Toukolahjat

huomenia,
sammakko, kiitos kysymästä, tiukkaa tekee noi portaat... puuskutusta ja hidasta se on, mutta tuleepahan etes sen verran liikuntaa[:D]  Eilen kauppakasseja ylös raahatessa, mietin taas että mitenkähän tämä onnistuu sitten vauvan kanssa... mutta eikö tuohon keinot keksi sitten.
Mitenkäs sinulla on mennyt?

Heippa,
Oon ajatellut ottaa "pakkoliikuntana" noi portaat, mutta hankalaa se on, kun tuntuu ettei millään jaksa. Käsittämätöntä... Höm, millainenkohan olo on toukokuussa [:)] Iski flunssa, vaikka mä niin ajattelin, että oon sujuvasti säästynyt siltä. Vali vali vali.... Sori ei oo tarkoitus vaan valittaa.
Kävin tänään katselemassa vaunuja, mutta en vieläkään niitä ostanut. Täytyy vielä miettiä. Hinta on kuitenkin yksi aika merkittävä tekijä. [8|] 

Huometa kaikki,

Lumipyryn keskellä ollaan. Ulkona näyttää talviselta ja maahan sataa lunta lisää melkoisella tahdilla. Eilinen päivä meni ulkoillessa, kun kävin katsomassa lätkäpeliä ulkokentällä. Suomessa melko harvinainen tapaus, ellei huomioida historiaa taaksepäin. Välillä aurattiin lunta ja vaihdettiin puolia. Oli pelaajillekin ainutlaatuinen kokemus!

Hienosti ollaan muuten jakseltu, tänään lepäillään ja kerätään voimia alkavaan viikkoon. Töissä on kuitenkin sellainen tahti, ettei juuri ehdi muuta ajatella kuin aamulla töihin ja illalla kotiin. Jännä ajatella, että parin kk:den päästä ei tartte lähteä. Toivottavasti ajasta kotona vauvan kanssa osaa nauttia. [:)]

Ensi viikolla on neuvolakäynti ja sitten saa tietää, milloin pitää mennä siihen sokeritestiin. Samoin jatkuu perhevalmennus imetys jutuilla.

Kirjoittelemisiin....

Huomenta!

Jotenkin helpottavaa lukea että muutkin ovat "laiskistuneet".. Itsellä vähän huono omatunto tuosta liikunnan puutteesta ja mukavuuden tavoittelemisesta, ehkä ihan syystä.. Viikonloppuna en käynyt edes ulkona kertaakaan [:-] Tänään aion kuitenkin tehdä pitkän kävelylenkin. Pakkohan se on raitista ilmaa saada, oikeastaan päivittäin... Nyt en keksi muuta kirjoittelemista, vauvakin on ollut niin rauhallinen tuolla masussa, välillä vaan pientä "muljahtelua", joten hyvää päivänjatkoa vaan kaikille [:D]

Tervehdys,
Mäkin oon vihdoin saanut toimitettua paperit kelaan, tosin ne ei liiku ennen kuin työnantaja on täyttänyt oman lappunsa. Ei kait tässä kiire ole. Vaikka olisihan se kiva jos olisi äitiyspaketillinen uutta tavaraa hypisteltävänä. [:)] 
Oon ollut flunssan lamauttamana viimeiset kolme päivää. En kyllä muista milloin olisi näin voimaton (karsea) olo ollut. Huomenna olisi jo pakko raahautua eteen päin. Äskönkin heräsin kahden tunnin päikkäreiltä. En taida vieläkään olla ihan kunnossa.
Toivottavasti onnistutte välttää liikkeellä olevan flunssan.

Heips!
Nyt on kontrolli ultra käyty päästä löytyneiden kystien takia ja uutiset olivat iloisia...Ne olivat hävinneet ja muutenkin kaikki oli loistavasti!Oli ihana nähdä taas ultran kautta vauvan potkiskelevan ja pyörivän [:)]

Heips,
neuvolassa taas käyty ja kaikki hyvin, hemoglobiinikin oli peräti hieman noussut[:)]. Kauhean äkkiä tuntuu tämä aika menevän... hyvähän se vain on.
sammakko,  ikävä kuulla että olet flunssassa, pikaista paranemista, ei todellakaan ole kiva olla taudissa nyt.

hyviä vointeja kaikille!

Heippa,

Snoocs72, kiitos paranemistoivotuksista!
Kait olo nyt on osittain sen takia vähän tukalampi, kuin normaalisti flunssassa, kun ei oikein voi ottaa mitään flunssalääkkeitä. Tosin aina flunssaolo on kamala. [&:] En oo viittinyt edes perehtyä mitä lääkkeitä voisi ottaa. Työpaikan terveydenhoitaja antoi ymmärtää, että parempi olla ottamatta mitään. Niinkin tavallinen kuin streptils-kurkkupillerit, ei niitäkään käsittääkseni saisi ottaa. Mehulla siis mennään. Jännä vaan, että oon tullut tän flunssan myötä kömpelömmäksi [:)] tai sitten vaan oon havahtunut siihen tässä vaiheessa. [8|] Jotenkin hankalaa kömpiä sängystä ylös ja varsinkin yöllä uniasennon löytäminen on tullut viime aikoina tosi työlääksi.

Vauvamasu, kiva kuulla, että kaikki on hyvin.

Montako kertaa ootte jo käyneet neuvolassa?
Mulla on käyntejä neuvolatädin luona 4 krt ja niistä on tosiaan yksi sellainen "ylimääräinen", kun halusin itse sinne mennä. [:)] Tohon päälle muutama ultra ja lääkärikäynti.
Eikös neuvolakäynnit tihene, kun mennään loppua kohden? 

Huomenta :)

Vasta eilen kun makasin selälläni huomasin että "möykky" ihan oikeasti tuntuu siellä vatsassa, ja sitä pystyy itsekin vähän kääntelemään, hih! Mieheni huolestui ja mukisi vähän että "älä kiusaa, tulee littana vauva" [:D] Tuntuu niin hassulta! Tuskin nyt liian kovaa kukaan itseään ja vauvaa painelee kuitenkaan. Ei vauva siitä suuttunut, toisin kun silloin kun kissa hyppäsi täysillä vatsan päälle, silloin säikähdin itsekin vähän ja saman tien alkoi vatsassa mukilointi [:D]

KELA:n päätökset tuli yllättävän nopeasti, ja kaikki positiivisia! Ä-pakkaus toimitetaan kotiin asti viikon sisällä, jeeee!

Käväisin myös eilen lastenvaateliikkeessä, ihan huvikseen vaan.. No tietenkin sieltä löytyi aivan ihana "sisähaalari" jossa lahkeet voi kääntää jalkojen päälle lämmittämään, samoin hihat käsien päälle. Se oli niiiiiiin söpö, ja kun vielä huomasin että siinä oli hiirenkorvat niin olin myyty.

Meillä vielä yksi ylimääräinen ultra maaliskuussa, ihan kiva koska pieni ei ole suostunut sukupuolta paljastamaan. Veikkaamme molemmat jo poikaa, koska linea negra on tosi pitkä ja mutkalla, olen tullut karvaisemmaksi (kääks) eikä ole pahoinvointia ollut ollenkaan. Nämä nyt on pelkkiä uskomuksia, joten olisi kiva jos ultrassa näkyisi..

Kamala nimisotakin käynnissä, sukulaiset ovat kovasti puuttumassa [>:] Tytölle on jo nimet melko valmiina mutta pojalle sitten...

No, päivänjatkoa teille :)

ALKUPERÄINEN: Sammakko

Niinkin tavallinen kuin streptils-kurkkupillerit, ei niitäkään käsittääkseni saisi ottaa. 

Heips, pakko kommentoida tännekkin.
Ihan oikeassa olet, Strepsils kurkkutabletteja ei saa ottaa raskaana. Itsellä on kanssa flunssa niin tuli hyvin tarkkaan luettua Strepsils kurkkutablettien tuoteseloste, siellä luki muistaakseni että vain lääkärin määräyksestä. Jos joku lääke askarruttaaa niin tämä on hyvä sivusto:
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_teos=far
tarkastella sopiiko joku lääke raskaana olevalle.

Tervehdys

Kävin tänään aamusta sokerirasituskokeessa. Eikä tuo mikään kamala kokemus ollut. Nälkäkään ei päässyt yllättämään, sillä minulle juotettu sokerilitku tuntui jotenkin pitävän nälän tunnetta kurissa. Ainoa inhottava asia oli se kolminkertainen verikokeen otto...en pidä piikeistä yhtään. Huvitti vain, kun laboratorion työntekijä kyseli kummissaan, että miksi minun piti tulla kokeeseen. Kysyi, oliko sormenpäästä otettu sokerinäyte ollut koholla. No minultahan ei sellaista sormenpäänäytettä edes ole otettu. Ja ylipainoakin taitaa juuri ja juuri olla kilo tai kaksi. Siinä sitten olimme molemmat yhtä huvittuneita ja pohdimme, oliko terkkari hieman yli-innokas lähettäessään minut kokeeseen. [:D] 

Sitten ihan toiseen asiaan.. Oletteko saaneet vau.fi:n liittymisestä tervetuliaislahjan (sen jota netissäkin mainostavat näin: "Saat myös pienen tervetuliaisen, Vauvan syntymä- ja Lapsen kehitys –oppaat. Tervetulopaketit lähetetään noin 4–6 viikon välein.")? Olen liittynyt jäseneksi marraskuussa, mutta vieläkään ei ole tervetuliaisia näkynyt. [>:]

Ja loppuun vielä vähän hupiakin. Etsin netistä testejä, joilla voisi huvikseen arvailla onko syntyvä vauva tyttö vai poika. Tässä kaksi "huuhaa"-testiä, joista ensimmäisen mukaan odotan tyttöä ja toisen mukaan poikaa. [:D] Kokeilkaahan muutkin aikanne kuluksi ja raportoikaa tuloksista meille muille. http://www.geocities.com/huuhaat/ 

[:)]Heissan taasen piitkästä aikaan!!

olipas hauskat testit noi Sikkara215 löytämät.. niiden molempien mukaan meille tulis tyttö.. mulla onkin ollu kokoajan tyttöfiilis... mut tiedä siitä sit. Varmuudellahan sen tietää vasta toukokuussa. [:D]

Meillä kakkos ultra oli jotenkin pettymys.. kätilö ei juuri selittänyt mitään tutkiessaan ja mieheltä meni kaikki ohi, sukupuolta ei ees keretty kysyä kun kätilö jo sano et tää oli tässä! [>:]Hieman huono maku jäi sen takia Jorvista.. No ehkä tässä oli kyse nyt vaan yhden työntekijän huonosta päivästä eikä muusta.

Olin juuri talvilomalla 1.5 viikkoa ja loma tuli enemmän kun tarpeeseen.. Tuntuu kuin olis ihan uus ihminen kun on saanut keskittyä yli viikon vaan itseensä ja omaan perheeseensä! [:)] Ostettiin jo vaunut, Emmaljungan duo mondial combit, olivat tarjouksessa, joten pakko oli tarttua tilaisuuteen. Jätettiin ne vielä sinne varastoon odottamaan, vaikka mä olisinkin jo halunnut ne kärrätä kotiin ihasteltaviks.. Hoitopöytä hommattiin kans lomalla ja kasattiinkin se. On ihan kiva kun se jo muistuttaa tulevasta ajasta olemassa olollaan. Sain kauhean kasan vauvanvaatteita siskolta, läheskaikki kyllä punaisia tai vaaleanpunaisia.. Joten jos tuleekin poika palautellaan tyttökamppeet sit takas... Eilen virkkasin helistin pallon vaaville valmiiks... Siitä tuli tosi söpö ja meidän koira kattoo mua loukkaantunena kun ei saa sillä leikkiä.. [:D] Täytyis sillekin varmaan tehä vastaava..

Tuntui kyllä haikeelta palata tänään töihin ja ajatella et vielä on 2kk ennen kuin jään äippälomalle.. Valmiudet kun oli nyt jo olemassa jokapäiväiseen lorvailuun. Huomas kyllä että ei oo ollu töissä yli viikkoon kun oli asiakkaita tupla määrä normaaliin nähden ja puhelin pauhas kokoajan. Aikalailla sitä väsyy työpäivän aikana, ero loma-ajan illan fiilikseen on ku yöllä ja päivällä.[:-]

Ensi viikolla sit nla lääkäri nro 2, ja sen jälkeen käynnit sit tiheentyy ymmärtääkseni (kahden viikon välein).. Valmennus meillä alkaa 2.3 ja on vallan laajennettu perhevalmennut eli 5 kertaa ennen synnytystä ja 3 kertaa synnytyksen jälkeen + 2 fysioterapia ryhmä käyntiä. Tuntuu aika paljolta noi käynnit/tapaamiset... mut toivottavasti on antoisia sit!

Mä kävinkin jo ennen joulua sokerirasituksessa kun virtsanäytteessä ollu koko ajan sokerit plussalla. Rasitus tulokset kuitenkin ok, eikä siis riskiä tai viitteitä gestaatiodiabeteksestä ole. Saa nähä paljon on tullu taas nla vaaán mukaan painoa edellisestä käynnistä. Kotivaaán mukaan kaikenkaikkiaan on tullut nyt 4 kg. Mut mullahan paino alussa tippu oksentelun takia aikalailla ja vasta viime käynnillä oli eka kerran tullut lisää painoa. [;)] 

Nyt täytynee lähteä kauppaan.. Kiva lukea teidän kirjoituksia! tsemppiä loppuviikkoon kaikille!

Iltoja pitkästä aikaa! [:)]

Täälläkin oli tänään neuvola ja kaikki ok. Painoa oli kyllä tullu enempi kun olisin halunnut ja nyt on jo kaikenkaikkiaan tullut 10,5 kg, tuntuu ihan kamalan paljolta! [&:] Ja vielä on tosiaan 3 kuukautta LA:han ja loppuvaiheessahan tuo painonnousu taitaa vaan kiihtyä.. En kyllä mitenkään älyttömästi ole viime kuun aikana herkutellu, toisin kun joulun aikaan meni niitä konvehteja aikalailla [:D]. Noh, eihän tuolle painolle nyt oikein voi mitään kun ei oikein nälkäkuuriakaan voi pitää.. Liikuntaa olen kyllä yrittänyt harrastaa mutta esim. bodypump oli pakko jättää pois kun alkoi tuntua pahalle vaikka miten olisi omaan tahtiin tehnyt. Ja lenkilläkin on vauhti selkeesti hiljentynyt.. Mutta kesällä sit työnnellään reippaaseen tahtiin rattaita [:D].

Mites teillä muilla on tuo neuvolalääkäri?? Olin siinä uskossa että toinen lääkärillä käynti olisi näillä viikoilla mutta sain kuitenkin seuraavan ajan normaalisti neuvolan tätille kuukauden päähän. Eikä mitään puhunut lääkärille menosta? Tajusin vasta kotona että oon sit jo viikolla 31 menossa kun seuraavan kerran neuvolaan menen. Jäi kyllä hieman ihmetyttämään kun luulin että lääkäri vielä tarkistaa esim.kohdunsuun tilanteen että on ok jne..

Mutta nyt hyvää pallomasuille! [:)]

moro! "uutena" ilmoittaudun , en vielä ehtinyt lukea teidän kuulumisia mutta jätän merkkini nyt täne. Laskettu aika on äitienpäivänä 10.5 ja esikoista odotellaan. odotus menny hyvin, "helpolla" päästy.. kysykää lisää ketä kiinnostaa, huomenna uusin silmin koitan lukea teidän kirjoituksia.

Huomenta!

Mullekin neuvolatäti huomautti painonnoususta, tai lähinnä nesteen kertymisestä. Tosiasia on, etten syö juuri lainkaan makeisia, ja muutenkin leivät ilman voita ja salaattia paljon! No, selittyi sitten sillä SAMARIINILLA jota joudun litkimään pisin päivää närästyksen takia... Sehän on hedelmäSUOLAA ja suolahan sitoo nestettä.. KAMALAN paljon, kun painoa tullut noin 20kg jo!!! Normaalisti olen hoikka, mutta nyt nilkatkin on ihan elefantinjalat [:-].

Hommattiin sitten vauvalle vakuutus Tapiolasta, tai Anoppi oikeastaan lahjoitti meille [:D], hieno lahja tulokkaalle! Niin ja vanhanajan uskomuksiin perustuvan testin mukaan hän olisi sitten poika, jotenkin itsellänikin sellainen "kutina".  Voi kun viimeisessä ultrassa näkisi sitten..

Mukavia päivänjatkoja!

Heti alkuun, myöhästyneet Ystävänpäivän terveiset kaikille!
Nyt on flunssa kestänyt viikon. Nenäliinat kulkee ainakin jo automaattisesti mukana, mihin ikinä meneekin.[:D] 

Kiva kuulla, että KELA:lta hakemusten käsittely sujuu nopeasti. Toivottavasti oon osannut täyttää kaikki kerralla oikein, ettei tarttisi uudelleen alkaa niitä täyttelemään.  

Maam80, olit hankkinut sisähaalarin. Just mietinkin, että jonkinlainen keväthaalari/välikausihaalari pitäisi varmaan olla. Suomen kesän tietäen [:)] ja tietty muutenkin. Äitiyspakkauksen haalarihan on aikas paksu, talvihaalari enemmänkin, eikös?

Meilläkin on kovin nimeä mietitty. Kerroin isälleni nimiehdotuksen ja hän sanoikin, että joo hyvä nimi. Ainut vaan, että kuuli nimen väärin. [:D]

Sikkara215, aikas jännä, että sut on ohjattu sokerirasituskokeeseen. Onneksi se ei susta tuntunut kuitenkaan kamalalta. Joko sait tulokset?

Shutinaa, kurja juttu, että ultrakäynti meni "vähän niin kuin liukuhihnalla".
Mä soitin Jorviin tällä viikolla ja pakko sanoa, että mua ei kyllä kuunneltu yhtään. Jäi vähän sellainen tyhmä olo, vaikka tosiaan kyllä mulla asiaa oli ja on vieläkin. Kätilö vaan luki mitä koneelle musta oli kirjoitettu, vaikka kyllähän mä ne itsekin tiesin. [8|] Siksihän sinne soitinkin... Olisin vaan seuraavaa käyntiäni aikaistanut, mutta ei.... Kysyin vielä kaveriltanikin, että olinko hölmö, kun soitin, mutta oli se hänenkin mielestään ihan perusteltua. Odotellaan... ei tässä muukaan auta.

Toukomasu, mulla on toinen neuvolalääkäri reilun 2 viikon päästä. Tajusin just, että helmikuussa ei ollut neuvola-aikaa lainkaan. Pitikö se olla joka kuukausi?

Hemilia, sun laskettuaika on sattunut hienolle päivälle.

Tulipa taas tekstiä [:D]
Hauskaa sunnuntaita kaikille!

Pirteää pakkasiltaa kaikille,

Tultiin juuri kotio Vuokatista. Käytiin laskemassa, hiihtämässä ja pulikoimassa kavereiden kanssa. Kivaa oli lumiset maisemat ja kelitkin suosi. Nyt taas jaksaa painaa työviikon. Laskettelu oli kyllä erilaista, mutta ei kuitenkaan pelottanut. Kaatumisia tietty pitää välttää, mutta välillä tuntuu, että voihan sitä liukastua vaikka jalkakäytävällä....

Olipa kiva kuulla, että rasituskokeesta selviää hengissä. Miulla on se edessä muutaman viikon päästä. Syy oli selvä,  että painoindeksi on liian korkea.

Hyviä vointeja kaikille! 

Huomenta!

Sammakko, äitiyspakkauksessa tuli 2 haalaria, yksi ulkohaalari (beige) ja yksi sisähaalari (raidallinen mintunvihreä). Onneksi ostin kuitenkin itse sisähaalarin, olohaalarin tai miksi nyt kutsuukin, äitiyspakkauksen asu saa olla varavaatteena.

Eilen illalla oli aikas kovat harjoitussupistukset, ja vähän sen jälkeen lorahti kirkasta nestettä housuihin, iik! Lueskelin että lapsi on voinut raapaista kalvoihin reijän, jolloin tuo on voinut olla lapsivettä (=tulehdusriski).. Yön aikana ei kuitenkaan mitään ollut tullut, mutta soitan kuitenkin varmuuden vuoksi lääkäriin pian.

Heips!
Tänään oli sitten toinen neuvola lääkärillä käynti ja kaikki näytti olevan mallillaan, lukuunottamatta virtsassa hieman kohollaan olleita sokeri ja valkuaisarvoja. Terveydenhoitaja antoi kotiin sellaisen vempeleen,jolla nyt itse voi pistellä ja seurata ettei sokerit lähde pahemmin nousemaan...
Äitiyspakkauksenkin hain tänään postista... siinähän oli kaikenlaista jännää... [:)]
Kauhean nopeaan mennyt aika,kun laskettuun aikaan ei oo enää kuin vajaat 3 kuukautta...Pinnasänky ja sitteri on jo hommattu,enää ei puutu kuin vaunut ja turvakaukalo...

maam80: Kävitkö lääkärissä?Mitäs ne meinas siitä kirkkaasta nesteestä?

Jaksamisia kaikille [:D]

Takaisin