Toukomammojen liikuntaharrastukset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja AHK
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä kyllä päivittäin kävelen vähintään sen puoli tuntia mutta siihen lasketaan myös hyötyliikunta. Väsymyksen takia on mun lenkkeily jäänyt vähemmälle ja se ärsyttää suunnattomasti! Vaikka pitäis muistaa että tällä väsymyksellä on hyvä syy :) odotan lunta niin kovasti, koska tiedän että se piristää mua ja iltaisin on kivempi lähteä köpöttelee kun on "valoisampaa" :) Kotikuntopiirin tekeminen on kanssa jäänyt kans minimaaliseksi, tuntuu ettei siihen oo aikaa lenkin jälkeen (tai muulloinkaan). Nytkin istun sohvalla ja katon töllöö, ihan hyvin vois tehä pari habaa samalla :P

Itte kans nyt pari-kolme viikkoa ollu vähemmällä liikunnalla.. pitäs ottaa ittee niskasta kiinni ja alkaa taas liikkumaan... jos viikonloppuna kyllä tuli kumpanakin päivänä käveltyä jonkinmoinen lenkki ja aattelin huomenna kävelyllä käydä ja oli vähä puhetta kaverin kans jos vaikka uimaan eksyttäs illalla ku ei tänään suunnitelmista huolimatta joudettu (lukekaa: MÄ EN JAKSANU) että silleen... onneks tota painoa ei silti oo tässä tullu ku se n.3kg koko raskauden aikana et ei ollenkaan paha, ohan tässä toki aikaa vielä kerätä noita kiloja :D

Mullakin onneksi se puolisen tuntia tulee täyteen, jos vaan poistun kotoa, käytännössä :D yliopistolle tai lounaspaikkoihin on juuri tuo noin varrin kävelymatka. Onneksi! Pelastaa edes vähän tätä liikkumattomuutta. Ehkä on ihan hyvä nyt panostaa edes noihin lyhyempiin pätkiin, jos tuntuu ettei varsinaisia lenkkejä jaksa. Tää on vaan turhauttavaa, kun vatsa ei ole vielä iso, niin on vaikeampi hyväksyä sitä, ettei vaan jaksa normaalisti! Kaipaan kesän kymmenen kilsan reippaita kävelylenkkejä :D Vielä kun saisi tehtyä lihaskuntojuttuja.. Pumppasin vanhan jumppapalloni täyteen, jos auttaisi kipeään alaselkään ja motivoisi jumppaamaan muutenkin.

Itellä tulee jo pelkästään lasten kanssa olemisesta onneks toi puol tuntia täyteen, oon koittanut nyt vielä kun jaksaa muksuja heitellä ja pyöritellä leikkimään tommosia, niin ja nyt on suosiossa kyykyssäkävelyhippa, ihan tehokasta kans. Muuten alkanut aika huolella päätä painamaan kun olen ollut flunssassa ties kuinka monta viikkoa, en muista millon oisin ollut näin pitkää aikaa yhtäputkeen tässä kunnossa :sad001 Jänskättää se hetki mitä innolla odotan, eli kun pääsen taas kuntosalin ovista sisään. Itellä kans alkanut puuskututtaa sellasissa paikoissa minkä ei vielä pitäisi missään tuntua (vaikka tiedäkkään varmaksi mikä johtuu raskaudesta ja mikä flunssasta), niin voin kuvitella monen viikon tauon jälkeen miltä treeni maistuu :confused:

Koira kyllä lenkittää joka päivä jos mua vaan huvittaa :D jos ei huvita niin pääsen helpolla kun kävelen 400m päähän miehen vanhemmille ja päästän yhen niitten koirista pihalle temuamaan meiän koiran kanssa :P lenkeillä tullu nyt vaan ongelmaks et rupee heti pissattaa vaikka kävis just ennen lähtöä vessassa >:( turha haaveilla lähtevänsä vetämään mitään 10km lenkkiä (paitsi jos on vessapaperirulla mukana :D ).

Huomasin juuri, että vatsalihakset on lähtenyt karkaan toisiltaan! Aikalailla taitaa olla aikataulussakin, viikkoja nyt 15+3. En sitten ikinä saanutkaan itseäni reenaamaan niitä vähän parempaan kuntoon :/ no palataan asiaan sitten joskus kesällä! Mutta nyt kyllä pitää etsiä hyviä vinkkejä noiden muiden reenaamiseen! (Hihi, näyttääpä hassulta kirjoittaessa, mutta sen verran Tampereen likka olen alunperin, ettei luonnistu sanoa treenata :D)

Mä oon yrittäny tökkiä tota vatsalihasten rakoa, yhessä vaiheessa luulin et se ois levinnyt mut ei se ehkä ookkaan :D no katotaan vielä pari viikkoa...tein itelle treenin itsenäisyyspäiväks kun on sellanen haaste, laitoin siihen suurimmaks osaks vinoja vatsoja, pelkästään jalkojen noston suorille. Se ois lauantaina heilutettava kahvakuulalla 612 liikettä hyväntekeväisyyden nimissä :p

Hyvin on osa jaksanu touhuta! :) mulla on ens viikolla viimenen säbä ja sitte tauolle, tuntuu hullulta jäädä nyt (16+0) mutta viime kerran jälkee noi häpyluun kohdalta ja tuolta jostai ihan alhaalta vihloo niin kiitettävästi että välillä ei meinaa saada noustua tuolilta kun painl siirtyy jaloille yms :/ kai se on sitte uskottava, ei tosin tullu yllätyksenä kun mulla on muutenki yliliikkuvia niveliä ja tuttua aikasemmista raskauksista, tosin ekassa tää alko 32 viikolla ja tokassa oli lonkkanivelet sökönä. Jotain loistavia liikuntalaji ideoita? Steppeihin pumppeihin ym aikasempiin lemppareihin en lähde nyt uusioummikkona kesken sarjojen valittelemaan että olisko mulle jotain vaihtoehtosta, en kehtaa :D

Mariann, mun edellisessä raskaudessa rankin harrastamani liikunta oli verkkainen kävely. Nyt viikkoja 15+1 ja sekin tuntuu vielä täysin utopialta. Että nauttisin liikkumisesta.

Ennen raskautta mä lähinnä hölkkäsin, sauvakävelin, tein koiran kanssa kävelylenkkejä ja ihania kotijumppia yhdessä mun kullan kanssa. (Hän 25kg painoilla, mä 5kg painoilla.) Plus tietenkin pyöräilyä, retkeilyä ja haravointia, kaikkea sellaista mitä voi tehdä lähellä lapsia ja yhdessä heidän kanssaan.

Ihana muistella tuota kaikkea hauskaa. Varmaan taas jossain vaiheessa pääsen liikkumaan. Se voi olla raskauden aikana tai sitten vaikka vuoden päästä, kun alan olla palautunut synnytyksestä (kuten se meni viime kerralla).

Ensimmäisessä raskaudessa oli älyttömän vaikea hyväksyä, että en voinut käydä edes uimassa. Sain törkeät suonenvedot heti kun menin veteen. Tuntui että mua oli huijattu, kun kaikissa oppaissa sanotaan, että uinti ja raskaus sopii yhteen. Nytpä tiesin mitä odottaa enkä jaksa kamalasti haikailla kiiltokuvien perään.

Tottakai mua silti harmittaa, että oma odotus on niin haastavaa. En voi väittää, että en tuntisi pientä kateuden pistoa sydämessäni, kun luen, miten muut pystyvät saamaan ihanaa liikunnan iloa, joka myös auttaa jaksamaan.

Mamsi, kiva vaan lukea sun näkemyksiä aiheesta. Hauskaa, että olet perehtynyt asiaan :)

Okei, nyt mä sen myönnän. Mun liikuntamäärät on romahtaneet :( Hyvä jos kerta/kaks viikkoon lenkille tulee lähdettyä :( Mä niin toivon että saan mun liikuntainnon taas nousemaan...

Tänään osallistuin 612-haasteeseen miehen kanssa eli piti suorittaa 612 vapaavalintaista liikettä hyväntekeväisyyden nimissä :) hyvin jakso, punnerruksissa maha hipasee jo lattiaa :D

• Tykkään
Reaktiot: JMT
Oli kyllä ihanaa käydä miehen ja parin tutun kanssa geokätköilemässä en vaa meinaa pysyä perässä enää niinku ennen :D Mies oli ihana ku se katto että pysynkö mukana ja sano että tuu varovasti jostain huonommasta kohtaa <3 melkein mun liikunta on ollu viime aikoina kauppaan kävelyä muuten :) no jos sitä innostus vähän enemmän käveleen :)

Käytiin tänään isäni ja muruseni kanssa 8,5 km luontopolkuvaelluksella. Alussa oli vähän ikävä tunne mahassa, mutta lämmettyä pääsi jo kävelemään normivauhtia! Ihan viimenen kilometri oli inha, kun alaselkään särki... Mutta oon ylpeä itsestäni, en oo noin pitkää lenkkiä tehnyt raskauduttuani! :) Toivottavasti pääsen huomenna ylös sängystä tän selän kanssa!

Tällä viikolla oon huomannut, että vatsalihakset on pikkusen alkanu erkanee toisistaan (viikkoja nyt 16+1) :D Nyt sit aloin miettiä et voiko "kylkiä" tehä vielä? Siis periaatteessa perinteisiä istumaannousuja, mutta kyljellään? Vai kannattaisiko vaan unohtaa kaikki vatsan seudun liikkeet ja tehä vaikka kyykkyjä niitten tilalla? :D

Vinoja vatsalihaksia saa (ja kannattaa?) treenata jos vaan pystyy :)

Taisin tänne aikasemmin laittaa jonkun linkin missä oli muutamia vatsalihasliikkeitä raskaana olevalle.

On se jännä kuin erilaisia nää raskaudet sit onkaan. Tuossa aiemmassa keskenmenneessä liikuin ja nautin siitä aivan hirveästi, juoksin, joogasin yms. Tässähän alkuraskaudessa ei kyennyt kuin leppoisille kävelylenkeille sitten pahanolon siivittämänä en enää niillekään.
Tuossa viikoilla 14-16 taas jaksoin alkaa liikkumaan, kävelyä, leppoisaa venyttelyä, kevyttä jumppaa ja nyt taas se loppui kuin seinään. Ei yksinkertaisesti jaksa.
Vähän kyllä harmittaa, tai aika paljonkin. Toki kun töissä on tosi kiirettä ja seison päivässä sen 8 tuntia ja siihen päälle nää kotihommat niin se varmasti vaikuttaa mutta mutta :)

Meillä on nyt seuralla joulutauko, muistaakseni 8.1. jatkuis kahvakuulatunnit. Pitänee tässä välillä temuta kotona kahvakuulan kanssa ja fiilistellä oloa et miltä tuntuu, haluisin niin kovasti jatkaa. Et sit jos maksan kevätkauden jäsenmaksun niin ihan varmasti käyn siellä, makaan vaikka lattialla jos en muuhun pysty :grin

Nyyh! Lempihyötyliikuntani on talvella lumityöt, mutta en näköjään pysty enää kummoisesti niitä tekemään. Joutuu hiimailemaan niin rauhallisesti, ettei tule edes hiki, ja iso piha kun on kolattavana niin menee tuhottomasti aikaa. Ei siinä muuten mitään, mutta kaikki yli 1h kestävä liikunta alkaa lisätä mahan kovottelua ja lantion liitoskipuja. Eilen tein 1h lumitöitä ja sain 1/3 tehtyä pihasta, tänään sitten toinen moinen. Mies inhoaa talvea, joten hänelle jäi vain pieni osa. Yleensä minä teen lumityöt ja mies kokkaa tai tekee muita kotitöitä sillä aikaa. :)

Onko muilla kovottelua tai liitoskipuja tullut ongelmaksi liikkuessa?

Takaisin