Toukolahjat

Täällä vielä ollaan..[&:]Kontrollissa kaikki hyvin,niin vauvalla kun mullakin.Koska en varsinaisesti kärsi yhtään mistään,ni ei ollu mitään tarvetta edes pohtia käynnistämistä vielä..eihän mulla oo ees 2 viikkoa yli..[:@]No joo,en siitä saa kun voi hyvin[:D]Ei vaan,täytyy olla tyytyväinen siihen,et kaikki sujunu todella hienosti ja vauvallakin ruokaa edelleen piisaa,lapsivettäkin riittävästi.Käynnin kohokohta oli nyt kuitenkin se,et tiistaina käynnistetään jos mitään ei siihen mennessä oo tapahtunu!!!Eli kolme yötä enää,jeeeeeeeeeeee[:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D]Hyvin todennäkösesti oon siis keskiviikkona äiti[:)]Enää ei ollenkaan kiristä ees niin paljoa kun tietää päivän millon tää piinallinen odotus päättyy.Nyt voi melkein ruveta laskee jo tunteja..[;)]

^^toukomasu^^,ei kyllä tuu mieleen mikä vois tolleen pelkän kuumeen nostaa..Hyvinkin paljon mahollista,et levon puute ja stressi pakottaa kropan lepäämään.Mut toki kantsii soittaa neuvolaan ja kysyä sieltä.

Tänään on tosiaan limatulppaa tullu edelleen,et suppareita odotellessa..Olishan se kiva jos se sit kuitenkin käynnistys itestään..päästäs sinne perhehuoneeseenki[:)]No..muutama päivä enää,joka tapauksessa!

Leppoisaa lauantaita äityliinit[:)]

Moikka,
Meille syntyi keskiviikkona poika. Kolme ja puoli tuntia meni siihen, kun sairaalaan kirjauduttiin ja poika oli syntynyt. Kivulias tapahtuma, mutta kesti onneksi melko lyhyen ajan. Tänään tultiin kotiin. Onneksi oltiin laitettu kaikki valmiiksi, kotiutuminen lähtenyt kivasti käyntiin.
Kirjoittelen taas paremmalla ajalla ja varmaan tulen kyselelmään teiltä kokeneimmilta vähän vinkkejä. :)

Onnea Sammakko!! [:)] 

Soitin sittenkin jo tänään päivystykseen kun nousi tuo kuume 38,9 asteeseen [&:]. Mutta kun ei tosiaan muita oireita ole niin käskivät tilannetta seuraamaan ja ottamaan yhteyttä uudestaan jos tilanne muuttuu. Ja jos vielä tiistaina kuume jatkuu niin lääkäriin... Mutta muuten nyt vaan lepoa, juomista ja panadolia. Tuntuu ihan hirveälle kun en jaksa tyttöä nyt hoidella (muuta kun imetyksen) [:(]. Onneks on tuo ukkeli olemassa, ilman sitä en pärjäisi.

Ja_na: Hienoa kun nyt on sinullakin päivä tiedossa! [:)] Ja tosiaan 3 yötä menee nopsaan ja voihan se vielä alkaa tulemaan itsestään, varsinkin kun limatulppa irtoilee. Mutta ensi viikolla sullakin vihdoin käärö sylissä, ihanaa! [:)]

Heippa!

Lueskelin noita tekstejä, kun ne oli viime aikoina jäänyt lukematta.
Pulloruokinnasta, meillä on korvikkeet joka päivä käytössä. Sairaalalla jo alettiin, koska rinnoista ei oikein mitään tullut ja vaavi tarvi ruokaa. [8|] Maitoa on nyt alkanut tulla, mutta me pidetään lisämaito käytössä silti. Mun on hirveen vaikee ajatella milloin maitoa on tullut/syöty riittävästi, että tarvitaanko pullosta lisäksi vaiko ei. Ainakin näin alkuun, lääkärin ohjeen mukaan, annetaan pullosta vielä päälle.

Kauhulla ajattelen niitä "intoilijoita", joihin varmasti vielä mäkin tuun törmäämään, siis ton imettämisen ohjeistamisen suhteen ja kaikkien muidenkin ohjeiden antamisen... Toinen juttuhan on tietty nää kestovaipat, mitä me ei siis käytetä ollenkaan. Käyttääkö teistä joku niitä?

Olisi tietty kiva, kun itse olisi kunnossa, siis ettei olisi noita tikkejä ja muita vaivoja mitä niiden mukana on tullut. Äh, vessassa käyntikin vie voimia [8|] Mutta en sen enempää valita, kaikki hyvin kuitenkin. Meillä on toka kotonaolo yö takana ja iskä lähti jo töihin. Ainakin vielä ollaan pärjätty ihan hyvin. [:)]

Kivaa viikkoa ja oikein paljon energiaa kaikille!

SAMMAKKO Onnea äitille, isälle ja uudelle perheelisälle... tämä viesti on tullut meille ainakin kymmenissä eri viesteissä. Tässä sama toivotus myös sinulle, niin totta kuin se sitten onkin. Toivottavasti pikku prinssi nukkuu hyvin ja muistaa syödäkin välillä. Tuosta pullojutusta sinun ei kannata huolehtia. Vauvat ei voi yli syödä itseään ja ne kyllä itkee jos niillä on nälkä. Joten jos poju on tyytyväinen ruokaa saatuaan, kaikki on ok. Neuvola seuraa painon nousua, joten siksikään siun ei tartte huolehtia. Meillä on kontrollia alussa. Pullosta sai poika lisäruokaa, kotona ei olla annettu kuin lauantaina, kun äiti oli shoppailemassa kaupungilla ja isällä ei ollut muuta mahdollisuutta, ja hyvin maittoi, vähän oudoksui pulloa...tissi on varmaan tutumpi [;)]

Meilläkään ei ole ollut kestovaipat käytössä. Nuo on niin paljon helpompia nuo kertakäyttöiset...Ei tartte pyykätä jne...ja eikös ne ole melkein jo biohajoavia, kuten siteetkin..ympäristöystävällisyys on sijalla 2 helppouden jälkeen.

Käytiin äsken Vaippahousun kanssa tunnin kävelylenkillä ja hän siis kyllä nukkui vaunuissa ja nukkuu edelleen, on siis aikaa notkua vaikka netissä. Onneksi ei ollut kuin yksi yö, jolloin valvottiin pari tuntia, ennen kuin uni tuli. Muuten poika on nukahtanut melkein heti aina syötyään sänkyynsä. Vieressä emme ole antaneet nukkua, itsekin nukun paremmin, kun ei tartte varoa.

Voimia alkavaan viikkoon kaikille!

onnea minunkin puolesta jos en viel ole muistanut onnitella :)
ja taitaa myös ja_na saanu pienokaisen nyt lähipäivinä..? :)

joo täällä mennään ja kasvetaan kovaa vauhtia.. pulloruokinnalla tosin. en jaksa sinäsä enää vetää stressiä siitä että imettää olisi pitäny.yritin mutta ei siitä mitään tullut ja välillä tuntui ettei sielt maitoo enää lähde..siitä vaan kauheest enemmän stressiä ja itse voi siten huonommin..
toki se mieles välill on et olisi vaan pitäny yrittää ahkerammin ja oonkohan nyt huonompi..mut kovasti taistelen ja pyrin vakuuttaa että sen huonompi en ole :)
tosin sitte ku saattaa saada asiast kuraa niskaa niin testataan todella kuinka vahvoilla ollaa.. [&:]
mutta minun lapsi ja minun päätökset.. viime viikolla poika punnittii ja paino jo 4,5kg.hyvin siis kasvaa ja hyvät on ruokahalut poijjalla :)

en minäkään ole kestovaippoihin mennyt.jotenkin en ees oikeen ole sisäistänyt ja kertakäyttöset tosiaan paljon helpompi :)
 viime yönä herättiinkin 2,5h välein.. ja nyt ei oikein enää nukuta.ei poikaa..

joko toukomasu alkaa voimaan paremmin vai vieläkö kuumetta on?

mutta  ristiäisetki vaan lähestyy.. jee. :)

voimia kaikille ja jee aurinko paistaa... [;)]

Onnea Sammakko!

Täälläkin on pari yötä mennyt 2,5 tunnin välein heräillessä... Onneksi oon pystynyt päivällä nukkumaan vähän varastoon,et jaksaa heräillä. Harmittaa vaan miehen puolesta, kun tottakai käy aina hereillä kun poitsukin ja aamulla pitäis nousta kuuden aikoihin töihin ja jaksaa vielä touhutakin siellä päivä...
No, jospa tämä on vain väliaikaista, aikaisemmin kun ollaan nukuttu 3-4 tuntia yhteen menoon.

Muuten on arki rullannut tavalliseen tapaan. Kaupassakin uskaltauduttiin poitsun kans viime viikolla ekan kerran käymään ja jospa tänään uudestaan [:D] Vaunuteltu ollaan ja eilenkin poitsu nukkui 2 tuntia pihalla vaunuissa ja äiti teki kukkapenkkiä...[;)]

Mutta ähinästä päätellen meillä heräillään, joten palataan!

Anihani, mietin myös, että jos imetys ei ala toimia, niin väkisin en ala vääntämään ja että pullolla sitten mennään ja tosiaan koko ajan pullo on käytössä [:)] Yritän kanssa ajatella, että rennosti mennään, ettei tuu stressiä... Kokemusta kun ei vauvoista kauheasti ole. [8|]

Hiukan synkän näköinen ilma. Voisiko aurinko taas näyttäytyä..? [:)]

Mäkin koitan öiset heräämiset hoitaa mahdollisimman hiljaa, että mies sais nukkua, mutta väkisinhän sitä kaikki herää, kun "meteli" alkaa. [&:] Tällainen kurja sateisen oloinen ilma vielä väsyttää lisää.
Mulla on vielä kokematta vaunujen kanssa kauppaan meno. Oon tietty heti jumissa jossain hyllyn välissä tai kapeassa oviaukossa... [:D]
Jahas, pitäis vissiin alkaa toimia, eikä vaan jumittaa tässä koneella...

Moi vaan! [:)]

No niin... Eli tänne iski kuitenkin se rintatulehdus [&:]. Kun sillon viimeks kirjoittelin niin ei ollut kuin tuo kuume mutta sitten se nouskin 39 asteeseen ja toiseen rintaan tuli punoittava kohta [8|]. Lääkärille aika ja antibiootti-kuurihan sieltä tuli. Ja voin sanoo... Aivan kauhee tauti!! [:(] Oon siis itkenyt ja imettänyt kun niin kipeetä tehnyt. Ja puoleen vuorokauteen en pystynyt imettää enää ollenkaan kivun takia ja yritin pumppailla maidon pois. Mutta jostain syystä en sitten pumpulla saanut kuin vähän tulemaan. Ja vauvahan se onkin tehokkain imijä, ainakin mulla.

Nyt onneks oon taas tuolla kipeällä tissilläkin kyennyt imettää mutta kipeää edelleen tekee. Kuume onneks laski heti kun antibiootin aloitin. Kurjaa vaan kun nyt taitaa tytöllä olla vatsanväänteitä enkä ihmettele kun onhan nuo lääkkeet aika voimakkaita. Täytyy varmaan hakea apteekista Rela-tippoja, niitä neuvolan täti suositteli. Itselle hain myös maitohappobakteeria kuurin ajaksi.
Mutta mutta... Pitäkäähän rinnat lämpösinä että säästytte tältä kurjaakin kurjemmalta tulehdukselta. Itse sen luultavasti sain juuri siksi kun olin kylmällä kelillä (ja kova tuuli vielä) liian vähillä vaatteilla.

Älä ota Anihani stressiä imetyksen lopettamisesta, ei se tee kenestäkään huonompaa. Pääasia on että vauva kasvaa ja voi hyvin. Itsellä maitoa riittää mutta välillä tuntuu että tekis mieli luovuttaa kun alusta asti sattunut.. Varsinkin tän tulehduksen aikaan olin aikalailla valmis lopettaa koko homman. Mutta jospa se tästä, toisesta tissistä imeminen ei onneks satu.

Ja_nalle tsemppiä jos oot käynnistyksessä!! Tai sitten nyytti on jo sylissä [:D].

käytiin tuos kaupassa äsken ja heti sitte kylllä nukahdetaa. :)

ja tosiaan pulloruokinnassa onhan siin joku hyväkin puoli,että voi myös isä antaa ruokaa jos itse vaikka nukkuu tai muuta.. kuten päivällä. niin meillä mennää :)
ja isä on ottanut myös omille vastuulleen tuon kylvetyksen..annan sen olla kyl isä-poika juttunsa.. [:D]
ja vaunuidenki kanssa ollaan matkailtu kaupassa.. tänää vois tuos päivämmällä mennä ulos kun kerrankin taas vaikuttaisi lämpimältä ilmalta..
joko on muuten teillä nimet keksitty pienokaiselle? meillä oli..mutta tänää aamulla taas päästii aiheeseen nimi.. ah.. ja niihä se nimi jälleen muuttui..luulen kyll et nyt nimi on pysyvä [:)]

ja tosiaa yöllä koettaa heti pieneenki itkuu nousta ylös ja ottaa poika hoiviinsa ettei isukki herää..mut hyvinhä tuo välillä kuulema on silti saanu nukuttua..hyvä niin,päivisin ite koettaa nukkuu ja iskä hoivaa poikaa :)

vois tänää käyä kattomassa sittereitä tuolla..

aurinkoisin terveisin äippä ja pate

nii ja joko on jollakin ollut kuukaus neuvola? onko pituutta miten kasvaneet? meillä olisi kk neuvola perjantaina..

Mitä muuten olette pukeneet näillä keleillä pikkuiselle päälle kun olette kauppaan menneet..?? Tyhmiä kyselen mutta tuntuu ettei ikinä tiiä mikä on sopivasti [:D]. Kun ei tuolla ulkonakaan mikään kovin lämmin ole ja kaupassa kans aika viilee. Ajateltiin kohta tytön kanssa ruokaostoksille lähtee kunhan eka heräilee.. [:)]

Kauppa reissu takana... Ja poitsu nukkui koko ajan...[:D]

Toukomasu, mulla meinaa olla ihan samoja ongelmia tuon vaatetuksen kans... Tänään meillä oli body, potkuhousut ja sellainen nallepuku ulkoasuna + lakki ja tumput(lämpötila täällä +12 ja olimme autolla liikkeellä,siis kaupassa poitsu nukkui kaukalossa), mutta kun tuntuu välillä että laitan lapselle liikaa vaatetta onhan nyt kuitenkin kesä...[&:] No, ehkä parempi liikaa kuin liian vähän vaatetta...[8|]

tosiaan vaatetuksen kans saa aina pähkäillä.. tuossa käytiin aamulla kaupassa niin body,potkuhousut ja villasukat ja hattu ja sit se mikä tuli pakkauksen mukana se vihree raita ulkopuku.ja nyt tuossa päivällä käytii kärräilemäs ni sama mutta puvun tilall oli paksumpi paita huppari.. ja sit laitoin sinne makuupussiin.. hieman epäillin riittääkö ja tarkeneeko mutta kun tultiin sisälle,poika oli lämmin.. joten kai se sitten riitti :) meinataan tuos kohta lähtee uudelleen mutta taidan puvun kumminkin laittaa. ihan vaan varmuuden vuoksi :)

ja se jos autolla ajaa pitempiä matkoja niin toki autossa on kuumempi mut sit ku menee ulos sieltä ja kauppaan ni se on sitte toinen juttu, pitää kyl aina pähkäill ja toivoo et teki hyvän ja oikean päätöksen =)

mutta tässä ruvetaa oottelee et isukki joutuu nyt mukaan.. vois mennä joen rannalla nauttii ilmasta :) ja kesästä..jospa se kesä tästä alkaa..

paljon onnea sammakko!

samoin täälläkin tuntuu että tulee laitettua liikaa vaatetta päälle tytölle, mutta totta, parempi enemmän kuin vähemmän ja varsinkin ruoka kaupoissa on tosi kylmä ja viima käy helposti korviin.
toukomasu, ikävä kuulla tulehduksesta, toivottavasti voit jo paremmin, mulla oli esikoisen aikaan myös tulehdus ja se on kivuliasta. nyt olenkin pitänyt kaulaliinaa rintojen peittona puseron alla ettei palellu, ainakin alku viikkoina.
anihani, mulla oli monta nimi vaihtoehtoa jo ennen syntymää, mutta päätöksen tein heti kun tyttö oli sylissä, nimi vain tuntui oikealta[:D]
Me ollaan pääsääntöisesti rinta ruuassa, mutta välillä olen antanut tuttelia ja rinta maitoa pullosta, että tottuu pullosta syömään, helpompi jättää hoitoon jos on omia menoja.
Juhannuksen jälkeen ois tytön lääkäri, saas nähdä paljonko on painoa tullut, isestä tuntuu ainakin että kasvaa silmissä. Ja kehittyy niin äkkiä... eilen sain ekat oikeat hymyt[:D] ja yrittää kovasti vastaillakin takaisin... kyllä aika menee äkkiä, kohtahan nämä toukokuulaiset juoksee!!

Aamua,
Toi oikean vaatemäärän valinta on kyllä hiukka vaikeaa. Just neuvolassa käydessä siitä kysyin, mutta eihän siihen mitään selkeää vastausta ole... Tulisi edes hiukan lämpöisemmät ilmat niin ei tarvisi ihan niin kovin asiaa miettiä.

Toukomasu, tosi ikävän kuuloista toi sun sairastelu. [:(] Toivotaan, että paranet pian.

Meillä on etunimi ollut jo jonkin aikaa mietittynä, mutta toinen nimi on yhä kadoksissa. Poika saa isänsä sukunimen. Me ei siis olla naimisissa ja ilmeisesti lapsen isyys pitäisi jotenkin kunnan sosiaalitätien kautta tunnustaa/vahvistaa. Pitäisi toikin selvittää.

Snoocs, voi että teillä on ollut jo ekat hymyt! Ihanaa! Meillä hymyillään vaan "sattumalta" samalla, kun muutenkin väännellään naamaa. [:)]

Kenellä teistä on ollut sitä migreeniä?
Mulla meinasi eilen taas tulla. Salamia vilkkui silmissä ja päähän sattui. Tää oli jo kolmas kerta raskauden ja nyt vauvan aikana. Harvinaista, että näin usein... Mietin vaan, että voisiko johtua vähäisestä veden juonnista. Juotteko te paljon, miten paljon, vettä päivisin? Sairaalalla sanottiin, että kannu jos toinenkin olisi hyvä päivän mittaan juoda. Aina ei vaan muista...

huomenta
täällä herättiin vaan kerran viime yönä.. mikä luksusta 4h ja herätys ja sit tuossa vaille kaheksa herättii ns. ekan kerran aamulla :D kumpa näin menisi aina [:)]

joo itsellä ei ainakaan ole ollut nyt migreeniä.. raskauden jälkee kerran meinnannu sattuu päähän mut se jotenki katosi..ja juomisesta.. sekin vaihtelee sen minkä kerkiää..välillä juo huomattavasti enemmän ja välillä juominen kuin syöminen vaan jää..

meillä tosiaan kans kuttumanimi on ollut pitkää mutta tosiaan eilen vaihtui toinen nimi..kolme nimee tuleee lapselle ja minun sukunimi. ollaan kumminkin vaan avoliitossa.. ja voihan sen sukunimen vaihtaa..jos siltä tuntuu..ja sen isyyden tunnustaminen pitäisi tapahtua meillä kans.soitin sinne lastenvalvojalle ja kysyin asiast niin sanoivat että ovat jo lähettäneet kuttuma kirjeen sinne tulevaksi..siitä soitost on jo ainakin viikko..eikä mitää kirjettä näy..[:@] pitää maanantaina soittaa uudellee ja kysyy missä vika kun silloin puhelimes täti vaa mainitsi et se tapaaminen on 24.6 kellon aikaa ei sanonut.. joten ensiviikolla taas soitto ja kysely missä vika ja voisiko sitten puhelimessa mainita sen kellon ajan..

meillä kans ollaa hymyilty suhteellisen selvästi..tuntuu jotenki et kehittyy kauheeta vahtii ja välil tuntuu syötn jälkee ku poika on tyytyväinen sielt isketää silmää ja hymyillää oikee tyylii flirttailevasti.. [:)] tai sitte äippä vaan kuvittelee [:D]

mutta tänää näyttäisi taas tulevan ehkä lämpimämpi ilma mitä eilen.. ah..aurinkoo. jospa sitä koettas mennä vaikka ottaa aurinkoo tuonne pihalle täss päivä mittaa...

toivottavasti muuallakin suomee paistaa aurinko kuin täällä kainuussa :)

Sammakko, mulla on ollut migreeni yhden kerran syntymän jälkeen, yritän varoa mitä syön ja se tuntuu mulla toimivan, myös  väsymys, kirkas aurinko ja vähäinen juonti aiheuttaa migreeniä mulle, joten arskat päälle ja vettä napaan...no tolle väsymykselle ei aina voi paljon tehdä[;)]  Ja voihan se johtua kait hormoonien muutoksestakin. Vettä tuleekin juotua todella paljon, heti kun rupean imettämään, tulee kauhea jano ja pitää olla tuoppi vettä vieressä[:D]
anihani, sullahan on oikea hurmuri[:D]

Onneksi täälläkin aurinko hieman paistaa tänään!

Takaisin