Toukolahjat

sateista huomenta.

mulla kans oli pitkää ja alussa kipeenä paikat kun joutu tikkaa..mutta ilman särkylääkkeitä selvisin..
nyt on jo viikon ainakin ollut ihan okei paikat.toki aina kun vessassa käy niin hieman kiristää ja on kipeä.mutta ei siinä mitää.
mutta jospa se ajan kanssa. ja kyllä se varmasti sammakko ajan kanssa helpottaa oloa..
'meillä välill puklauttelee muttei se kumminkaan joka päiväistä ole.
vääntelehtii ja äänetele aina ihmeellisesti mutta kuulema oli normaalia..

mieli on aika maassa ja kettuuntunut..asutaa hieman vanhemmassa talossa ja nyt saatiin tietää et meillä vuotaa putket ja aiheuttaneet pientä vahinkoa alakertaa..vuokran antaja on ehdottamasti sitä mieltä et meiän vika ja túntuu et kaikki menee sitä myöten päin honkia.. ei oikein jaksa tehä mitäään ja haluis vaan paete ja tämä toki heijastuu sitte minun ja pojan (samin edelleen hassua kuttua nimellä) suhteeseen kun ei jaksa panostaa.. vissiin pitäs ottaa neuvolaa yhteyttä ja kysyy voisko sinne jonnekkin ammatti-ihmiselle mennä juttelemaan.. tuntuu ettei tästä tule kohta mitää.. viime yönäkin vaan tiuskin miehelle etten mä jaksa hoitaa samia.. [:(] ja lisää syyllisyyttä niskaan.. ei nyt mene putkee..

nyt tuli tosiaan hieman ehkä asian vierestäkin asiaa ja negatiivisen puoleinen viesti..nooh. mutta jaksamisia sinne kaikille =)

Huomenta!
Minulla kanssa kiristi tikit siinä 2 vkoa synnytyksestä. Se tarkoittaa sitä että tikit alkaa sulamaan, eli paranee. Kun oikein kovasti kiristi suihkuttelin Ceridal-öljyä alapäähän ja johan helpotti!
Toukomasu, miten kauan sinulla kesti se rintatulehdus? Minulla nyt 3 päivää ollut maitotiehyen tukos, eli sellainen aristava punoittava patti toisessa rinnassa. Olen yrittänyt sitä hautoa kaurapussilla ja kaalinlehdillä. Hieronut lämpimässä suihkussa ja saunassa, yrittänyt lypsää ja pumpata. Vauvaa kainaloimettänyt... mutta ei lähde pois. Pelkään että menee tulehdukseen asti. On vielä niin hankalassa paikassa, että melkein ainut miten saan vauvan leuan kipeään kohtaan, on laittaa vauva selälleen maahan ja itse kontilleen päälle... ei vaan ole kovin mukava imetysasento se. Hyviä neuvoja otetaan vastaan!

Huomenta!

Vaikuttaa siltä, että samojen asioiden parissa kaikki painitaan. Meillä on tuo pulauttelu lähes joka päiväistä tai onkin. Eilen tuli kaaressa maitoa ja siinä sitten meni pyykkiin koko vaatekerta. Välillä on vaan pientä pulauttelua, mutta harvoin niin, ettei olisi koko päivänä pulautellut. Meidän Niklas on niin huono röyhtäilemään, että siitäkin se varmaan johtuu. Oon koettanut pitää aina pystyssä vähän aikaa syönnin jälkeen, mutta nukahtaa usein tissille, joten on aika haastavaa. Niin ja välillä posket on pulleat maidosta kuin hamsterilla, kun nukahtaa.[:D]

Miullakin oli viime yönä ja tänäänkin toinen rinta tosi arka, imettäminen sattuu, mutta ei oo kyllä mitään punaisia läikiä tai patteja.. ehkä se on vaan jostain ärtynyt..[:(] Tuntuu vaan kipeeltä syöttäminen, mutta onneksi onnistuu vielä. Pumppaamista en ole edes aloittanut, kun en ole tuntenut tarvetta siihen. Terkkari, kyllä kehoitti pakastamaan maitoa ja sekoittamaan sitten ruuat siihen...

Parina iltana meillä on myös itketty tosi kovin useamman tunnin ajan. On sitten annettu cuplaton tippoja pari ja vaihdettu vaippaa ja syötetty, niin on lopulta puolen yön jälkeen unikin tullut. Päivällä ei tällaista ole ollenkaan, mutta illalla sitäkin enemmän... Tuntuu vaan niin pohjattomalta illalla se itku, se nimittäin on melkolailla suoraa huutoa..

Arki rullaa ja mukava, kun isäkin on kotona keälomalla. Ootteko tehneet suunnitelmia juhannukseksi?

Viper: Eli viikko sitten perjantaina illalla nousi kuume ja sunnuntaina sain antibiootin. Kuume laski heti kun lääkkeet aloitin ja punainen kohta rinnassa hävisi muutamassa päivässä. En huomannut itsellä mitään tiehyt-tukosta, ihan kuin olisi samantien kehittynyt tuo tulehdus  Itse kans pitelin kaurapussi, kävin lämpöisessä suihkussa+saunassa, pumppailin ja tietenkin imetin niin paljon kuin kivulta pystyin... Soitteleppa vaikka neuvolaan jos sieltä tulisi hyviä vinkkejä miten saisit tukoksen auki. Ettei menisi siihen tulehdukseen kun se on aika kurja kaveri [&:]. Ja jos kuume nousee niin ota yhteys heti lääkäriin/neuvolaan! Ja kannattaa kokeilla sitä vauva lattialle ja itse kontilleen päälle-asentoa koska se saattaa sillä aueta [:)] Toivotaan ainakin niin!

heipsan!

meillähän on ^^toukomasun^^ vauvan kanssa sitten samana viikonloppuna ristiäiset,meillä on vaan sitten sunnuntaina [:)]. nimiki on jo päätetty, sitä ollaan nyt tässä sitten makusteltu ja kutsuttu poikaa sillä nimellä ja kyllä se ihan sopivalta vaikuttaa, tosin eihän sitä tiiä, jos tulee joku viime hetken mielenmuutos ennen ristiäisiä [:D]..

meilläki pulautellaan välillä ihan älyttömästi, poika syö ihan hirveästi, aamupäivät ja illat on melkolailla tississä kiinni (päivällä nukkuu pitemmät päikkärit) ja välillä pulauttelee ja sitten jatkaa taas syömistä. meillä on ylihuomena kasvukontrolli, ku ekassa neuvolassa pojalle ei ollu tullu yhtään painoa lisää, pituutta oli tullu eli oli kuitenki kasvanu. toivottavasti nyt olis sitten tullu sitä painoaki lisää, meillä on rintamaidon lisäksi vielä lisämaito käytössä, mutta silti on huoli, että saako vauva tarpeeksi sitä ruokaa. tosin, ku pulauttelee ja pissaa, ni kyllähän sen pitäs saada.

niin niistä kestoista, meillä on osittain ne käytössä ja hyvin on toiminu [:)].

hauskaa päivänjatkoa kaikille [:D]!

Mulle ei kerrottu esim. tikkien määrää mitä siis kysyin, enkä oo kyllä nähnyt sitä hoitokertomustakaan, mikä siis ilmeisesti tulee kyllä kotiinkin. Aika isosta repeymästä ne viimeksi puhui, kun sairaalalle soitin. Vissiin emätintä ja välilihaa tikattu. Tänään tosiaan ollut kivuttomampi päivä, mutta en oo kyllä juurikaan ulkoillut. Jospa huomenna sitten..
Mulla varmaan samaa vikaa kuin sulla Toukomasu, etten malttanut jäädä lepäilemään vaan aloin heti touhuta kaikenlaista.
Meillä oli neuvolapunnitus; painoa ei oo tarpeeksi tullut. Täytyy siis alkaa vaan ruokkia enemmän...

Anihani, voi kurjuus, toivottavasti se vesivahinko selviää vuokranantajan kanssa.

Ootteko te huomanneet, että D-vitamiinit vaikuttaisi mahaan jotenkin? Meillä pitäisi alkaa niitä ottaa huomisesta lähtien. Ajattelin vaan, että onko edessä mahakipuja...

Ainakin meillä ilmeni mahakipua melkeinpä heti d-vitamiinit aloitettua... Aloitin antamalla devitolia, eikä se sopinut ainakaan meidän poitsulle. Nyt kun ollaan vaihdettu jekovittiin, niin ei ole ollut minkaanlaisia oireita mahakivuista... Mut taitaa olla niin, et kokeilemalla sen tietää mikä sopii ja mikä ei...[8|]

heissan

meillä kans käytössä on jekovit-nimiset d-vitaminiit.eikä noista ole tainnut sen erikoisemmin kans tullu tippoja?
ottaako teillä ihan hyvin tipat vastaan?
itselle kans ei kerrottu montako tikkiä tuli mutta puhuivat kumminkin pienestä repeytymisestä mutta tiedä sitte mikä on heidän mittakaavassaan pieni..
meillä menee ihan hyvin nukutaa ja valvotaan.. ja jos nukahtaa syliin ja lasketaa sänkyy,huuto alkaa.. [&:]
mutta ei siin..
mutta alkaa olemaan nälkä.. itsellä :D
onko muuten millasia juhannus suunnitelmia muilla perheill? me ei oikein taideta tehä mitä..käydää ajelemassa ja vierailemas jos ihmisiä olis paikalla..kokkoo olis kiva käyä kattoo mut kattoo kuinka sää sallii..mutta pitää mennä.. joku vaatii huomiota ;D
 niin ja miten muilla. paukutteleeko teille vauvat? meillä sami paukuttelee aika paljon..

Ihanaa, pääsin piiitkästä aikaa käymään kampaajalla ja voi miten piristi [:D]. Olihan tuo kuontalo jo aika kulahtaneen näkönenkin... Heti on virkeempi olo kun pääs itteensä hemmottelemaan.

Meillä on kans nuo jekovit-tipat käytössä ja kyllä meidän neitillä pientä mahavaivaa on ollut mutta en tiiä johtuuko noista tipoista vai mistä. Ollaan sit annettu välillä disflatylia mikä ihan hyvin auttaakin. Hyvin ottaa kaikki tipat vastaan mitkä annetaan. Ootteko muuten antanut ihan suoraan purkista suuhun vai lusikalla??
Ja tuota paukuttelua on välillä mutta ei hirveesti. Välillä kyllä oikein säikähtää kun tytöllä tulee kakka paineella vaippaan ja kuuluu ihan hillitön töräys [:D]. Onneks ei oo vielä niin tullu että vaippa olis pois päältä..

Juhannusta minä vielä pähkäilen.. Mies lähtee ainakin viihteelle mutta ite en osaa päättää raaskinko viedä tytön mummolaan hoitoon... [8|] Haluisin kyllä kovasti lähtee juhannuksen viettoon ja muutaman siiderin maistella mut tuntuu niin aikaselta vielä. Meillä siis tänään neiti tasan 4 vko.. Noh, jospa se sitten perjantaina selviää että mitkä on fiilikset asian suhteen. Mihinkään muualle en kyllä pystyis tyttöä hoitoon viemään mutta omaan äitiini luotan 100% että pärjäävät. Ja sitäkin mietin että pitääkö sitä ottaa rintapumppu laukkuun mukaan, että kiihtyykö maidontuotanto jos siideriä nautiskelee   Enkä kyllä tosiaan meinannut kuin sen muutaman ottaa.

Mutta nyt tyttö ähisee siihen malliin että alkaa unet loppumaan.. [:)]

Meillä kans paukutellaan kans aikalailla...[:D]  Lusikalla oon antanut d-vitamiinitipat, eikä ole ainakaan vielä ollut suurempia ongelmia niiden antamisen suhteen.

Meidän perheen Juhannus suunnitelmiin kuuluu mökkeily järven rannalla. Huomenna pakataan auto ja lähdetään reissuun kunhan isi pääsee töistä. Rauhallinen Juhannus tiedossa, mutta on ainakin vaihtelua koti oloihin [:)] Jos sitä äitikin pari siideriä maistelis Juhannuksen kunniaksi...

Ens viikolla alkaakin sitten ristiäisten järjestely toden teolla, kun ne on jo sitten lauantaina. Onneksi mies jää nyt Juhannukselta lomille, niin ei ihan kaikki järjestely jää minun varaan.

Mutta nyt poitsu alkaa vaatimaan ruokaa, joten täytyy rientää.

Hauskaa Juhannusta kaikille tasapuolisesti [:D] !

Huomenta ja varsin aurinkoista sellaista!
Näyttää hiukan tuulevan, mutta taivas on ainakin sininen. Ei pilviä, mutta aurinko löytyy, ihanaa!

Tuli tosta juhannuksesta ja viihteelle lähtemisestä mieleen; kerroin eräälle kaverille, että ajattelin kerran lähteä ulos tämän kesän aikana, tosin vasta sitten, kun oon kunnossa. Sain melko tylyn vastauksen:"nopeasti sulla baarihalut heräsi". Musta toi oli aika ikävästi sanottu. Sanoinkin melko tökerösti takaisin, että lukeeko jossain miten kauan tuoreen äidin pitää istua kotona ja että mitä pahaa on jos muutaman siiderin juo. Pah! Hiukan ärsyttää moinen ohjeistus. Eiköhän jokaisella ole omassakin elämän tyylissään petraamisen varaa, ettei tarvisi toisten elämään puuttua. Ehkä mäkin hiukan herkästi ärsyynnyin, mutta turhia tekopyhiä-möläyttelyjä en kaipaa... [:)]

Meillä menee juhannus kotinurkissa. Ei mitään suurempaa siis. Mieskään ei oo isyyslomaa vielä pitänyt kuin päivän, eikä kesäloman ajoittumisestakaan ole tietoa. Harmi meidän kaikkien kannalta.

Noita hoitopaikkoja ei meilläkään kovin montaa oo. Omat vanhemmat on jo sen verran iäkkäitä, että heille ei voisi enää vauvaa jättää. [:(]

Niin muuten, miten se maidon määrä muuttuu alkoholin myötä, lisääntyykö sen määrä? Mulla on pumppu, mutta en oo ikinä edes kokeillut sitä.. [8|] Oliskohan aihetta ennen kuin tulee tosiaan tarve ja sitten aika meneekin siihen harjoitteluun.

Meillä paukutellaan, niin että välillä oikein naurattaa, että miten noin pienestä kaverista voi lähteä noin kova ääni. [:D] vai olikohan se kuitenkin iskä..? [:)] Muutaman kerran tullut kakka niin, että oikein ääni kuuluu.

Meillä on tänään kontrollipunnitus. Katsotaan onko paino noussut. Tällä viikolla jo kerran käytiin ja ensi viikolla mennään taas. Toivotaan toivotaan...

Tulipa tekstiä.
Mutta, mahtavaa Juhannusta kaikille! Varsinkin niille jotka eivät palstalle enää juhannuksen aikaan ennätä!

puoli harmaata aaamua

hienoa että jossain on aurinkoa,täällä meinaa olla mutta ei kyll kumminkaa..pilvet peittää taivaa ja tuntuisi että aurinko on tuolla jossain,kun vaan pääsisi esiin :)

kyllä on kurjasti sanottu,sinulle sammakko.. onneks itse kun mainitsin kavereille että olen lähdossä ulos ja tarviin omaa aikaa yms niin kaverit onneks ymmärti asian enkä itse henk.koht. saanut mitää kuraa niskaan..ja totta on myös se ettei missään kirjassa sanota että milloin ja miten ja missä sitä aikaasa viettää. onhan me äidit oltu ilman siidereitä yms toki sitä haluaa yhden tai pari nauttia.. ollaan se me ansaittu [:)]

mulla kans on onneks omat vanhemmat n.35km päässä ja äitii luotan kans 100% että sinne voin jättää poitsun hoitoon,esim. juuri yöksi yms.

viime yö meni taas valvoessa.äipällä silmät ristissä -- mutta poitsu alkaa päästellä huutoja..joten pitää mennä..

hauskaa ja rentoo juhannusta kaikille perheille täältä myös.. [:)]

Täällä kans paistaa aurinko mutta kova tuuli on. Mutta kivaa kun kerrankin vähän valoisampaa [:)].

Meillä meni viime yö pitkästä aikaa tosi hyvin; nukkumaan klo 23, yösyöttö klo 2, aamusyöttö klo 6 ja tytsy vielä tämänkin jälkeen nukkui klo 10 asti! [:D] Yleensä sillä siis loppuu unet jo tuossa 6-7 kieppeillä. Nyt täällä vasta aamupalaa nautiskellaan... [:)]

Justiin tuota sammakko mietin että miten ihmiset mahtaa reagoida jos näkee mut liikekannalla huomenna ja vieläpä siiderilasi naaman edessä! [8|] Tuntuu että varmaan tulee paheksuvia katseita ja kun tää on vielä tällänen pieni kunta missä asutaan niin aika moni tietää että vauva ollaan saatu kuukausi sitten.. Mutta toisaalta itsehän sitä parhaiten tietää mitä tekee ja kun tiedän että neiti on luotettavalla hoitajalla eikä sillä mikään hätä ole. Ja kun en tosiaan ajatellut humalatilaan asti juoda. Jos nyt siis mihinkään lähden, en vieläkään ole osannut päättää..
Serkkuni sanoi että kalja ainakin (ja varmaan siiderikin) saattaa kiihdyttää maidon tuotantoa joten hyvähän se on sammakko testata pumppua että sitä sitten osaa käyttää [:D].

Rauhallista ja mukavaa juhannusta kaikille!! [:)]

moikka!

minäki kuulin yheltä kaverilta, että kalja nostattaa maitoa ja olen nyt sitten välillä juonu kotikaljaa, että tulis paremmin sitä maitoa [:)].on siitä saattanu jotain hyötyä olla..

sammakko: olipa kyllä hölmösti sanottu siltä sinun kaverilta moinen ohjeistus! tietty tuore äitiki saa lähteä vähän juhlimaan sitten, ku siltä tuntuu. kyllähän tämä enimmäkseen kotona oleminen vaatii välillä huvitteluaki, että jaksaa sitten taas pyörittää vauva-arkea [:D].
nii ja toivottavasti teillä on vauvalla paino noussu. meilläki on tänään kasvukontrolli tunnin päästä, toivon mukaan on tullu massaa lisää[:)].

mutta nyt pitää lähteä herättelemään poikaa ja valmistautumaan lähtöön.

hauskaa juhannusta kaikilla [:)]!!

ihanan aurinkoista aamua :D

täällä juhannus meni porukoitten luona saunoessa.. :) hieman ripsi vettä silloin perjantaina tosiaan. käytiin kattoo juhannuskokkoo ja illalla kun päästiin kotiin nautin yhden siiderin ja nukkumaan :)
samikin nukkui normaaliin tapaan,kolmelta söi ja nukahti,sitte 7 söi ja nukahti ja sit joskus 11.15 herättii taas :)

lauantai meni kans hieman harmaissa,ei kuitenkaa satanu vettä.iltapäivästä aurinkokin paistoi ja uskaltuiduin käymää uimassaki..sinne meni talviturkki :D ja mummo kärräili samin kans pitkin ja poikin..

eli juhannus meni rauhallisesti ja ihan okei :)

nyt tosiaan paistaa aurinko.. ihanaa.. :)  tässä nyt oottelen et porukkaa herää ja sit voisin ehottaa et lähetää ulos.. kerrankin kun näyttäs olevan hyvä sää =)

ja pitäs alkaa tyhjentää keittiötä ja toista makkaria ja vessaa..tulevalle putkirempalle.. huoh. ja evakkoon lähtö alkokoon :)

ootteko muuten suunnitelleet reissussa käyvän pienokaisten kansssa? itse olis suunnitteilla jos sinne pääkaupunki seudulla piipahtaisi..onhan siinä autossa istumisista..mutta eiköhä se onnistu ..kumminkin meill tykätää olla autossa :)

koetan viel mennä nukkuu.. aurinkoista päivän jatkoa :)

Taitaa tulla kesä! [:)]

Juhannus meni suurimmaksi osaksi kotona. Kyllä oli hiljaista; lähes kaikki naapurit taisivat olla jossain reissussa.

Meillä ei oo mitään matkaa tiedossa. Tänään pitäisi ajella vaavin kanssa kahdestaan sellaiset 50km... Lyhyt matka, mutta pääasiassa moottoritietä. Hiukan jänskyttää, että miten menee, kun meillä on kaukalo takapenkillä. Jos vaavi alkaa itkeä, niin sitten ei oikein voi mitään. Meidän autossa ei istuinta saa etupenkille, turvatyynyn takia, joten pakko mennä näin. Sillai vähän kurja juttu.

Tuntuu, että meidän vaavi on vähän kärsimätön... "Mulle heti kaikki tänne nyt ja jos ei tuu niin mä alan huuta ja sitten mä huudankin tosi lujaa". Rinnan imeminen tuntuu välillä olevan ainut asia, jolla vaavin saa tyytyväiseksi.

Hauskaa alkanutta viikkoa kaikille!

Aurinkoista maanantaita!

Pääsinpähän minäki vihdoin ja viimein tänne kertomaan kuulumiset..Eli mulla oli tosiaan varattu käynnistyspäivä 9.6 ja niin se vaan tyttö kuitenkin päätti tulla 8.6. illalla.En voinu uskoa onneani ku tunsin ekat kivuliaat supistukset kaks viikkoa sitten maanantaiaamuna ja oottelinki monta tuntia ennen ku uskalsin mihinkään soittaa.TODELLA pitkä (rv42+0)odotus palkittiin siis 8.6 klo:21.39 potralla neidillä 4152g ja 51 cm.Synnytys oli kaiken kaikkiaan"helppo" ja meni tosi sujuvasti.Vauvan reilusta koosta huolimatta ponnistusvaihe kesti kokonaiset 9min ja selvisin ilman suurempia repeämiäkin,4 pientä tikkiä pissaputken viereen.

Nyt siis ollaan oltu reilu viikko kotona ja harjoteltu vauva-arkea.Sen verran harmia sain osakseni,et meijän pikku tasmanian tuholaisella oli heti syntymähetkestä lähtien niin kova nälkä,et mun rintamaito ei riittäny mihinkään ja koska sai pullosta jo laitoksella niin ei tietenkään enää suostu mun tyhjiä lerpukoita imemään..[:(]On todella masentavaa kun kaikki kätilöt ja terkkari yms kehottavaa vaan ottamaan vauvaa rinnalle,et "kyllä se siitä,mut rinnat tarvii stimulaatiota.."Joopa-joo sanon minä...Voinhan mä toko ottaa neidin kahen tunnin välein tohon syliin huutamaan,mut tuskinpa se maitoa auttaa nousemaan...rintapumpunki ostin ja tippaakaan en oo saanu tiristettyä..Tänään päätin,et luovutan..[:(]Vauvan ruokahalusta kertoo sekin,et puolentoista viikon ikäsenä paino oli noussu jo 4,5kg..et silleen..ai niin,tais yks pediatri syyttää mua siitäki,et syötän mun lasta liikaa..voi perkele![:@]

On ihan loppu ton imetysasian kanssa ja ajattelin et parempi varmaan lopettaa stressaaminen aiheesta..Kyllä se näyttää tolla korvikkeellakin kasvavan(liikaa siis jos lekureilta kysytään...)Ja sainpahan ottaa juhannuksena mökillä muutaman lonkeron[:D]

Nyt täytyy varmaan ruveta lämmittelee maitoa kun nälkäinen ja pitkäpinnainen rakkauspakkaukseni alkaa mutristamaan naamaa sen näkösesti...[:D]

onnea Ja_na tosiaan tytöstä..  ja ei sitä kannata stressata ettei imetä. nimimerk. kokemusta on ja vaikka toki ite kans stressasin ja monen monta kertaa itkua olen tihrustanut asian suhteen, mutta nyt alan olemaan jo sinut sen asian suhteen. minkäs sille voi jos ei onnistu niin ei onnistu. ja hyvähä se on et teillä neiti kasvaa :) ja niitä sanojia riittää paljon.. itse kans kokenut mutta ei niinkään viel ruuan paljoudesta.saas nähä milloin sekin päivä koetta.. huoh.
ja kiva että synnytys sujui hyvin kumminkin :)

mutta taidan mennä ottaa vihdoin ja viimein aamupalaa,koko aamu juostu asioilla.isyystunnustusta ja kelassa asiointia.. sisko kerran ruokkii poitsua. jotain hyvää siis pulloruokinnastakin : ) eikä niin riippuvainen sitte ole mammasta :  )

miten muuten onko teidä pienokaisill kädet kylmät? pidättäkö tumppuja tai jotain käsissä?

Hei!

Onnea Ja_na prisessasta! Ei kannata välittää kaikkien sanomisista...sitä tulee joka tapauksessa ja jokainen lapsi on erilainen ja oma perhe tietää parhaiten, kuinka meillä eletään.. muut voi antaa neuvoja, mutta kaikkea ei tartte ottaa käyttöön. Hienosti olet selvinnyt myös melkolailla kookkaan tytön synnnytyksestä, onneksi vähin vammoin ja ilman käynnistyksiä. Muista nauttia, sillä vauvat kasvaa kohisten ja pian ne ei enää äitiä kaipailekaan ;)

Anihani olen pitänyt välillä tumppuja ja puvusta kääntänyt hihat välillä, mutta esim. tänään, kun on hellettä, niin nukkuu vaunuissa ilman ulkovaatteita ja käsineitä... Hattu ja viltti riittävät. Onneksi on kesä eikä tartte turata turhaan niin paljon päälle. Hyttyset ovat vain harmina, niitä riittää sisällä ja ulkona ja varsinkin mökillä!

Meillä ollaan välillä itketty krokotiilin kyyneleitä ja huudettu suoraa huutoa, mutta ehkä se oli raaka sipuli, jota äiti erehtyi maistamaan liikaa tai sitten vain oli jostain muusta vatsan väänteitä useampana päivänä. Tänään varsinkin ollaan oltu jo tyytyväisempiä ja hymyiltykin on äidille [:)]

Pirtsakkaa viikkoa !

Takaisin