Treenit

Mä pelästyin kyllä sitä viimeöistä, en edes vetänyt kovin rankkaa spinnua, mutta mun mielestä öiset migreenioireet johtui kyllä siitä treenistä. Viimeksi lepäsin koko tämän pahoinvointijakson. Eikös treenin pitänyt auttaa pahoinvointiin, ei pahentaa sitä? Jätän joka tapauksessa ainakin tämän ja huomisen treenin välistä, tänään mikään ruoka ja juoma ole pysynyt vielä sisälläkään.
 
Ekalla kolmanneksella (omaa kroppaa kuunnellen!) saa reenailla aika normaalisti. Sitten välttää kohtuu kohdistuvia liikkeitä (mm. prässi), suoria vatsoja, malttaa pitää sykkeet alle 160 ja mieluummin pitkät sarjat pienemmillä painolla kuin maksimia lyhyillä. Näin tiivistettynä, millä perusteilla ite aion mennä :)

Tänään ois alkanu kuntonyrkkeily. Väsytti vaan niin pirusti ettei tullu mentyä. Maannu vaan sohvalla koko illan. Niiiiiiin huono omatunto..
 
Mä pelästyin kyllä sitä viimeöistä, en edes vetänyt kovin rankkaa spinnua, mutta mun mielestä öiset migreenioireet johtui kyllä siitä treenistä. Viimeksi lepäsin koko tämän pahoinvointijakson. Eikös treenin pitänyt auttaa pahoinvointiin, ei pahentaa sitä? Jätän joka tapauksessa ainakin tämän ja huomisen treenin välistä, tänään mikään ruoka ja juoma ole pysynyt vielä sisälläkään.

Itse asiassa itse oo jostain oon lukenu et teenailu pahentaa migua. Ainakin jos tulossa ja lähtee treenaileen. Tai itellä oli kun luulin et orastavaa päänsärkyä ja lähdin kävelylle, jos happi helpottai = kova migukohtaus :sad001 Mut tää pitkälle mutua..
 
Täällä huutelee uudelleen liikunnan ilot löytänyt:) mulla oli ekaraskaus todella rankka, olojen ja supistusten takia joten sillon liikunta jäi kokonaan pois jo hyvissä ajoin ja pysyikin monta vuotta pois:/ nyt neljännen syntymän jälkeen oon saanut melkein 30kg pois semmoisessa reilussa 6kk aikana! Oon saanut palatuksi ihanien harrastusteni pariin 3xviikossa käyn 30-40min juoksulenkillä koiran kanssa ja 2-3xviikossa on sit voimaharjoittelua kahvakuulalla/levypainoilla. Tarkoitus oli aloittaa kuntonyrkkeily mut taidan jättää sen nyt vielä taka-alalle... Neuvolasta piti ihan kysellä mitenkäs syke asiat ja välitettävät liikkeet niin sano et enää ei oo maks sykkeitä ja kaikkea saa ekalla kolmanneksella tehä kunhan se tuntuu hyvältä... No niin meinasin tehdäkin:) kaloreiden syömistä pitää vaan lisätä hieman mut muuten mennään niinku tähänkin asti:wink
 
Kävin 3-5 kertaa viikossa salilla tekemässä lihaskuntotreenejä kovalla panoksella tässä esikoisen synnytyksen jälkeen (esikko oli puol vuotias ku palasin salijäseneksi) , sit kun työt alko ni yritin pitää edes sen kolme kertaa . Lopputulos että ajan itteni loppuun, ei meinannu riittää energiaa enää kotiin jossa taapero kovasti kaipaa mielen virikkeitä. Päätin sitte että VÄHINTÄÄN kerran viikossa puntille ja lisäksi vaunuilulenkkejä tai koirien kanssa menemistä. Tää toimii mulle nyt vaikka haluamiani tuloksia en saa näin vähäisellä lihaskuntoilulla. Tosin tulokset saa odottaa, kun kerran paksuna ollaan. Nyt päämääränä on lihaskunnon ylläpitäminen :)
 
Tiedättekö kannattaako saunapilatesta tai saunajoogaa harrastaa raskaana? Tai tässä tapauksessa raskauden alkuvaiheessa?
 
Eilen tosiaan kyselin että tästä kuntoilu asiasta neuvolan mielipidettä ja sanovat että jos tuntuu hyvälle niin anna mennä vaan:) saunassa kyl verenpaine heittelee (ainakin mulla) et kannattaa kyl kuunnella todella tarkkaan omaa kehoa!
 
Mistä ihmeestä sitä ammentais treeni tai ees lenkki intoa? Ei vaan jaksa/huvita/kiinnosta:sad001 nyt jo viikon ollu tekemättä yhtään mtn, ja on kyl niin laiska olo:/ mistä te löydätte motivaation?
 
Oon miettiny samaa äippäx4 :D Viikko tullu maattua sohvalla täällä ja miettii et missä se motivaatio on..
 
Mä olen korkeintaan saanut itseni kävelemään tytön kanssa. Käytännössä siis en ole tehnyt mitään. Pelkään sitä migreeniä, joka tuli edellisen treenin jälkeen. Voisi vaikka maanantaina taas kokeilla joogaa.

Uskaltaako sitä tän pahoinvoinnin loputtua enää jatkaa rankkoja treenejä, vaikka on ollut hyvä tauko? Alan vähän epäilemään sitä Bodyattackin jatkamista.
 
Onpa kiva kuulla että muillakin on motivaatio pulaa:) jos kokeilis huomenaamulla juoksu lenkkiä kun mieskin vapaalla... Jos vaikka sais itsestään sen verta irti:p
 
Mäkin olen viime ajat ollut tosi laiska, vaunulenkitkin jääneet hyvin lyhyeen.. :oops: Välillä tulee sellainen olo ettei millään jaksa mennä salille, mutta jostain saa kaivettua sitä energiaa sen verta että ajaa salille, ja alkulämmittelyä kun tekee niin sitä energiaa saa kummasti lisää ja hyvillä fiiliksillä treenaa loppuun asti. :)

Raskausaikana yritän pitää järjen päässä ja jos oma kroppa / mieli sanoo että ei, niin ei sitä treeniä ole just silloin pakko tehdä. Omaa kroppaa kuunnellen toimin ja annan itselleni luvan levätä jos siltä tuntuu, me naiset tehdään jo niin tärkeetä työtä kasvattaessamme uutta elämänalkua masussamme :wink
 
Niin totta Talvitintti:) noh huomenna ainakin meen lenkille... Oli mikä oli:p
 
Mulla on vieläkin niin kova flunssa, että lenkit ja kaikki siirtyy ainakin viikolla.. Mutta sitten taas reippailemaan :D
 
Mä oon muuten turhan laiska liikkumaan (hyi mua), mutta joogassa käyn säännöllisesti. Oon lukenu, että erityisesti astangaa ei suositella ekan kolmanneksen aikana, joten vaihdoin sen heti plussan jälkeen integral hathaan, mikä on kevyempää. Mietiin kuitenki, et pitäiskö mun jo sanoa ohjaajalle jtn, jos joitain asanoita ei kannattais tehä? Isoimmat kierrot ja semmoset toki teen kevyemmin.

Te ootte ihailtavan reippaita, ois mahtavaa jos sais raahattua ittensäkin ees joskus lenkille! Jotenkin muka vaan väsyttää aina liikaa...
 
Lenkillä käyty ja kyl nyt jää juokseminen pois... Alko pistää ihan pirusti mahaan:sad001 jos sitä nyt vaan kävelee painot nilkoissa ja ranteissa... ens viikolla kokeilen mitä mieltä kroppa on treenaamisesta... Varmaan jätän jo nyt keskivartalon ja hyppynarun kokonaan pois ja keskityn jalkoihin/pakaroihin ja käsiin/rinta/selkä... Vitsi kun harmittaa...
 
Vaahterahei, mä kirjoittelinkin tässä ketjussa just aiemmin tuosta jooga ensimmäisellä kolmaneksella aiheesta kun ekas raskaudes kävin just astangassa tietämättömyyttäni.. Ei siis tullu mitään mut aion kattoo nyt vähän tarkemmin. googlettamalla löytyy kyl ihan hyvin tietoo et mitä siinä joogassa ekalla kolmanneksella kannattaa välttää, niitä oli just esim tiukat kierrot, pää alaspäin asennot (paitsi alaspäin katsova koira).. Esim yoga first trimester hakusanoilla pitäis löytyy infoo. Jos pystyt ohjaajalle sanoo ni miksei sanoiskin varmuuden vuoksi.
 
Jonsson ajattelin kokeilla ens viikolla uudelleen, mut toisaalta kunhan sais ees lihakset ylläpidettyä niin kaipa sitä voi taukoillakin jos ei vaan pysty... Ylläpitoa ja painonhallintaa siis:)
 
Tänään oli jooga, ja se oli kyllä hyvä veto. Ei mitään sivuvaikutuksia ja fiilis koheni. Tutkailin vähän tuota joogaa, käyn siis hathajoogassa ja se tuntuukin tosi kevyeltä, jopa bodybalanceen verrattuna. En muistanut lukea niistä raskausrajoituksista etukäteen, niin kuulostelin vain oloa. Kevyet kierrot istuen ja seisten tuntui ihan hyvältä, mutta kierrot maaten jätin kokonaan väliin, kun ensiyritys tuntui jo ikävältä kohdun alueella. Edellisellä kerralla pari viikkoa sitten ei ollut vielä mitään ikävää tunnetta.

Keskiviikkona sitten balance, en malta odottaa. :)
 
Takaisin
Top