Toukomammojen liikuntaharrastukset

Itsellä ongelmana noi housut, itse en bongannut H&M:stä raskausjumppapöksyjä. Oon käynyt nyt kaikilla jumppahousuillani salilla ja joutunut toteamaan ettei mitkään niistä enää mukavilta päällä tunnu :shifty: Tänäänkin jätin salitreenini kesken housuketutuksen takia ja tulin kotiin zumbaamaan korvikkeeksi, kotona kun ei kukaan ihmettele jos pelkissä aluspöksyissä juoksentelee :P
 
Oon ostanut myös vuosi sitten stadiumista polven alle ylettyvät ohuet kollarit, joissa on makkaraystävällinen kääntövyötärö, joka toimii edelleen. Silloin ostin siis keskenmenokiloista ahdistuneena kotihousuiksi, mutta kävisivät kyllä myös hyvin liikuntaan (jos pystyisin liikkumaan keittiötä pidemmälle. Argh.)
 
Mulla on myös noi Stadiumista ostetut housut mutta täyspitkänä. Ostin pari vuotta sitten salihousuiksi, mutta nyt ne ovat enemmän kuin täydelliset mammajumpissa yms :)
 
Mullakin on stadiumista jotkut tollaset, naureskelin et ihan ku mammahousut sillon ku ostin :D käytän myös ihan h&m mammaleggareita, mulla on näitä kolmet joista yhet sain kaverilta, valmiiks käytetyt (kuluneimmat) ni tein niistä salihousut...käytän niin kaua ku päivä ei paista läpi tai repee jostain :D
 
Mä ostin henkkamaukalta myös yhet trikoot joissa on korkee ja levee pinkki vyötärönauha, käy ainakin vielä sopivasti mun mahan päälle. Viimeks taisin jumpata normiverkkareissa, tarpeeks alas mahan alle vaan vyötärö ja paita päälle niin kyllä se muutama kuukaus silleenkin menee :D
 
Mulla on itse asiassa ne stadiumin pökät sekä lyhyinä että pitkinä :D Tosi mukavat kotihousut, kun ei lauantaimätöistäkään rupee painamaan vatsaa! Tai silloin viime keväänä, kun tosiaan lihoin viitisen kiloa keskenmenon jälkimainingeissa, tai nyt kun vatsan kasvatteluun on parempi syy!
 
Menkkahaukalla on välistä jotain hyviä, korkeavyötäröisiä ollut. :) Itse oon ostanut Piruetilta, mutta onhan ne tyyriitä toki. Niissä on suurimmassa osassa korkea kääntövyötärö, joka kääntämättä meni aivan raskauden loppuun masun päällä. Mulla niitä on useammat, koska ostin työvaatteiksi, niin ei niin paljo ärsyttäny maksaa. :wink

Jos on ompelutaitoinen, niin ompelee joihinki istuviin trikoihin vain masukappaleen?

Pilatesta on raskausversionakin tosin, netistäkin voi löytyä hyviä ohjeita! En oo tutustunut paremmin. Huomenna on ekaa kertaa BailaMama-tunnit. Makso hunajaa, mutta kokeillaan. Toivottavasti vaan on sen verran ok-kunnossa eikä lentsussa huomenna, että kykenisi paikan päälle. Ja tiistaina alkaa sitten se mammajooga uusiksi, nyt isommalla vatsalla. :)
 
Pitää vissiin huomenna käydä salilla ku taas tullu muutaman viikon tauko... sSamapa tuo ku siitä kerran joka kuukausi maksa.
 
Mäkin pääsin tänään salille! Hämmennyin aamulla kun liitoskivut oli käytännössä kateissa (tämä viikko on ollut muuten tosi vaikea niiden kanssa) jotem uskaltauduin koittamaan, ekaa kertaa raskautumisen jälkeen :D aikamoista säätöähän se oli kun yritin miettiä mitä saan/pystyn tekemään ja silti saamaan aikaiseksi jotenkin järkevän kokonaisuuden.. Ja hittaasti hittaasti ja naurettavilla painoilla (en nyt tässä tilanteessa uskaltanut yhtään pinnistellä, lihasten herättelyä vain), mutta olipahan mahtava fiilis! Nyt se pahin eka kerta on takana, jos jotenkin pääsen vielä huomenna ylös sängystä, voin varmasti uskaltaa salille uudestaankin piakkoin :)
 
Kävin eilen 1. kertaa äitiysjoogassa, 10 kerran kevätkausi. Ja H&M:n jumppahousuilla, jotka sai vedettyä kivasti rintojen alle asti :)

Sain sen kuvan, että äitiysjooga olisi jotain hengittelyä ja fiilistelyä, mutta tuossa joutui ihan oikeasti hommiin. Kyykyistä on nyt sisäreidet kipeät - hyvää tekee!
 
  • Tykkään
Reaktiot: JMT
Tää varmaan riippuu niin missä käy kun mitä itte testasin (Kylläkin ihan siis mammajooga DVD) niin oli kyllä aika rauhallinen. Ja tais joku muukin puhua et aika rauhallinen oli.

Itte käväsin tänään vesijuoksemassa ja kun altaasta nousi niin vähän meni semmoseksi jännän kovaksi maha, mutta ei onneksi mitään kipeitä supistuksia tullu. Pitää varmaan jaksaa pitää tarvittaessa taukoja että voi ihan loppuun asti liikkua. Eilisellä lenkillä sama homma et vähän reippaampaa tahtia niin jännä paineen tunne mahassa ja helppas ku löysäs tahtia
 
No huh huh.. "pieni" puuskutus kävi kun käytiin tänään myllykoskella kävellen base campistä.. varsinkin takas päin kun enempi ylämäkeä... vähäkö on kunto romahtanu..... :sad001
 
Mulle riitti jo pelkkä päällysvaatteiden pukeminen, että puuskutin, kun lähdin kaverin kanssa lenkille :p Kaveri nauroi kippurassa, et uskaltaako lähtee edes mihinkään kävelee, kun olin jo ihan loppu lenkkareiden sitomisesta..

Kunto rapistunut totaalisesti vaikka käynkin säännöllisesti kävelemässä ja koulussa joudun kipuamaan monta kertaa päivän aikana rappuset 3-5 kerrokseen.
 
Minun liikkumiseni on lantion löystymisen vuoksi edelleen (ja varmastikin loppuraskauden ajan) aika minimissä. Salilla pystyn välillä käymään, samoin raskausjoogassa (jopa se on jäänyt pari kertaa väliin kipujen takia!), mutta kävelyssä 1,5km on tosi hyvänäkin päivänä ihan maksimi. Kunto ehtii siis todella romahtamaan ennen kuin muksu on maailmassa, vaikka parhaani yritän sen hidastamiseksi tehdä.

Siispä ajatukset ovat jo kovin paljon ensi kesänä ja syksynä koittavassa kuntokuurissa! Siihen liittyen: osaako kukaan sanoa missä vaiheessa synnytyksen jälkeen pystyy lähtemään liikkumaan, kävelylenkeille tai pikkuhiljaa salille tai jumppiin? Sen tiedänkin, ettei suoria vatsalihaksia saa harjoittaa ennen kuin ovat paikoillaan, mutta kuinka kauan tämä vie (yksilöllistä tietty, mutta edes jotain arviota)? Ja jos siis otetaan lähtöoletuksena, että alatiesynnytys onnistuu suuremmitta traumoitta/vaurioitta.
 
Voi vitsit, käytiin kaverin kanssa vrsijuoksemassa niin ohan siinäkin nopeus hidastunut ihan hirveesti. Vähän kun nopeampaa yritti mennä niin alko käymään mahaan kipeetä. Sama homma oli perjantaina kun juoksumatolla lämmittelin niin aika hiljasta vauhtia piti kävellä (5km/h) muuten alko mahassa tuntumaan ikävälle
 
Osallistuin tänään alkaneeseen 31 päivän kyykkyhaasteeseen. Tän päivän 50 kyykkyä tehty vielä leikiten, katsotaan sitten loppukuusta miten menee 250 kyykkyä isommalla masulla :P
Mulla on keskivauhti 5,5 km/h lenkeillä, kovempaa ei pysty :) Ja itsestä tuntuu, että määränpää ei millään lähene kun joutuu lyllertää :D
 
Mä kanssa kyykkäsin tänään sen 50 mut saa nähä miltä loppukuusta tuntuu..

mun muistin mukaan kuntosalille vois palata synnytyksen jälkeen 2kk kuluttua ja sektion jälkeen 3kk kuluttua. Kävelyä ja muuta varmaan oman olon mukaan jo paljon ennemmin, eiköhän Google muista paremmin.. Juoksua kannatti välttää jonkun aikaa, sillä nivelet on vielä löysällä.
 
Oivoi kun nuo teidän lenkkivauhdit aiheuttaa kateutta! Itse kävelen nykyään oikeastaan sen maksimissaan kilometrin kerralla ja siihen menee 15-20 minuuttia..
 
Meikä sai pari vuotta sitten tolla kyykkyhaasteella ittelle noidannuolen kun en venytelly tarpeeksi. Ei oo jostain syystä uudestaan kiinnostanu tehdä :D Huomenna testaamaan joku jumppa easyfittiin kaverin kanssa, näky olevan tyhjää iltapäivällä niin vois saada itte valita sieltä mitä tekee :)
 
Takaisin
Top