Täällä innoissani kirjoittelen kun löysin tällaisen ketjun :)
Itse pelaan kilpatasolla tennistä ja ennen raskautta tulikin treenattua 6-8 krt viikossa mikä sisälsi tennistreenit ja sitten pari kertaa viikossa salia tai muuta fysiikkatreeniä. Välillä lenkkeilyä. Kehonhuolloksi Yin-joogaa.
Kisat jäivät heti kun sain tietää olevani raskaana ja otin tälle kaudelle "vain" 2 x 1.5h per vko tennistreenit ja sen lisäksi PT:ni teki minulle 4-jakoisen saliohjelman. Pyrin siis liikkumaan edelleen paljon, se kuitenkin kuuluu vahvasti elämäntapoihini. PT:ni mukaan lihasharjoitteluun kannattaa kiinnittää enemmän huomiota, varsinkin keskivartalon vahvistamiseen, kun vatsan kasvaessa ryhti huononee kun kehon painopiste on hyvin erilainen. Näin pystyisi vahvana kantamaan pallomahaansa. Se, että käyn salilla pumppaamassa hauista ja olkapäätä ei ole minulle minkäänlainen treeni kulutukseltaan, mutta jalkapäivänä pitää kyllä katsoa, ettei ala repimään ja sykkeet nousemaan. Raskauden edetessä aion varmasti sauvakävellä enemmän nilkkapainojen kanssa tai ilman. Tennistä aion pelata joulukuuhun saakka jos vain pystyn. Tässähän voi vielä tulla vaikka mitä. Minulla ei ole ollut mitenkään älyttömiä oireita, nyt viikon sisällä pahoinvointi hieman lisääntynyt. Kuitenkin treenatessa olen kokenut, että ne on niitä hetkiä kun koen itseni oireettomaksi ja saan nauttia "omasta itsestäni", mutta eilen tunsin pahaa oloa treeneissä. Saa nähdä lähtikö kello tikittämään tenniksen pelaamiselle tai ylipäätään hikitreenaamiselle :D
Olen muutenkin paljon miettinyt, että paljon liikuntaa pitäisi vähentää raskauden takia. Kaikkialla vain suositellaan, että "liikunta on sinulle hyvästä", mutta koen, että olen vähän eri asia, kun minun on pitänyt paljon kiinnittää huomiota siihen, että tajuan pitää edes yhden lepopäivän viikossa. Juttelinkin lääkärin kanssa aiheesta ja sanoi, että ekassa kolmanneksessa voi täysin normaalisti treenata eikä se vaikuta alkioon/sikiöön. Mutta toki olen vähentänyt määriä ja keskittynyt enemmän treenien laatuun.
Haluaisinkin kysyä onko täällä muita jotka ovat tottuneet kovaan treeniin tai harrastavat kilpatasolla jotakin urheilulajia? Itselleni on hyvin vaikeata päästää irti pelaamisesta, se kun on ollut elämässäni jo 9-vuotiaasta saakka. Treenaaminen on yksi mitä ainakin tällä hetkellä eniten käsittelen raskauden myötä, että miten paljon elämäni tulee muuttumaan lapsen syntymän jälkeen.