Toukolahjat

Päiviä[:)]
 
Tulin just lääkäristä kun oli viimeyönä ihmeellistä kipua alavatsassa/kohdussa lähinnä kävellessä ja istuessa.Maatessa kipu sitten aavistuksen helpotti.Aamusta yritin soitella neuvolaan ja synnytyssairaalaan,neuvolasta ei vastattu ja synnärillä kehotettiin syömään buranaa..Tuskin kuulemma liittyy synnytykseen kun on niin pitkä aika(5 ja puol viikkoa..).Kävin varmuudeks tekemässä alapesut ennen lekuria ja kappas kun alapää tuntu ihan omituiselle.Ihan kun olis emättimen suu tullu alaspäin..No tuomio lääkärissä olikin todella,et kohtu on laskeutunu!!Siihen loppu meikäläisen salilla käynnit[:(]Kaiken raskaan nostamista pitää varoa(helpommin sanottu ku tehty,kun tyttökin painaa liki 6kg..[8|])Nyt siis avainasemassa lantionpohjanlihasten harjotukset.Onko teillä kokemusta moisesta?Omalla kohalla tai kavereilla?Palautuuko se nyt sitten ennalleen ja missä ajassa?Ja mites seksin harrastaminen?[8D]Täytyy varmaan maanantaina yrittää soittaa uudestaan neuvolaan kun meni se lekurikäynti niin nopeesti,et yllättäen ei taas kerenny kysyy kaikkee..Niin ja vaikuttaakohan mahdollisesti seuraavaan raskauteen..??
 
Kaikkee sitä pitääki kokea perskatti sentään..[&:]
 
No mut hyvää ja aurinkoista viikonloppua[:D]
 
hip hei.
nyt ollaan sitten käyty reissussa samin kanssa. mentii omalla autolla helsinkiin hyvin poikA jaksoi olla autossa.käytiin myös ruotsissa laivalla ja siell kans meni hyvin kaikki :) jaksoi  hyvin eikä kiukutellut koko reissun aikana yhtään. :) hyvin nukkui sen viikon aikana yötkin. ti-ke yönä nukkui 10h. ah jossAIN välissä olin jo huolissani.. mutta muuten meni 6-7h yöuneilla.. :)
neuvola olisi ollut maanantaina mutta joutuivat siirtämään sitä aikaa viikolla.. hööh.


tosi hieno homma että teil on alkanut helppottaa itku.  Ja_Na:)

täälä kans on samilla aina paljo asiaa ja nyrkit heiluu.. ;D
nytkin nuukuu tuossa ja pitää ny alkaa hieman siivoilemaa kun poitsun kummi on tulossa käymää kylässä.. ja päätäkin särkis.. nooh. eikun aurikoista sunnuntaita =)
 
Iltaa!
Ristiäiset on nyt vietetty. Tytöstä tuli Veea! Juhlat sujui oikein hyvin ja neiti nukkui melkein koko toimituksen ajan. Aivan mahtava aurinkoinen päiväkin oli[:)]!
Kiva kuulla Ja_na että koliikki helpottaa ja sitteristä on ollut apua. Hyvä tietää tulevaisuutta ajatellen, jos joskus toisen lapsen sattuu saamaan! Tuokin oli ihan uusi juttu että kylvetys auttaa koliikkiin. Veea tykkää paljon kylpeä, mutta ollaan vaan pari kertaa viikossa kylvetetty... jotenkin sitä vaan ei meinaa muistaa iltaisin. Täytyy nyt ryhdistäytyä ja alkaa useammin sitä harrastamaan!
Liikunta on jäänyt aika vähiin minulla[&o]. Ainut liikunta on vaunujen kanssa kärräily ja siivous. Tuntuu vaan ettei vieläkään ole ihan täysin palautunut raskaudesta ja synnytyksestä. Lonkka vaivaa niin ettei meinaa aamulla sängystä päästä ylös. Minulla on myös outoja tuntemuksia ylävatsassa... joku siellä muljahtelee. Ihan kuin sisäelimet tai suolet hakis paikkaansa. En tiiä voiko tyrä tulla ylävatsaan kylkiluiden alapuollle?! Enpä tajunnut sitäkään kysyä jälkitarkastuksessa. No, täytyy vaan ottaa itteensä niskasta kiinni ja alkaa vaan urheilemaan. Elokuussa pitää aloittaa taas uintiharrastus, se on mieluisaa puuhaa!
Olen päättänyt alkaa maidottomalle dieetille huomisesta alkaen, koska epäilen että Veealla voisi olla herkkyyttä lehmänmaidolle. Kun nyt pari kertaa olen antanut korviketta ihan kokeilu mielessä, se on lentänyt parin tunnin päästä oksennuksena pihalle mahahappojen kanssa. Samoin Veea on kova puklaamaan ja punoittavia näppyjäkin on naamassa, joten voisko olla maitoallergiaa? No, katsotaan onko minun dieetistä hyötyä, eihän siinä mitään menetä jos kokeilee viikon tai pari!
Nyt täytyy lähteä iltapuuhiin. Jos nyt vaikka aloittais sillä kylvyllä[;)]!
Mukavaa alkavaa viikkoa!
 
Heippa heippa,
Meillä on ristiäiset vasta tulossa. Pitäisi vissiin kirjoittaa listaa eri asioista, ettei mikään unohdu. [:)] Oon tässä miettinyt, että tuleeko pappi kotikäynnille ennen ristiäisiä, vai miten asiat käydään läpi?

Ja_na en osaa sanoa mitään tohon kohdun laskeutumiseen. [8|] Toivottavasti saat neuvolasta tietoa. Mielelläni kuulisin minäkin, että mitä sulle kertovat. Mulla on jälkitarkistus vasta elokuussa.

Pieni ongelma tässä vielä selvitettävänä; mihin vaavi menee mun lääkärin ajaksi. Sairaalan tutkimushuoneen ovessa lukee, että ei lapsia mukaan. [8|] Tällä hetkellä mulla ei ole käytettävissä, kuin yksi hoitopaikka ja voi olla, että se ei ole päiväsaikaan edes mahdollinen enää silloin. Täytyy selvittää... Mites te muut, onko teillä kivasti hoitopaikkoja "saatavilla"?

Kiva lukea, kun vauvoilla on samoja juttuja [:D] Kylvystä nautitaan ja nyrkeillä huiskitaan. [:D]
 
Huomenia!

Meilläki tosiaan oli ristiäiset lauantaina, todella mukavasti kaikki meni. Keli oli mahtava koko v-lopun mutta nyt ainakin meillä päin vettä sataa. Mutta ihan hyvää tekee tällänen viilee keli välillä ja laitoinkin neitin nukkumaan vaunuihin ekat päikkärit. Jospa se nukuttais sikeemmin niin sais ite rauhassa siivoskella. Niin ja roikkua netissä [;)].

Meillä on kaikki menny hyvin ja päivät vaan hujahtaa. Välillä iskee paniikki et kohtahan koko äitiysloma on ohi ja töihin palattava.. [&:] Vaikka onhan sinne vielä aikaa mutta silti. Se menee niin äkkiä! Mites muut meinaa töitten kanssa tehdä? Palaatteko heti kun äitiysloma (tai vanhempainvapaa..) loppuu vai jatkatteko hoitovapaalla? Mun on varmaan pakko lähteä töihin kun ei muuten pärjätä.. Ihan kauheelta tuntuu ajatus viedä niin pieni lapsi johonkin hoitoon [&:].

Ikävä kuulla ja_na tuosta kohdun laskeumasta [8|]. En siitä itekkään nyt niin paljoa tiedä mutta sen verran että nyt kannattaa tosissaan tehdä niitä lantionpohjalihas-harjotuksia. Joka päivä monta kertaa. Ja kannattaa neuvolasta kysellä kaikki mahdollinen ja pyytää infoo asiasta. Niin ja netistähän tietenkin löytyy asiasta vaikka mitä. Kai sitä nyt vauvaa saa kanniskella (pakkohan se on [:)]) mutta ei ehkä salilla kannata nyt käydä. Mulle ainakin neuvolan täti sano että ei salille ollenkaan ennen jälkitarkastusta. Noh, yhden kerran oli viime viikolla pakko käydä mutta tosi varovasti tein.. Ja tänään meen ehkä uudelleen. Jälkitarkastus onneks jo ens viikolla niin jospa sais virallisen luvan aloittaa kuntoilun. [:)]

Sammakko: Meillä ei pappi tehnyt kotikäyntiä vaan käytiin kasteen kaava puhelimitse läpi. Kannattaa etukäteen miettiä vaikka mitä virsiä haluaa että lauletaan jos on omia toiveita. Me otettiin kaikki yksinkertaisen kaavan mukaan ja tykättiin siitä niin.

Hoitopaikoista vielä että meillä onneks niitä on ollut saatavilla. Mun oma äiti ottaa mielellään neitin hoitoon aina kun mahdollista ja myös miehen vanhemmat on sanonut että heille voi hoitoon tuoda. Ja kummitäti asuu myös lähellä ja hänkin varmasti mielellään vahtisi. Oma jälkitarkastus on ajoitettu niin että samalla on tytön 2 kk lääkäritarkastus niin sain käskyn ottaa tyttö mukaan [:D]. Menee siinä samalla sitten kaksi asiaa.
Pitäis varmaan vähän miettiä tuota ehkäisypuoltakin että voi sitten siitä jutella jälkitarkastuksessa.. Mitä muut on ajatellut käyttää? Pillereitä oon ite aina syöny mutta nythän ei taida olla kun se yksi merkki mitä voi käyttää.. Enkä sitten tiedä tuleeko siitä millaset haittavaikutukset ym.

No mutta taas tuli niin paljon tekstiä että on lopetettava.. [:)] Aamun askareet odottaa.
 
Nihkeän nahkeaa iltaa!
 
Ihan ensteks onnittelut ihanista nimistä,monta oli semmostakin jota en oo koskaan kuullu,todella nättejä[:)]
 
Piti käyttää nyt tilaisuus hyväksi,Nelli on ekaa kertaa mamman ja ukin luona kylässä(näin aluks 4 tuntia),mies on lietsussa ja minä yksin kotona,ah ihanuus..[:D]Sain ekaa kertaa synnytyksen jälkeen kunnolla siivottua,kun tuntu et sekin kaihertaa jatkuvasti mieltä kun on likasta ja sekasta..Nyt helpotti[:)]Huomenna vielä ruohonleikkuu ja sit on paikat tiptop[:)]
 
En oo koskaan kuullu,et tyrä tulis ylävatsaan(ylin tietämäni on napatyrä),mut en kyllä päätäni pantikskaan pistäis..[;)]Maitoallergiaa kävin itekki googlettamassa kun huuto oli niin kovaa ja jatkuvaa naama punasena kipristelyä,mut totesin,et Nellillä tuskin ainakaan on.Oireina oli kyllä kaikenlaista ihottumasta oksenteluun ja ripuliin,mut tuskin siitä mitään haittaa Viper on,et koklaat sitä dieettiä.
 
Me käytiin kirkkoherranvirastossa papin juttusilla,et näköjään tämäkin paikkakohtaista.Ei oltu mitenkään valmistauduttu mokomaan,mut hyvin saatiin neuvoja ja kaikki meni hienosti.
 
Mulla ja Nellillä myös jälkitarkastus samaan aikaan,et ei tarvii miettiä mihin hoitoon sais.Siellä sitten tarkastetaan tää mun kohdun tilanne ja saa sitä infoa mitä vaille viimeks jäin..[8|]Tosin soitin terkkarille ja se sano,et tod.näk.palautuu kyllä entiselleen kun kuitenkin niin vähän aikaa synnytyksestä.Raskasta liikuntaa käski välttämään,mut seksiä suorastaan suositteli..sillä siis läskit liikenteeseen..[;)]
 
Hoitopaikkoja meillä on kyllä paljon.Omat vanhemmat asuu muutaman kilometrin päässä ja ehdottivatkin,et jos hoitasivat Nelliä kerran viikossa yhden illan,ni"joutusin"ottamaan omaa aikaa.No en pistäny hanttiin[;)]Miehen äiti asuu Mikkelissä ja tulee kuulemma vaikka joka v-loppu jos vaan halutaan,ihan vaan vaikka siks,et jos haluun nukkua[:)]Ja sit kavereita pilvin pimein.Et hoitopaikat ei meillä kyllä lopu,jos vaan kehtaan huutavan neidin johonki viedä..[8D]klo 20 lupasin Nellin tänään hakea ja saa nyt nähdä,et tartteeko ens viikolla viedä..[;)]Et todella hyvin asiat sen suhteen!
 
Mun on ainaki pakko lähtee töihin,heti ku vanhempainvapaa loppuu..ei se 300 euroa käteen paljoa lämmitä eikä vatsaa täytä.Itseasiassa meen jos kahen viikon päästä sunnuntaina töihin."Kevyt" 14 tunnin päivä,mut rahakas sellanen ja onhan se samalla terapiaa..
 
Ehkäsystä vielä,et meinasin jos kokeilis sitä ehkäsyrengasta.Terkkari kovasti sitä suositteli ja ainahan voin vaihtaa takas pillereihin.Ite kans syöny aina pillereitä ja samanmerkkisiäkin vielä.Mä kyllä ymmärsin,et saan jatkaa samalla merkillä(Harmonet).Kierukkaa-siis hormoni- en taida uskaltaa,kun tosi moni kaveri tullu ihan kilariks ja lihonukin vielä ihan reilusti..Laihtuahan tässä pitäs kuitenki yrittää..[;)]
 
Mut nyt mä lähden hakemaan mamman luota äidin kullannuppua ja toivon sormet ristissä,et neiti ois ollu kiltisti..Sais äiti toistekin laatuaikaa[:D]
 
Iltaa kaikille.

Meillä oli eka kerran vauvatapaaminen touko-, kesä ja heinäkuussa synnyttäneiden perheiden kesken. Oli kiva tavata ja kuulla, miten muilla oli synnytys mennyt ja vauvojen kanssa kotona. Tarkoitus on jatkossakin tavata ja vaihtaa kuulumisia. Isiäkin oli mukana, joka oli hauskaa, että ei pelkästään äitien höpötystä. Neuvolan terkkarit olivat myös mukana jutustelemassa. Moni 3 kk ikäisistä vauvoista sai jo muutakin kuin pelkkää maitoa ruuaksi. Perunaa, porkkaa, kukkakaalia, banaania ja maissia...purkista oli siis maisteltu.

Huomenna olisi rota-rokotuksen vuoro ja terkkarikäynti. Meillä oli viimeksi yhteinen keikka lopputarkastus ja pojan terkkari ja onneksi isä oli mukana, niin onnistui hyvin miunkin lääkärikäynti. Meillä ei oo tarkotus muuttaa tähän saakka käytössä ollutta ehkäisyä eli kondomilla mennään. Kolme vuotta on tähän saakka oltu ilman mitään, joten siksi voi olla melkoinen muutos. Seksi muuten ei ole tuntunut kivalta, kun vielä tuntuu että osittain aristaa ja muutenkaan ei oo oikein ollut kovin intoa, kun poitsu nukkuu vieressä...

Meillä kävi kirkkoherra kotona juttelemassa ja tehtiin suunnitelmat ristijäisiä arten ja valittiin ne virret, mutta ne vaihdettiin vielä mummojen toiveesta...eli josutavasti mentiin ja kaikki meni hienosti ja tilaisuus oli ohi varmaan 20 minuutissa...

Meillä on myös isovanhemmat ja kavereita lähellä, ku tartee hoitajia pieneksi aikaa ja kummi on luvannut hoitaa myös....ehkä siis päästään elokuussa konserttia kuuntelemaan linnaan.

Seuraavaksi iltapuuhiin...
 
Heipä hei, pitkästä aikaa! :)
 
Ajattelin jotain kirjoitella, kun viime kerrasta on niin pitkä aika. Ja mieskin aloitti tänään jo loman, niin ehdin touhuta jotain omiani. :) Eli olla netissä ja tehdä pullaa. [:D]
 
Tosi kauniita nimiä kaikilla! Ja onnea kaikille nimen saaneille. [:)] 
 
Poikakin nukkuu pihalla, kun oltiin pienellä kävelyllä. Tällä viikolla yhtenä päivänä poika ei nukkunu ollenkaan päiväunia, ja se oli niin raskasta! Ei millään malttanut nukkua, silmät punaisina vaan tohkas ja kitisi, huutanut ei kumminkaan. Muut päivät onneks on menny ihan kivasti. [:)] 
 
Ja pääsinpä minäki ulkoilemaan, ja oli niin mukavaa ja rentouttavaa! Elokuussa on tiedossa sitten tyttöjen ilta ja sitäkin odotan ihan innolla! On se niin kiva päästä välillä pois kotiympyröistä... tai saada lapsi hoitoon johonkin. Meillä on kans noita hoitopaikkoja lähellä, kummit asuu aika lähellä ja isovanhemmat ottaa pojan heti vaan kun hiukan siihen suuntaan viitataan. Kyselevät jo yökylään, et päästäis miehen kanssa yhdessä rentoutumaan. [:)]
 
Mä olen miettinyt, jos olisin kotona vielä ens vuoden elokuulle. Siis jos vaan rahat riittää. Keikkaa ajattelin heittää (tietääkö kukaan, miten paljon saa äitiyslomalla/hoitovapaalla tehdä töitä??) kyllä. Meillä on vaan se, et tarvitaan sitten vuoropäiväkotipaikka, kun mies on joka toisen vkon iltavuorossa ja joka toisen aamussa. Ja mulla on 3-vuorotyö. Jos oikein hyvä tuuri kävis, saatais poika ihan tuohon naapuriin päiväkotiin, kun siinä olisi 2-vuoropäiväkoti... Mut katsoo sitä sit. Välillä ahdistaa, kun mulla ei ole vakipaikkaa, mut tiedän, et kyllä töitä löytyy hoitoalalta. Oon vaan niin tykästynyt syöpäpotilaiden hoitoon ja toivon niin suuresti, et pääsisisn samalle osastolle taas töihin... Sen näkee sit, ei parane stressata vielä! [:)]
 
Huh, poikakin täyttää maanantaina 3kk, ihan hullua! [:D] Nyt Valtsu on löytänyt oman äänensä ja kiljahtelee, minkä ehtii. [:D] Yöt meillä on menny nyt niin, että poika nukahtaa siinä 22 maissa ja herää 3-5:n aikaan syömään... odotan vaan, kun uskallan antaa velliä, niin nukkuis pitempää pätkää... [:D]
 
Jaaha, taidanpa mennä pullaa leipomaan, kun taikinakin on kohonnut! [:)]
 
Aurinkoisia päiviä kaikille!
 
Heippa,

Ihana ilma jälleen. Täytyy nauttia vielä tästä auringosta, kun sadetta on vissiin luvattu..

Meillä ei hoitopaikkoja oikein ole. Ystäviä kyllä asuu lähellä, mutta en usko, että voisin tosta vaan vaavin viedä heille hoitoon... Ehkä ajan kanssa voi hetkeksi saada heistä hoitajan. Omilla vanhemmilla on jo sen verran ikää, että se hiukan rajoittaa.

Onko teillä kenelläkään kotona koiraa tai jossain kyläpaikassa, missä ootte vierailleet? Miten koirat ovat käyttäytyneet? Onko jotain hyviä keinoja miten tulisi toimia, kun koira murisee vaavin nähtyään? Viedä kilo makkaraa mukanaan? [:D] Murina ei ole sellaista hampaat irvessä murisemista, vaan sellaista, no lievenpää, jos näin voi sanoa.

Ajattelin mennä töihin heti, kun äitiysloma loppuu. Onhan vaavi silloin vielä pieni, mutta aina se varmaan omissa silmissä tulee pieni olemaan [:)]

Meillä nukutaan aika kivasti, oikeastaan on nukuttu koko ajan: vaavi nukahtaa illalla joskus klo 22 aikoihin ja aamulla noustaan klo 6 hujakoilla. Oon aina ollut aamuihminen niin toi klo 6 on mulle normaalia heräämistä eli just sopiva. Taidan olla jo niin vanhakin, että noi yöheräämiset on jotain ihan kamalaa. [8|]

Hurjasti hauskoja hetkiä kaikille ja oikein mukavaa viikonloppua!
 
Huomenta!

todella ihana päivä tulossa, kyllä todella täytyy nauttia tästä. Jotenkin alkaa ahistaa [;)]kun syksy lähentyy ja sit on heti talvi...Bläääh....
Sammakko, ihan kyllä käyp katteks että teillä nukutaan noi pitkään yöllä, Niakin nukkuu kyllä hyvin mutta herää ainakin kerran tai parikin syömään yöllä[:)]
Mahottomasti on taas kehittynyt ja kampeaa istumaan jo... taitaa neitillä olla kiire jonnekin[:D].

no nyt pitää mennä pakkaan, ollaan menossa rannalle päiväksi
Hyviä kesäpäiviä kaikille!
 
Huomenta täältäkin suunnalta!
Meillä hoitajia on molemmat mummot, jotka melkein tappelevat siitä kumpi saa hoitaa tyttöä[:D]. Ja mielellänihän minä tytön heille hoitoon annan, tosin ei vielä kovin pitkiä aikoja ole ollut hoidossa, oisko pisimmillään ollut 4h. Nyt vaan on muodostunut uusi ongelma... Veea ei huoli enää tuttipulloa[&o]. En tajua mistä yhtäkkinen muutos, kun joka päivä olen antanut maitohappobakteerin pullosta ja tähän asti juonut siitä hyvin, niin pari viikkoa sitten eräänä päivänä päätti lopettaa tuttipullosta juomisen. Ihan kuin ei osaisi enää, pyörittelee vaan kielellä tuttipäätä. Ei ota isältäänkään pullosta. Hirveät raivarit vaan saa kun yrittää pulloa tyrkyttää. Nyt ajateltiin kokeilla viikonloppuna viedä Veea mummille ja kokeilla josko, mummi sais syötettyä pullosta. Tulee muuten olemaan aika rankkaa jos on vauvassa kiinni puoli vuotta tai enemmän, jos ei voi hoitoon jättää. Tietysti voisi kokeilla hörpyttämistä, mutta se on aika työlästä ja kallisarvoista maitoa menee helposti ohi suun. Minkähän ikäisenä nokkapullosta voisi alkaa juottaa?
Maidotonta dieettiä on jatkunut tämä viikko ja en ole huomannut eroa pulauttelussa, mutta näpyt ovat naamalta vähentyneet ja kakka muuttunut tasaisemmaksi (ennen oli ryynimäistä). Saa nähdä sitten kun aloitan uudestaan maidon juonnin, niin tuleeko minkälaisia oireita. Täytyy kokeilla seuraavaksi jotain muuta dieettiä... ja pitää ruokapäiväkirjaa. Luulen että ainakin mansikka aiheuttaa iho-oireita. Pitää neuvolasta pyytää lähetettä allergiatestiin, tosin en tiedä tekevätkö näin pienille allergiatestejä.
Äippä72, aika varhaisessa vaiheessa ovat vauvat alkaneet maistella kiinteitä. Itse ajattelin siinä 4-5kk:n iässä alkaa totuttelemaan. Tuntuu että tällähetkellä ei mikään maistu muu kuin maito, kun vesikään ei suuhun sovi, ei suostu nielemään, niin miten sitten mikään muukaan. No, ehkä kuukauden päästä on jo tilanne aivan toinen.
Ilma on tosiaan mitä mahtavin, niinkuin eilenkin. Täytyy lähteä pitkälle kävelylenkille nautiskelemaan!
 
Huomenta vaan! :)

Juu ihana keli on [8D]. Neitin kummitäti tuleekin tänään kyläilemään niin lähdetään kyllä piiitkälle kävelylenkille.

Toukka85: Hmm.. Ite kans oon mietiskelly tuota keikan tekemistä et jos sillä tyyliin menis puolen vuoden ajan. Eli alottais normaalityöt sitten joskus syksyllä 2010. Pitäis vaan ottaa selkoo tuosta että miten paljon saa tienata jne. Tai toinen vaihtoehto on että tekisin aluks 6 tunnin päivää niin sekin olis kiva. Pääsis aina yhden maissa jo hakemaan neitin hoidosta [:)]. Mutta tuokin riippuu siitä rahasta että miten paljon palkka tulis tippumaan.. Meillä kuitenkin talolainat ym.

Sammakko: Meidän kellään tutulla ei ole koiraa. Tai on yhdellä mutta ei olla siellä vielä vierailtu neitin kanssa. Äitin luona on kissa ja se aluks oli karvat pörhöllään kun neitin näki. Mutta kun anto sen rauhassa haistella (oltiin tietysti vieressä turvaamassa ettei kiinni käy) niin nyt ei ole moksiskaan tytöstä. Kaukalo sitä enempi kiinnostaa nykyään, varmaan haluis päiväunet siellä nukkua [:D].

Viper: Kurja kuulla ettei Veea tuttipulloa huoli [8|]. Jospa se vaan olisi joku vaihe mikä menee ohi...? Kannattaa varmaan vielä joka päivä ainakin yrittää tarjota jos vaikka huolisi. Nokkamukista en tiedä milloin siitä voi antaa?

Meillä on viimesen viikon ajan ollu yöt ihan kummallisia.. Nukahtaa niinkuin ennenkin omaan sänkyyn n. klo 22. Mutta eka herätys on aikastunu, ennen oli 2-3 maissa ja nyt herää jo 0.30-1. Sitten jätän viereen nukkumaan ja herää uudestaan klo 4. Tämän jälkeen nukkuminen onkin sellasta ihme ähinää ja pyörimistä. Neiti kyllä on silmät kiinni ja tuntuis nukkuvan mutta tosi levottomasti [8|]. Syö sitten yleensä vielä klo 6 jonka jälkeen taas pyörii ja äheltää (nukkuen) puoli ysiin asti. Eli yöheräilyjä on tullu lisää mikä tietenkin itseä väsyttää. Nytkin on ihan töttöröö olo kun en oikeestaan aamuyön jälkeen kunnolla pystyny nukkumaan. Voihan se olla että on mahan kipristelyä tai muuta.. Ajattelinkin tänä iltana kokeilla antaa Disflatyl-tippoja yötä vasten jos niistä olis apua.

Mutta nyt imuri otettava esille vaikka ei vois vähempää kiinnostaa.. [&:]
Aurinkoista päivää!
 
Heippa täältäkin suunnalta pitkästä aikaa!
 
Ihana auringonpaiste on täälläkin [:D] Me ollaan reissailtu tässä viimeisen viiden viikon aikana aikalailla kun isikin on ollut lomalla, mutta nyt sitten maanantaina on paluu arkeen ja ollaan sitten Vertin kans päivät kahdestaan.
 
Minäkin olen miettinyt tuota töihin lähtöä ja tullut siihen tulokseen että pakko lähteä töihin heti kun äitiysloma loppuu, on niin pieni tuo kodinhoidontuki...[&:]
 
Kuulostaa toukomasu tutulta tuo teidän uusi unirytmi öisin, meilläkin Vertti on herännyt nyt kahtena yönä juurikin tuolla rytmillä vaikka aikaisemmin nukkui jo pitempiä pätkiä... Ihme homma...
 
Mutta nyt täytyy mennä...
 
Ah kuulostaa niiin tutultu ^^toukomasu^^ toi teidän öinen ähellys[:)]Nelli nukkuu ensimmäisen pätkän 24-04 ihan hyvin ja rauhassa ja toisinaan jopa seuraavan pätkän klo 7 asti.Mut sit on pakko ottaa viereen ku rupee kitisemään,ja siinä vieressähän ähistään sit klo 10 saakka.Silmät on kyllä kiinni,mut kädet viuhuu ja ähinä kuuluu.Ihme meininkiä sanon minä[:D]
 
Äitiysloman aikana saa tehdä töitä vaan sunnuntaisin kun siltä ajalta ei makseta päivärahaa.Käsittääkseni tulorajaa ei kuitenkaan ole.Sitten hoitovapaan ajalta oon ymmärtäny,et siinäkään ei ole tulorajaa.Kotihoidon tukea maksetaan koska pidät lapses kotona,etkä rasita kunnallista päivähoitoa,mut töitä saa tehä jos siinä pystyy/jaksaa.Näin mä oon siis ymmärtäny,korjatkaa toki jos oon väärässä.Ite aattelin kans olla 2010 syksyy jos vaan mahdollista.Meinasin,et jos tekis pieniä yöputkia,ni sais mahdollisimman paljon rahaa mahollisimman vähällä työllä.Mies kun tekee iltavuoroa,niin saattas jopa onnistuakin.
 
Kävin serkun luona,jolla on koira ja hyvin meni.Koira tuli vähän väliä tarkistamaan,et vauvalla on kaikki hyvin ja syöksy salamana paikalle jos vähänkin kuuluu kitinää.Ihan kun olis ymmärtäny et toinen on puolustuskyvytön ja tarvitsee suojelua.Varmaanki riippuu paljon rodusta ja koiran luonteesta.
 
Onpa tylsä juttu Viper,et tyttö hyljeksii pulloa[:(]Pidemmän päälle voi tosiaan olla aika rankkaa jos ei mihinkään pääse.Tuskinpa vaan on olemassa mitään poppaskonsteja,et sais pullosta syömään.Ehkä se on vaan yritettävä uudestaan ja uudestaan.Voimia koitokseen!Nokkapullon suhteenkaan en osaa sanoa.Mut miksikäs ei siitä vois antaa heti kun se vaan onnistuu..
 
Meille terkkari sano,et voisin kokeilla jo 3kk:n iässä kiinteitä kun oli tota koliikkivaivaa ja muutenkin kärsii noista mahanpuruista.Mä annan Nellille just noita Disflatyl-tippoja ja mun nähdäkseni niistä on ainaki jonkinlaista apua.
 
Huomenna lähdetään miehen kanssa ekan kerran yhdessä ulos,mummo ja pappa tulevat meille vahtimaan neitiä ja me saadaan mennä mun porukoille yöksi(ovat itse kyläilemässä)ja saan nukkua ekan kerran sitten...en ees tiedä..mut joka tapauksessa,saan nukkua niin pitkään ku jaksan[:D][:D]IHANAA!!Nyt pitääki lähteä iltapesuille ja nukkumaan-tai siis sänkyyn,kun nukkumaan käydään klo24..-jotta huominen tulis nopeemmin[;)]
 
Hyvää viikonloppua kaikille!
 
Heippa,

Just kun sain kirjoitettua, että meillä yöt menee hyvin, niin eiköhän meillä herätty siinä klo 3 aikoihin, kiva.... [&:] Samaa äheltämistä aamuöisin on täälläkin. Sitten kun nousee katsomaan, että mikä hätänä, niin vaavi onkin ihan selvästi unessa.

Viper, auttaisiko jos vaihtaa pulloa ja siinä samalla sitä tuttiosaa erilaiseksi. Tosin ei varmaan auta, jos vauva ei kerta huoli pulloa lainkaan. Meillä on sellainen isopäinen tuttiosa jonka pitäisi matkia rintaa, tosin siitä mallista tulee ihan älyttömän hyvin maidot ulos...vaatteiden kaula-aukotkin on sen näköiset sitten.
Tuli tosta mieleen, osa vaatteista on jo pieniä [:(] Joitain ei oo paljon yhtään tullut edes käytettyä.

Ja-na:lle hauskaa iltaa. [:)]

Paljon se hoitovapaan korvaus on? Riippuuko sekin tuloista? Eikös kunnasta riippuen voi tulla joku lisä? (varmaan aika olematon)
 
Heips!

Onpas taas kiva kun paistaa aurinko. Eilen oli niin synkkä päivä kun satoi vettä. Kova ukonilmakin täällä oli, meni sähkötkin poikki yhdessä vaiheessa.
Toukomasu sama meininki täälläkin suunnalla. Neiti alkaa äheltää aamuyöstä ja silmät on kiinni, joten luulen että nukkuu. Ei itke eikä kitise, mutta tuhisee ja kiemurtelee. Ilmeisesti masu vaivoja. Eilen otettiin pinnasänky käyttöön. Aiemmin nukkunut siis äitiyspakkauksen laatikossa (silloin kun on suostunut siinä nukkumaan). Siirrettiin oma sänky ihan pinnikseen kiinni, niin että pystyin pitämään kädestä kiinni. Ja hyvin nukkui. Tosin pari kertaa jouduin yöllä korjaamaan tytön asentoa kun oli ihan poikittain sängyssä.
Kovasti tyttö jo kääntyilee kyljelleen ja siitä mahalleen. Päätäkin kannattelee mahallaan ollessa. Ei uskalla enää jättää sohvallekaan vartioimatta, ettei kiepsahda lattialle.

Eilen vietiin tyttö hoitoon mummille ja olipa mummi pitkien yritysten jälkeen saanut tytön syömään pullosta. Mutta vain Aventin-tuttipullo oli kelvannut. Saa nyt nähdä miten jatkossa käy, unohtuuko taito jos ei joka päivä treenaa. Kun minulta eikä isältään suostu pullosta ottamaan, eikä mummiakaan joka päivä voi pyytää tulla syöttämään. Ensi viikolla ois illanistujaiset tiedossa ja oltais viemässä tyttö hoitoon...mut en tiedä uskallanko ottaa mitään, jos joutuukin lähtemään kesken kaiken imettämään[&o]. Voi, voi.
Sammakko hoitovapaalla saa rahaa 314,28 e/kk ja tuloista riippuen hoitolisää reilun satasen lisää. Sitten kunnittain eri suuruisia kuntalisiä. Pääkaupunkiseudulla se on joku pari sataa, mutta täällä Keski-Suomessa se on tasan 100€. Jos itse jäisin hoitovapaalle, saisin reilu 500/kk ja siinä lapsilisä mukana. Ei kauheesti lainanlyhennyksiä tolla makseta, mut silti tekis mieli vielä muutama kuukausi olla kotona vanhempainvapaan päätyttyä.

No, nyt tytsy rupee käymään levottomaksi, pitää lähteä seurustelemaan. Moro!
 
heipsan!

voi miten tutulta kuulostaa tuo muidenki vauvojen aamuöinen viuhtominen ja ähellys, täällä sama homma [:)]. jänniä tapoja vauvoilla[:D]!
meijän poika sai viikko sitten nimekseen jaakko johannes. ristiäiset meni oikein hyvin ja ilmaki oli aivan loistava. meillä se pappi kävi kyläilemässä paria päivää ennen ristiäisiä ja siinä jutustellessa vierähti melkein puolitoista tuntia, kun käytiin asioita läpi :D.
huomena poika täyttää jo 2kk ja kovasti on pyörähelly mahaltaan selälleen ja sitten ihmetelly, että kuinkas nyt katellaanki kattoa [:D].

helteistä illanjatkoa kaikille [:)]!
 
Aamua,
Viper kiitti luvuista. Ei tosiaan puhuta isoista summista... [&:]
Mulla on huomenna hammashoitajalle aika... Hhhmmm.... Juu ja vaavi tulee mukaan. Saapas nähdä miten selvitään. [:D] Veikkaanpa vaan, että muuten niin kiltti vauveli nostaa varmaan metelin just silloin, kun pitäisi hetki vaan olla hissukseen ja ihmetellä (nukkua mieluiten). Eiköhän me selvitä [:D] Mites muut, ootteko ottaneet vauvan mukaan "ei sopiviin paikkoihin"?

Sateinen ilma... ei siis kovin pitkää lenkkiä tiedossa.. Harmi, kun asutaan kaikki eri puolella Suomea, muutenhan oltaisiin voitu järjestää tapaaminen kahvikupposten ääressä. [:)]
 
Howdy,

samaa olen ajatellut tuosta tuesta, ei ole kovin suuri summa.. ei paljon lainaa lyhennetä sillä, mutta en kyllä ois valmis töihin helmikuun jälkeen[:'(]

sammakko, mulla oli eilen Nia mukana kampaamossa, ihan hyvin meni, hieman lopussa rupes kitisemään mutta toinen kampaamon täteistä otti syliin ja hyvin rauhoittu.
Niin ois kiva kyllä ollut tavata ja rupatella.

no taidan sinne lenkille joutua täällä onneksi paistaa aurinko ja on hellettä
 
Heips!

Jos pikaisesti yrittäis kirjoitella kuulumisia.. [:)]

Meillä taas neiti kovasti kasvanut, keskiviikkona oli 2kk lääkäri ja neuvola. Painoa 5170g ja pituus 56cm. Ei ihme kun on alkanut nuo pienimmät vaatteet olee aika piukeita päällä. Sitä on jotenkin aina aatellu että neiti pysyy aina yhtä pienenä [:D] Mä kyllä nautin kauheesti kun  kasvaa ja odotan enempi sitä aikaa kun alkaa kävelee ja puhumaan. Itsestä ainakin tää ihan vauva-aika on ollu aika raskasta.. Ja varmaan alkanut nuo katkonaiset yöunet painamaan kun olo ei viime aikoina kovin iloinen oo ollu.
Jälkitarkastuksessa sain siitä masennustestistä 15 pistettä ja neuvolan täti kehoitti ottamaan yhteyttä masennushoitajaan.. Mutta saa nyt nähdä otanko. Kun toisaalta eilenkin oli ihan jees päivä ja kyllä niitä hyviäkin hetkiä löytyy. Enkä oikein osaa vieraalle puhua henk.koht. asioista. [8|]

Onko muuten kukaan teistä aloittanu ehkäisyksi Cerazette minipillereitä? Laitoin tekstiä tuonne yleisellekin puolelle niistä. Että aiheuttaako kuinka monelle aknea? Kun itsellä se aikoinaan ollut enkä todellakaan enää takaisin halua [&:]
Mutta kaapissa yksi paketillinen näitä pillereitä olisi ja tarkoitus niitä olisi imetyksen ajan syödä. Sitten jatkan samoilla pillereillä kuin ennen raskautta (Yasmin).

Nyt taidan heittäytyä hetkeks sohvalle kun neitikin illan viimeisille päiväunille nukahti.. Aurinkoa kaikille! [:)]
 
Takaisin
Top