Toukolahjat

Heips!
Taas on yks neuvola takana...Alkaa jo tympiä sielläkin ramppaaminen kun koko ajan vaan toivoo et syntyis toi masuasukki jo...[:)]
Täällä kans on innostus siivoilua ja pesänrakennusta kohtaan lopahtanut melkeinpä yhtäkkiä, kavereiden luona olen sentään kyläillyt aika ahkerasti mutta juuri muuta ei saakaan enää aikaiseksi. Mieskin on jo sitä mieltä,ettei haittais vaikka loppuis jo tää odottaminen ja päästäis yhdessä kääröä hoivailemaan...[:D].
Mut jaksamisia vielä kaikille, kyllä se odotus sitten palkitaan!

hei.
pikainen kirjoitus.ei jaksa nyt kirjoitella enempää.laiskuus ja väsymys.sunnuntaina menin sairaalaa koska en tuntenut liikkeitä omasta mielestä juurikaan ja verenpaine heittelehti hieman. ottivat kaiken sydänkäyrä juttuja mutta oli ihan okei kaikki.kumminkin sisälle ottivat ja sairaalassa ollaan maattu siis sunnuntaist lähtie-mitää ei ole tapahtunut ennen eilistä jolloin la oli. laittoiuvat sitten nappeja jotta josko vaikuttaisi..ja toki vaikutti.kärsin eilisen illan niin pahoista supistuksista että oksat pois..
kymmen jälkee meni sänkyy lapsivesi ja ei ollut helppo olo..mikään kipulievitys ei auttanut.. vaikka kaikkea ne koetti laittaa.. tänää aamulla sain kuin sainkin puristettua pojan ulos maailmaan. pituutta 50cm ja painoo 3465g.. sokerit vaan raasulla alhaalla ja joutui siten tiputukseen. eipä tässä muuta.mutta palaillen asiaan myöhemmin. ja niin onnittelut snoocille,tais hän olla joka sai tossa taannoin lapsen.. :)

Onnea anihani pojasta!! [:)]  Tuossa jo arvuuteltiinkin että olet nyyttiä hakemassa. Ei kuulosta ihan helpoimmalta synnytykseltä sinulla mutta onneksi vauva on nyt turvallisesti maailmassa. Nyt vain lepoa kovasti ja uuteen tulokkaaseen tutustumista! Tulehan kertomaan kuulumisia kun vointi parempi.

Onnea anihanille poikavauvan johdosta.

Oman lapsen, pienen linnun, kannoit alla sydämen.
Nyt on onni täydellinen, syliisi saat ottaa sen.
Tunnet käden, pienen, hennon, tunnet posken pehmeän.
Voisko olla kauniimpaa kuin alku uuden elämän.

Toivottelee Maajo

Ahihanille Suuren suuret onnittelut!

Snoocs72, ihana vauveli!

Maam80, kiva kuulla, että lääkärireissu oli nyt onnistunut.

Täällä vähän sama tilanne, neuvolassa ravaaminen alkaa kohta tosiaan hiukan "tökkiä" [:)] Mitään muutosta ei oo tapahtunut, muuta kun, että paino nousee koko ajan... Ei kait se ihme oo, kun eilenkin survosin suuhuni melkein laatikollisen pusuja. [8|] Mulla ei oo edes mitään "harjoitussuppareita", mistä toiset puhuu. Muutama hassu polte joskus siellä täällä, mutta ei mitään muuta. No, ei voi mitään...tallustellaan päivä kerrallaan [:)]
Auringon paistetta odotellen...

Kummallista, tänään on sitten se virallinen laskettu päivä [:)]. Tätä päivää on ooteltu ja nyt se on tänään.. Mutta harvoinhan ne vauvat laskettuna päivänä syntyy eikä olo ole vieläkään yhtään sellainen et jotain vois tapahtua.

Eilen illalla oli kyllä yksi kipeämpi supistus, tuntu alavatsalla sellasena poltteluna mutta eipä se yks vielä mitään kerro [:D]. Noh, jospa kuulun siihen ryhmään et sitten kun alkaa tapahtumaan niin rytisee kunnolla...
Jotenkin tuntuu että tuo mahakin on pienentyny ja vielä menny alemmas, alko jo huolettaa että onko sieltä lapsivesi hävinny kokonaan [8|]. Mutta toissapäivänähän neuvolassa se tarkistettiin joten kai sitä pitäs olla..

Niin ja flunssaa meinaa pukata tänne suuntaan [&:]. Oikein mukavaa jos kunnon räkätauti iskee.. Nyt kurkussa sellasta karheuden tunnetta ja nenä vähän tukossa. Toivottavasti menis ohi eikä pahenis!

Sairaalakassi vieläkin pakkaamatta...

Onnea anihani poikavauvan johdosta [:D]!

Huh, olipas jotenkin levoton yö... Välillä oli kuuma ja välillä kylmä, asento oli huono ja sitten iski vessa hätä...[:@] No, eiköhän se tästä.

Sammakko, sama tilanne täällä ettei mullakaan ole ollut harjoitussuppareita. Ehkä tosiaan muutama polte, muttei muuta...

Mut nyt aamu hommiin, palataan!

Onnea anihani vauvelin johdosta!

Itsellä laskettu päivä oli ja meni. Eikä vielä mitään tuntemuksia. Yöt tosin on aika rankkoja, kun kaikki paikat puutuu. Minulla ei ole tietoakaan harjoitus-/ennakoivista suppareista, en siis osaa odottaa mitään. Se onkin jännää kun ensimmäiset poltot alkaa... tajuaakohan sitä edes? No, niin ne sanoo ettei voi olla huomaamatta[;)].
Oletteko miten varautunut kivunlievitykseen kotona? Minulla on jumppapallo ja kaurapussi. Yritän myös saada TENS-laitteen vuokrattua, saa nähdä ehdinkö sitä saamaan ennen synnytystä.
Itsellä kanssa päivät kuluu aika hitaasti, kun vaan odottaa et jotain tapahtuisi. Kaikki on valmiina ja siivotakaan ei enää jaksais. Joka päivä jossain on tullut käytyä, mut mieluummin käyn ihan vaan kavereitten luona. Ei oikein tän mahan kanssa viitti ihmisten ilmoille lähteä, kun rupee vaatetus käymään vähiin... Yhdet miehen housut on mitkä mahtuu jalkaan ja jotain kauhtuneita t-paitoja[&:]. Sitten kokoajan joku kyselemässä että eikö se vauva jo synny? No, ei tässä tilassa enää kovin kauaa olla, joten pakko vaan kestää[:)].
Eilen oli neuvola ja kaikki vauvalla hyvin, lapsivettäkin oli vielä riittävästi. Vauveli liikkuukin todella paljon, varsinkin iltaisin. Ei siis ole tarvinnut liikkeitä ruveta laskemaan. Taitaa raukalla olla aika ahdasta jo masussa! Koko arvio oli tällähetkellä 3,5kg. Passaa mulle, tosin veikkaan et voi olla vähän isompikin!

Aurinkoista päivän jatkoa kaikille!

Onpa kiva kuulla, että taas on yksi meistä saanut vauvan maailmaan ponnistettua. Toivottavasti ne kivut ja muut ikävät asiat unohtuvat, kun saa nyytin syyliin. Huomenna olisi sitten itsekin viisaampi tässä asiassa, vaikka ponnistamaan ei pääsekään. Toisaalta kipuja varmasti pääsee kokemaan, haava tuskin on oireeton alusta pitäen. Siksi kai ne kipupumput ja muut on kerrottu jo etukäteen. Terkkarikin arveli, että pari päivää oon niin kipeä, että en juuri voi vauvaa hoitaa. Onneksi siellä on ammattilaiset siinäkin asiassa lähellä.

Eilen illalla miehen kanssa tehtiin vielä pihapuuhia ja pesin auton. Tänä iltana mietittiin, jos menis elokuviin, kun voi olla, että muuten ei tuu mietittyä muuta kuin huomista leikkausta. Muutenkin kun oon jännittäjäluonne, niin ei ainakaan paranna asiaa, jos koko edellisen yön valvon ja mietin juttuja.

Mukavaa päivää kaikille, lähden kavereita moikkaamaan!

Onnea kaikille vauvan jo saaneille! Vähän aikaa sitä itekkin mietti että tää voi tulla täältä koska vaan ja jopa pelkäsin että tulee liian aikasin mutta nyt on semmonen olo ettei tää oo täältä mihkään tulossa vielä aikoihin. Mulla siis la 1.6. johon reilut kaksi viikkoa... Onko muilla alkanu tuntua ihan epätodelliselta se että se synnytys ihan oikeesti alkais? Mä en varmaan edes usko sitten kun nen supistelut ja poltot alkaa että tää on nyt sitä... Unia oon kyllä alkanu nähdä missä sattuu vatsaan ja paljon.

Saapi siis nähdä kuinka käy, mä oon koko ens viikonkin taas buukannu täyteen kaikkee ohjelmaa enkä oo ees aatellu että saattaapi olla mahdollista ettei ne onnistukkaan [:D] Ja täällä myös alkaa se ainainen neuvolassa ramppaaminen ärsyttää. Eilen olin viimeks ja nyt oli vauva jo kiinnittynyt ja hiukan laskenukkin kun sf oli 1 cm:n pienempi kun viikko sitten! Mutta kiinittymiset ja laskemiset ei mun neuvolatädin mukaan kerro mitään siitä, että koska tää vauva tulee.

Sitten hassua on se, että meille on rakenne ultrassa kerrottu että tyttöä ootetaan mutta jokainen joka on jotain ennustanut (ei olla liiemmälti tietoa jaettu) on sanonu että selvä poikamaha ja aivan varmasti tulee poika. Ja vielä eilen neuvolassakin oli hassua kun neuvolatäti kysy ettö tiedetäänkö me kumpi on tulossa ja kun sanoin että tyttö, niin hän oli hetken hiljaa ja sano että aijaa, sulla on kyllä niin selvä poikamaha... Että onkohan se vaihtunut! Tiedän kyllä ettei noi ultrat oo 100 % varmoja, mutta alan nyt valmistaa itteäni siihen että sieltä voikin tulla kumpi vaan! Molemmat on tervetulleita, siitä ei oo kyse, mutta hänellä on sitten vaan kovin paljon mekkoja ja vaaleanpunaisia housuja ja bodeja...

Huomenia,
Sylintäydeltä onnitteluja anihanille!

Paljon kiitoksia, ruusupuska ja sammakko[:)]

Täällä on arki lähtenyt ihan hyvin käyntiin ja imetyskään ei ole enää niin kivuliasta. Tyttö ei ole kyllä nukkunut vielä öitä omassa sängyssä[:D], on niin paljon helpompi pitää vieressä, kun melkein joka tunti haluaa tissille.

Paljon onnea anihani poikavauvan johdosta ja toivotaan vauvalle pikaista paranemista,että pääsette mahd.pian kotiin toisistanne nauttimaan.

Todella söötti kuva pienestä nyytistä sulla tuolla profiilissa snoocs72,ihan tässä tulee malttamattomaks,tahtoo oman jo..[:D]

Onko nyt niin et kolme on jo saanut?Onko kukaan kartalla,et millä viikoilla pienokaiset ovat syntyneet?Et onkohan menny enempi yli ku "ali"..?Edelleen se on vaan mun kärsimättömyys joka nostaa päätään..[;)]

Mulla ei kanssa mitään hajua suppareista..ei mitään tietoa mistä toiset puhuu..kaveri just sano tunteneensa viikolta 17 asti ja mun täytyy vaan pyöritellä päätä kun ei oo mitään hajua mistä on kyse..Mut ehkä mäkin kuulun siihen ryhmään,et sit ku ne alkaa,ni sit se olis menoa..toivossa on hyvä elää[:D]

Paljon onnea ja tsemppiä Äippä72 huomiseen leikkaukseen,huomenna tähän aikaan sulla ilmeisesti jo nyytti kainalossa..voi että miten ihanaa[:)]

Meillä helvi sama tilanne kun sulla ton sukupuolen kanssa..kätilö sanoi,et aika varmasti tyttö tulossa ja kaikki vaan jaksaa jankata poikamahasta ja poikaviivasta..Mitään isoja hankintoja en oo vaaleenpunaisia tehny ja oon varannu parikin jätesäkkiä poikien vaatteita,et jos kuitenkin..Ei mulla sukupuolella mitään väliä ole,mut kyllä mä vähän hämmentyisin,se mun täytyy myöntää..[:)]

Vielä en osaa illalla nukkumaan mennessä miettiä,et "josko tänä yönä"...et tulee kyllä ihan puskista jos synnytys käynnistää yöllä ennen la:ta..mut olishan se aina parempi niin[:)]

Mut nyt täytyy lähtee kahvittelee(viidennet kahvit tällä viikolla..[;)])kun vielä jaksaa..ens viikon jätän kyllä tyhjemmäks,jos sitä vaikka keskittyis ihan lepäämiseen..nyt kun vielä voi[:D]

Öisiä terveisiä tälle palstalle myös!

Tulin siis tuolta kesäkuisista jokunen aika sitten tänne kun h-hetki tuntu että on niin lähellä, la 1.6.. Tosin päivällä taisin valittaa tällä palstalla että tuntuu että synnytys on kovinkin kaukanen ajatus. Nyt on kuitenkin niin, että melkeen tunti sitten heräsin pissalle ja taisikin olla jotain muuta mitä sieltä lorahti... Nyt sitten istun ja seurailen tilannetta, nesteen määrää, laatua, väriä ja vauvan liikkeitä. Suoraan sanoen aika epätodellinen ja hölmö olo. Supistuksiakaan ei ole oikeastaan yhtään. Soitin kättärille ja sieltä sanottiin että limatulpan irtoamisen yhteydessä saattaa joskus tulla todella paljon todella vetistä limaa, mutta voiko sitä tulla näin paljon?!? Mä en tosin ole kyllä mitään limatulppia havainnoinut... Kyllä sitä tuntee ittensä tyhmäksi kun ei osaa lapsivettä limasta erottaa. Ja kun laskettuun aikaan on kuitenkin sen verran vielä aikaa, niin ehkä se saa epäilemään myös että voisko tämä nyt OIKEESTI olla sitä. Noh, nyt tarvis vaan saada tää lapsukainen täällä mahassa (vielä!) hereille ja liikkumaan kun on nyt jotenkin ihan hissukseen vaikka pitkin iltaa oli tosi virkeä. Jos siis tämä kyseinen neste on lapsivettä niin saan kuulemma olla kahteen asti iltapäivällä kotona ja sitten on mentävä antamaan ensimmäinen infektionäyte. Jos ei siis jotain oikeesti ala tapahtua sitä ennen.

Sitten heti miettii että johtuukohan tämä aikasuus siitä kun olin päivällä taloyhtiön pihatalkoissa tunnin verran haravoimassa...

Noh, mene ja tiedä mitä täällä tapahtuu mutta unet on varmasti ohi tältä yöltä.

Takana vähän parempi yö kuin toissa yönä, vaikka hikoilu jatkuikin...[:)]

Helvi, mikäs sulla on vointi?
Äippä72, onnea ja jaksamista leikkaukseen, kohta sulla on oma nyytti sylissä.Ihanaa!

Täällä edelleen kotosalla ollaan ja nestettä tulee edelleen joten kaipa tämä nyt on lapsivettä. Mies lähti käymään töissä hoitamassa muutaman kiireellisen asian ja tulee sitten kotiin ja lähdetään kätilöopistolle kattomaan että mitä sieltä sitten olisi tulossa... Nyt alkaa jännittämään. hassua vaan edelleen kun ei ole yhtään sellanen olo että lähdenpä tästä nyt synnyttämään. Supistuksia ei edelleenkään juuri ole, mutta kaipa ne tämän sitten käynnistävät tänään tai viimeistään huomenna jollei ala muutoin mitään kuulua.

Sanonpa vaan, että en ollut ajatellut tämän homman ihan näin menevän [:D] Yöllä liikkeitä laskiessa ja vesiä seuratessa kokosin pinnasängyn ja petasin sen että jos alkuviikosta on sitten jotain kotiin tuotavaa.

Hyvää perjantaiaamua!

Voi että,miten jännät paikat sulla helvi!Eikös siinä tosiaan oo joku aikaraja lapsiveden menosta,et sit vaikka käynnistetään..?Et se olis niinku menoa nyt..[:D]Ite kans menossa kättärille,sit kun lähtö joskus tulee...[:D]Tsemppiä tulevaan koitokseen,täällä ollaan hengessä mukana[:)]

Karsee tuuli edelleen,mut josko sitä uskaltautuis pihalle lukemaan..ei tarvii ainakaan pelätä,että tuuli mukanaan veis..[;)]

Äippä72: Hengessä ollaan mukana ja tsemppiä oikein kovasti leikkaukseen! [:)]

Helvi: Sinnekin tsemppiä ja voimia koitokseen! [:)] Kyllä se varmaan nyt on menoa jos tuo neste lapsivettä on ja siltä kyllä kuulostaa. Yhdellä kaverilla alko kans synnytys noin että tuli vain lapsivettä mutta ei alkanut supistelemaan. Käynnistivät sitten muutaman päivän päästä eli olisko siinä joku 2-3 päivän raja että pitää käynnistää jos suppareita ei kuulu? Varmaksi en mene sanomaan. Harmi kun ei ole tätä älynnyt neuvolassa kysyä [8|].

Omaa napaa sen verran että ei mitään merkkiä mistään.. Viime yön sain onneks nukuttua ihan hyvin ja nousinkin vasta tunti sitten aamukahville. Mutta olo on niiiiiiin malttamaton!! Eikä oikein mikään tekeminen jaksa innostaa. Voipi olla pitkät päivät jos tämä vauveli haluaa olla mahdollisimman pitkään mahassa eli vielä voi olla edessä 2 viikkoa odotusta [8|]. Joo-o, toisaalta lyhyt aika elämässä mutta tässä tilanteessa niin pitkä. Noh, jospa lähtis ostamaan itselle jotain mukavaa kun rahaakin tilille tänään tullut [:)].

Jaksamista kaikille odotukseen ja hyvää alkavaa v-loppua!

Huomenta vain täältäkin! ulkona tuulee ja on vähän harmaata.. on tullu sellanen olo et mä oon varmaan ikuisesti raskaana[;)] no ei... mut siis ku tuntuu ettei tää odotus koskaan lopu.... Mulla ainakin massu niin iso että en meijän sohvalta pääse omin avuin enää ylös, pikkasen kömpelö olo[:D]

Onkohan Äippä72 jo saanu pienokaisensa? ja helvi rupesin heti jännittään sun puolesta! toivottavasti kaikki menee hyvin!niinku ihan varmasti meneeki[:)]

mites muuten ^^toukomasu^^ onko sulla nyt joku lääkäri vai mitä ku sulla meni yli LA.??

heips kukkuu ja onnen toivotukset nyytinkäisten johdosta!
tsemppiä Äippä72 leikkaukseen, toivottavasti kaikki menee mallikkaasti. Helville myös pidetään täällä peukkuja!
Kävin itse just nlassa ja kaikki taasen ennallaan, koko arvioksi sain 3.5 kg eli ihan sopiva! Yön sain vaihteeks nukuttua hyvin ja aamulla tuli mullekkin herätessä epäluulo et oonko raskaana ollenkaan.. Vaan kyllä oli masu vielä tallella peiton alle kurkistaessani.. Miehelle totesin sit et ei syntynyt viime yönä vielä ja mies siinä hymyillen vastasi sit et juu ei syntyny ei.. [:D] Jotenkin jännästi oottelee et synnytys alkaa juuri yöllä.. tiedä siitä sit milloin alkaa..
Meillä olis ensi viikon viikonloppuna mun veljen häätkin vielä tiedossa ja  ollaan tässä jännätty et päästäänkö sinne ollenkaan... näin rauhallisena ku tää elo täällä jatkuu niin eiköhän uskalleta vielä nekin juhlat juhlia hyvillä mielin. Nyt taidan suunnata jääkaapillle lounasta etsiin... Hyviä vointeja kaikille!

Takaisin