Nyt kyllä raivostuttaa! Onko teitä muita alkanut vaivata käsien puutuminen, etenkin öisin? Mulla on, ja senkun pahenee. :( Päivisinkin joutuu vaan jumppaa sormia, että veri pysyy liikkeellä eikä sormia ala pistellä ihnottavasti. Kävin neuvolassa tänään ja sieltä sanottiin, et se on monta kertaa yhteydessä turvotuksiin. Illalla huomasinkin, että sukista oli tullu aivan kauheat kuopat sääriin. Vischyä oon kyllä juonut viime aikoina aika paljon, ja sekin tietty hiukan saattaa turvottaa. Ja paino oli noussut
melkein 4kg viime kerrasta. Oi voi. Ei ole enää kauheasti jäljellä, joten eiköhän se siitä! :)
Neuvolassa tosiaan kävin, ja nyt aletaan sit käydä kahden viikon välein tarkastuksessa. Ei yhtään pysty käsittämään, että ollaan jo näin pitkällä!! Just aamulla mietin, että laskettuun aikaa on 10 viikkoa ja silloin pitäisi olla kevät jo lopuillaan! Ihan hullua, kun täällä Turussakin pyryttää lunta taivaan täydeltä... Huh, jännää. :D Viime tarkastuksesta kohdun mitta ei ollut kasvanut kuin sentin, mut edellisellä kerralla se oli kasvanut neljässä viikossa 8 cm. Joten ei toivottavasti syytä huoleen. kun nyt mennään normaaleissa lukemissa. Mimmosissa mitoissa teidän masut on? Tänään mulla oli semmoset 27senttiä mitattuna. Ja nyt meillä alkaa ihan synnytysvalmennukset meidän neuvolassa! Hiukan kivaa! :) Ja äitiyspakkauskin tuli tällä viikolla! Olen ihan innoissani sitä tutkinut... :) Miten muuten, oletteko ajatelleet kesto- vai kertakäyttövaippoja??
Viivi78: Se Lapsikirjan kirjoittaja on Anna Wahlgren ja jostain luinkin, et siinä ei kerrota, millaista on väärä kasvatus ja muuta, vaan ohjataan luottamaan omiin vaistoihin ja käyttämään tervettä perusjärkeä. :) Eihän tietty mitään kirjaa voi tulkita sanasta sanaan, mut tää on mun mielestä tosi hyvin kirjoitettu.
Ka kysyit myös siitä koirasta. Meillä on kans koira, tosin hän on pieni ja siro perhoskoira. Se ei kyllä ikinä ole ollut mustasukkainen luonne ja pitää kovin vauvoista ja pienistä lapsista (kunhan eivät turkista revi). Meillä on lähipiirissä pikkulapsia, niin toki on silleen tottunut. Mut ei kai sitä ikinä voi tietää, kuinka koira reagoi, kun omaan perheeseen tulee lapsi... se jää nähtäväksi. :/
maam80: Me saatiin myös samainen kirja kavereilta ja ollaan sitä naureskeltu. Ihan asiaahan siinä on, mutta yksinkertaisesti (ja miehille suunnatusti) kirjoitettuna. :) Meilläkin mies on ottanut oppaan omakseen ja kertoo aina välillä jotain hauskoja faktoja sieltä. [:D] hyvä vaan, että saa vastauksia mieltä askarruttaviin kysymyksiin. [:D]
Huh, tulihan taas. Taidan mennä paketoimaan kummitytön legoja pakettiin... hauskaa loppuviikkoa kaikille. [:)]