Toukolahjat

Lauantai-iltaa kaikille! :)
 
Turussa on kova kohina ollu keskustassa laituri-festareiden kanssa, mut me ollaan tiiviisti pysytty kotimaisemissa. :) Mies kävi kääntymässä keikalla, mut muuten meillä on ollut hiljaiseloa. Eilen käytiin 3kk neuvolassa, painoa oli jo 5660g ja pituutta 60cm. Hyvin on kasvanut poika rintamaidolla, vaik mä olin AIVAN varma, että mun maito ei tule riittämään alkuunkaan. Oon kyllä pumpannut ahkerasti ja myös juonu mammateetä (en kyl tiedä, onko ollut apua, mut ei voi tietää. [:D]), et jos se on edes hiukan edesauttanut tilannetta. Saatiin rokotusohjelman mukainen rokotus ja sit se pneumokokki-rokotetutkimuksen rokote. Parkuhan pojalle tuli (meinas äidillekin tulla!), mut helpotti sit, kun sai tissiä. Illalla oli pientä lämpöä ja oli väsyneempi, niin annettiin Panadol-suppo ja sit helpotti. Tänään poika on ollu oma ihana itsensä. [:)] Ja mäkin oon iloinen, kun poika on kasvanut ja yöt on hiukan rauhallisempia. On ne yöheräämiset kumminki niin rankkoja meikäläisellekin...
 
^^toukomasu^^: Itse aloitin kesäkuussa Cerazette -pillerit ja oon kyllä ollut ihan tyytyväinen. Mulla oli semmonen käsitys, että ne pitää ottaa tasan tarkkaan aina samaan aikaan päivästä, mut ei se pakkausselosteen mukaan ihan niin olekaan. Itselle ei ainakaan aknea ole tullut ja ennen raskautta käytin myös Yasmin-pillereitä. Mietin, josko imetyksenkin jälkeen jatkais minipillereillä, kun yhdistelmäpillerit ei sovi, jos on aurallinen migreeni ja sain kesäkuussa aurallisen kohtauksen... täytyy asiaa vielä pohtia, kun en millään halua kierukkaa tai mitään. [:'(]
 
Miten, polttaako teistä kukaan? Itse ennen raskautta poltin ja välillä tekee mieli, kun on väsynyt. Oon muutaman polttanut, mut tietty silleen, et imetysväli on mahdollisimman pitkä (min. 2,5h). On kyl ollut syyllinen olo... [:@] Imetystukilistasta oon katsonut kaikkia tietoja, ja tietty se helpottaa, kun tietää, että polttaa vaan hyvin vähän, mut kumminki... jos sais itseään niskasta kiinni. Helpotti kumminki avautua tästäkin... vaikka hävettäähän tämä.  Jokainen sitä haluaa lapselleen vain parasta. [&o]
 
Jeps. Taidanpa mennä miekkosten viereen sohvalle katsomaan, kun uniukko tulee poikaa noutamaan höyhensaarille. [:)] Hauskaa loppuviikonloppua kaikille!
 
Täällä ilmoittautuu yksi nolo äiti joka alkanut taas tupakkaa maistelemaan.. [&:]
Poltin siis ennen raskautta ja lopetin täysin kun olin 9 viikolla. Se kävikin aika helposti eikä koko raskausaikana tehny tupakkaa mieli. Aattelinkin että en enää missään tapauksessa aloita uudestaan mutta mites kävi.. En oo kyllä polttanu nyt kuin yhden tupakan illalla (n.viikon ajan) heti kun neiti on nukahtanut. Tulee sitten aina 3 tuntia väliä ennenkuin imetän.
Mä myös oon käyny lukemassa mitä sanotaan polttamisesta imetyksen aikana.. Eihän se tietenkään hyvä ole mutta jospa ei niin pahakaan kun ei heti ennen imetystä polta. Ja itsellä ainakin lähti siitä kun on ollut niin väsynyt että halus sitä mielihyvää sitten tupakasta hakea.. Typerää tiedän [8|].

Mutta nyt iltapalan tekoon ja nukkumaan.. Jospa huomenna sitten uskaltaisi nuo cerazette-pillerit aloittaa. Eihän sitä tiedä kuin kokeilemalla että käykö. En myöskään kierukkaa halua eikä tosiaan kondomien kanssa kiinnosta pelailla.. Ja seksi kuitenkin mukavaa välillä olisi [:D]  Ei kuiteskaan tarviis vielä pikkusisarta tulla..

Viikonlopun jatkoja! [:)]
 
Tervehdys!

Mukava viikonloppu takana[:)]... Aurinko hellinyt oikein urakalla. Eilen oltiin järvellä ja Veeakin pääsi ensimmäistä kertaa veneeseen. Eikä pelottanut yhtään vaikka mentiin aika lujaa[:D]. Hyvin tyttö mukana kulkee melkein minne vaan ja onneksi ystävilläkin on samanikäisiä lapsia, niin voi yhdessä viettää aikaa.
Tosiaan, tuttipullo ei enää neidille kelpaa. Kokeiltu on jos jonkinlaista pulloa ja tuttia. On yritetty syöttää myös hörpyttämällä, lusikalla ja lääkeruiskulla, mutta ei, niin ei. Hirveä huuto vaan tulee ja kakoo niinkuin "meinaisi tukehtua". Joten, ajattelin nyt pitää taukoa yrittämisessä jonkin aikaa ja kokeilla myöhemmin uudestaan. Siispä tyttö kulkee mukana joka paikkaan ja omia menoja ei voi suunnitella kolmea tuntia pidemmäksi. Toisaalta, tissitkin "räjähtää" jos yli kolme tuntia on imettämättä.

Minulla maidoton dieetti jatkuu neuvolan kehoituksesta. Saatiin aika lääkärille ja sitä kautta myös lähete allergiatestiin. Suuresti epäilevät sitä maitoallergiaa. Itse pelkään että allergia ei rajoitu pelkkään lehmänmaitoon. Koska tytöllä mahanpuruja, pulauttelua ja vihreää kakkaa ollut nyt tämän dieetinkin aikana. Olen pitänyt ruokapäiväkirjaa ja en vaan keksi mikä muu voi aiheuttaa noita oireita. Pelottaa, jos löytyy useampi allergisoiva aine ja pitäisi olla tosi tiukalla dieetillä tai peräti lopettaa imetys[&:]. No, eipäs nyt vielä maalailla piruja seinille. Täytyy vaan odotella niitä allergiatestin tuloksia.

Jaahas, kait sitä pitäs kauppaan lähteä ostamaan ruokaa perheelle!
Mukavaa viikonalkua!
 
Heippa,
Mulla on toi ehkäisypuolikin ihan auki vielä.. Minipillerit ovat ilmeisesti ainuvat jotka käy (veritulppariski). En oo muuten kuullut, että aurallisen migreenin omaavat ei saisi syödä yhdistelmäpillereitä. Kiva tietää. [8|]

Meillä on imetys loppunut nyt kokonaan. Pullomaidolla mennään. Viimeisimmät rintamaidot lensi aina kaaressa syönnin jälkeen ulos. On se toisaalta hiukan haikeaa - yksi vaihe vaavin kasvussa ohitettu.

Miten paljon te valokuvaatte/videoitte vauvoja? Mä itse inhoan kuvaamista, siis kuvassa oloa ja ehkä tosiaan sitä kautta myös kuvaaminen on aika vähissä. Kameralla räpsin kuvia ja oon tosi iloinen mitä hassumpia ilmeitä tulee taltioitua, mutta tällä hetkellä mulla ei edes ole erillistä videokameraa. Oon kyllä just hankkimassa sellaista. Sitä vaan on alettava kuvailemaan sitten enemmän. [:D]

Hauskaa viikkoa kaikille!
 
Iltaa[:)]
 
Meillä kans oli neuvola,kumpaisellakin viime viikon torstaina ja hyvin meni.Ainut,että jouduin herättämään Nellin yöunilta kun aika oli 10..meillähän nukkumaanmenoaika oli siinä 01.00..[8|]Nelli taitaa pitää edelleen bumbo-titteliä,pituus 60cm ja painoa kevyet 6510g..ja muistaakseni tais olla porukan nuorin..[:D]
 
Täällä kans yks v-loppusauhuttelija on tunnustaa repsahtaneensa[&o]Ajattelin kans itsevarmana,et raskauden aikana loppuu ja sen jälkeen en varmasti alota uudestaan.Noooh..raskauden aikana en polttanu,mut ku edelleen yheksän kuukauden jälkeen teki mieli,niin tiesin,et ensimmäisen siiderin kanssa joutuu pyörtämään lupaukset.Ja niinhän siinä kävi[:(]Mun ei tarvii miettiä lasta kun en imetä,mut onhan tää ihan älytöntä polttaa ees ulkoillessa..Mut tarviihan sitä jotain paheita olla,kun tässä on nyt niin vastuullisiks aikuisiks äitiyden myötä muututtu..joopa joo[;)]
 
Mä päätin koklata sitä ehkäisyrengasta koska siinä on niin paljon pienempi se hormonimäärä kun se on paikallinen.Nyt pitää vaan oottaa seuraaviin menkkoihin,et pääsee kokeilemaan.
 
Toivotaan tosiaan Viper,et kyse on"vaan"maitoallergiasta,koska onhan se varmaan rankkaa ja haastavaa jos on kamalasti muitakin allergioita.Mut toisaalta onneks allergioiden kanssa oppii elämään ja ehkä ne ei sitten enää tunnu mitenkään hankalilta.Siis,et jos haluis yrittää ajatella yltiöpositiivisesti,ni se ei kuitenkaan oo mitenkään hengenvaarallista.Yritin ite sen koliikkikauheuden(siis joka jo helpotti ihmeen ja kumman kaupalla aika paljon)aikana aina muistutella itelleni,et maailmassa on niin paljon tosi sairaita lapsia ja mun lapsella on"vaan"koliikki.Tepsi mulle ainakin[:)]Ja tän kauheen sepustuksen tarkotuksena oli siis kannustaa ei vähätellä[:D]
 
Mä oon ottanu jonkin verran normi kameralla kuvia ja videokamerakin meillä on,mut aattelin ruveta kuvaamaan vasta sit ku on jotain kuvaamista..Ei tossa möllöttämisessä vielä mitään erikoista ole[;)]
 
Mut nyt tuli miekkonen kotiin ruokakassin kera,joten adios ladyt[:D]
 
Iltaa kaikille [:)]

Meillä on illat ehkä maailman kivointa aikaa, kun poitsu nukahtaa 20.30 - 21.00 välillä, niin jää omaakin aikaa eikä ole aina puoli kuollut ja kaadu sänkyyn. Päivisin meillä ei enää nukuta kovin pitkiä jaksoja, mutta onneksi yli tunnin settejä. Muutos entiseen 3 tunnin päikkäreihin on melkoinen[;)]

Hormonit on kyllä olleet pinnassa, kun tänään on itketty silmät punaisina ilman suuria syitä. Mitä nyt sitten sellaista, että aina on meikäläisen syömisissä vika, jos pojalla on ilmaa vatassa tai on sitten tyytyväinen, niin silloin en oo juonut kahvia tms.. tosi tyhmää, mutta tuntui vaan, että aina on vika äitissä voi poika sitten hyvin tai hvyin huonosti..

Pari viikkoa sitten käytiin 2 kk neuvolassa ja hyvin oli poika kasvanut 5370 g ja 62 cm, joten painon suhteen ei enää huolehdita. Kasvaa hienosti [:D] rotan eka osa saatiin ja edelleen mietin sitä Pneumokokkia, viimesessä Kaksplus lehdessä oli vähän outo kirjotus, jossa äiti kauhisteli tutkimuksia, joita siihen liittyi.. taitaa jäädä väliin kuitenkin...

Anihani oli ollut risteilyllä ja kaikki oli mennyt hienosti...missä kannoit Samia? Ollaan mekin mietitty, josko mentäisiin risteilylle poitsun kaa syksyllä, mutta mietin, kun ei vielä istu, että miten onnistuu ruokailut jne...ehkä ihan ok..turhaa stressailee... Ulkomaille tuskin tulee lähdettyä, vaikka lennot olisi varmaan aika helppoa vauvan kanssa [:)]

Veneilemässä mekin on käyty ja poikaa nukuttaa mottoriäänet niin autossa kuin veneessäkin. Hevosvoimat jyllää siitä nautitaan [:D]

Palataan...
 
heissan
kirjoittelen tässä pikaisesti,niin kauheasti väsyttää :) tänää reissattu pohjois-karjalassa..
joten vastailen ja kerron nopeesti kuulumisia.meillä ei vielä käännytä,kova on yritys ja hermostuu kun ei onnistu...
 2kk neuvola oli tuossa ja 6,5kiloo painoo oli ja 62 cm pitkä.. sai tosiaaan sen rotax-rokotteen..
kylpemisest tykkää, päiväll välil nukutaa hyvi,välillä taas 20 minuutin pätkiä...jos siis päiväl ei nuku yökl nukutaa 8h ja niin ja jos hieman paremmin se on se 6h..

Äippä72 mulla oli sellaset matkarattaa tai no matka ja matka.rattaat jotka sai ihan selällee kumminkin niin niin kuljettelin kun laivala kumminkin pystyi niide kans hyvin liikkumaa..ja ku on hissitki.ainut vaan et hytis oli hitusen ahdasta mut selvittiin siitäkin hyvin :) kuten siel ravintolas syödessä :) ei hätää :) mietitty kans ulkomail käyntii mut ei oikei nyt vielä..ehkä ensivuona ja jos rahatilanne sallii :)

mut nyt menen ottaa tirsta ku isukki aiko huolehtia pojast :)
 
Päiviä[:)]

Viime yönä tuli ennätys,00.30-08.45 yhtäjaksoista unta..siis yli 8 tuntia!![:)][:)]Kai se siis uskottava on,et ei tässä tarviikkaan loppuelämää nukkuu 4 tunnin pätkissä[;)]Ostin jo muutaman tetran velliä ja aattelin uhkarohkeesti parin viikon päästä kokeilla,et uppooko ja mitä tekee vatsalle.Ollaan tosiaan lähössä kuukauden päästä Mallorcalle ja meinasin,et jos sitä ennen antas noita kiinteitä,et sais vähän tota syöntiväliä päivällä pidemmäks.Ja kyllä,kyse on vaan nyt siitä,et mulla olis helpompaa..[:D]Luin jotain keskustelupalstaa jolla kauheesti sätittiin äitejä jotka ennen 6 kk ikää antaa kiinteitä kun lapsi ei niitä tarvitse.Mä myönnän ihan suoraan,et täysin itsekkäistä syistä ajattelin kokeilla..kamala minä..[8D]

No anyway,4. syyskuuta lähetään etelään ja nyt pitäs pikkuhiljaa ruveta miettimään,et mitä kaikkee tarvii mukaan.Kyllähän se vaatii vähän enemmän,mut mä uskon vakaasti,et hyvin pärjätään.Otan mukaan matkarattaat ja rintarepun ja niillä mennään.Nelli käyttää sitä jauhemaista korviketta,joten nekään ei paljoa paina.Ootan reissua toisaalta innolla ja toisaalta kauhun sekaisin tuntein..[:D]


Ihanaa loppuviikkoa kaikille!
 
Kylläpäs nuo päivät vilahtaa vauhdilla, elokuu jo... Olen kyllä käynyt lukemassa teidän kuulumisia, mutta kirjoittelu on vaan aina jäänyt. Siispä pitkästä aikaa kuulumisia...
 
Kaikki on mennyt ihan hyvin, yöllä herätään  edelleenkin kaksi kertaa ja päiväunien pituus on lyhentynyt. Pyörähtäminen ei vielä onnistu, mutta pikku hiljaa alkaa olla yritystä kuitenkin [;)]. Eli normaali arkea täälläpäin.
 
Ja_na, minä olen kans ostanut pari velli purkkia jo valmiiksi... Jos tässä joku päivä alkais niitä poitsulle tarjoamaan. Ja syyt on täälläkin todella itsekkäät, mutta jospa tuon vellin avulla sais pidennettyä noita yöunia edes vähän...
 
Mutta, nyt täytyy lähteä pihalle kun aurinkokin paistaa [:D]
 
Mukavaa sunnuntaita kaikille!
 
aur inkoista huomenta
itse tulin juuri hammaslääkärist ja poitsu jäi nukkumaan iskän kans :) meillä on nyt nukuttu ainaki parina yönä 10-6/7 ja silloin herätää ensimmäisen kerran syömään.. ihan tyytyväinen olen mutta jotenki silti edelleen hyvin väsynyt... [&o]
lauantai-iltana se sitten tapahtui kovan ähkimisen ja huudon jälkeen,sami kääntyi. [:D] nyt sitä harrastaa useasti ja aina sängyssä,kuten myös vaunuissakin.. kova olis vissiin meno etteen päin :)
itsellä ei ole tohon tupakointiin mitää,kun en ole tupakoinnut..

olis kyllä kans kiva lähtee jonnekkin etelään.. mutta ei taida oikein olla viel mahdollist noin rahallisesti.muutenkin pitää säästää :) mutta eiköhän sitä kerkeä vielä [:)]

mutta jatkan täs viel omia ennenkuin sami hermostuu.iloisia kiljahduksia kuuluu kyllä sängystä..

iloista viikon alkua kaikille ! [:)]
 
Hei vaan!

Pikaista päivitystä täältäkin suunnalta kun neiti on päiväunilla...

Meillä ei ole tietoakaan vielä kääntymisestä [&:], neitin kun laittaa lattialle niin ei tietoakaan että yrittäisi mihinkään suuntaan. Sängyssä kyllä yleensä kyljelleen menee itse mutta siihen se jää. Noh, jospa se siitä alkais harjoittelemaan kunhan innostuu. Hyvin on kyllä alkanut päätään kannattelemaan kun mahalleen laittaa ja hetken siinä jopa viihtyykin.
Joko teillä vauvelit naureskelee ääneen? Meillä kovasti hymyillään mutta ääntä ei ole vielä joukkoon erehtynyt. Sitä kyllä ootan kun se on jotain niin ihanan kuuloista kun pieni vauva nauraa [:D].

Itsellä on jo pitkään ollut mieliala aika masentunut ja tuntuu etten oikein mistään otetta saa. Ahdistaa kaikki mahdollinen kun tuntuu että tekemistä olisi vaikka mitä. Mutta mihinkään en oikein osaa tarttua [8|]. No neuvolasta käskettiin silloin jo jälkitarkastuksessa ottaa yhteyttä masennushoitajaan ja tänään sitten ajan varasin kun olo ei helpota.. En meinaa kestää enää vauvan itkuakaan yhtään vaikka sitä tosi vähän on. Alkaa samantien itseäkin itkettää.. Harmittaa vaan kun menee päivät sellasessa kurjassa olossa eikä osaa nauttia tästä ajasta ollenkaan. Ja kun kaikki vielä sitä toitottaa että tää on nyt niin ihanaa aikaa. Mutta ei siltä tunnu ja siitä on huono omatunto [:(]  Nytkin on jotenkin ihan sekava ja väsynyt olo.. Mutta onneks on paljon ystäviä jotka pitää arjessa mukana, melkein joka päivä jotain menoa on. Oon vaan niin huono puhumaan kenellekään mitään, en edes miehelle osaa näitä tuntemuksia kuvailla. Mutta jospa siitä masennushoitajan luona käymisestä ois jotain hyötyä.

Anteeksi kun nyt tuli näin omanapainen viesti, kommentoin muiden juttuja sitten kun on paremmin aikaa ja pää pelaa paremmin [:)]. Nyt täytyy alkaa valmistautumaan ulos lähtöön..

Mukavaa viikkoa kaikille!
 
Heips kaikille!

En olekkaan tänne sittemmin vauvan syntymän jälkeen kirjoitellut, mutta tyttö syntyi siis 26.5.2009, painoa 3970g ja pituutta 50cm ja pipo 35cm.

Kaikki menny tosi hyvin ja eilen itseasiassa sai nimekseen Milja Iris Madeleine. Kaks ekaa viikkoa synnytyksen jälkeen oli yhtä hormonien kans taistelemista, mut sen jälkee on kaikki ruvennu pikkuhiljaa valkenemaan =)Tyttö on kyllä kiltti tapaus, eikä yleensä oo turhia rutissu lukuunottamatta perinteistä iltakiukuttelua, mut aika pientä sekin on.

Meillä Madde (kutsumanimi) on nukkunu alusta lähtien 4-5 tunnin pätkiä yöllä, tai oikeastaan kerran ainoastaan heräilee syömään... Kokoajan väli on kyllä pidentynyt ja parhaimmillaan nukkuu jopa 9h pätkiä.

Pelkällä rintamaidolla ollaan menty kokoaika ja hirmu hyvin on sillä pärjätty, kun 2kk neuvolassa oli painoa, jo 5730g ja pituutta 60cm. Päätä pidetään jo älyttömän hyvin kohollaan, mut ei oo kääntymisestä ollu merkkejäkään. Hirveesti hymyilee ihan vieraillekkin, ja vähän rupeaa jokelteluakin kuulumaan.

Mulle ei oo ainaskaa tupakka maistunu, vaik enne raskautta tupruttelin askillisen päivässä [&:] Alkomaholi sen sijaan kyllä maistuis, mutta en ole sortunu kuin yhteen saunakaljaan silloin tällöin. Aluks oli todella vaikeeta sisäistää, että vaikka koko raskausaika oltiin juhlimatta, niin se jatkuu edelleenkin niin kauan kuin imetän, koska neiti ei meillä syö tuttia, eikä liiemmin tuttipulloakaan (ei edes äidinmaidolla tarjottua). Tosiaan aika sitovaa, kun ei voi edes pariksi tunniksi mennä itselleensä vaatteita ostamaan ilman vauvaa, kun jos tulee nälkä, ei voi pientä ihmistä nälässäkään pitää. Ei voi siis isin hoiviin, saatikka muiden jättää! Mut kyl sen kans on oppinu jo elää... Kuitenki koko loppuelämä aikaa juhlia sit joskus myöhemmin... lapsi se on tärkein![:)]

ja ^^toukomasu^^ vointeja sulle! Kyllä ne asiat siitä suttaantuu! Hyvä ystäväni kärsi myös synnytyksen jälkeisestä masennuksesta, ja hän totesi siitä "parannuttuaan", että onneksi on ystäviä... Niille kannattaa puhua, vaikka tyhmältä tuntuisikin =) Puheella voi tunteitaan parhaiten purkaa ja ehkäpä se olo sillä helpottaisikin?

Mites hei onks muilla samanlaisia onkelmia, ettei tutit, eikä pullot kelpaa ollenkaan? Tai jos ei oo kelvannu niin onko kukaan saanu ne kelpaamaan? =)

Aurinkoisia päiviä kaikille =)!!
 
Onnea Jna sullekin tytön johdosta! Meillä ihan sama juttu ton tutin ja tuttipullon kans, kummatkaan ei kelpaa! Tuolla jo muutama sivu taaksepäin asiaa vuodattelin. Vaikka tämä menoja rajoittaakin olen kanssasi samaa mieltä, että juhlia ehtii myöhemminkin, aina tulee uusia kesiä. Lapsi on tärkein. Meinasin pitää nyt taukoa tuttipullon tyrkyttämisessä ja alkaa sitten nelikuisena kiinteiden ohella nokkamukiin opettaa suoraan.
Toukomasu, ikävää että olet masentunut, mutta hyvä että olet tiedostanut oireet ja tehnyt asialle jotain. Ja kyllä ne ystävät on oikeasti todella tärkeitä! Minä olen onnellisessa asemassa siinä suhteessa että minulla on paljon samassa elämäntilanteessa olevia ystäviä ja voin heidän kanssa viettää aikaa ja purkaa tuntoja. Sitten on tietysti tämä palsta[:)]!
Nyt syksyllä alkaa kaikenlaista kerhotoimintaa ja ajattelin osallistua ainakin "eka vauva ryhmään" ja muskariin. Täällä ainakin seurakunta ja kansalaisopisto järjestää noita eikä maksa juuri mitään, verrattuna joihinkin yksityisten järjestämiin. Sitten on tietysti vauvauinti, mutta siitä en tiedä milloin alkaa. Paljon kun on tekemistä niin ei ehdi turhia murehtia.
Nyt täytyy lähteä tyttöä kylvettämään! Aurinkoista viikon alkua kaikille!
 
Heippa,
Toukomasu, kirjoittele ihmeessä palstalle jos tuntuu pahalta. Äläkä lainkaan pahoittele sitä, että tekstisi olisi vain omaa napaa koskettava. Sitä vartenhan täällä ollaan.
Mulla oli kanssa alussa itkua, mutta se meni ohi. Silloin tuntui, että en pysy mukana arjen pyörityksessä, että en ehdi ja jaksa just esim. siivota. Asunnon toista päätä kun alkoi siivota, niin juuri järjestetty sotku oli kaaoksessa jälleen. Juttelin miehen kanssa ja sovittiin, että ei mun tarvikaan yksin siivota. Niin, tekisi mieli ottaa kuva täältä kaaoksesta ja laittaa se tänne... [:D] nyt ei sitten oo kukaan siivonnut. Kamalaa... Jotenkin otan sen nyt kuitenkin rennommin. Mua ahdisti myös se, että vaatteet eivät mahtuneet päälle. Aina sai kyyneleet silmissä miettiä mitä laittaa päälle, kun ei oikein vaatteita ollut. Mä kun olin päättänyt, että isompia vaatteita en osta. Pakko se oli vaan ostaa ja kuinkas ollakaan mieli ilostui hetkessä. Niinkin pieni asia vaikutti heti. Tuntuu hassulta näin jälkeen päin sekin, olisi vain aikaisemmin pitänyt mennä sinne vaatekauppaan [:)]

Meillä ei vielä käännytä, kovin yritetään, mutta kääntyily jää vielä hytkymisasteelle [:)]
Liikkeelle pääsee hiukan, kun tökkii jaloillaan lattiaan ja tosiaan sopivan alusta ollessa alla, niin eteen päin on hiukan päästy. Kerran jo meinasi pää sitten kolahtaa lipaston alakulmaan.
Kirjoittelemisiin!
 
Mites muilla muuten Isit osallistuu vauvveleiden hoiteluun? Ovatko kovasti touhuissa mukana, vai vielä vähän omissa maailmoissaan ( vauva siis vielä liian uus asia)?

Meillä mies oli alkuun, ettei tahtonut vauvan kanssa hirveesti aikaa viettää... vähän jotenkin pelokas hoitamaan ja käsittelemään, mutta sain sen päähän tahkottua, et se epävarmuus häviää sillä hoitamisella ja käsittelemisellä ja nyt on ihan tohkeissaan vauva sylissä, kaiken muun aikaa paitsi silloin kun se nukkuu tai syö :D

Viper : Mä jaksoin sitä tuttipulloa tyrkyttää ehkä 5min, ku jo kyllästyin raivareihin... on se tissin antaminen vaan niin 100 kertaa helpompaa, ja nyt kun asiaa miettii niin se on ihana pötkötellä sängyssä, kun tyttö syö tissiä vieressä... sellasta laatuaikaa jos niikseen sanoo =)

Nytki on kuitenki jo kohta 3kk lasissa, ja aika menny niin saakutin nopeesti, et kyllä ainakin vähintään kestää ne toiset 3kk ku sit iha viimeistää kiinteitä alotetaan... ja samaa meinaan, et sitä nokkamukia aletaan opettelee kiinteiden ohella =)
 
Aurinkoista päivää kaikille! :)
 
Tultiin tänään mummulasta Pohjanmaalta. Ollaan AIVAN poikki koko perhe... vieraassa paikassa nukkuminen osottautui aika rankaks, kun oli vieras sänky ja siinä äärettömän huono imettää yöllä. Ja ulkona oli niin valoisaa, et ei poika sit meinannu nukahtaa takaisin ja siinä sit kukuttiin. Ja sit miehen vanhemmat oli kans paikalla... ei siinä silleen mitään, mut anoppi käy välillä niin terävään hermoon! Me pidetään poikaa aika paljon lattialla, kun siinä viihtyy ja välillä vaihdellaan asentoa, niin saa uutta katseltavaa. Anoppi vaan tykkää napata pojan syliin heti, kun kuuluu pienikin merkki epämukavuudesta. Ja välillä ei meinannut antaa poikaa mulle, vaikka sillä oli nälkä! Papan sylissä poika alkoi ihan hillittömään itkuun (väsymys tai vierastaminen...) ja pappa antoi pojan mulle. Lohduttelin poikaa ja anoppi oli koko ajan vierellä ja antoi olemuksellaan ymmärtää, et kyllä hän saa pojan hiljaiseks ja olis ottanut hänet syliin. Tutilla sit rauhoittui, kun oli niin väsynyt, mut alkoi miestä sekä mua rasittaa, kun toinen on jatkuvasti siinä niskassa hengittämässä. Ja ku oltais kahdestaan käyty kaupassa, niin sit anopille ei sopinutkaan ottaa poikaa siksi aikaa. Ja toi tutti-juttu on semmonen, et aina appivanhemmat selittää, ku mun mies ei käyttänyt vauvana tuttia ollenkaan, et ei se ole pakollinen. ARGH!!! Välillä pää meinas räjähtää, mut onneks pystyin miehelle puhumaan, eikä se mitenkään loukkaantunut, vaikka kyse oli hänen vanhemmistaan. Huh, tulipa valitettua! [&o]
 
^^toukomasu^^: Tsemppiä ja jaksamista sulle. Toivottavasti siitä masennushoitajasta on apua, ja saisit puhuttua. Itse olin myös jossain vaiheessa ihan älyttömän väsynyt, ku poika saattoi olla yöllä hereillä pitkänkin aikaa ja itse olis tarvinnut unta. Ja mä pienessä päässäni ajattelin, et en viitsi miestä "vaivata", kun se käy töissä ja sen tarttee jaksaa. Yks aamuyö sitten, kun sain pojan nukahtamaan ja sit se heräs saman tien, aloin itkeä ja paiskasin muovipurkin lattialle. Mies heräs ja pelästyi ja mä tajusin olleeni tyhmä, kun ajattelin, etten voi miestä vaivata. Sen jälkeen on mennyt paremmin ja kun ukkokin on vielä lomalla, niin saan mäkin nukkua. Ja kun ei mies ikinä ole edes vihjannut, että ei halua tai suostu poikaa yöllä hoitaa! Oma pää taas temppuili omiaan. [&:]
 
Valtteri on nyt alkanut harjoitella selältä vatsalleen kääntymistä ja siinä muutaman kerran onnistunutkin. Vatsallaan viihtyy kovin ja harjoittelee ryömimistä! Kohta se on menoa sit! [:D] Ja Valtteri tosiaan nauraa ääneen ja se on kyllä niin ihanaa kuunneltavaa, et iltaisin kun sitä ajattelee, alkaa naurattaa!
 
Jna: Meillä tutti ei kelvannut alussa, tai Valtteri aina tiputti sen pois. Totuteltiin siihen sitten niin, et pidettiin alkuun kiinni siitä ja nyt on jo oppinut sitä syömään. Tutti on ollut meille niin hyvä, kun pojan saa nukkumaan sen kanssa. Aluks nukahti vaan tissille, ja totesin, et ei sekään pidemmän päälle ole hyvä. Päivisinkin nukahtaa vaunuihin salamana, kun saa tutin suuhun. [:)] Kaverilla ola ongelma kans tuttipullon kanssa, kun "normi" ainu-pullo ei kelvannut, kun siitä tuli liikaa maitoa kerralla. Kokeilivat Tommy Tipee -pulloa ja toimi hyvin! Meillä on myös sama pullo ja hyväksi koettu. Siitä tulee maitoa hitaalla virtauksella ja se on ilm. suunniteltu juuri imetyksen rinnalla käytettäväksi. Siitä vauva saa samanlaisen ison otteen kuin rinnasta ja joutuu tekemaan samaa työtä saadakseen maitoa.
Mies osallistuu pojan hoitoon hienosti, varsinkin nyt kun poika on jo isompi ja "helpompi" käsitellä. [:D]
 
Huh, tulipahan taas tekstiä! Taidan mennä poikien seuraks olohuoneeseen viihtymään ja odottamaan, että pääsis NUKKUMAAN! [:D]
 
Toukka85


Meillä ei tutista siis saa kuin raivarit aikaseks... ja pärjätään ilmanki nii kai sitä on sit turha tuputtaa =)
Mutta joo siis mä oon kokeillut ja ostellut kaiken näköisiä ja merkkisiä pulloja ja tuttiosia niihin, mut ei mikään kelpaa. ei ees "Äidin tissiä" muistuttavat tuttiosat...
 
hellou,
jopas on tuota aikaa mennyt viime kerrasta, tulee käytyä kyllä lukemassa täällä joka päivä mutta aikaa ei ole ollut kirjoittaa. Meillä Nia on nyt päivisin nukkunut vain tasan 45 minuuttia, siinä ei paljon omia hommia kerkii tekemään[:D], mutta onneksi yöt nukkuu hyvin. Muutenkin tyttö on yleensä kuin päivänsäde, niin hyväntuulinen, aamulla kun herää vierestä niin saan niin maireat hymyt... miten vois paremmin päivä alkaa!! Ja sit alkaa hirvee selitys ja nyt on tullut uus asia eli kiljahtelu varsinkin kun laittaa ton mobiilin pyörimään.
Neuvola oli tiistaina, 61 cm ja 6050kg ja eka rokotus[:(] no ei kyllä oikein edes itkenyt, mutta sitten kotona oli itkuinen ja kärttyinen ja myös hieman lämpö nosti joten annoin panadolia ja sen jälkeen unikin tuli ja nukkui 3 tunnin päikkärit. Mahalleen ei ole vielä kääntynyt, toissa päivänä hoksasi oikean nyrkkinsä ja sille piti sit jutella koko ilta ja äidin piti sitä tietty filmata[:D] Ääneen on ruvettu myös nauramaan hieman, aika veikeen kuullosta.
Ristiäisetkin oli ja ihanat olikin, nimeksi tuli tietysti Nia ja toinen nimi Janel.
Tuttia ei tämäkään neiti oikein huoli joten en ole tyrkyttänyt, pulloa ja tissiä kyllä ottaa kumpaakin onneksi. Sormia imetään myös ja välillä on kaikki sormet suussa ja niin syvällä että sitten kakistelee. Ja olen myös huomannut että hieman on luonnetta neitissä kun jos ei noita sormia suuhun saa niin voi että sitä ottaa päähän ja sit huudetaan.... Ja on noita huuto kohtauksiakin tullut useampikin silloin kun on oikein väsynyt.. no siihen ei sit auttanut mikään... piti vaan odottaa että aikansa huusi ja sit nukahti.

toukomasu, koita jaksaa, toivon että olo sulla helpottuu. Itsellänikin on välillä päiviä että suruttaa ja ei jaksa tehdä mitään ja sit kun ei sitä syytäkään oikein tiedä että miksi. Yritä puhua paljon, vaikka tolkuttaisit samoja asioita moneen kertaa se auttaa silti. Kyllä varmasti siitä hoitajan luona käynnitä on apua, ilmoittele itsestäsi ja muista että täälläkin on hyvä purkaa omia tunteita.

Jna, ihana nimi tytöllä[:D]

Onneksi loppu toi sade, pääsee kohta kävelylle.
 
Hei,
Meillä nukutaan aika paljon, nukutaanko jopa liian paljon... [8|] Yöunet menee yhteen putkeen illasta aamu kuuteen. Sen jälkeen aamutoimet ja taas unta pollaan... Päivälläkin voidaan nukkua vielä muutama tunti ja iltasella ennen yöunia voidaan taas nukkua. Mulla olisi siis aikaa touhuta vaikka mitä, mutta niin kuin arvata saattaa - en saa juurikaan mitään suurempaa aikaiseksi.

Miten paljon te leikitte ja touhuutte vauvojen kanssa? Millaisia teidän leikit on?

Ääneen meillä ei naureta, mutta hymy on aika valtava (niin kuin varmasti kaikilla). Kaiken kaikkiaan meillä menee aikas hyvin. Turhia itkuja ei oikein ole. Välillä tuntuu, että toiset ottaa kehuskeluna, jos kysytään miten menee ja kerron, että meillä menee hyvin. Näin se vaan on - tällä hetkellä. Vaavi on kiltti ja tosi rauhallinen. Tilanne voi muuttua, sitä kun ei koskaan tiedä.

Alussa oli hankalampaa, kun mulla oli paljon kipuja ja sitä hiukan masentui siitä, kun kukaan ei ollut missään vaiheessa ottanut puheeksi, että synnytyksestä toipuminen voi viedä sen 1,5kk - 2kk että on suht normaali olotila. Se oli mulle suuri järkytys ja tuntui jo, että tuleeko musta ikinä enää normaalia [:D] Normaali tuskin oon ikinä ollutkaan [:D]. Silloin ei oikein jaksanut mitään, eikä sitä kotona siivoamista ainakaan [&:]

Snoocs, ihanat nimet. Mistä oot löytänytkin noin erikoiset ja ihanat nimet?
Samoin Jna, aivan mahtava nimi vauvalla.
Kaikilla sööttejä nimiä, mitä tältä palstalta oon lukenut.

Hauskaa viikoloppua kaikille!
 
Ihanaa perjantai-iltaa[:)]
 
Oli pakko tulla tänne hehkuttamaan,että Nelli käänty selältä mahalleen!!Pari päivää aikasemmin käänty kyljeltä mahalleen,mut nyt ihan virallisesti koko 180 asteen käännös[:D]On se kyllä ihmeellistä miten nopeesti kehitys etenee,hurrrjaa[:)]
 
Hymyjä täälläkin satelee niin,että ikenet loistaa,mut ääneen ei vielä naura kun unissaan.Yritin tossa vaihtaa korvikkeen NAN:iin,mut huutohan siitä tuli..[8D]Ei auttanu ku kipasta kauppaan ja ostaa tuttua ja turvallista jauhemuodossa olevaa Nutrionia.Ja nyt taas naurattaa[:)]
 
Mun täytyy tunnustaa,et me ei kyllä leikitä mitään virallisia leikkejä..[8|]Laulan Nellille millon mitäkin ja hellin ihan muuten vaan.Lastenlaulujen lurituski on aika vähäsessä,et enempi tulee hoilailtua ihan muuta.Ehkä sitten ku vähän enempi kasvaa..[:)]Ai niin,laulanhan mä sitä "Missä on peukalo,missä peukalo,täällänhän minä..",siitä saa hyvät hymyt aikaseks[:D]
 
^^toukomasu^^: Pura ihmeessä pahaa oloasi palstalle,sitähän varten tämä on[:)]Kirjottaminen toimii mulle ainakin vähän päiväkirjanomasesti ja selvittelee ajatuksia,niin ilosia kun surullisiakin.Ja kummasti helpottaa kun kunnolla kiukuttaa kun saa purettua tekstin muotoon.Masennushoitaja osaa varmasti auttaa,mut mun mielestä vielä tärkeempää olis et uskallat vaivata ystäviäs.Niille kuitenkin pystyy puhumaan avoimemmin ja varmasti auttavat ja tukevat sua.Voimahaleja ja jaksamista!
 
Jna: Onnea tyttövauvasta ja kauniista nimestä!
 
Ihan samojen ongelmien kanssa tässä näköjään painiskellaan..siivoomiset ja vaatteet..3 viikkoa etelänmatkaan ja jalkaan mahtuu ehkä yhdet shortsit..voi kiesus..[:'(]No täytynee noudattaa Sammakon neuvoa ja mennä vaan kauppaan ostamaan isompia vaatteita eikä turhaan odotella,et koska niihin vanhoihin vaatteisiin mahtuu..Liikuntahan multa on sen kohdunlaskeuman takia osittain pannassa,et sekin saakeli ottaa kaaliin..[:@]
 
Nooh..onneks huomenna on taas ihanat pirskeet tiedossa.Pidän 20 naiselle mansikkamargarita-bileet,et aikamoista hulinaa on tiedossa[:)]Oon aika tasasesti päässy n.3 viikon välein tuulettumaan ja se kyllä auttaa jaksamaan arjessa.Olin ennen raskautta aikamoinen bilehiiri ja musta on ollu ihanaa,et mies hoitaa mielellään Nelliä,et äiti pääsee bailaamaan.Joutunu rauhottumaan silleen sopivasti[;)]
 
Meillä siis mies hoitaa kyllä,oon ollu kahtena sunnuntaina 07-21 töissä,joten mies joutu pärjäämään koko pitkän päivän ja hyvinhän se meniki.Ei ollu napisemista,ainut et kämppä oli,jos mahdollista,vieläkin räjähtäneempi...[:D]
 
Mun anoppi on mitä ihanin,mut aika kova hössöttämään.Mun mies on ainut lapsi ja sen kyllä huomaa..[:D]Äiti on aina tehny kaikki puolesta ja mähän oon hölmönä jatkanu samaa rataa.Viime v-loppuna Nelli oli ekaa kertaa päivällä kaverilla hoidossa kun mies oli töissä ja mä oman äitini kanssa teatterireissulla,niin anoppi soitti ja käski mun soittaa sille kaverille(sillä on siis omakin lapsi)ja sanoa,et Nelliä ei saa viedä aurinkoon!Joopa joo,en soittanu,luotin siihen et kaveri tietää sen itekkin ja tieshän se.Ei ollu neidin naama kärähtäny[:D]Vaan kyllähän mä sen tiedän,et hyväähän se tarkottaa,mut se ei vaan aina muista et mulle ei tarvii kaikkee vääntää rautalangasta,mulla on omatki aivot.
 
Meillä edelleen päivärytmi hukuksissa..Nukkuu millon mitenki,välillä pikatorkkuja ja välillä menee 2,5 tuntia putkeen.Yöt menee muuten mukavasti,mut nukkumaanmenoaika edelleen siellä 22-23 korvilla.Nelli herää siis enää kerran yössä n.klo 6-7 ja sen jälkeen jatkaa vielä 9-10 asti.Päätin et odotan sinne 4 kk asti ja sit rupeen aktiivisesti rytmiä muokkaamaan jos ei siihen mennessä oo ite älynny ruveta aikasemmin yöunille[:)]
 
Nyt pitäs ruveta siivoomaan huomisia juhlia varten,mut kohtua jomottaa niin vietävästi,et saas nähä jaksanko/pystynkö..
 
Mut hyvää viikonloppua kaikille!
 
Takaisin
Top