Toukolahjat

Tervetuloa joukkoon Shutinaa! [:)]

Tänään on ollu vuorossa huolestunut päivä kun en ole tuntenut pienokaisen liikkeitä koko päivänä [8|]. Töissä oli kyllä aika vilske päivä ja tuntuikin jo loppupäivästä että kohta loppuu voimat.. Alko tuntuu liian raskaalta jo pelkkä autosta ylösnousu. Ehkä en sen takia ole liikkeitä edes huomannu kun koko ajan ollut meno päällä. Ajattelinkin että heti kun kotiin pääsen olen sohvalla loppuillan ja olin varma että potkuja alkaisi tulemaan. Mutta ei [:(]. Vieläkään ei ole mitään tuntunu.. Saa nähdä miten uni tulee silmään.

Aloinkin töissä miettimään tänään että miten sitä tosiaan jaksaa olla tuonne huhtikuun alkuun asti niinkuin suunnittelin.. Kun nyt jo alkaa maha painamaan tietyissä työtilanteissa. Ja maha voi olla hieman eri luokkaa muutaman kuukauden päästä [;)]. Mutta sairaslomaahan se on sit haettava... Miten muut ovat tosiaan töissä jaksaneet?
 
Heipähei!
 
Arrgh kouluun pitäis pian lähteä, eilenkin häippäsin vähän aikaisemmin kun oli "pakko" mennä lastentarvikeliikkeeseen :D
 
Mentiin mieheni kanssa katselemaan vaunuja, sänkyjä ja muuta, oi että kun oli KIVAA!!! Mies päätti sitten että nahkaverhoiltu täytyy olla, ja mahd paksut renkaat (aluvanteetkin jos olisi?) :D Lopullinen vaunupaketti tule sitten maksamaan n 650 euroa. Huhhuh... Onneksi ukko otti valokuvia "unelmakärrystä", aikoo mennä esittelemään löytöä tuleville isovanhemmille nääs [:D].
 
Minä sitten ihastuin erääseen hoitopöytään niin paljon, että tilattiin ja maksettiin saman tien [:o] taisin olla vähän hätäinen? Raskaustukivyönkin ostin, se kyllä tuli heti käyttöön, toiv helpottaa selkäsärkyjä. Noniin, nyt sitten nyppimään noita naamakarvoja [>:] että kehtaa sinne kouluunki lähteä. Mukavaa päivänjatkoa kaikille!
 
Moikka taas
 
Enpä saanut raskaustodistusta vielä eilen..sen saa vasta kun on 22 viikkoa täynnä. Mutta seuraava neuvola-aika sovittiin jo kolmen viikon päähän, jotta todistuksen saaminen ei veny ihan mahdottomasti (ihan kuin koulussa olisi ja kevättodistusta odottelisi [:D]). Mutta vauvalla kaikki oli kuitenkin paremmin kuin hyvin. Hemoglobiini oli säilynyt samalla tasolla kuin ennenkin (128). Paineet olivat hieman alhaiset, mutta ei siitä kuulemma tarvitse huolehtia...täytyy vain ottaa hieman rauhallisemmin esim. sängystä ylös nouseminen. Painoa on tullut 6 kiloa lisää alkupainoon nähden (nyt viikkoja 21). Mitenkäs teillä muilla on paino kehittynyt?
 
Selkääni varten neuvolantäti suositteli tukivyötä. Onko muilla niistä kokemuksia? En ole sellaista kokeillut, mutta voisin kuvitella, että sellainen olisi epämukava.. [:-]
 
Toukomasun kysymykseen työssä jaksamisesta...minä jaksaisin kyllä muuten hyvinkin, mutta istumatyössä tämä selkä vaivaa välillä todella paljon (anteeksi, että valitan samasta asiasta koko ajan). Mietin jo itsekseni, että jos kivut pahenevat mahan kasvamisen myötä, niin takuulla haen sairaslomaa.
 
Ihanaa - huomenna aamulla rakenneultraan! Saapa nähdä, suostuuko pikkuinen kertomaan sukupuoltaan... [:)]
 
Aamua,
Onko se todistuksen saaminen tosiaan noin tarkkaa...[8|] Mullakaan ei tule se 22 viikkoa täyteen ennen seuraavaa neuvola-aikaa. Se aika, kun vielä otettiin niin, että tulee kelaa varten viikot täyteen. No voihan...
Maam80, utelen hiukan [;)] Millaisen hoitopöydän te ostitte?
 
 
Ostettiin kylpyhouneeseen käyvä, kokoontaitettava hoitopöytä jossa vaaleansininen pehmustettu taso. Kun tason kääntää, alta löytyy amme josta kätevä poistoletku vedelle. Tämä oli juuri meille mainio ratkaisu, kun minulla on 2 vuotta sitten murtunut 6 selkänikamaa ja muutenkin siis selkäongelmia, niin amme oikealla korkeudella auttaa paljon. Toisella reunalla tilaa purkeille, ja sitten vielä alataso jossa enemmän tilaa pyyhkeille ja vaipoille. 99 euroa maksoi koko höskä, ei mielestäni kovin kallis.
 
Hihii tänään pikkuinen alkoi peuhaamaan kesken koulutuntia, rupesi naurattamaan kun tuntui niin hauskalta. Ei kyllä mitenkään malttais siellä koulussa istua, kun pitäisi suunnitella kaikkea muuta...
 
Iltaa!
 
Nyt on ihan pakko käydä kommentoimassa tämänpäiväisen rakenneultran kuulumiset. Eipä suostunut masuasukki paljastamaan sukupuoltaan..siveellisesti piti käsiään kriittisen paikan edessä. Pitääpä ainakin hullua jännityksessä! [:D] Mutta oli kuitenkin ihana kuulla, että masussa oli kaikki niinkuin pitää eikä mitään poikkeavaa/huolestuttavaa löytynyt. Oli myös hauska nähdä vaavin liikkeet ruudulla samanaikaisesti kun tunsin potkuja vatsassani - näin siis sen mitä masussa tapahtuu kun potku tulee. [:)]
 
Nyt täytyy ruveta pakkaamaan. Sunnuntaina matka kohti etelää!
 
Hyvää viikonloppua kaikille!
 
Heippa,
Kiitos tiedosta maam80. Siksi kyselin, kun meillä ei hirvittävästi ole ylimääräistä tilaa ja oon koittanut miettiä, että millainen hoitopöytä olisi just ton tilan vähyyden takia hyvä vaihtoehto. Oon nähnyt kuvia (olisiko ollut Brion) joissa irroitettava taso laitetaan lapsen sängyn päälle, mutta voisi luulla, että se käy pidemmän päälle rasittavaksi [:)]. Lipasto/hoitotaso -yhdistelmiä on kyllä vaikka miten paljon. 
 
 
 
Juu, sellainen sängynpäälle laitettava taso kävi meilläkin mielessä, mutta sitä voi pitää paikallaan n. vuoden ajan, sitten pirpanat saattaa ruveta lyömään päätään siihen jos ei siirrä. Ihmettelin myös sellaisen tason kovaa hintaa, nyt kun sain kokoontaitettavan, kokonaisen pöydän ammeella suht edullisesti. Pöytä tuntui aluksi hieman huteralta, mutta tämä myyjä kertoi etä hänellä itsellä on ollut juuri se, ja on ollut tyytyväinen... En usko pelkkään myynti-intoon, sen verran ihastuin itse pöytään.
 
Tänään sitten olohuoneenmattoa hakemaan. Mies mutisi eilen että "miten meillä on varaa", johon vastasin että pitäähän vauvalla olla pehmeää alla kun lattialla pyörii! Siihen loppu mutinat [;)] Onneksi ukkoni on niin innoissaan kaikista vauvajutuista, kantoi sen hoitopöydänkin yksin ja ylpeänä kotiin [:D].
 
Sikkara, kiva kun keroit ultraäänestäsi. Itsekin odottelen tässä malttamattomana 13.1.. Vai että kädet edessä, höh!!! Mitenkäs pikkuisen sais hämättyä että vilauttais edes vähän... Jospa jois tuoremehua ja tilkan kahvia ennen ultraa että olis varmasti hereillä ja liikkuis siellä.. Mitä tuumaatte?
 
huomenta vain =)

jooo itse olen kans kierrelly kaupoisssa ja katsellut millasia vaunuja tahtoisin..ootteko itse miettiny millaiset hommaatte,onko kovalla pohjalla oleva yhdistelmä vai sillä pehmeellä? jos noin nyt voi sanoo...

tänää sitte pääsee lisää kattelemaa kavereiden kanssa tavaroita ja suunnittelemaan kaikkea.. vielä en kumminkaan meinaa hommata mitään,ei töhän asuntoon mitää mahdu.. yksiössä lun törötetään ja isompaa on etsinnässä.. harvassa vain näkyy olevan asunnot..

ensiviikolla olisi neuvola ja vissiin itselle tulee täyteen ne 22 viikkoa. kun vissiin se on se viikko määrä että saa niitä kaiken maailman todistuksia ja hakemuksia...

mites oletteko sitten vaatteita hommanneet..?kaikkien ei varmaan niin paljoo tarvitse niitä hommailla..itse joutuu aika paljon hommailee ei oikein ole tuttava piirissä lapsia.tai jos on niin ne on jo 12v joten ei sillai mahda olla vaatteit..kaverit on kyll oikein innoissaa ostelemassa tulevalle lapselle kaikkea..joka on ihan kiva.vaikka eihän niiden tarvitsisi :)
samoin äityli kattelee innoissaan vaatteita,varsinkin kun tietää sen sukupuolen..

mutta koetan nyt napostella jtn aamupalaa.. hyvää viikon loppua kaikille :)
 
Huomenta!
Vaunuista, juu ollaan kierrelty ja katseltu netistä, tällähetkellä ykkösvaihtoehtona on Gessler-merkkiset yhdistemävaunut. Renkaat näissä kovat puhkeamattomat, ja eturenkaat ovat kääntyvät (helpottaa ohjausta, kätevät kaupunkiajossa) jotka pystyy lukitsemaan jotta ovat vankat. Eturenkaat pystyy myös vaihtaa, ohuemmat kaupunkiajossa ja esim saaressa tai mökillä paksummat tukevat.
 
Kantokopaksi tahtoisin itse kovan tai puolikovan, mies taas pehmeän puolella. Ystävätär suositteli kovaa, on hieman tukevampi ja turvallisempi jos koppa kolahtaa johonkin.
 
Koko pakkauksen hinnaksi tulee nyt uutena noin 800 euroa, kääks.. Saksasta suoraan tilatessa n. 600 e mutta sitten ne takuut.. No, onneksi appivanhemmat avustaa [;)]
 
Nyt täytyy jo ruveta miettimään asunnonvaihtoakin, tuntuu vähän ahtaalta tämä kaksio meille..
 
Oho, teksti katosi jonnekin [:o] Mitäköhän oikein sählään...
Kiva huomata, että en oo ainut aamuvirkku. Meillä täällä jo kauhistellaan, että periikö vauva suoraan mun oudon unirytmin. Voin helposti lauantaisin mennä nukkumaan ennen klo 21 ja aamulla pompata kuuden aikaan ylös. Ystävien mielestä se on kovin outoa. [:)] 
Vaunuista, kyllä näemmä niihinkin saa rahaa menemään. Ainakin siis jos on jotain käyttöä parantavia yksityiskohtia.
Meillä myös tilat voi käydä ahtaiksi. Asutaan kaksiossa eli ahdasta on tulossa, oikeastaan on jo.
 
Heips vaan kaikille,
viikot ja päivät tuntuu menevän niin äkkiä, huomenna ois taas neuvola, saas nähdä miten on paino noussut... masu on ainakin kasvanut aivan yhtä äkkiä[:D]. Viime yö meni valvoessa... semmoista vauhtia piti pieni kaveri mahassa, sitten ravattiin vessassa useampaan otteeseen ja lopultahan tulikin jo nälkä... kun uni lopulta tuli olikin melkein aika jo sit herätä  pirteänä[&o] ylös 5.30 ja töihin...
Vaatteita en ole vieläkään ostanut, no pinnasängyn tilasin kyllä jo. Yhdistelmä vaunujakin olen katsellut, mutta aivan hurjan hintaisia... huh huh! Tunteet menee kuin jojo... useimmiten kyllä iloinen ja onnellinen, mutta kyllä välillä masentaa ja huolestuttaakin tulevaisuus, kun kaiken vastuun joutuu yksin kantamaan. Ja kun ajattelen vielä että asun neljännessä kerroksessa(ilman hissiä)... niin siinä vaiheessa en voi muuta enää kuin nauraa, pysyypähän kunto hyvänä..[:D]
hyviä vointeja kaikille

 
Tervehdys,
Snoocs72, sama täällä, maha on kasvanut ihan vauhdilla. Iltaa kohden, musta tuntuu, että maha meinaa revetä. Ehkä (liiallinen) syöminen tekee sen... Miten oot jaksanut kivuta portaat ylös? Mulla tekee välillä tuskaa... Viimeiset rappuset puuskutan varmaan niin, että naapurit kuulevat. [:)]
 
Mulla on myös neuvola tällä viikolla. Suurella mielenkiinnolla odotan vaa'alle pääsyä... Kotona vaaka kun näyttää mitä sattuu.
 
Hauskaa viikon alkua kaikille!
 
Noniin, rakenneultrassa käytiin
 
eli kaikki oli hyvin, pikkuinen ei suostunut sukupuolta näyttämään eikä muutenkaan paljoa liikkunut, mutta muuten kaikki ok. Mietin vaan kun äitiyskortissa nyt lukee sydämensykkeen kohdalla "Väh" ?? Aiemmin merkattu pelkät plussat. Pitänee kysästä neuvolatädiltä, vai tietääkö kukaan täällä? 
 
Lääkäri oli mielestäni hieman tylyn oloinen tuolla Jorvissa. Ei väläyttänyt hymyä kertaakaan.. Kun vastasin kysymykseen päihteiden käytöstä "ei minkäänlaista", hän tuijotti minua ja miestäni melkein syyttävästi, ja tokaisi että "niin, olet ollut täällä 3 vuotta sitten alkoholimyrkytyksen takia". Mieheni ehti siihen vastata että no, raskauden jälkeen ei kumpikaan ole koskenut mihinkään päihteisiin. Kaiken kaikkiaan vähän ahdistava kokemus, kun muutenkin jännitti ihan kauheesti että onko meidän vauva kunnossa. Onneksi kuitenkin on, ja nyt on huojentunut olo kun näki vauvan ja että kaikki on hänellä kohdallaan. Olikin muuten ihan vauvan näköinen [:D]
 
Morjensta Vaan!!
 
Täällä kanssa maha pullistelee komeuttaan, iltaisin olo on ku valaalla. Todellakin tuntuu et maha ratkee... :) Onneksi on kuitenkin nyt vielä pysynyt kasassa. Meillä tänään kans rakenne ultra.. Jänskättää nähä taas toi pikku-ipana!  maam80 sulle tais sattua joku todellinen humoristi sit lääkärinä, :). Eipä noista kandee välittää.. Me kans mennään Jorviin, joten saa nähä millaisen vastaanoton saamme.
 
Torstaina mulla on sit viel neuvolakin, mutta Kelan vaatimat viikot tulee kyllä vasta seuraavalla viikolla täyteen. Ajattelin pyytää terkkaria lähettämään postissa sen todistuksen sit seuraavalla viikolla.. Oon kuullu et joillekkin on lähetetty postissa jos ei aika sovi just sen sovitun nla käynnin kanssa.
 
Menopeliä en oo vielä vauvalle kankkinut, käytiin kyllä kattelemassa, mutta ei vielä osattu mitään ostella. Niissä kaupoissa tuli vaan jokseenkin sekava olo. Hoitopöydän oon ajatelut ostavani Ikeasta, siltää löyty yks ihan kiva. Turvaistuin saadaan kaiketi mun siskolta..
 
Että sellaista tällä kertaa... nyt täytyy lopetella nää jaarittelut ja lähteä sinne Ultraan..
Hyviä vointeja kaikille!
 
hellou,
vihdoin toimii nämä omat tunnukset, pääsee kirjoittamaan tänne.
Sammakko, kyllä alkaa portaat painaa... ylös on vielä päästy mutta tahti alkaa hidastua ja puuskutus lisääntyä.
Neuvolassa on taas käyty ja kaikki oli hyvin, paitsi hemoglobiini ei olut noussut kuin 113... mutta ei voi mitään kun ei nouse enempää niin ei.  Vilkas pikku kaveri... potkuja satelee jatkuvasti ja vielä mukavan alhaalle....aika muikean tuntuista, mutta ihanaa kuitenkin. Paino ei ollut noussut niin paljon kuin kuvittelin, uskomatonta sillä maha kasvaa silmissä, kuin myös rinta varustus...[:D] pakko lähteä liivi kauppaan, kumpa vain ne vois jäädäkin näin!!
 Ruoka halussa ei ole valittamista myöskään, tuntuu että on koko ajan syömässä.. ja se suklaan himo...[:D]
Kävelylle en ole päässyt päiviin kun niin liukasta, jospa se nyt onnistuis kun alkaa taas pakastua.

Hyvää loppu viikkoa kaikille!

 
Heippa
Joo tunnarit taas toimii, kiitos koodaajille [:)]
 
Maam80: ikävä juttu, että lääkäri on ollut vähän tönkkö. Multa ei ultrakäynnillä kyselty juurikaan mitään (Jorvissa myös). En ainakaan muista... Jännitin ehkä niin paljon, että puolet meni ohi... [8|] 
Tiedä vaikka satuttais samaan aikaan Jorviin. Joo ja Shutinaa myös [:)].
 
Kävin taas eilen ihastelemassa vaunuja ja istuimia. Voi kääk! Miten niistä osaa valita. Kuulin, kun myyjä selitti, että isofix -kiinnitteinen kaukalon telakka, on parempi kuin vyökiinnitteinen. Aikaisemmin, kun kävin yhdessä liikkeessä, niin myyjä selitti toisin päin. Jaa...
 
Hyviä vointeja kaikille!
 
Heips!
Rakenneultra on nyt käyty ja virkeä kaveri siellä potkiskeli edes takaisin...[:)] Sukupuolikin saatiin selville, joten nyt vaan lastenhuonetta sisustamaan...Ihanaa... Ultrassa näkyi vaavelin päässä molemmin puolin pienet kystät, mut lääkärin mukaan ei pidä olla huolissaan kun muita merkkejä sairauksista ei löytynyt. Lapsivesi tutkimus olis kyllä tehty, jos me oltais niin haluttu, mut ei nähty ainakaan tässä vaiheessa syytä sille. Kuukauden päästä on uusi lääkäri ultra aika, jossa tarkastetaan mikä tilanne silloin on.
 
Hyviä vointeja!
 
Heippa taas!
 
Huh, aika tuntuu vaan menevän ilman, että huomaakaan! Vatsa kasvaa huimaa vauhtia ja tosiaan iltaisin alkaa kiristää niin, et tuntuu ku napa poksahtais just pihalle. :D Ja potkuja tulee välillä kylkiluihin, rakkoon va välillä suoraan alas, ja se tuntuu tosiaan hurjalle! :D Mut potkikoon vaan, ihanaahan se on. :)
 
maam80: kirjoitit tossa kurjasta ultrakokemuksesta ja siitä, kun sydämensykkeen kohdalla lukee "väh". Katselin omaa korttia ja mietin, et voisko siinä lukea UÄ +? Kun mulla lukee ultran kohdalla noin, ja aina sit neuvolassa Dopplerin kanssa D+. En tiedä, mistä tommmonenkin tuli mieleen, mut tulipa kuitenkin. :)
 
Me kierreltiin myös viime vkl katsomassa vaunuja ja muita tarvikkeita. Vaunut jo varattiinkin, sellaiset Teutoniat viime vuoden värillä. Mies ihastui vaunuihin täysin (kun kuuli jostain niiden olevan "vaunujen mersu"), ja tykkäs kovin niitä' lykkiä kaupassakin! Ja pohti myös alupalloja renkaisiin, mutta ei löytynyt kuulemma tarpeeks hienoja. [:D] Hintaa tuli 600€ + 30€ samaa sävyä olevan hoitolaukku. Hurja hinta sinänsä, mutta vaikuttivat tosi hyviltä ja miellyttäviltä kuljettaa.
Yhdistelmät oli, puhkeamattomilla ilmakennorenkailla ja pehmeällä kantokopalla. Meille myyjä esitteli juuri tuon pehmeän kantokopan hyviä puolia (kun itsekin ajateltiin, että kova olisi parempi ja turvallisempi), että se käy pidemmän aikaa lapsella ja toimii myös tilavana lämpöpussina kylmillä ilmoilla. Ja siinä tosiaan on sellaiset metalliset tukiraudat ympäriinsä, jotka voi sitten ottaa pois, kun lapsi on isompi. Myyjä sanoi, että kova kantokoppa käy sitten niin nopeasti tarpeettomaksi, että käytännöllisyyden kannalta suosittelee pehmeää versiota, joka ei kuitenkaan turvallisuudessa jää kovalle kakkoseksi. Tietysti tämäkin on taas semmonen makuasia. [:)]
 
Hoitopöytä ja sänky ajateltiin Ikeasta hakea. Siellä olis semmonen hoitopöytä, josta sen hoitotason saa pois ja jäljelle jää lipasto. Meinattiin, et semmonen olis sit kätevä ja käytännöllinen.
 
Sammakko: Me myös eräästä liikkeestä kyseltiin siitä isofix-telakasta, niin myyjä sanoi, et se on aivan makuasia, haluaako sellaisen vai ei. Et se kuulemma on vaan kätevä, kun saa nopeasti kaukalon pois ja takaisin, mutta kaukalo ei sitä vaadi eikä ilmeisesti ole sen turvallisempi kumminkaan päin. Mies haluaa ostaa Recaron kaukalon ja siihen telakka yksin maksaa 130€! Ajateltiin, ettei me ainakaan telakkaa osteta, jos se ei kerran ole ns. turvallisuus- vaan mukavuuskysymys.
 
Joko teillä näkyy vatsan päältä potkut ja muut? Mulla ainakin vatsa hyppii välillä sitä tahtia että! Nytkin ylävatsa pomppii koko ajan. Mies epäili suuresti, että olen nähny harhoja, kun väitin nähneeni potkun, mutta pääsipä itse todistamaan tätä! Naureskeli vaan epäuskoisena ja silitteli vatsaa. [:D]
 
Ai niin, kävin maanantaina kokeilemassa äitiysjoogaa ja se kyllä oli ihan mielenkiintoista. Meinasin käydä siellä koko kurssin, jos se vaan jotenkin auttaa synnytyksessä! :) Ja kyllä se oli rentouttavaa rankan päivän jälkeen! Tämä viikko onkin ollut raskas, kun maanantaina jouduin viemään lemmikkikanin lopetettavaks. [:(] Sairashan pupu-parka oli, mut kyl se aina koskee...
 
Huh, tulipa taas tekstiä ja varmaan unohdin puolet... [:)] Painunpa siis takaisin työn pariin. 
 
Takaisin
Top