Toukolahjat

Siinä olikin kai tullut kirjoittajalle painovirhepaholainen vauvan painosta... Olikin kait ollu 4,7 kg eikä 5,7 kg.. [:D] Mutta onhan tuollainen lähemmäs 5 kiloinen aika iso paketti mutta ihaniahan ne kaikki on, kokoon katsomatta [:)]

Huokaus... Alkaa taas ärsyttää näin iltaa kohti kun taas yksi päivä takana eikä kääröä vieläkään sylissä [8|]. No, kyllä se joskus sieltä tulee...

Nyt täytyy vaan ^^toukomasu^^ aatella positiivisesti,et jokainen päivä lyhentää odottavan aikaa sieltä loppupäästä[:)]Meidän onneks odottavan aika on kuitenkin rajallinen, ja sullakaan ei pahimmassa tapauksessa oon enää kauaa..takana kuitenkin jo yhdeksän pitkää kuukautta!Yritän tässä samalla tsempata itteäni ajattelemaan et kävi miten kävi,ni viimeistään juhannuksena me ollaan ihka oikee perhe(siis oikeesti jo aikasemmin)[:)]

Toivottavasti tsemppaus tuli oikeella tavalla(hyvällä[:D])perille,ei oo paljoa enää!

Kiitos tsempeistä ja_na [:)]
Tottahan tuo on että enää ei ole edes 2 viikkoa jäljellä kun käärön pitäis sylissä olla eli periaatteessa ens viikolla. Mutta pelottaa vaan ihan pirusti jos joutuu käynnistykseen kun jostain syystä pelkään sitä ihan kauheesti.. Luonnollista synnytystä en taas pelkää tällä hetkellä ollenkaan vaikka tietystihän sekin sattuu ja paljon. Mutta jotenkin se käynnistys ajatuksena on iso mörkö.. Täytyy varmaan huomenna puhuu siitä neuvolassa kun sinnekin vielä aika on.

Tänä aamuna kokeiltiin miehen kans sitä mukavinta ässää et jospa se jotain auttais [:D]. Siivoomiset ja saunomiset on täysin turhiksi todettu..

Mutta jaksellaanhan mahojemme kanssa vielä hetki, eiköhän mekin vielä päästä synnytyskertomusta kirjottelemaan [:)]

Huoh, kylläpä on tänään ollut laiska päivä...[&:] Pyykin pesu on ainut minkä oon saanut tehtyä netissä surffailun lisäksi... No, jospa tämä olis valmistautumista synnytykseen levon muodossa, tai sitten toive ajattelua.
Jokos sulla toukomasu on äitipolille aika "käynnistys tutkimuksiin"? Täällä kuulemma laitetaan lähete, kun 41 viikkoa tulee täyteen ja jos mitään ei ole tapahtunut...

Vauvamasu: Täällä on käytäntö että mennään äitipolille rv 41+5 jos ei ole vauva vielä syntynyt. Ja ei ole väliä mikä viikonpäivä sillon on eli mennään tuona päivänä oli sitten vaikka sunnuntai. Mulla se tarkoittaa ensi viikon tiistaita eli tasan viikon päästä.. Toivoisin niiiiiiin paljon että olisin jo jakautunut siihen mennessä [:)].

Täällä kanssa laiska päivä vaikka unet loppu jo kuudelta.. [&:] Pyykkiä pessy yhden koneellisen ja notkunut netissä. Onneks on mies kotona niin voidaan käydä kaupassa yhdessä, yksin en jaksais enkä kyllä taitais uskaltaa enää..

hei vaan hei..
täälläkin alkoi juuri tapahtumaan... [:)]
Olin makoilemassa ja juttelin kaverin kanssa puhelimessa kun tunsin ihmeellisen plopsahduksen alakerrassa, sitten tulikin jo lapsivedet ja alkoi tuntua siltä kuin menkat alkais justiinsa. Kävin sit vessassa ja vettä lorotteli siellä vielä lisää! [:D]
Nyt  pari supistusta ollut. Soitin synnärille ja sanoivat homman olevan käynnissä. Nyt sit vaan odotellaan ja kypsytellään. Viimeistään illalla klo 20 on käytävä sairaalassa stekkauksessa kun vedet on mennyt, mutta muuten saa olla kotona kunnes ei enää kestä! Aika jännää sanon mä! [8D]

JA mitään ennakko ilmoitusta ei tämä maha asukki kyllä antanut..

Jäänen odottelemaan että mies tulee töistä kotiin ja että sisko tulee hakemaan koiran hoitoon... [:)]
Toivotaan että pysyy käynnissä ja etenee tää homma...

No täällähän alkaa heti tapahtumaan kun vähäks aikaa poistuu paikalta! [:D] Pidän täällä peukut pystyssä shutinaa että kunnon supistukset alkaa tulemaan ja vaikka niitä ei tulisikaan niin kyllä ne sairaalassa niitä käynnistelee koska vedet on menny [:)] Eli niin tai näin niin sulla on shutinaa vauva sylissä kohtapuoliin! Tsemppiä ja voimia kovasti!! [:)]

Nyt lähden kokeilee auttaisko kunnon reipas kävelylenkki mitään, jos tännekin niitä supistuksia lentelis. Muutenkin sellanen olo että täytyy saada raitista ilmaa kun ei vieläkään ole päivä kunnolla lähteny käyntiin.. [8|]

Moikka,
Täällä tosiaan tapahtuu. Kiva!

Toukomasu, hyvä että joku jaksaa vielä lenkkeillä [:)] Mä en.... [&:] Ehkä osittain puhtaasti laiskuutta... Kivaa lenkkeilyhetkeä, toivottavasti supistukset alkaa.
Mulla ei mitään uutta. Samaa rataa mennään. Saas nähdä pidänkö ketjun häntäpäätä... [:)]

Hauskaa päivää kaikille!

Pienen pieni ja rakas tyttövauva tuhisee suloisesti kehdossaan. Vauveli syntyi tiistaina 12.5. klo 19.35. [:)]

Kirjoittelin palstalle viimeksi viikko sitten maanantaina päivällä - laskettuun aikaan oli tuolloin vielä puolitoista viikkoa, mutta aavistin synnytyksen olevan lähellä. Limatulppakin oli irronnut joitakin päiviä aiemmin. Illalla sitten meni lapsivedet suihkussa ollessani. Sairaalaan lähdettiin ja siellä vietettiin yö sekä aamupäivä perhehuoneessa odotellen (epäsäännöllisten supistusten kera) varsinaista synnytyksen käynnistymistä. Synnytyssaliin päästiin kahdelta ja tyttö tosiaan syntyi 19.35. Ponnistusvaihe oli lyhyt - vain 9 minuuttia - mutta avautumisvaihe siis kesti kohtalaisen kauan. Kivunlievitys oli silti tehokasta ja kätilö oli äärimmäisen mukava. Hänen ansiostaan minulle jäi synnytyksestä kaikin puolin miellyttävät muistot. Kyllä oman vauvan saaminen syliin on elämän paras kokemus! Osastolla vietimme kolme päivää ja kotiuduimme perjantaina. Nyt elämme uutta ja ihmeellistä vauva-arkea.

Onnea muillekin vauva-arkensa jo aloittaneille - sekä tsemppiä nyytinhakuun kaikille toukomasuille.

Tervehdys pitkästä aikaa,
Synnytin tyttölapsen tuossa kolmisen viikkoa sitten, joten pientä puhdetta on riittänyt ja täälläpä ei ole ehtinyt vieraileen.
synnytys tuli aika yllätyksenä, siis kolme viikkoa etu ajassa, ja mitään ennakko varoituksia ei ollut. samaisena päivänä käytiin vielä sairaalassa tutustumis-käynnillä, ja mies vitsaili että saiskos jo jäädä synnyttämään.. No, päästiin takas kotia niin eipä kauaa tarvinnu kotona lepäillä kun lapsivedet hulahti. Ei tarvinnu epäillä oliko se lapsivettä vai mitä, sillä sitä tuli niin paljon ja koko ajan.
Supistelu alkoi vasta matkalla sairaalaan. Synnytys eteni lopulta niin vauhdilla että homma oli ohi 7 tunnissa ja ponnistus vaihekin kesti vain 11min.
kipeä kokemus se kyllä oli. en haluaisi pelotella, mutta täytyy sanoa että oli elämäni kaikkein kovimmat kivut, kunnes lopulta pystyttiin antamaan IHANA epiduraali puudutus + ilokaasu. Puudute ei vienyt kipua kokonaan pois, mutta sen verran että taas pärjäsi jotenkin.
Ponnistus vaihe sattui taas aikalailla, mutta onneksi ei kestänyt kauaa. Välilihaa piti leikata. mutta nyt kolmen viikon jälkeen pystyn jo istumaan tavan tuolilla. Nopeasti siis paranee.[:)]

Tyttö painoi 2740g ja pituutta 47cm. aika pienenä prinsessa syntyi ja sitten joutuikin kolmeksi päivää keskolaan sokeritippaan. Se oli hiukka ikävä homma, mutta onneksi tiesi, että hän on hyvässä hoidossa. Noin viikko oltiin sairaalassa. Nyt sitten touhua riittää... tuntuu, etten ehdi päivisin muuta kuin imettää, röyhtäyttää ja vaihtaa vaippaa.. Mutta ihanaa tämä on!
Jotenkin vieläkin uskomaton olo, että onko tämä lapsi todella minun. Saatan tuijotella pitkääkin nukkuvaa vauvaa ja sitten nipistän itseäni, ja totean, totta tämä on. [:)]

Paljon ONNEA Toukka85,Snoocs72,anihani ja Äippä72!!

Onnea kaikille!!!!!! ja ihanaa et kaikilla menny nii hyvin!!!![:D][:D]

kohtahan kaikki on saanu vaavinsa syliin!! me käytiin tänää sairaalassa ja saatiin aika käynnistykseen, joka olis sit maanantaina.. vaikka laskettu on vasta perjantaina muttakun neiti on massussa kasvanu jo nii isoks et otetaan varmanpäälle ton synnytyyksen kaa[:)] vaikka lääkäri sano et toivotaan kumminki et alkais itestään ennen sitä... mut eihän maanantaihin oo ku 5 päivää....on vähä epätodellinen olo... Odotus ollu niin pitkä ja nyt kun sai päivämäärän et millon käynnistetään niin AAh että helpotti... vaikka eihän sitä tiedä vaikka alkais ennen sitä[:D][:D]

Hurjan paljon onnea Sikkaralle ja Viiville!

Ruusunpuska, minkä kokoiseksi vaavi mittauksissa arvioitiin?

Voih, onnea tuoreille äideille [:D]! Nämä pikkuiset alkaa tosiaankin yksitellen ilmaantumaan, ihanaa ja jännää!! Varmasti tuntuu oudolta että "onko tämä oikeasti hän, joka kuukausia sisälläni on asunut.."Wau!!! Mitenköhän päin sitä sitten itse oikein olis ku jo nyt niin ihastuttaa ja ihmetyttää muiden vauvat [:)]

Me eilen sitten päätettiin miehen kanssa että otetaan se perhehuone (vaikka kaikenlaista ollut ja erokin kävi molempien mielessä [:o]). Toivottavasti vaan ei tarvisi kovin kauaa siellä sitten olla. Toisaalta vähän pelottaa että miten sen nyyttinsä uskaltaa edes ottaa kotiin ja hoitaa ihan itse.. Heh. Juu, 10 pvää laskettuun vielä..

Ja kerran vielä suuret onnittelut kaikille jo vauvansa maailmaan saaneille, hieno homma että jaksatte käydä täällä vielä kertomassa synnytyskokemuksistanne ja vauvanhoidosta [:D]

Paljon onnea Sikkara215 ja Viivi78![:D]

Ihana kuulla että yhä useampi meistä on saanut jo vauvansa ja päässyt totuttelemaan normaaliin arkeen....[:D]

Sylin täydeltä onnea Sikkara215 ja viivi78[:)]

Vielä yhtenä kappaleena ollaan,tosin jonkinasteisia merkkejä alkaa olla ilmassa..Eilen illalla koin ensimmäiset supistukset(olivat kyllä kivuttomia)ja niitä jatku enemmän ja vähemmän aamuun asti.Neuvolassa terkkari totes vauvan hyvin laskeutuneeks ja kohdunpohjan korkeuski oli laskenu 0,5cm.Vauva on siis valmis,vanhemmat on valmiita(tai niin valmiita kun ummikkona voidaan olla...[;)]),mikä siis maksaa....Tahtoo jo oman vauvan!!!Meilläkin tosiaan soitto synnärille 41+5,jolloin antavat ajan käynnistykseen..et sinne pahimmillaan ku jaksaa kärvistellä ja pakkohan se on jos vauva ei suostu aikasemmin ulos tulemaan,ni sit saa viimeistään ajan ja päivän jollon tietää tän odotuksen päättyvän.

Supistukset alko eilen kahden s:n jälkeen(siivous ei kuulunu näihin[;)]),et josko ottas tänään uusiks,jos vaikka....

Heips,

Hurjasti Onnea Sikkara215 ja viivi78!!

täälläkin sama, tulee vaan lepäiltyä neitin vieressä ja katsoa kun hän nukkuu... ja sydän on pakahtua onnesta[:)]
Aivan ihana käydä täällä päivisin ja lukea kun tulee vauva uutisia!! Kohta kaikilla on omat nyytit[:D]

Mulla oli nyt sunnuntaina siis se ultra niin neiti paino 3,7kg ja sit mulla ylävatsan iho niin kipee et sen takia pääsen siihen käynnistykseen niin äkkiä! [;)] Vaik oli kyll aikamoinen taistelu sairaalassa kaikkien lääkäreitten ja hoitajien kaa et saatin se käynnistys mutta kyllä se tieto helpotti!!! [:)][:)]

jaksamisia[:)]

Ruusunpuska, kiva että saittte sen ajan.
Mulla menee maksimillaan kesäkuun puolelle... Kauhulla vaan ajattelen, että vaavi voi olla melko iso jo silloin...
Maam80, perhehuone on varmasti loistava valinta. Meillä mies ei todennäköisesti pysty olemaan koko ajan mukana, joten perhehuonetta ei voida edes harkita.

Kait sitä pitäisi kohta mennä nukkumaan.

Nopeat terveiset meiltä!

Meille syntyi 16.5. klo 2.56 pikkuinen tyttö, 2890 g ja 46 cm. Tyylikkäästi käsi poskella syntyi hän [:)]

Eilen päästiin kotiin ja nyt totutellaan elämään täällä. Kättärille jouduttiin olemaan näin pitkään koska pikkuinen tarvitsi hiukan apua sokereiden tasaamiseen ja sinivaloa keltaisuuteen. Huomenna mennään takaisin näytille ja toivotaan ettei tarvitse jäädä saamaan lisää valohoitoa. Kaikki siis hyvin ja äiti toipunut synnytyksestä yllättävän nopeasti. Itse synnytys meillä siis käynnistettiin, koska mitään ei ollut tapahtunut vielä 18 tuntiakaan lapsiveden menosta. Illalla yhdeksän maissa aloin saada oksitosiinitippaa ja sitten loppu olikin vauhdikas ja siitä kuuden tunnin päästä tyttö oli jo syntynyt. Koko tapahtuma alkaa jo tuntua luonnollisela, kiitos kättärin hyvän henkilökunnan joka jaksoi kärsivälliesti käydä synnytystä läpi mun kanssa. Itse kun olin siis aika pihalla siellä kun olin valvonut 30 h ja muutenkin aika sekaisin.

Mutta nyt pitää mennä, onnea kaikille vauvan saaneille ja niille joilla vielä massu on, niin nauttikaa siitä, mulla on sitä jo hiukan ikävä...

-äiti ja eevi

Takaisin