Toukolahjat

Huomenia,
täälläkin on noita näppylöitä ollut ja paljon, en tiedä sit onko hormooni vai hikinäppylöitä, paljon on kyllä nyt jo vähentyneet enää hieman käsivarsissa. Pari kertaa olen laittanut Panthyson, voidetta ja se on auttanut hyvin.

Loppu sitten maitokin eilen illalla... uskomatonta... piti antaa neitille korviketta... rupesin miettiin tossa että liekkö se tuo kahvi kun tulee juotua..hmmm pitää lopettaa se ja katsoa vaikuttaako. Toisaalta tuntuu että tuo Nian ruokahalu ja sit mun maidon tuotto ei oikein kulje tasan.

Tänään ois oma jälkitarkastus.. jotenkin tänään vaan ottaa kaikki asiat päähän, en tiedä mikä mättää[:@] ja heti aamusta... ei kait vaan menkkoja[:'(] ja kun ois se ulos menokin tänä iltana toivottavasti olo tästä kohentuu.

sammakko, kiitos, kyllähän täällä saa ihan pyörähdellä kiitettävästi[:D]

Viikonloppuja kaikille!
 
Huomenta!

Snoocs72, en usko että kahvi jotenkin vaikuttaa maidon loppumiseen vai juotko miten paljon? Lähinnä kai väsymys,stressi, liian vähäinen juominen yms. saattaa vähentää/lopettaa maidon tulemisen. Vai onko teidän neiti nyt halunnut imeä normaalia enempi, jos on tiheän imun kausi menossa? Toivotaan että maito sieltä lähtee taas tulemaan! [:)] Eikä se korvikkeen anto tosiaan mikään huono asia ole, pääasia että vauva hyvin voi. Ja toivottavasti sunkin olo snoocs72 kohenee ja pääset viettää mukavaa iltaa! [:)]

En oikein vieläkään tiedä että alkoko menkat vai onko tää jotain jälkivuodon jälkivuotoo.. [&:] Kun pientä vuotoo tuli yönkin aikana mutta tosiaan aika pientä. Normaalisti mulla on menkat ollu aika runsaat joten tää pieni tiputteluvuoto on jotenkin ihmeellistä. No, täytyy seurata..
 
Heips!
Kylläpäs sää viileni kerralla... Täällä lämpöasteita vain +11, tuntuu pikkasen kylmältä noiden viime päivien jälkeen.
 
Täällä on myös noita hikinäppylöitä ilmenny, posket alkaa olla jo paremmat, mutta korvien taukset ja kaulalla on vielä aikalailla. Meillä Vertti kyllä yleensä nukahtaa itsekseen kun sänkyyn laittaa.
 
Snoocs72, mulle kävi pari viikkoa sitten niin, et jouduin toteamaan ettei maito enää riitä. Nyt meillä sitten syödään korviketta ja sen verran rintamaitoa mitä vielä tulee... Mut päätin etten jaksa siitä stressata, poitsu näyttää yhtä tyytyväiseltä ja kasvaa samanlailla vaikka siirryttiinkin jo korvikkeeseen.
 
Nyt täytyy lähteä pyykikoneen täyttöön... Hyvät viikonloput!
 
Howdy,

Kiitti toukomasu, ilta oli mitä mahtavin ja kyllä se olo siitä todellakin parani[:D]. Ja oli kiva käydä vähän tuulettumassa.  Olo oli  kyllä kuin dolli parttonilla kun tulin kotiin[:D] pikkasen oli tisut piukeella. Onneksi oli toi rintapumppu[;)]

Neiti on kyllä ruvennut syömään enemmän ja ajattelin sitä että sekin voi olla syynä ja sitä samaa se neuvolan tätikin sanoi, sanoi myös että ei se kahvi sitä maidon vähyyttä aiheuta kun  tulee vain 2-3 kuppia juotua.
vauvamasu,  joo se korvikkeen antaminen on ihan hyvä, voi jättää neidin paremmin hoitoon. Joten jos ei maitoa  rupee lisää niin nou hätä, nannia vaan menemään.
 
Ihanaa ei-helteistä sunnuntaita! :D
 
Ihanaa tosiaan, kun helteet helopttaa! Poika ei kyllä ole oikein moksiskaan (paitsi mun autossa, jossa ei ole ilmastointia ja kaukalo hiostaa), nukkuu päiväunet vaunuissa pihalla ihan mukavasti. Nytkin kun on viileämpää, laitoin pojan pihalle. Joku ihmeen pakkomielle tullu ulkona nukkumisesta! [:D] No, ei se huonoa tee.
 
Meillä neuvola järjestää semmosia vauva-ryhmiä, jotka kestää puol vuotta. Kerran viikossa kokoonnutaan aidit ja vauvat ja tutustutaan toisiimme. Elokuulla alkaa ja mä jo ilmoittauduin sinne. Muutettiin tänne uuteen paikkaan marraskuulla, niin ei tunneta täällä ketään. Ja sit on joku tietty meno säännöllisesti, niin se on sit kivaa. :) Ja kiva treffata uusia ihmisiä, vaik olenki hiukan ujonpuoleinen. :) Mut varmaan vauvat auttaa, kun on yks hyvin merkittävä yhteinen tekijä kaikilla!
 
Meillä on poika nyt herännyt taas kahdesti yössä, välillä vain kerran. Se vaihtelee. Ollaan nukutettu silleen, et tyynyllä sylissä ja pidetään tuttia suussa (kun ei osaa itse sitä pitää) ja sit kun on unessa, herätellään vain hiukan syömään. Sit saakin omaan sänkyyn. Olin jo huolissani yhdessä vaiheessa, ku poika nukahti vaan tissille, et mitä siitäki sit tulee, jos mä lähden johonki tai kun en enää imetä. Mut toi tutti-systeemi on ollut parempi. Vaik ei sekään niin yksinkertainen. Yöllä, kun herää syömään, niin syömisen jälkeen ei helpolla saa poikaa omaan sänkyyn! Ollaan sit jätetty viereen, niin päästään kaikki jatkamaan unia nopeammin.
 
Mullakin sit alkoin viikko sit menkat, tosi kiva. [:'(] Ku pari viikkoa sitä ennen tuli semmosta pientä tiputtelua ja ajttelin, et voik ne olla? Nla-täti sano, et ekat kuukautiset voi olla hyvin epätyypilliset, et pelkkää tiputtelua tai tosi runsaat. Mut sit alkoki ihan kunnon menkat, ei epäilystäkään. Ja jälkitarkastuksen jälkeen aloitin heti minipillerit... ei niitäkään meinaa ikinä muistaa! Vitsailtiin miehen kanssa, et jos laitetaan toinen vauva heti tilaukseen, mut mietittiin sit, et onpa kiva, kun on kaks vaippa-ikäistä, toinen just ja just kävelee ja sit toista pitäis imettää. Huh! Nostan hattua niille, jotka siihen kykenee!
 
Ihanaa, miehellä alkaa 3n viikon päästä loma ja mä pääsen tyttöjen kanssa ulkoilemaan!!! Voi vitsi! Mä odotan sitä kyllä niin innolla! :) Taytyy vaan tehokkaasti pumpata tissit tyhjäks ennen ku lähtee ja loppuillasta onki varmaan silikonitissi-fiilis, kun muutenkin rinnat on isot ja ne sit täynnä maitoa! [:D]
 
No, taidan mennä laittaa pyykkiä kuivamaa, kun Valtsu nukkuu pihalla!
Rauhallista sunnuntaita kaikille! [:)]
 
Moi!

Aika jännä et monella alkanut jo kuukautiset. Itse kans epäilin sitä kun vko sitten tuli vähän verta ja menkkamaisia kipuja, mut en sit tiiä. Lääkäri sanoi et voi hyvinkin alkaa näin pian. Parilla kaverilla vaan on ollut yli puoli vuotta menkat pois kun on imettänyt. Haluisin kyllä minäkin vielä vähän aikaa nauttia elosta ilman menkkoja[;)].
Tuosta vauvan nukuttamisesta... Meillä alussa yritettiin nukuttaa vauvelia omaan sänkyyn ja ensimmäiset päivät taisi siellä viihtyäkin. Mutta nykyään ei nuku omassa sängyssä vaikka mikä olisi. Korkeintaan 10min ja sitten alkaa huuto. Joskus jos ihan täydessä unessa laitan vauvan omaan sänkyyn niin sitten saattaa nukkua pariki tuntia siellä, mutta ei puhettakaan että nukahtaisi omaan sänkyyn. Vaunuissa nukkuu kyllä oikein hyvin... tälläkin hetkellä neljättä tuntia vetää ulkona sikeitä[:)]. Meidän neiti ei myöskään tuttia syö. Illalla siis syötän vauvan meidän sängyssä ja vauva nukahtaa siihen, samoin käy itselle. Helpoksi on todettu tämä perhepeti meillä, kun yölläkin vaan tyrkkää tissin suuhun ja saa jatkaa unia. Mutta, mutta... jatkoa ajatellen täytyy kohta alkaa muuttaa tapoja. Se vaatii vaan itseltä enemmän ja muutama valvottu yö kenties!
No, nyt se pikkainen heräsi ja nälkä on hirrmuinen joten täytyy mennä!
Heips!
 
Iltaa taloihin[:)]
 
Odotan kanssa kauhulla menkkojen alkamista,varsinkaan kun en imetä,niin alkavat varmaan hyvinki pian...[:'(]
 
Meillä oli ristiäiset eilen ja neiti sai nimeksi Nelli Helmiina[:)]Ristiäisten jälkeen tämä äiti suuntasi vanhojen koulukavereiden kanssa ulkoilemaan ja aamulla olo oli kyllä sen mukainen...[:'(][:'(]Isä pärjäsi neidin kanssa todella hyvin ja onnistuin olemaan soittelematta ja kyselemättä tyhmyyksiä..kuten,et"ootko muistanu vaihtaa vaipan?"[;)]Kotona olin vasta puoli viisi aamulla,et tulipahan otettua muutaman uudet vuodet,vaput ja juhannuksetkin samalla..[:D]Melkein oli aamulla huono omatunto kun en juossu kotiin pää kolmantena jalkana..Mut kyllä oli ihanaa päästä juttelemaan muustakin kun vauvoista.Tuli niin tarpeeseen![:)]
 
Yritän tässä krapuloissani syödä nopeesti ennen kun meidän jokailtainen huutoshow alkaa..[8|]Nyt se on siirtyny alkamaan 21.30 ja jatkuu tonne 00.30..nice[:)]On siinä huutamisessa se hyvä puoli,et saan helposti neidin sit omaan sänkyyn kun on niin väsy siitä huutamisesta.Muutaman kerran yleensä nostan tutin suuhun pinniksessä ja siihen se sit lopulta uuvahtaa.Yöllä herää 2-3 kertaa syömään ja nukahtaa sit omaan sänkyyn ilman sen kummempia poppaskonsteja.  
 
Nyt täytyy tosiaan ruveta syömään ja keräämään voimia iltaa varten..[:D]
 
huomenta päivää taas pitkäst aikaa :)

mä tässä kans miettiny edelleen josko kokeilis antaa vettä,miten suhtautuis sami siihe..
vaan vielä se on jäänyt sille miettimis ja suunnittelu vaihteelle [:D]

nyt tuossa tosiaan kelitkin viileni aika nätisti,ei enää pelkässä bodyssa tarkene.. nooh jospa tämä sääkin tästä vielä alkaisi lämpenemään.. pikku hiljaa..
itse en koskaa ole ollut mitenkää siisti ihminen ja huono siivoomaan, ja toki on kiva jos asunto on siisti ja sitä rataa.meillä tosin mies on aika tarkka sen siisteyden suhteen eli hoitaa meillä pääsääntöisesti siivoamisen..mä sitten pyykkäilen [:)]

meillä seurustellaan aina pienokaisen kans miten milloinkin.. höpöttämällä kaikkee lähinnä ja kuunnella yhdessä musiikkia,ja jammailllaan. sami aina heiluttelee hirmuisesti käsiä ja jalkoja kun musiikkia kuuluu [:D]

itse kans miettiny noist kerhoist joo muskaria mut se kans mikä monen muunkin mieles ollu et jos ei olekkaan kiinostusta tai ei viihdy siell ni menee hukkaan maksut... mut pitänee miettiä ja pohtia.. en oikein muita sen koommin itse ole miettinyt,toki vauvauinti olis ehkä,.mut jotenkin en viel vaan ainakaan ole saanut niin täydellistä kiinnostuksen kohdetta asiaan. ja moni asia siinäkin toki mietityttää..

meillä kans pikkuisel on niitä näppyjä,kasvoissa ja tosiaan kaulassa poimuissa. välil helpottaa.. onko niihin mitää "hoitoa"?

ja itsellä kans tais menkat olla ja mennä . ainakin samanlaista jomotus kipua oli,mutta vuoto oli sinäsä niukkaa.. mut saas nähä joo, pitäs neuvola-aikakin perua ja ottaa uus aika vaan ei oikeen nyt tunnu mitää saavani aikaiseksi...hohhoijjaaa..

viime yö meni tosi hyvin.. :D nukahdettii puol 11 aikaa ja sit herättii puol 5 ja puol 7 ja sit jtn en tiedä kelloo kun mies siin välis huolti poitsun ja sit puolen pv aikaa herättii koko poppoolla [:D]

meillä vauva nukkuu ihan hyvin sängyssää,toki heti ensimmäisest yöst lähtien siel nukkunu.toki väliö tuntuu et jos syliin nukahtaa ja laskee alas niin heti herää ja sit onkin et ei nukutakkaan enää.. mut nukahtaa sinäsä onneksi sänkyyn aina yölläkin kun on syöttäny ja hoitanu muut hommat..

huomasin tuossa et pepun suu hieman punottaa,onkohan se ihan normaalia et josko laittaa bepantteenia tjn?[8|]

hienon nimen on saanu Ja_na:n neiti :) onnittelut nimestäkin siis.. ja pitäähän sitä välillä käyä juoksentelemas kaikkialla [;)] itse kans kävin perjantaina kaverin kans kattoo yötä ja tais tulla yks liikaa [;)] mut hieno huomata ja kuinka isäkin pärjää lapsensa kans hyvin ja luottaa itsekin.. ja itse kans maltoin olla laittamast viestiä liittyen samiin :)

mut taidan kans nyt tankata itteeni kun sami nukkuu ja mies lähti käymää asioilla :)
 
Moi kaikille,
Mietin täällä vieläkin muskariin liittymistä... Taidan jättää sen kuitenkin väliin. Mulla on sellainen mielikuva, että siellä istutaan ringissä vauvat sylissä ja lauletaan [:)] Tietääkö joku mitä siellä oikeasti tehdään? Tollaisen kuvan vaan satuin näkemään. [:)]

Mulla ei oo menkat alkanut, jälkivuotoa vieläkin, tikit irtoilee ja se kammottava kipu on onneksi kadonnut. Kun nyt vaan saisi itsensä kuntoon, että vois alkaa harrastaa taas liikuntaa, toiveena mahan kadottaminen [8|]
 
Mä en oo kerenny/jaksanu ees aatella mitään muskareita tai vauvauinteja..Tuntuu jotenki,et koko energia menee järjissään pysymiseen..[:(]Eilen käytiin neuvolassa ja terkkari vahvisti mun koliikkiepäilyt..Ehdotti avuks vyöhyketerapiaa,mikä varmaan olis ihan hyvä kokeilla,mut maksaa 20e/kerta..Ja jos sitä pitää kakskin kertaa viikossa tehä niin kuussa maksaa 160e...Ja ei takuuta kuitenkaan,et auttais..[&:]Tänään aamulla kyllä tuntu,et koliikki huuto illalla on pientä sen rinnalla mitä huutaa aina syömisen jälkeen..Hirveet mahakivut ilmeisesti kun kitarisat on Kuopion(ja ite asuttiin Vantaalla..[;)]) kohalla ja koko neiti niin kippuralla..Itseasiassa nyt on tuntunu,et huuto vaan pahenee ja kovenee,vaikka on hellimmät korvikkeet ja tipat ja kaikki..Jostain muistan lukeneeni,et huudon/itkun määrä kasvaa 6 viikkoon asti ja sit rupeis vähenee..Onko teillä kellään ollu havaittavissa itkun vähenemistä??
 
Eilen miehen kanssa leikiteltiin ajatuksella,et hankitaan moottoroitu sitteri.Nyt sitten tänä aamuna kolmen tunnin sitterin pomputtamisen jälkeen(ei yksinkertasesti rauhotu missään muualla),päätin painella kauppaan ostamaan sellasen.No nyt on kuudella eri nopeudella ja tärinällä toimiva sitteri ja on musiikkia,luontoääniä ja mobilea..Nyt vaan sormet ristiin,että toimii!Tuntuu välillä epätodennäköseltä ajatella,et noinkohan toi itku koskaan vähenee..[&:]Nelli on ehkä päivästä tunnin ajan,max,itkemättä,siis hereillä ollessaan..Ja on kuitenki päivän aikana ehkä 8-10 hereillä..[8|]Tai eihän se itke jos vaunuilen tai ajan autolla,mut ku pääsen kotiin,ni silmät on salamana auki..
 
No tääpäs meni nyt ihan vuodatuksen puolelle vaikka piti tulla innosta piukeena kertomaan uudesta hienosta hankinnasta..sortsit tytöt
 
Semmosta piti vielä kysymäni,et onko kukaan hankkinu kantoliinaa?Mistä ja minkä hintasia ovat olleet?Kun nyt musta tuntuu,et jos toi sitteri pelittää,ni pidänköhän mä sitä enää tarpeeks sylissä..[:(]
 
Joo nyt riitti märinä,aurinkoista ja lämmintä iltaa kaikille[:)]
 
heippahei!
meillä on eka pitkä reissu vauvelin kans takana [:)]. tultiin pohjoseen mummolaan ja matkustettiin 9 tuntia bussissa, hyvin meni! poika nukku jyväskylä-oulu välin kokonaan ja senki jälkeen, vaikka oli hereillä, kaikki meni hyvin. kakkaski ihan hirmu isosti kerran, mutta onneksi oltiin just pysähyksissä, ni pystyin vaihtamaan huoltsikalla vaipan. toivottavasti paluumatkaki menee yhtä hyvin[;)].

Ja_na: meillä on kantoliina ja tänään sitä koklasin eka kerran, tosin vauva ei ollu kovin yhteistyökykynen siinä vaiheessa, ku kokeiltiin, mutta hyvä se on olla, ni on kädet sitten vapaana tehä kaikkia juttuja. ite sain sen siskolta, joka oli hankkinu se huutonetistä, ni en tiiä sitten paljonko ne maksaa, mutta oliskohan jotain yli 30euroa..
nii ja aivan ihanan nimen on teidän neiti saanu [:)].

meillä vauva nukahtaa joskus iltasin syliin syömisen jälkeen ja siitä sitten siirretään omaan sänkyyn, välillä se sielä nukkuuki ekaan yösyöttöön asti, joka on kolmen aikaan ja sen jälkeen nukkuu loppuajan meiän sängyssä. joskus taas vauveli ei haluakaan nukkua omassa sängyssä ja silloin nukutan sen meidän sängyssä tissillä, jonka jälkeen siirretään omaan sänkyyn, jos jaksaa [:D].

eipä tässä muuta tällä kertaa, hauskaa illanjatkoa kaikille :D.
 
Huomenia!

Kylläpäs se tosiaan nyt veti kelin kylmäksi... [8|] On se kumma tämä suomen kesä et joko on liian kuuma tai liian viilee.

Ja_na: Oikein kovasti jaksamista sinne suunnalle! Kuulostaa tosi kurjalle tuo koliikki ja varmasti vie voimia. Onneksi se ei kuitenkaan yleensä monia kuukausia kestä, eikös sitä puhuta 3 kuukauden koliikista...? Pitkähän se on tuokin aika mutta kun yrittää mennä päivän kerrallaan eikä ajatella vielä seuraavaa. Onko sulla ja_na miten paljon tukiverkkoo ympärillä? Hyvä ois varmaan päästä välillä hengähtää omille menoille. Käydä vaikka yksin tai kaverin kanssa lenkillä tms. Ja olithan sä juhlimassa käynytkin, hyvä! [:D]
Niin ja tuosta kantoliinasta... Meillä on sellanen, sain kaverilta. Yhden kerran kokeilin mut tuntu jotenkin niin hankalalta laittaa päälle ja saada vauva kunnon asentoon. Ja sit tuli molemmille niin kauhee hiki et päätettiin luovuttaa. Ei vaan ollu meidän juttu. Hintaa tuolla liinalla on ollut n.40 e.
Onnea vielä nimestä, aivan ihana on! [:)]

Nyt ei ajatus enempää luista, alkais olee päiväunien aika äitillä kun herättiin jo klo 6... Mutta kohta lähettävä kauppaan, jospa sitä myöhemmin ehtisi torkahtaa [:)]

Minkälaista tarjottavaa on muilla ollu ristiäisissä?? Ajateltiin meille täytekakkua, voileipäkakkua, mokkapaloja ja jotain keksejä.. Juomana kahvi/tee ja mehu. Että riittäisikö nuo vai pitäiskö vielä jotain olla? En oo ikinä juhlia järjestelly ja nyt on sormi suussa välillä kun pohtii miten kuuluis tehdä.. [8|]
 
Tervehdys!
Käytiin vauvan kanssa ekalla neuvolalääkärillä ja painoa oli tullut 1kg lisää kuukaudessa eli hyvin kasvaa! Paino nyt 5170g ja pituutta 57cm. Muutenkin kaikki oli hyvin. Päätettiin myös ottaa vauvalle tuo rotavirus-rokote, vaikka kallis onkin! Mutta ei osallistuta pneumokokki-rokotetutkimukseen. Ajateltiin, että ylimääräisiä pistoksia vauvalle ja ei ole varmuutta saako edes oikeaa rokotetta! No, tutkimukseen voi osallistua 1,5 vuotiaaksi asti, että katsotaan josko mieli muuttuu!
Tulehan Ja_na kertomaan onko tuosta sitteristä ollut apua. Ihan mielenkiinnolla odotan "tuloksia", koska olen miettinyt onko noista tärisevistä sittereistä oikeasti hyötyä. Nykyään kun on kaikenmaailman eri vempelettä tarjolla. Itsekin ajattelin, että jos vauva itkisi päivät pitkät, niin tottakai kokeilisi kaikki mahdolliset keinot, maksoi mitä maksoi, jos vaan auttaa. Meillä kantoliinasta on ollut paljon apua, varsinkin kun vauva on kova pulauttelemaan, niin pystyasento on hyvästä! Ostin liinan huutonetistä, maksoi muistaakseni 50€. Suosittelen! Kannattaa opetella, vaikka aluksi voi tuntua hankalalta liinan sitominen, mutta äkkiä sen oppii!
Meilläkin ristiäiset lähestyy ja itse olen suunnitellut tarjoavani valkosuklaa-tuorejuustokakkua, pikkuleipiä, voileipäkakkua ja cocktailpiirakoita sekä munavoita. En tiedä pitäisikö vielä joku salaatti tehdä, mutta onhan tossa jo syömistä muutenkin. Ristiäisissä voi tarjota ihan mitä vaan, yleensä suolainen menee paremmin kaupaksi, varsinkin jos on pitkästä matkasta vieraita. Silloin voi tarjota vaikka keittoa.
No, nyt tuli ihan nälkä noita herkkuja ajatellessa. Lähdenpä tästä laittamaan ruokaa.
 
Mietin itekin noita coctailpiirakoita munavoin kera et josko laittais tarjolle voileipäkakun lisäks.. Meille ei ole pitkästä matkasta vieraita tulossa mutta voi tosiaan olla että monet tykkää enempi suolasesta. Ihanalta kuulostaa tuo Viperin valkosuklaa-tuorejuustokakku! Ihan vesi herahti kielelle [8D] Ohje olis kiva saada. [:)]

Enpä ollut tuota ajatellut että kantoliina auttaisi pulautteluun. Meidän neiti on nimittäin kans kova pulauttelee että taidanpa kaivaa sen liinan esille ja alkaa harjottelee! [:)] Luovutin vaan liian aikasin kun en malttanut kun kerran kokeilla.. Tuntu et sitä liinaa on metrikaupalla ja olin melkein solmussa sen kanssa. Ja sit en meinannut saada purettua sitä ja oltiin vauvan kans molemmat vähän aikaa ihmeissään et mitäs nyt [:D] Mutta harjoitusta harjoitusta..
 
huomenia...

nonni jopas löyty syy sille viime viikkoiselle vitutukselle... menkathan ne alkoi,,[:@] just.. no eihän tuohon mennytkään kuin tasan kaksi kuukautta[:'(] aika hyvin sitä ittensä näköjään tuntee, kun sitä vähän arvailin. Inhottavaa vaan, oishan nuo voinut nyt sen imetyksen ajan pysyä poissa.

Ja_na, voimia sulle, todella ikävän kuulosta tuo koliikki, käy ihan toista sääliksi ja varmaan itselläkin on avuton olo kun ei oikein voi tehdä mitään.  Ihana nimi on neidillä[:)]
Itse mietin kantoliinan ostamista se on vain jäänyt (on aika kalliskin)kun sain kaverilta rintarepun lainaan, sekin on toiminut hyvin ja saan tehtyä kotitöitäkin kun laitan tytön siihen ja ainahan tuo siihen nukahtaa, siitä onkin sit helpo vaan laskea sänkyyn nukkumaan.

Kastajaisiin meilläkin tulee samanlaisia ruokia, voileipäkakku, täytekakku, piirakat ja tietty munavoi, voileipiä, kahvit ym. Meillä kastajaiset onkin vasta elokuussa, kun on sylikummikin ja sukulaisia reissussa. Nimeä en ole salassa pitänyt kun se oikea löyty sit heti.

hyviä viikonloppuja kaikille!
 
Lauantai-aamua kaikille...

Meillä nukutaan ja äippä pääsi aamupalalle ja surffailemaan. Tuntuu siltä, että pikkuhiljaa on löytymässä jonkinlainen rytmi elämään. Illalla mennään iltapuuhin 8-9 välillä ja usein jo nukutaan ennen puolta kymmentä joskus jopa 9 maissa. Sitten herätään syömään joko kerran tai pari yössä usein vain kerran. Aamulla 6-8 välillä syödään ja tehdään aamupuuhat. Sitten taas nukutaan tai ollaan valveilla...päiväunia tarpeen mukaan ja illalla sitten vähän enemmän ollaan hereillä. Tyypillisesti myös itketään eniten.

Pituutta tulee kovaa vauhtia ja nyt ollaan 61,5 cm ja paino ei tahdo jaksaa seurata perässä 4910 g oli painoa. Onneksi ei enää olla erityistarkkailussa, mutta pitää kuitenkin vähän seurata enemmän...rintamaidolla on kuitenkin menty, ei oo tarvinnut muuta vielä. Velliä ajattelin kokeilla aluksi porkkana-peruna tai maissivelliä...saisi uusia makuja tuon maidon lisäksi. Kaverit on niin tehneet ja hyvin on kuulema maittanut.

Onko teillä käytössä luonnonkumi vai silikonitutit? Olin itse hankkinut kaikki silikonitutteja ja nyt ostin eka kerran myös luonnonkumisia, kokeilen onko eroa. Niklas ei erityisemmin pidä tutin syömisestä ja siksi ajattelin kokeilla. Olisi vaan niin paljon helpompaa, jos tutti kelpaisi. Saisi hiljaiseksi, jos tarvetta ilmenee yleisissä paikoissa. Niin ja juhlissa...

Aiotteko osallistua Pneumokokki-rokotetutkimukseen? Meillä terkkari suositteli sitä....ollaan kai menossa mukaan. Isä kun reissaillee ja jos mennään mukaan, niin ei siitä Hepatiitti rokotuksesta haittaa ainakaan ole.. Ja korvatulehduksista ei olisi väliksi, jos sattuisi saamaan sen rokotteen. Calmette-rokotus otettiin ylimääräisenä ja Rota-virusta vastaan ostin myös rokotteen, sitä ei onneksi tartte pistää, kun Calmette jälkikään ei ole vielä parantunut. Siihen voi vielä tulla märkäpaise, mutta toivottavasti ei.

Anihani Sinkkivoide on pyllyn punoitukseen tosi hyvä, rauhoittaa hyvin saa mm. Primoista ja sitten talkki (Natusan) sitäkin saa marketeista se viilentää ja pehmentää ihoa. Meillä ainakin molemmat on toimineet. Muuten käytän Bepaantenin emulsiovoidetta, jos ei ole ärtynyt iho.

Olettko käyneet saunomassa vauvan kaa? Me käytiin mökillä sekä kotona. Lämmiteltiin yhdessä ja poitsu mökillä oli pesuvadissa. On tykännyt saunan lämmöstä ja vedessä lotraamisesta. Löylyjä ei oteta, lämpöä on tarpeeksi ilman löylyä...

Meillä arki alkaa maanantaina, kun iskä lähtee 4 viikon loman jälkeen töihin. Tuntuu, kuin oltaisiin oltu 7 viikkoa lomalla, kun oli isyyslomakin ennen sitä. Toivottavasti saadaan oma arki rullaamaan....

Viikonloppuja,
 
Hei vaan kaikille!

ja_na meijän Aadalla oli tuota koliikkia ja heti ekan hoitokerran jälkeen tyttö muuttu ihan täysin!!!! ei enää itke(tottakai siis nälkää ja väsymystä yms. mut siis sitä normi itkua) meillä nyt 2 hoitokertaa takana ja kolmas nyt torstaina ja se on sit sillä selvä. eli suositellaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Päiviä[:)]
 
Nyt pikapikaa kirjottamaan kun neiti nukkuu.Meillä siis tosiaan on iltaitkut helpottunu(saa nähä meenkö peppu eellä puuhun kun sitä nyt täällä julistan...[;)]),enkä kerenny kun vasta harkitsemaan vyöhyketerapiaa.Viime päivät menny täysin ilman koliikki-itkua,vaikka uni tuleekin vasta puolen yön jälkeen.Mut kiitos vinkistä ruusunpuska,tietääpähän sitten mahollisesti seuraavan kanssa.
 
Hirveesti Nelli rupee ähräämään aamuyöstä,jalat ja kädet viuhuu,mut silmät on kiinni.Onko teillä muilla semmosta?Ja sitten aamumaidon jälkeen alkaa kumma korina..[8|]Ihan niinku olis hirveessä flunssassa..Imee tuttia ja kuulostaa siltä ku ettei sais happea.Mut sitten kun sitä tarkkailee,niin kyllä se happi normaalisti nenän kautta kulkee.Ilmeisesti tekee äänen ite,mut kyllä on kummallista..
 
Jaahas,johan kuuluu ähräys taas..gotta go,palaan illalla asiaan....
 
Ja uusi yritys..[:)]
 
Rytmi meillä on vielä ihan persiillään..[:@]Nukkumaan Nelli menee puolen yön aikaan ja nukkuu vaihtelevasti 5-6 tuntia ja sit herää syömään.Sitten taas 3 tunnin setti ja ruokailu.Meillä siis herätään aamutouhuihin noin klo11.Tuntuu,että päivä on puolessa välissä kun vasta pääsee sängystä ylös.Mut eiköhän se siitä..
 
Tutteja mul on molempia,enkä oo huomannu mitään eroja noin niinku Nellin kannalta.
 
Meillä ei oo ees puhuttu mistään pneumokokki-rokotuksesta ja päätin et yritetään selvitä myös ilman rota-virus-rokotetta.
 
Mäkin käytän sinkkivoidetta punaseen peppuun(toimii vanhuksilla ainaki loistavasti)ja talkkia sit ennalta ehkäsevästi.
 
Viperille tiedoksi,et moottoroitu sitteri on ollu joka euron arvonen[:D]Tyttö tykkää liikkeestä ja päikkärit loppuu aina ku vaunut pysähtyy.Nyt ottaa jopa reilun tunnin mittasia unia kiikussaan.Ja tuntuu et se värinä auttaa vatsanväänteisiinki.Aivan mahtava peli[:D]
 
Meidänki Nelli rakastaa kylvyssä käymistä.Ruvettiin kylvettämään terkkarin neuvosta joka ilta koliikkivaivoihin ja neiti tosiaan nauttii lämpimästä vedestä.Ties vaikka sekin olis osaltaan vaikuttanu koliikki-itkun vähenemiseen/loppumiseen..Saunassa ei olla käyty,paitsi juhannuksena kun pesut piti tehdä saunassa.
 
Miten te ootte ruvennu harrastaa liikuntaa?Kävin eilen ekaa kertaa salilla ja ku yritin vähän hölkätä juoksumatolla niin rupes heti koskee alavatsaan..ettei vaan mikään kohtu plumpsahtais ulos..[8D]
 
Mut yllättäen kiikussa ollaan taas silmät auki,joten pitääpä tästä lopetella..Illan jatkoja[:)]
 
Huomenia,
onpas noita päiviä taas hurahtanut... täällä arkea vaan pukkaa, Nia juttelee kauhiasti ja nytki on keskustelut noitten riipuvien lelujen kanssa tossa lattialla[:D] montaa minuuttia ei kylläkään jaksa.

Neuvolakin oli tiistaina, pituus ja paino 5340 ja 57,5, hyvin menee kasvu kuulema. Ensi kerralla ois sitten jo ensimmäinen rokotus...[&o] saattaa huutoa piisata sen jälkeen.

Itse olen käyttänyt pepun rasvaukseen vain vaseliinia ja on kyllä mielestäni kaikkein paras, esikoisella eikä Nialla ole ollut yhtään ihottumaan.

Nia tykkää myös kylvetyksestä, jalat potkii kuin moottorit kun sinne pääseen, joka ilta on kylvettänyt ja hyvin nukkuu sen jälkeen.

Päätin myös olla ottamatta sitä rota- rokotetta, tohon pneumokokki-rokotteeseen lähtöä en ole vielä kunnolla miettinyt, sain neuvolasta papereita niin täytyy lukea ne ensin.

Ja_na, hienoa että koliikki on helpottanut hieman. Liikuntaa en ole muuta tehnyt kun kävelyllä käyntiä ja joka iltaiset vatsalihas liikkeet ja kyykkyyn ylös.

Taitaa tulla ukkonen kun jyrähtelee aika lailla.. Hyvät viikonloput!
 
Takaisin
Top