Toukolahjat

Tervehdys kaikille!
Tässä olisi taas yksi Raisiolainen toukomasun kasvattaja! Itellä ikää on 27v ja LA on 27.5 eli nyt olis 18+3...
 
...hih...sehän lähti karaten...
Piti kyllä vielä kertoa sen verran omia juttuja et mulle tämä Mönkerö on ensimmäinen ja miehelleni 3. eli 2 tyttöä on jo meillä (7-ja 10-vuotiaat). Tällähetkellä odotan hulluna et pääsis rakenneultraan se on 7.1 ja sit olis hinku saada tietoon et kumpi hän on! Liikkeitä olen vissiin jo tuntenut pari kertaa,mut en ole ihan varma... On tää kyl ihanaa![:)]
 
 
Tämä meni nyt yksinkirjoitteluksi,mut saan ainakin harjoiteltua..hih...
miten ton aikajana jutun saa pysymään tässä, vai tarviiko se aina luoda uusiksi??? niinku nyt teen...
 
 
Tervehdys kiki81 ja tervetuloa joukkoon! [:)]

Hmm.. Mulla ainakin tulee tuo aikajana ihan automaattisesti kirjotuksen loppuun kun on ruksi tuossa "lisää allekirjoitus". Eli ihan tässä viestin lähetyksen yläpuolella.. Hankala selittää näin mutkan kautta [:D]
 
Aamua ja mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!
 
Viestiketjussa Kesämassun kasvattajat 2009 sivulla 9, on muistaakseni Minniksen tekemät hyvät ohjeet ton aikajana -kuvan lisäämiseen.
 
Tuli sitten ekan kerran käytyä oikein lasten tarvikeliikkeessä ihastelemassa vaunuja ja istuimia. Olin yllättynyt, että kahdessakin eri mallissa (toinen isofix kiinnityksellä ja toisessa telakka kiinnitettiin vöillä) oli se telakka vain siihen kaukaloon sopiva. Koitan tässä selittää sitä, että kun kaukaloikä on ohitettu, niin se telakka täytyykin uusia eli siihen ei käynyt enää isompi istuin. Pienellä surffailulla kyllä löytyi myös sellainen, jossa se telakka on sama isommallekin istuimelle. Tää malli taisi olla Recaro. Varmasti on muitakin. Mistä ihmeestä noista tietää minkä hankkia? [8|]
Sama juttu vaunuissa; millä pystyy päättämään mitkä vaunut on just sopivan väriset? [:)] (tietty ne muutkin ominaisuudet vaikuttaa [:D])
 
Niiden ohjeiden avulla sain tuon janan tehtyä, mut katsotaan et tuleeko se nyt sit tähänkin kun laitoin sen allekirjoitus kruksin..
Juu sellaisen telakka jutun osti mun kaveri jolla on nyt 6kktyttö ja hän kehui sitä kovasti, mut ihmeteltiin molemmat asennuksen jälkeen sen kokoa. Tällä hetkellä Viivi mahtuu siihen hyvin, mut se on asennettu selkä menosuuntaan päin ja siinä on todellasurkea tila jaloille. Viivillä on nyt jo jalat melkein takapenkin selkänojassa, eli ensikesänä jo istuin on auttamatta liian pieni! Ja tuota istuinta ei pysty itse modifioimaan tarpeen mukaan kun siinä on se telekka, sitä ei myöskään saa kuulemma toisin päin...
Olipas vaikea selittää,mut toivottavasti ymmärsit...[8|]
 
Vaunuja itsellä ei ole tarvetta osataa kun kellarissa on jo vissiin neljät rattaat odottamassa...kaikki kaverit on tuoneet niitä mulle, ikäänkuin vinkiksi jo muutaman vuoden ajan..[:D] 
Vaatteita on myös läjäpäin, ne on kyl lähes kaikki tyttöjen vaatteita et saas nähdä kunpi itelle tulee....poika olis toiveena kummallakin kun noita tyttöjä jo on mut toisaalta tärkeintä tietty on Mönkerö olis terve!
Huomenna neuvola,toivottavasti pääsee taas kuulemaan sydänääniä..[:)]
 
Huomenta! [:)]
Voi kun oli ihanaa nukkua melkein kellon ympäri, sellaset 10 tuntia [:D]. V-loppuna piti molempina aamuina herätä ennen klo 5 töihin ja kyllähän sieltä sitä univelkaa jäi.. Nyt on kyllä toisaalta ihan pöhkö olo ku nukutti niin sikeesti. Tänään täytyy nauttia vapaapäivästä [:)].

Nyt alkaa jo tosiaan jänskättämään kun ylihuomenna on se rakenneultra..!! Pikkukaveri on taas enempi hiljakseen mahassa ollut ja sitä oon pelännyt että onko kaikki kunnossa. Mutta toisaalta en vielä olekkaan niitä kunnon potkuja tuntenut ja kyllä tuolla mahassa eilenkin tuntui pienenpientä tömistelyä. Jospa ne liikkeet siitä parin viikon aikana vahvistuisi. [8|]
Olikos täällä jo joku käynyt rakenneultrassa?? Heitän tälläisen tyhmän kysymyksen että pitääköhän sinne ultraan mennä rakko täynnä vai tyhjänä..? En älynnyt kysyä kun aikaa varasin. Vai onko sillä mitään väliä tässä vaiheessa. Muistan vaan kun menin ekaan ultraan rv 9 niin piti olla rakko mahdollisimman täynnä.

No mutta oikein mukavaa päivää kaikille, nautitaan pakkasesta [:D] Täällä näytti mittari -4.
 
Heips!

Kävin tänään rakenneultrassa ja kaikki näytti muuten ok, mutta pikkuisen päästä löytyi pieni kysta. Kuulema ei syytä huoleen, näitä tavataan melkein päivittäin nykyisillä laitteilla. Kystan pitäisi hävitä itsestään. Sain kuitenkin kontrolliajan kuukauden päähän. Onhan se kiva, että pääsen vielä viidennen kerran ultraan.
Toukomasu- Minäkin mietin tuota "rakko täynnä-asiaa"... mutta kävin vessassa puoli tuntia ennen ultraa, eikä sillä mitään merkitystä tuntunut olevan.

Eilen kävin alennusmyynneissä shoppaamassa äitiysvaatteita ja samalla taas katselin vaunuja. Ihan mahdoton tehtävä niistä on valita. Täytyy vaan valita yhdet hyvistä vaihtoehdoista. Todennäköisesti niihin on tyytyväinen ja niitä tottuu käyttämään, oli ne sitten minkälaiset tahansa. Kunhan ei mitään rakenteellisia vikoja ole.

Nyt siivoamaan!
 
Tervehdys!
 
Joulun vapaat ovat osaltani ohi ja töissä taas aherretaan. Pikkuinen Sikkara on tehnyt potkuharjoituksia masussani jo kolmen viikon ajan. Ja potkut / tönäisyt vain vahvistuvat ja lisääntyvät koko ajan. Aktiivisimmillaan pienokainen on aamupäivisin ja tietenkin iltaisin nukkumaan mennessä. Eilen illalla aivan säpsähdin kun säikähdin yhtä äkillistä potkua...ja siitäpä tulikin sitten ihan potkujen sarja. Ihanaa kuulostella ja tuntea pienokaisen liikkeitä!
 
Mahani on nyt myös ruvennut pyöristymään ulospäin (jos se on tähän asti ollut vain "turvoksissa" tms.)...hienoa, että se alkaa näyttää ihan oikealta vauvamasulta, eikä vain liikakiloilta. [:D] Mieheni on kehunut pyöristyvää masuani ja ryhtynyt silittelemään sitä. Toissailtana hän kuunteli musiikkia saunoessaan...makoilin jo sängyssä kun mieheni laittoi lempijääkiekkojoukkueensa tunnusbiisin soimaan, tuli luokseni ja suukotti mahaani. Samalla hän sanoi pikkuiselle, että "kuunteleppa tämä kappale tarkkaan". Tuli niiiiin hyvä mieli! [:)]
 
Sain siskoltani joululahjaksi bola-korun, eli sellaisen helähtelevän riipuksen, jonka äänen vauva oppii tunnistamaan jo kohdussa. Sitä on kiva roikotella masun päällä. Vauvahan voi kuulla sen äänen jo 20. viikolta lähtien - eli minulla se aika on juuri nyt. Laitoin korun tänään töihin ja odottelen sellaisten työkavereiden reaktioita, jotka eivät vielä tiedä raskaudestani.
 
Minäkin kävin Sammakon tavoin viikonloppuna ensimmäistä kertaa lastentarvikeliikkeessä. Oli ihan pää mennä pyörälle kaiken sen tavarapaljouden keskellä, mutta olisin kyllä viihtynyt siellä pitkään. Olen ostanut ja saanutkin jo hieman vaatteita, mutta mitään tarvikkeita, vaunuja tms. en ole ehtinyt ajatella. Ehkä vielä muutaman viikon voisi malttaa olla miettimättä sellaisia. [:D]
 
Ja vielä täytyy hieman valitella. Selkäkivut vaivaavat edelleen..johtuen taannoisesta pyörtymisestäni ja kaatumisestani. Toinen juttu, joka askarruttaa on alhainen verenpaineeni. Joulupaketista löytyi myös verenpainemittari, joka on ollut ahkerassa käytössä. Jo muutaman päivän ajan minulla on ollut alhainen verenpaine...Eilen päivällä mittaustulos oli 108/59. Alkuraskauden neuvolamittauksissa verenpaineeni ovat olleet noin 130/80. Eli siihen nähden lukemat ovat melko alhaiset. Tosin lueskelin jo netistä, että keskiraskaudessa verenpaine saattaa laskea. Ja parempihan se näin päin on, kuin että olisi liian korkea verenpaine. Huimaus ja heikotus eivät silti nekään ole mukavia kumppaneita.
 
Mukavaa viikon alkua kaikille!
 
Sikkara,
sullahan onnyt oiva tilaisuus herkutelle salmiakilla, lakritsalla ja kaikella suolaisella..[;)]
Huh..tulikin pitkä päivä tänää! Mun piti päästä nyt töistä,mutta sairastapauksien vuoksi päiväni jatkuu ja pääsen vasta 21.15 maissa...[:@]
Onneksi mieheni lupasi tuoda jotain syötävää!!
 
Heips kaikille!
 
^^toukomasu^^: Meillä Turussa ohjeena oli, että alkuraskauden nt-ultraan tullaan rakko tyhjänä ja keskiraskauden ultraan rakko täynnä. Itselle ainakin kävi toisessa ultrassa niin, että kätilö passitti pissalle, kun pääsee kuulemma siten lähemmäs katselemaan masun asukkia. :) Kai se käytäntö vaihtelee joka paikassa... voihan sinne mennä varmuudeksi rakko täynnä ja käydä sitten vessassa, jos on parempi niin. :)
 
On kyllä ollut kiinnostusta mennä kiertelemään lastentarvikeliikkeitä, mut ei olla vielä saatu aikaiseksi. Serkku tarjoaa edulliseen sukulaishintaan vaunuja, joten täytyy ne käydä katsastamassa jossain vaiheessa. Ja täytyy tosiaan katsella niitä jakkaroita autoon...kaikkea kyl tarttee hankkia, mut on tässä vielä aikaa. [:D] Tai sitten ei...
 
Oletteko muuten syöneet vitamiinien ohella rautaa? Nyt alkaa tuntua, että aina vaan väsyttää ja voimat loppuu kesken... taitaa hemoglobiini olla hiukan alakantissa, niin täytyy varmaan lisätä rautatabletit mukaan. Kun en ikinä ole kärsinyt mistään kaamosväsymyksestä, mutta nyt voi tietenkin olla toisin. Täytyy perjantaina kysellä neuvolasta. [:)]
 
Niin ja kiki81, kiva kun tulit joukkoon. [:)] Ollaankin naapureita, kun me asustellaan Turussa. [:)] 
 
Hyviä vointeja kaikille!
 
mulla oli tänään rakenneultra ja en sinne mennyt rakkotäynnä..joku 15 min ennen oli pakko käyä helpotushotelissa... ja ei mulle koskaan ole sanottu mitää että pitäisi olla rakko täynnä tai tyhjä...
kaikki näytti oleva kunnosssa,tosin n.kk pääst uudelleen ku vauva oli vilkkaalla tuulella ettei sydäntä pystynyt katsomaan...
mutta eiköhän siellä ole kunnossa kaikki..samalla utelin sukupuolen selville.. =)
 
Jaahas ollaan selvitty kaikki joulusta räjähtämättä?
 
Tämän tytön pääasiallinen päiväpuuha on nykyään nukkuminen.. [:-] En käsitä miten voi nukkua yössä huoletta 13h ja päikkärit päälle, mutta hyvää se tekee [:)]. Nyt on kyllä alkanut olee nälkäkin melkein taukoamatta, =täyspäiväinen lusmu, syö-nukkuu-syö-nukkuu, heheh. Tänään neuvola ja vasta 13.1 rakenneultra, huoh.
 
Pikkuinen metakoi oikein urakalla vatsassa toissapv, nyt on ollut hiljasta mutta onneksi on tuo doppleri niin voi kuunnella että tyyppi on vielä kunnossa. Säikähdin nim. että olin painellut liian lujaa innoissani potkuista (mieskin sai tuntea potkut!), ainahan sitä täytyy jostain olla huolestunut, heh.
 
Heips vaan kaikille!
no nyt on rakenneultrassa käyty[:D], ihanaa!!! Kaveri oli mukana ja videoi koko ultran, on ihana muisto ja tuleva  isoveli ei malta odottaa että pääsee katsomaan miltä pikku sisko/veli näyttää. miten voi sanoin kuvailla sitä tunnetta kun katsoo monitorista sellaista ihanuutta.... kyllä elämä on ihmeellistä. Helpottunut on olo kun kaikki oli hyvin. Sukupuolesta ei kuulema osannut varmaksi sanoa, oli jalat niin tiukasti supussa, joten jännitysta riittää..
 Mulle ei kyllä sanottu että pitääkö mennä rakko täynnä vai tyhjänä, niin jännitti että kävin varmaan kymmenen kertaa vessassa ennen ultraa...[:D]

Hyvää Uutta Vuotta Kaikille!

 
Heippa,
 
Täällä myös rakenneultra takana. Kätilö oli oikein mukava; selitti asioita samalla, kun teki mittauksia. Meillekin selvisi sukupuoli, kun siis kysyttiin. Kivahan se oli kuulla jo ihan sen perinteisenkin syyn takia: osaa hankkia vaatteet ja varusteet oikean värisenä. [:)] 
 
Lukaisin aiemmin saamani ohjeet koskien ultraan menoa. Niissä ei ollut mainintaa rakosta, joten kävin vessassa ennen ultraan menoa. Ulrassahan näkyy oma rakkokin. Voisi melkein (ihmisen anatomiasta sen enempää tietämättä) luulla, että täysi rakko olisi tiellä. [:D] Vai voiko noin ajatella... [;)] 
Lääkäri on joskus sanonut, että alateitse tehtävä ultraus on kivuliaampi jos rakko on täynnä. Tää rakenneultrahan tehdään varmaankin joka paikassa jo vatsan päältä. Toisaalta käytännöt tuntuu niin paljon vaihtelevan alueittain, että paras olla sanomatta arvaustakaan "yleisen toteamuksen" suuntaan.
 
Kerroin eilen töissä raskaudestani. Laitoin tiedon vain muutamalle, tärkeimmille, joita tosiaan mun menot eniten koskettaa. Toinen henkilö tuli myöhemmin onnittelemaan, toinen (mun pomo) ei sanonut mitään, vaikka istuttiin mun ilmoituksen jälkeen jopa samassa huoneessa, niin että muita ei ollut läsnä. Miten teillä on pomo reagoinut asiaan? Toisaalta en oo yhtään yllättynyt tilanteesta. Oonko nyt hiukan itserakas, kun ajattelen, että olisi luullut pomon jotain kommentoivan. Harmittaa ja ihmetyttää vaan [&:].
 
Mutta nyt on pakko kommentoida vähän teidän kirjoituksia: [:)]
 
Tuli tosta Sikkaran bola-korusta mieleen, kun vauva kuulee sen korun äänen, että miten hyvin vauva voi ääniä kuulla? Mulla on vähän paha tapa pitää autossa musiikkia turhankin lujalla. Voiko siitä olla haittaa?
 
Toukka85, enpä ajatellut, että voimattomuus voi tosiaan johtua raudan puutteesta. Nyt kun tuli puheeksi niin neuvolan nainen kyllä sanoi, että seuraavalla kerralla mitataan hemoglobiini ja sitten katsoaan tarviiko rautaa alkaa syömään.
 
Anihani, nyt kun tiedät sukupuolen, niin tuliko yhtään sellainen epätodellinen olo? Mulle jotenkin tuli. Pelkästään jo se, että näkee kuvaruudulla vauvan heilumassa oli jotenkin käsittämätöntä, mutta se vielä, kun myöhemmin pohdin, että hei nyt tiedetään kumpi on tulossa. En osaa oikein pukea tekstiksi mitä tarkoitan. Kait mä oon niin häkeltynyt vieläkin [;)]
 
Maam80, mulla oli kanssa tollainen väsymys -kausi. Sitä on kyllä vieläkin, mutta se ihan pahin on ohi. Ehkä?! Pelkkä tiskipöydän siivous vaatii välillä ihan turkasesti voimia, samoin rappujen käveleminen. Yöunet melkein samaa luokkaa kun sulla. [:D]
 
Snoocs72, aika hauska idea kuvata videolle ultraa.
 
Huh, hirveästi tekstiä.
Hauskaa Uutta Vuotta kaikille!
 
Sammakko, kijoituksessasi ei tullut ilmi oliko se sitten tyttö vai poika tulossa [;)] 
 
Ei musiikin kuuntelu "liian" kovalla voi vauvalle olla haitallista, sulle tulee vaan kunnon "rockivauva" [8D] Eri asia sitten jos sut asetetaan johonkin "ääniaaltolaitteeseen" jossa aivotkin tärisee ja silmät poksahtaa päästä (hui kauhee mitä mä pölisen...).
 
Eilen siis neuvola, kuunneltiin sydäntä, osui heti kohdalle ja neuvolatätikin hätkähti, "ohhoh onpas selkeät ja vahvat". Valitin täällä alussa kun oli paino noussut niin kauheasti, no nyt oli ihan asianmukaisesti noussut, onneksi. Täti sanoi että joillakin tuollainen alkuhumpsahdus on ihan normaalia. Ulkopuolinen ei kyllä vieläkään arvaa että olen raskaana, mutta siihenkin syy että olen pitkä ja vauvalla on hyvin tilaa venyttäytyä pitkin massua [:D] Vatsa ei välttämättä pullahda näkyvästi ulos hirveästi. [:-] Haluaisin kovasti ison raskauspallukan!!! Ehkäpä mars-jäätelö avittaa asiaa vaikkakin on vähän fuskua...[;)]
 
 
 
*Mässyttää Lakritsijäätelöä, lakupötköjä ja salmiakki-karkkeja.* Noudatan siis Kikin neuvoa...Saas nähdä, onko verenpaine jonkin ajan kuluttua hieman noussut viime ajan alhaisista lukemista. [:D]
 
Miten ihmeessä teillä on rakenneultrat jo käytynä? Minulla on aika vasta ensi viikon perjantaina, kun viikkoja on 21+1. Muutoinkin se olisi ollut vasta sitä seuraavalla viikolla, mutta koska olen silloin ulkomailla, se ei sopinut minulle.
 
Hyvää uutta vuotta kaikille,
toivottelee yksi toukolahjan odottaja (huomenna koittaa tasan puoliväli)
 
hyvää uutta vuotta teille kaikille odottajille näin ensin :)

sammakko: tuli sellanne outo tila joo,ja muutenkin koko raskauden ajan on ollut minulla sellanen epätodellinen olo että olen raskaana,jotenkin en vaan osaa kuvitella sitä.. ja sitten kun näkee pikkuisen kuvaruudulla,ultrassa olo ja tunne on mitä uskomaton,näkee ja ajattelee tuollanen vilpertti siellä on.. (liikkui ultrassa todella paljon,hyvä että sai katsottua paikkoja...) mutta kivahan se nyt tietää kumpi sielt nyt tulee ja nimeäkin on mukavampi jo miettii.. ja vaatteita katsella.. =)

tossa ihmeteltiin miten jo käyny rakentees niin minullahan on viikkoja jo nyt öö..21+2`? kai..jos nyt ihan mukana olen kun la 12.5..

itsekkin tuppaan kuuntelemaan aina välillä musiikkia kovalla autossa ajaessa..en toki aina..riippuu ketä muita minulla on kyydissä.. =)

niin se vaa on uus vuos takana ja uudet kujeet edessä... menossa mukana ... =)
 
Heips,

sammakko, mua harmitti kyllä myös pomon reakointi raskauden kertomiseen, ei tullut minkäänlaista kommenttia, joten et ole itserakas,  kyllä hyviin tapoihin kuuluisi edes onnitella, tätä mieltä olen itse asiasta.
Tota ultraa on kyllä kiva katsella harva se päivä, poikani oli innoissaan [:D]  ja katsottiin mummin ja tätien kanssa myös.

Musiikin kuuntelusta ei ole vaaraa, tulee vain rytmit vereen[;)] tämä pikku kaveri vallan innostuu kun laittaa reggae tai dancehallit soimaan[:D]

Tosta voimattomuudesta, itselläni oli syynä tuohon raudan puute, raskauden alussa hemoglobiini oli 126 ja seuraavalla kerralla oli pudonnut 110.... ei ihme että olin väsynyt, nyt olen syönyt tapletteja parisen viikkoa ja  voimat on palannut hyvin eikä väsytä niin paljon.

Hyviä vointeja kaikille!
 
Takaisin
Top