Toukomammojen liikuntaharrastukset

Mulla kipuilee välillä ihan rauhallisesta kävelystäkin, kovin paljon en pysty koskaan rehkimään. Siksipä liikunta onkin jäänyt aika täysin ja sen kyllä tuntee kropassa :/ Nyt päätin yrittää paremmin uuden vuoden kunniaksi, sitkeästi edes vähän vaikka paljon ei pystykään, mutta tällä hetkellä olen tietysti sitten ihan karmeassa flunssassa. Mutta paluu salille on edessä heti, kun paranen! Päätin myös mennä äitiysjoogaan, joka alkaa reilun viikon päästä :) Ehkä tämä tästä vielä iloksi muuttuu, vaikka välillä onkin niin raihnainen olo!
 
Mul on uuden vuoden lupauksena, että käyn 2 kertaa viikossa kävelylenkillä, edes rauhallisella sellaisella jos en muuhun pysty. Tulisi edes jotain tehtyä kun oon laiskistunut täysin (eikä ilma houkuta ulos). Ilmoittauduin myös mamapilatekseen, joko alkaa viikon päästä tai sitten menen helmikuussa toiseen ryhmään, riippuen mahdunko nyt tuohon ensimmäisenä alkavaan :)
 
Miten olette käsittäneet ohjeen väh. 30. min.liikuntaa päivässä? Hyötyliikuntana vai ihan ns.kunnon liikkumisena? Itse käyn salilla kahdesti viikossa ja kävelemässä kahdesti myös. Jotenkaan en ole tuntenut tarvetta aivan nyt joka päivä liikkua. Morkkis asiasta silti vaikka omasta mielestä neljä kertaa viikossa on hyvä määrä. Äh.
 
Mä käsitän ton 30 min/pv, että tarkoittaa myös hyötyliikuntaa. Itsellä se tulee kyllä päivittäin täyteen, mutta haluan myös "kunnon" liikuntaa viikkorytmiini hyötyliikunnan lisäksi :)
Ja Rosmariini, 4 kertaa viikossa liikuntaa on myös mun mielestä hyvä määrä, morkkikset helvettiin siis! :)
 
Ylipäätänsä, jos kokee liikkuvansa tarpeeksi ja voivansa hyvin, niin huihai virallisilla suosituksilla! Ja niin mäkin oon ajatellut, et sisältää hyötyliikunnan. Jos tuon lisäksi otat yhtäkään askelta viikon aikana, olet varmasti oikein esimerkillinen liikkuja :)
 
Ai sitäkö pitäis joka päivä 30 min liikkua.. ite oon toimistohommissa mutta en kyllä 10 minuuttia kauempaa aloillani istu vaan koko ajan pitää hypätä printterillä, esitettä hakemassa ja postikuorta varastoon viemässä. Illat ja viikonloput tulee väkisinkin vilkkaan 2-vuotiaan kanssa touhuttua ja 2 kertaa viikossa käyn salilla. Enempää en ehi, en koe että on tarvetta ja en kyllä ees jaksais :)
 
Mammajooga testattu. Hyvä etten aikasemmin tota testaillu, ois kyllä ollu aika turha. Nytkin vähän omaan makuun turhan rauhallinen, mutta ihan jees venyttely/rauhottumishetki. Voi toi toki olla parempi sitä mukaan ku maha kasvaa lisää
 
Heitän nyt tarkistamatta lonkalta, että muistaakseni liikuntapiirakka/-suositukset sanoo, että 30min/pvä tai 2,5t/vko. :)

Täällä on yksi lähes passiivinen möhömaha. Supistelee, kiukuttaa, kramppaa, vihloo, ahdistaa jne. Pertsiis vaan levii ja sellarit pullahtelee. Murr. Mutta ei voi mitään.
Pitää yrittää jotain kevyttä. Aloitan justiinsa 20.1. mammajoogan uusiksi ja jospa saisin itseni salille ja uimaankin. Jospa. :p
 
Mä kans koittanu lisätä liikuntaa nyt ku puntarin tulos järkyttää..... jos huomenna taas vesijuoksemaan ja sitte viikonloppuna ihan vaan lenkille :) mites onko muilla miten sujunu uinti? Ittestä tuntuu et ns. Maha tippuu rintauinnissa ku vatsa kasvanu niin ei oikein selkä tykkää niin sillä oon nyt käyny vesijuoksemassa
 
Luultavasti käyn vain vesijuoksemassa (ellei vyö tunnu epämukavalta) tai vesijumpassa ja vesikävelemässä. Vesi on myös sen verran rentouttava elementti, että nautiskelen sitten vaikka terapia-altaan lämmöstä. :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: JMT
Meikä pitäny sitä vyötä suht korkealla et kiristyy tohon tissien alle kylkiluiden päälle ettei vaan purista mistään kohdasta mahaa :D
 
En ole käynyt uimassa, enkä varmaan uskallakaan kun normaalistikin uinti ja vesijuoksu tekee kamalan närästyksen. Kun valmiiksi jo närästää raskauden takia niin ties kuinka pahaksi se äityisi jos lähtisi altaaseen... :confused:
 
Juuri tänään ajattelin, et josko uinti olis hyvä vaihtoehto. Täällä siis aikamoiset liitoskivut ja vatsakrampit heti normaalistikin kävellessä, joten se siitä liikunnasta edelleen. Viikonloppuna yritän päästä koittamaan, jos salilla pystyisi jotain tekemään, tosin en tiedä miten lämmitellä! Onneksi paino ei ole vielä noussut kovin paljon (nelisen kiloa), ka toivon tosissaan, että pysyykin maltillisena pelkän ruokavalion avulla, koska ei todellakaan kiinnosta testata näitä liitoskipuja suurella määrällä lisäkiloja!
 
Nyt iski jälleen liikuntakärpänen, lenkillä käyty ja mietin et jaksasko vielä tehdä jonku koti fitness ohjelman vielä tänään :) Aika kivan pirtsakka keli kun -18 pakkasta ja aurinko paistaa :)
 
Hui mitkä pakkaset :D Täällä -10 enkä meinaa saada itseäni kerätyksi uutta ulkoilureissua varten :oops:

Ja voi vitsit uiminen ois kyllä kiva nyt raskaana, on se siis muutenkin mut muistan viime raskaudesta sen ihanuuden kun pääs pötsinsä kanssa lillumaan :rolleyes: Nykyään vaan kun viitsi lähteä ilman lapsia uimaan asti kun ei omasta kylästä uimahallia löydy.

Itse pääsin n.2kk tauon jälkeen salilla käymään, en tiedä oliko enempi tauon pituudesta vai raskauden etenemisestä kiinni kun tuntui painot kauheen raskailta. Enkä meinannut uskaltaa tehä juuri mitiä kun alkoi hengästyttämään, jotenkin paikan päällä unohtui ettei sikiön siitä hengästymisestä ymmärtääkseni vahingoittua pitäisi :D
 
Niin ja aloitin juuri `mammatanssin`, eipä ole tullut ikinä lantionpohjan lihaksia harjoittaessa mieleen puhallella samalla lisätäkseen.. öh, jotain :D Pitäis varmaan kuunnella suraavalla kerralla hippusen paremmin :D
 
Mä kävelen/lenkkeilen yhteensä viikossa semmosen 35-40km.
4krt viikossa kävin salilla, ennen kun tulin raskaaksi mutta nyt se on jäänyt täysin.
Jotenkin kun on pari vuotta reenannu niin orjallisesti, niin nyt ei tee yhtään mieli salille :| Jospa uimassa alkais ainakin myös käymään tai jossain jumpassa :)
Olisko hyviä vinkkejä mikä olis hyvä raskausaikana? :)
 
Jumpista varmaan lihaskuntopainotteiset on parhaita, ei oo sit pomppuja tai liian pitkään sykkeet korkealla. Ja varsinkin jos kävelet paljon, ja nyt juuri se lihaskuntopuoli on tauolla. Tai kehonhuoltoon liittyvät (kunhan ei venytä liian pitkälle). Tunneista varmaan bodybalance ja vastaavat olis hyviä! Pilateksestahan täällä on aiemmin puhuttukin, et aika paljon on kaikkea vältettävää, voi mennä ärsyttäväksi kaikki säätää erikseen. Ja hyvällä pohjakunnolla pumppitunnitkin on varmaan helppoja soveltaa!
 
  • Tykkään
Reaktiot: LMK
Suvitus:

Mä en oo yhtää mikää ryhmäliikunta -ihminen, ainoastaan HIIT -tunneilla kävin välillä salitreenin tueksi.
Pitäisi varmaan tutustua salin tammikuussa uudistuneeseen tuntitarjontaan.
Mistäköhän sitä sitten metsästäis ittelleen päälle mahtuvat jumppavaatteet?! :D
 
Mä löysin H&M:ltä raskausjumppatrikoot! Mahtavaa! Jos joskus pääsen vielä liikkumaan.. Paitahan nyt ei niin ongelmia tuota, mut urheilurintsikoihini en kyllä taida nyt mahtua..
 
  • Tykkään
Reaktiot: LMK
Takaisin
Top