Toukomammojen liikuntaharrastukset

Amanita, venyttele telkkaria katsellessa vaikka? Huomaamatta siinä tulee aina tehtyä itse venytyksiä. Nyt on tullut käytyä taas useammin uimassa ja siellä on ihana jumpata ja venytellä. Uinti ja kävely, niillä mennään. Pyöräilystä ei enää uskalla edes haaveilla ennen vauvan syntymää.
 
Mä olin alkaneen kesäloman kunniaksi kauheen reipas kahtena päivänä :) käytiin ystävä perheen kanssa la kiertämässä saari geokätköjä jalkaisin matkat sisälsivät välillä yhden saaren läpi umpihanki kahlailua,polku kävelyä ja jäällä tarpomista :D ja eilen käveltiin varmaan joku 4km taas geotkätkön perässä :D
Mutta aivan huisin hauskaa oli selkä tuli kipeeks ja väsytti mutta väsymys oli selkeesti tekemisestä eikä semmosesta normaalista sohvalla vetelehtimisestä :D
 
Jäällä olisikin ihana kävellä, on vaan lauha sää nostanut vedet jäille. Ei tee enää mieli sinne sohjoon lähteä.
 
Mulla tais mennä yks päivä tunti ja vartti noin kuuden kilometrin lenkkiin...Mäkin osallistuin kyykkyhaasteeseen, ekat menee vielä helposti :D
Venyttely teki kyllä hyvää yks päivä, ihan ohjatulla tunnilla kävin ni tuli venyteltyä kunnolla :P tunnin jälkeen sain kengätki helposti jalkaan, ihan huomaamatta :D mulla on kotona toi foamroller, sillä kun rullailis vaikka joka päivä....Toinen huippu oli kun tuolla venyttelyssä toinen hiero reisiä kepillä. Ai saa......na ku se sattu mut teki hyvää :D
 
mua harmittaa nin paljon toi kyykky haaste.. olis kiva kans tehä, mut ei kuulemma suositella ja ku tullu noit suppareita jonki verran ni ei siks ainakaan.. ei olis kiva vielä synnyttää kuitenkaan..
 
Siis eikö sitä kyykkäystä suositella ollenkaan, vai jos on jotain tuntemuksia? Mä oon kyykkäilly, en toki 60 kerralla, eikä oo pahalta ainakaan tuntunu..

Mulla on tapana 2 krt viikkoon käydä salilla, kerran viikossa kävelen tai kuntopyöräilen 30 min. Sit fysioterapeutilta sain selkää varten jokapäiväsen jumppaohjelman, 3 krt viikossa ois venyttelyt ja sit joka päivälle kyykyt. Oonkohan mä koskaan ollu näin aktiivinen? :p
 
se vähän riippuu.. mä ajattelen et eiköhän se kroppa kerro, mutta kuitenki koitan vähän himmailla.. ei kauaa niin voin jumpata kovemmin jotta sais muksun ulos..... Kuinka pitkällä olet? Mulle neuvolassa sanottiin että ei enää olis hyvä mitään syväkyykkyjä tehdä (rv30) ja itell' ollut jonki verta niitä kivuliaita suppareita. Mä oon nyt vaan hammasta purren takonu päähäni ettei ole iso homma ottaa vähän iisisti edes se 7viikkoa vielä.. eli nyt vaan koirien kans lenkkejä 3 lertaa pvässä n.1h ja vauhti tuntemuksien mukaan
 
Juu toki tässä on vaan pieni hetki kun vauva on mahassa ja mitään en halua tehdä, mistä voisi olla haittaa. Ei vaan oo tuntunut liikunta yhtään pahalta, ja sen avulla oon saanut poistettua selkäkivun ja liitoskipujakin, eikä supistuksia ole tullut, joten olen siksi "urheillut", matalalla sykkeellä ja rauhassa toki. Nyt 31. rv menossa.
 
Kyllä itteki oon kyykänny, siis toistot tyylin 3×15 painon kans, ei mitään kyykkyhaastetta, mutta mä teen muutenkin sen vaan siihen asti et polvissa 90° kulma kun mulla ainakin polvet prakaa jos syvempää kyykkyä ees haaveilee. Eikä ainakaan vielä oo mitään ollu ja nyt 28+0
 
Mä en tee syväkyykkyä, sumokyykky itseasias tuntuu parhaimmalle mahan kanssa ja siinä on helppo tehdä kuulalla samalla pystysoutu niin saa kädetkin treeniä :P enkä tee mitään useaa kymmentä putkeen, fiiliksen mukaan :)
 
Sumokyykky on toiminut mullakin. Normikyykyssä ei enää mahdu oikein alas. Ja syväkyykyt on jääneet pois kyllä, kun ei niistä meinaa enää päästä ylös :p Askelkyykkyjä on ikävä. En ole enää paljoa niitä tehnyt, kun niissä ei asento oikein enää pysy hyvänä.

Mulle ainakin lääkäri sanoi, että omaa kroppaa kuunnellen voi urheilla ihan huoletta (edellyttäen ettei ole etuaikaisen synnytyksen riskiä toki). Ohje oli, että suorat vatsat kannattaa jättää väliin, mutta muuten antaa mennä. Ja heti jos alkaa tuntua pahalta, niin lopettaa.
 
Joo ei tossa kyykkyhaasteessa ole määrätty mitä kyykkyjä tekee ja vaikka olisikin niin kaikki tekee parhaaksi näkemällään tavalla :D Itse teen sumokyykkyjä pienissä sarjoissa pitkin päivää ja loppupuolella voi olla että otan tuolin avuksi jos tuntuu epävarmalta kyykistyä :)
 
kyllä mäki treenaan.. en vaan niin rankasti ja enimmäkseen vaan metsälenkkejä,venyttelen ja kalliolla kiipeilyä :D . Yks pvä joutu kyllä koko matkan pysähtelemään, mut näillä mennään. En vaan ole semmoinen ihminen et makaisin ja oisin tekemättä mitään ja siks ny vähän himmannukki ettei menis siihen et joutuu levossa olemaan. Onneksi nykyään kannustetaan raskaana olevia liikkumaan ku tuntuu et josai vaihees oli ni in olla tekemät mitään ku on raskaana ja syö mitä vaan ku on raskaana ni ja kahen edestäkin :D..
 
Takaisin
Top