos vaan saisin perseeni ylös mun ihanalta keltaiselta nojatuolista:p eka kolmannes tosiaan voi tehä vatsojakin ja elää normaalia elämää mut sit tokasta etiäpäin otat rennommin:)

Voi että mua syö.. Aamulla söi aikasemin kello, että meen ennen töitä salille (mitä oon tehny monesti ennenkin).. Maha oli sen verran kipeä ja olo huono etten päässy ko töihin. Oon tosi aktiivinen salilla kävijä ja tämä syö mua ihan älyttömästi :angry4 Ja iltaisin töiden jälkeen oon niin väsy, että kauppa ja ruuanlaitto on jo saavutus.. Miten teillä muilla menee treenaaminen?

Ei mene:( nyt on tää flunssakin verukkeena... Ennen tätäkin motivaatio pyöreä 0 (ton voi alle viivata n 10 kertaa;)) ei vaan jaksa, eik kiinnosta, ei hotsita, ei vaan löydy motivaatiota... Tätä menoa voin sanoa heihei lihaksille ja hyvälle kunnolle... En oo treenannu tai käyny lenkillä vissiin 2 viikkoon:( olen erittäin pettynyt itseeni!!!
Ainut liikunta mitä tulee tehtyä on tyttöjen vienti kerhoon/kaupassa käynti rattaita työntäen... Itsesääliä:( :( :(

Tänään tanssissa otti pari kertaa ylävatsasta, vähän niin kuin pisti. Voi olla juuri sitä itse pistoakin mutta silti heti tuli, että apua! Himmailin vähän kun meni ohi ja jatkoin rauhallisesti. Ärsyttävää silti kun ei millään haluaisi olla liikkumatta mutta ei nyt missään nimessä raskauden kustannuksella.

Ai mikä treenaaminen? :grin Viimeksi viime viikolla tuli salilla käytyä sekä lenkillä... Sovittiin miehen äidin kanssa, että hän tulee huomenna siksi aikaa pojan seuraksi että pääsisin salilla käymään, mutta saa nähdä viekö väsymys jälleen kerran voiton... :meh:

Samaa mietin, mitäs tää treenaaminen on... Jos se on jotain suolaista syötävää, niin lähettäkää mulle kotipakettina, kun en jaksa lähtee ees hakee mistään :grin

7+5 ja olo on vahva kuin keitetyllä spagetilla

Eilen tosiaan piti salilla käydä, no arvatkaas vaan meninkö... Salin sijaan kävelin kauppaan ja ostin pari suklaapatukkaa! :laughing021

Ei kyllä oikeesti naurata yhtään, niin saamaton olo ja pettynyt omaan motivaatioon. :meh:

Mää sain eilen itteni salille ja teki hyvää! Mutta kylläpä se vie energiaa loppu päivältä! Ennen kävin noin 4x viikossa salilla ja tavoite on nyt 2x johon olisin tyytyväinen :) Noh, vissiin päivä kerrallaan!

Tsemppiä kaikille, toivottavasti ekan kolmanneksen jälkeen alkaa energinen aika.. Niin varmaan :D

Hyvä fuego! Oot reipas;)
Mulla on suunnitelma, lapset lähti äsken mummolaan, palautus sunnuntaina ja minä käyn joka päivä koiran kaa lenkillä! Eiks nii? Yritetään ainakin;) ens viikolla vois sit oikeasti treenata... Edes vähän! Kohta ei oo lihaksia minkäänlaisia jos ei ala ryhdistäytymään!

Mä odotan edelleen, että tää flunssa loppuu! Kohta kolme viikkoa sairastamista takana :O

Omppoloinen kokeiles sekottaa kuumaan veteen inkivääriä,hunajaa ja sitruunaa ja aamusin tyrni mehu shotti... Noilla menny meidän flunssat parissa päivässä;)

Mä eilen päivällä sain jonkun mielenhäiriön ja varasin lapsiparkin illalle ja tälle päivälle. Tein sen sängyssä maaten, ja sitten kun nousin ylös niin aamun huimaus ja oksetus jatkui. Mutta enhän mä enää voinut sitä perua, niin illalla sitten pakkasin tytön pyörän perään ja lähdin polkemaan balanceen. Lopulta se olikin ihan hyvä veto, olo oli illalla ihan hyvä, eikä edes haitannut polkea kotiin kaatosateessa.

Tänään jooga, ja sekin teki hyvää. Mulla on jostain syystä kroppa nyt tosi jumissa, enkä saa kunnolla nukuttua jos en ole samana päivänä venytellyt kunnolla. Kevyt huoltava liikunta illalla on siis ok, aamupäivällä pelkkä rattaiden työntäminen meinaa viedä tajun.

Takaisin