Toukolahjat

Heippa,
Ajattelin muutaman sanasen tänne raapustaa, vaikka ei mulla ihmeempiä kuulumisia ole oikeastaan kerrottavana. Niin, aina ei kait tarvitse tapahtuakaan [:)]  Toisinaan, hyvä niinkin.
Meillä ei oo vaunuja eikä istuinta, eikä oikeastaan mitään muutakaan vielä hankittuna. Mun on kauhean vaikea valita siitä valtavasta määrästä, mikä olisi just hyvä malli, etten sitten hetken päästä ajattele, että sellainen ja sellainen toiminto olisikin ollut kiva. Ehkä fiksmpaa olisi pysyä normaaleissa yhdistelmissä, ainakin mun kannalta :) Toisaalta houkuttelee se ratasmalli, johon saa kaukalon adapterilla kiinni. Toisaalta taas mietin, että tarvinko sellaista.... en kait.... tai pitäisikö etupyörien olla kääntyvät... Jotkut päätökset on mulle tuskaisen hankalia... Ehkä pitäisi vaan pyöriä niissä liikkeissä enemmän. [:)]
Se isofix-telakka on ihan kätevä, jos siis auton varustetaso sitä tukee. Ei tarvi auton vöiden kanssa "leikkiä". Niitä telakoitakin on olemassa vöillä kiinnitettäviä, mutta ainakin siinä mallissa jota katselin, se telakka ei "kasva lapsen mukana", vaan pitää hankkia istuimen koon kasvaessa uusiksi koko istuinsysteemi.
Onneksi ei ole mikään kiire vielä... ei tuu paniikkia ajan suhteen [;)]
 
Moikka
 
Kirjoittelenpa minäkin, vaikka ei mitään varsinaisia uutisia olekaan kerrottavana. Onkohan kaikilla menossa nyt jokin rauhallinen vaihe, kun ei kirjoittelu käy kuumana. Rakenneultrat on käytynä ja mieli helpottunut. Seesteistä aikaa. [:)]
 
Minä palasin viikon ulkomaanreissulta sunnuntaina. Olipas mukava köllötellä auringossa ja nauttia rennosta olosta. Sikkarakin kulki hienosti mukana, eikä minkäänlaisia ongelmia ollut. Tulomatkalla lentokoneessa hän päätti monottaa kokonaiset kaksi tuntia suoraan rakkooni, joka oli ihan täynnä...vessat olivat niin hurjan likaisia, etten voinut sinne mennä.
 
Tänään käväisin työmatkalla lentokoneella Helsingissä ja takaisin. Kyllähän tämä muksu on jo varsinainen lentopeto synnyttyään, sillä työmatkojakin on suht usein. Ensimmäisen kerran Sikkara oli koneessa vain muutaman viikon ikäisenä ihmisalkuna.
 
Otin mieheni kanssa puheeksi vauvan tavaroiden hankkimisen eilen illalla. Muruseni sanoi, että hän haluaa tehdä vauvalle sängyn itse. Suloinen ajatus, mutta noinkohan hän sitä toteuttaa. Taidanpa kuitenkin kierrellä lastentarvikekauppoja - ihan varmuuden vuoksi! [:D]
 
Heips vaan kaikille,
täälläkään ei oikeastaan sen erikoisempia...mahaa vain kasvatellaan[:D]. Nukkuminen alkaa olla haasteellista, heräilen usein yöllä asentoa vaihdellen. Jonkun verran olen vaatteita ostanut ja sängynkin hommasin, mutta en sen enempää vielä.
Ihanaa aikaa tämä toinen kolmannes[:)]

Hyviä vointeja kaikille!


 
 
Huomenta!
 
Vaikuttaa siltä että juuri tämä aika on sitä rauhallisinta..? Pientä mukilointia aina välillä mahasta, mutta mitään hirveän uutta ja jännää ei nyt juuri tapahdu? Nojoo, ainahan se on jännää kun pikkuinen ilmoittaa itsestään, mutta muuten, ei tarvitse pelätä hiljaisuutta ja kuunnella sydänääniä yhteen soittoon, ja muutenkin on jotenkin tottunut tähän olotilaan. 2 ultraakin on jo käyty ja molemmissa kaikki hienosti.
 
Mieheni odottaa malttamattomana että potkut alkaisi jo näkymään, koska hän tuntee ne niiiiiiin harvoin. Vaunut päädyttiin tilaamaan Saksasta, hinta sen verran alempi. Kotona olen järjestelly ja suunnitelut paljon, hyllyjä tyhjiksi vauvalle ja pinnasängylle tilaa. Olohuoneeseen uusi pehmeä matto, ja vessaan uusi, hieno hoitopoitä :)
 
En olekkaan aikaisemmin tänne kirjoitellut, kun ei jostain syystä ole toiminut? Aina kun oon ollu kirjautuneena nii täällä keskustelu palstalla oon aina vaan vierailija =D

No mutta mutta, Tässä vedellään jo viikkoja 23+2. Molemmissa ultrissa on käyty ja kaikki on eriomaisesti, eikä mitään poikkeavaa ole löydetty. Sukupuolta en tosin saanu tietää, vaikka kovasti olisin halunnutkin. 3- tai 4D ultrassa sen sais vielä selville, mut tyyrin hinnan vuoks mielummin odotan syntymään asti =)
Potkut tuntuu välillä aika heikosti ja välillä vähän paremmin. Lihaksia on tainnu pikkuiselle tulla, kun luin Kelan jotain pientä lehtistä missä kerrottii äitysavustuksista sun muista, niin oikein huomas et lehti heilahti ku pikkuine potkas.

Erikoisempia ei ole osteltu vielä. Vaatteita on kyllä jumalaton määrä saatu mieheni siskolta, jolla on lapsia kertyny jo 6 kpl ^^
Brion Primo Turvakaukalon ja siihen sen isofixin kävin kyllä hommaamassa jo kun ei rahalle ollu muutakana käyttöä, niin ajattelin että parempi käyttää johonkin järkevään, kun katua tyhmiä ostoksia. Pinnasänkyä eikä vaunuja yms. hoitopöytää sun muuta ole vielä käyty ostamassa, mutta tänään oli tarkoitus mennä vähän vakoilemaan hintoja ;D

Ihanaa aikaa  on tää toine kolmannes yllä... Ei voi ku nauttia... Eikä oo kauaa enää jäljelläkää :D






 
Tervehdys kaikille!

En ole täällä aiemmin käynyt kuin vierailijana ja nyt päätin kokeilla, kuinka tämä viestittely onnistuu. Laskettu aika on meillä 24 toukokuuta ja molemmat ultrat on jo takana. Sukupuolen saimme ehkä selville, varmuudella ei lääkäri kertonut [;)] Kaikki on tähän saakka mennyt tosi helposti, en ole voinut pahoin enkä muutenkaan ole tarvinnut juuri huolehtia mistään. Mitään ei vauvalle ole vielä hankittu, kun edelleen on ollut takaraivossa ajatus, entä jos.. vaikka pahimman pitäisi olla takana. Raskauden alkaminen ei ole ollut meille itsestäänselvyys 3 vuotta tätä on odotettu [:)] Eli tässä kai voi todeta, että hyvää kannatti odottaa.

Kelan paperit sain tällä viikolla neuvolasta, mutta tuo täyttäminen on hakusessa...onko hyviä ohjeita, mitä osioita on täytettävä, että saa äitiyspakkauksen ja -rahan? Tarvitaanko työnantajalta jotain?

Onko kellään tiedossa tuleeko meille uusi pakkaus eli milloin se keväällä vaihtuu uuteen?

Pirteitä talvipäiviä kaikille ja tsemppiä odotukseen.
 
Äippä72!!

Kannattaa kelan toimistosta käydä kyselemässä vähän, että miten niitä lappuja oikein täytellään. Siellä osataan ehkä vähän paremmin neuvoa. Ei ole meinaan ollenkaan ihmeellistä, että ne laput on täyttä hepreaa, jollei niitä ole aikaisemmin täytellyt :D Itse sain myös tällä viikolla paperit ja putosin kärryiltä samantien. Työnantajaltakin ehkä tarvittiin jotain, mutta en ole aivan varma?

Uusi 2009 vuoden äitiyspakkaus tulee jakoon viikolla 18, eli huhti-toukokuun vaihteessa (huhtikuun vikalla viikolla). Siihen asti siis jaetaan viimevuoden 2008, äitiyspakkausta. Jos äitiyspakkauksia on jäänyt paljon varastoon niitä ilmeisesti jaellaan vielä senkin jälkeen kun uudet ovat tulleet jakoon :/ Eikä sitä voi jälkikäteenkään oikein hommata, kun  siinä kelan lomakkeessa jo kysytään sitä, että halutaanko äitiysavustus pakettina vai rahana... Muttei ne kauheesti kuulemma muutu, kuin väreiltään ja ehkä jotain saattaa tulla uuttakin... 2008 paketissa oli kyllä mielestäni värit sen mukaisia, että sopivat sekä tytölle, että pojille onneksi.
 
Heipat taas kaikille [:)]

Juu, on tää aika seesteistä aikaa nyt ollut kun potkuihinkin jo alkanut tottumaan. Ihana tunne se kyllä joka kerta on kun pikkuinen tömäyttää oikein kunnon sarjapotkuja niin et maha heiluu [:D] En kyllä ymmärrä mikä siinä on kun mies laittaa käden vatsalle niin kaveri hiljenee täysin ja on liikkumatta [8|] Onneks mies edes eilen näki kun maha heilu potkujen tahdissa. Harmittaa vaan kun yksin "joutuu" liikkeistä nauttimaan..

Hmm.. Olihan tuota painookin tullut joulun aikaan ihan hyvin, viime viikolla oli neuvola ja lisäystä edelliseen 3 kg.. Eli nyt on kaiken kaikkiaan tullut jo 8 kg! Ja vielä on vajaa 4 kk jäljellä... [:D] Huhhuh...

Noista kelan lapuista sen verran että mulla ainakin neuvolan täti näytti mitkä kohdat pitää täyttää ja sit vein sen lapun töihin missä täytin lisää lappuja. Sit tuo kelan lappu ym. ja raskaustodistus meni palkanlaskentaan kun täällä ainakin työnantaja maksaa palkan ekalta 72 päivältä. Hankalia nuo liput ja laput kyllä on mutta mulle ainaskin nyt sanottiin että mistään ei tarvii enää huolia.. Eli nyt vaan ootellaan että huhtikuu koittaa ja pääsee mammalomalle [:D]. Niin ja äitiyspaketti vaihtuu kai vasta myöhemmin keväällä joten kai me saadaan se "vanha" paketti? Koska sitä täytyy hakea 2 kk ennen LA:ta. Ja minä sitä ainakin jo hain eli ei taida uusi keretä vaihtumaan koska paketin pitäis kai helmikuussa tulla.. Toivottavasti, ihana päästä kattelee uusia vauvanvaatteita ym. [:)]
 
Huomenta!
 
Mullakin käynyt niin että olen ollut kirjautuneena täällä, mutta silti "vierailija". Pitää vaan kirjautua ulos, ja sisään uudestaan. Eilen löysin ihania vauvanvaatteita 70% alennuksella, ja oli ihan pakko ostella.. [:D] Olisi tietty VIELÄ kivempaa ostella kun tietäisi sukupuolen, nyt hommasin vaan jotain unisex potkupukuja, mutta hienoja tietenkin. Eilen muuten kaveri kommentoi ekan ekan kerran että "lyllerrän", ja paijasi mahaa, hih!
 
Heippa kaikille,
Mäkin tossa täyttelin noita kelan papereita. Mulle sanottiin, että ne kaksi lappua: Lääkärintodistus/terveyskeskuksen todistus ja Äidin vanhempainetuushakemus kulkevat käsikädessä. Ne viedään töihin tai sitten kelaan, riippuen maksaako työnanataja 3 kk ajalta palkan. Mulle on vielä epäselvää maksaako työnantaja... Oikea ihminen kun on juuri lomalla. 
 
Oon kyllä hiukan pihalla jo siitä milloin äitiysloman pitäisi alkaa. Jos laskee sen 30 päivän mukaan niin siihenhän lasketaan lauantait mukaan, eikös? Ehkä tosiaan olisi hyvä mennä käymään kelassa. [:)]
 
Äippä72, meillä on laskettuaika samana päivänä. [:)]
 
Huomenta!

Sen mammaloman alkamisen voi myös käydä laskemassa kelan netti-sivuilla, mutta niin se tosiaan lasketaan että lauantait tulee mukaan mutta kaikki pyhät ei. Eli sunnuntait ja esim. vappupäivä ja pääsiäisen pyhät ei tule laskuihin mukaan. Mutta varmaan kaikista yksinkertaisinta on käydä kelalla, kyllä ne siellä tosi hyvin neuvoo [:)].
 
Kiitokset neuvoista, eli siis Kelaan ja palkanlaskentaan. Sieltä saa sitten apuja, kun tuntui tuo paperien täyttö työläältä... Niinpä näytää olevan meillä sama laskettu aika Sammakko[:D] Tämä foorumi vaikuttaa kivalta, kun täällä on paljon samassa tilanteessa olevia. Kiva myös kuulla, miten te muut jaksatte, kun tää on itselle eka kerta, ei oikein tiedä, miltä pitäisi tuntua... painoa on tullut vähän lisää 2 kg, mutta minulla olikin tuota lähtöpainoa sen verran, että en toivokaan mitään suurta painon nousua. Sokerinrasituskokeeseen pitää mennä...Siinä kuulema juodaan litkua ja mitataan arvoja.
 
Seuraavaksi olisi tarkoitus lähteä hiihtämään, laskettelu on tältä talvelta jätettävä väliin, vaikka siitä kovasti tykkäänkin. Maaliskuussa mennään vielä Lappiin, toivottavasti jaksaa olla pitkän matkan autossa... saattaa olla viimeisin loma kahdestaan [:)]
 
Palataaan taas ja hyvää viikonloppua kaikille  
 
Heippa,
Kiitoksia, Kelan sivuiltahan sellainen laskuri tosiaan löytyi [:)] ja sain vapaalle jäänti -päivän selville. Oon ajatellut aloittaa vapaan 30 päivän mukaan. Paikallinen Kelakin on vielä kadoksissa, täytyy sekin jostain etsiä. [:D] 
 
Mulle on tullut painoa reilut 5 kg. Oon "kauhulla" ajatellut, että miten paljon paino tästä oikein kasvaa, kun kuitenkin ollaan vasta puolessa välissä... [&:] 
Onko teille neuvolassa puhuttu jo valmennusryhmistä/käynneistä? Vai tuleekohan ne vasta myöhemmin?
 
Huomenta touko-odottajat!
Täällä on yksi odottaja lisää. Laskettu aikani on siis 18.5, ja ensimmäistä lasta odotan. Rakenneultra on jo käyty, kolmesti.... eka kerran oli laite rikki, sitten maha-asukki oli liian alhaalla ettei kaikkea saatu katsottua joten kolmannella kerralla vasta onnistui. No, joka tapauksessa kaikki oli onneksi hyvin.[:)] ja hyvityksenä saatiin pari 4D kuvaa. Aika villin näköinen asukki siellä on.. ja vähän sellaisen humanoidin näköinen..tietysti ei vielä mikään kaunistus kun rasva kerrosta ei pahemmin ole.
Sukupuolta saadaan jännittää loppuun asti... joten parempi ostella vaan unisex vaatteita.
Toisaalta hankintoja en ole vielä uskaltanut tehdä, sillä jos jokin menee vielä pieleen....
Mies on kyllä jo ostamassa jotain Recaron turvaistuinta, ja rattaitakin käytiin jo tarkastelemassa..
 
Kela lappujen kanssa olen myös hieman hukassa, mutta onneksi työkaveri lupas auttaa, ja työnantajan ilmeisesti maksaa palkkaa äitiysloma ajalta. [:)]
 
Mun neuvolatäti sanoi, että perhevalmennus alkaisi jo maaliskuussa. On tullu kuulema palautetta, että ei kauheen kiva jos valmennus on liian lähellä LA:ta..
 
 
 
Mulle ei oo neuvola täti ainakaa vielä puhunu mitään niistä perhevalmennusjutuista =O
Oon kyllä tosissaan oottanu et alkais, et pääsis tota vauvvelin isukkiakin hieman valasemaan, kaikissa vauvoihin liittyvissä asioissa [:D]
 
Saatiin lisää hankintoja hankittua perjantaina, ku käytiin vaan KATTELEMASSA vaunuja, nii johan mä jo ihastuin yksiin niin paljon, että päätin heti ostaa ne.
Concordin Fusion malli. Aivan loistavat siis kaikilta ominaisuuksiltaan. Olin siis aivan myyty kun myyjä esitteli niitä, ja pääsin itekkin vähän testailemaan. Maahantuontifirmassa myydään nettohinnoin, mutta tyyris oli hinta noille vaunuille. Mukana tuli siis ratasosa, vaununkoppa ja vielä turvaistuin mitkä saa kaikki kiinnitettyä runkoon, mutta 900 euroon hinta [font="microsoft sans serif"]pomppasi [&:]
 
Hyviä uutisia ultrasta[:)]!
 
Kävin tosiaan kontrolliultrassa ja kysta joka kuukausi sitten löydettiin, oli nyt hävinnyt! Vauva oli kasvanutkin aika lailla... paino oli tuplaantunut kuukaudessa! Itselle painoa on tullut lisää juuri sen verran. Koko aikana paino noussut n.5kg. Sukupuoli vaan ei selvinnyt vieläkään[&:]. Ärsyttää, kun niiiiin olisin halunnut sen tietää. No, ei auta kun odotella toukokuulle.
 
Onko joku jo käynyt perhevalmennuksessa? Mitä se pitää sisällään? Meillä päin ei minkäänlaista perhevalmennusta ilmeisesti järjestetä. Ainut on, että pääsee synnytyssaliin tutustumaan. Aika peestä tämäkin.
Mites onko joku jo saanut äitiyspakkauksen? Minä laitoin Kelan paperit menemään kolme viikkoa sitten, joten kait se boksi sieltä kohta puoleen tulee, hope so!
 
Ilmottauduttiin kaverin kanssa mammajoogaan. Siellä oppii varmaan jotain rentoutus- ja hengitystekniikoita synnytystä ajatellen. Ihan kivaa varmaan tulee[:)]. Näkee ja pääsee juttelemaan muidenkin raskaana olevien kanssa.
 
Nukkuminen rupeaa minullakin olemaan aika hankalaa, kun vain kyljellään pystyy nukkumaan. Paikat puutuu ja joutuu vaihtamaan asentoa monta kertaa yössä. Välillä myös levottomat jalat vaivaavat. Vessassa ei onneksi vielä tarvitse ravata montaa kertaa. Mutta sekin aika varmasti pian koittaa... Sitä odotellessa.
 
Hei!
 
Meillä alkaa valmennukset viikon päästä. Niitä on 3 kertaa keskiviikkoisin. Eka kerralla on synnytys ja parisuhde aiheena. Seuraavalla kerralla imetys ja kolmannella kerralla elämää vauvan kassa. Isiä pyydettiin mukaan 1 ja 3 kerralle. Niin ja tuo synnytysalitutustuminen on sitten erikseen. Työkaverit sanoivat, että kannattaa osallistua, ovat kuulema ihan hyviä kokemuksia saaneet näistä [:)]
 
Nukkuminen on itselläni vielä joten kuten onnistunut, kerran yössä pitää käydä vessassa ja vaihtaa asentoa useampaan kertaan, mutta selällään ja kyljellään voi vielä hienosti köllötellä...
 
Palataan taas astialle...
 
 
 
heissan

kiva lukee toisten kuulumisia ja iloisia sellaisia. itse kävin eilen kans uudemman kerran rakenneultrassa,kun ei edellisellä kerralla sydäntä saaneet katsottua.. onneksi nyt lopultain asukki suostui kääntymää asentoo jossa näki sydämen ja kaikki oli kunnossa :)
noo 40 minuuttia sitä tutkittiin.. kasvanu oli kovasti...niin pituutta kuin painoaki.vastaa kuulema viikkoja mikä on ihan hyvä vaan:)

mä kans olen saanut ne kelan laput ja niitä yrittänyt täytellä,meinasin jos sitä itse kelaan menisin ja niiden kanssa siell täyttelisin kun en oikee ymmärrä...

nukkuminen onnistuu ihan hyvin,mitä nyt asentoo saa hakee ja vaihtaa ..mut selällee ja kyljellee se onnistuu kyl ihan hyvin..vessassa pitää joskus käydä useammin joskus vaan sen kerran :)

miten oletteko te pysyneet terveenä? itse tulin flunssaan,ja nyt on kurkku tajuttoman kipeä...
tossa mietin että miten tuon panadol hotin kanssa kun ohjeissa on että raskauden aikana saisi käyttää mutta kysyin tossa taannoin (viikkoja taaksepäin) neuvolatädilt niin hän sanoi ettei sitä suositella raskauden alussa... mutta miten onko kokemusta??
tai jtn muuta vinkkejä?

tavaroita en ole hankkinut..jos sitten maaliskuussa jos silloijn pääsis sinne isompaa asuntoo.. ja viel on takaraivos jos jtn.. mutta muutamia vaatteita on hommailtu :)
 
 
Särkyn ja flunssaan käytettävistä valmistteista sais käyttää vaan, sellasia missä vaikuttava aine on parasetamoli. Se on tutkittu ettei sen pitäisi olla millään tavalla haitaksi.
Ibubrofeiini, mitä on esim. buranassa taas voi saada verepaineet nousuun (tai ohentaa verta?) mikä ei ole hyvä juttu. Mä ainaskin otin Panadol hottia, yhten viikkona parinakin aamuna ku oli kurkku kuiva kun sahara ja äänikää meinannu kulkee[:)]
Ja yleensä alkuraskaudessa ei mielellää sais syödä mitään, särkylääkkeitä, siis ensimmäisen kolmanneksen aikana, mut en ainakaan ole siihen kuollut vaikka olen joskus pääkipuunikin ottanut yhden tabletin paramaxia tai jotan missä on parasetamolia, kun sitä pääkipua kun ei pitäis muissa raskauden vaiheissa nii kauheesti kai esiityy ku alkuaikana :D
 
Huomenia kaikille!
jaa-a se meni taas viime yö melkein valvoessa ja pyöriessä hyvää asentoa etsien... onneksi olen lomalla tämän viikkoa[:D] muuten ei ois heräämisestä tullut mitään. Kumma miten pikku kaveri innostuu aina yö myöhään harjoittelemaan kaikki liikkeet, ihanaahan se on... ei sille voi mitään, mahtava fiilis.
Kelan paperit vein itsekin eilen ja nyt vain odotellaan innolla sitä pakkausta. Kaikki on ihan uutta minullekin, kun eka lapsi ei täällä syntynyt.  Vaatteita en ole vielä itse ostanut,  menossa kohta lastenkirppikselle, jospa sieltä jotain tarttuu mukaan.
Terveenä olen saanut onneksi olla. Tuli tuossa mieleen että itse olen kipeää kurkkua hoitanut, vesi ja peroksiidi sekoitteella ja sillä kurlataan. Hyvin on mulle tehonnut kipeään kurkkuun, luulisin että tuota voi käyttää myös raskauden aikana. Ja panadoliahan voi kuulema käyttää särkylääkkeenä.
Pikaista paranemista!

 
Takaisin
Top