Toukolahjat

Toukka85: muakin ahistaa se kun vanhemmat ihmiset on kokoajan neuvomassa että kuinka paljon niitä vaatteita pitää olla jne. kyllä sitä itse parhaiten oman lapsensa tuntee ja tietää millon vauvalla on hyvä olla!

Meillä on arki ruvennu rullaan toosi hyvin! neiti antaa öisin nukkua ja se on kyllä ihanaa[;)]

oottekote miten käyny vaavien kaa ihmisten ilmoilla? sitä oon täss miettiny et millonkohan viittii mennä... ku siihenkin kaikilla eri mielipide..... mut ois kiva saada tietää mitä mammat on tästä mieltä?

[:)] Ihania hetkiä toivottelee Mamma ja Aada [:)]

Heips!
Eilen oli neuvolatädin kotikäynti ja oli kyllä mukava kuulla että pojan paino oli noussut takaisin syntymäpainoon ja pikkasen vielä ylikin [:)] Eli turhaan mietin että saako vauva arpeeksi ruokaa kun niin vähän aikaa tissillä viihtyy. Muutenkin on kuulemma jäntevä ja hyvinvoiva poika.
Käytiin äskettäin vaunuttelemassa puolisen tuntia, poika nukkui sikeästi ja äiti hikoili kummankin puolesta.On päässyt tuo kunto vissiin heikkenemään viime aikoina...[:D]

Helvi kyllä se sairaalassa ramppaaminen kohta loppuu ja pääsette rauhoittumaan arkeen. Meilläkin poika oli keltainen (on vieläkin vähän, mutta terveydenhoitaja sanoi eilen ettei vaarallista kun syö ja on virkeä) kun sairaalasta kotiuduttiin ja minä olin eiliseen asti melkein joka päivä kiikuttamassa häntä takaisin kun mielessäni meni koko ajan keltaisemmaksi. Onneksi tuo meidän isukki oli järkevämpi ja totesi et poika vaalenee kokoajan ja minä vaan stressaan turhaan [:)]

Mutta nyt taitaa olla pojan ruoka-aika, joten täytyy mennä.

Jaksamisia kaikille!

Terveisin: Äiti ja Vertti

Hei vaan!

Eka neuvolakäynti takana ja kyllä on neiti kasvanut taas! Nyt paino oli jo 3332 g eli 8 päivässä on tullut 340g lisää [:D]. Kerkesin jo huolestumaan kun neiti niin paljon alkanut puklailee että paino alkaa tippumaan mutta ei kuulemma tarvitse pulauttelusta huolestua. Että tosiaan aikamoisia litrahuulia nämä pienokaiset taitaa olla! [:)] Muutoinkin kaikki tytöllä hyvin ja ulkonakin saa pitää jo tunnin verran kun hyvät kelit on.

Itse jouduin kyllä rautakuurille kun hb oli vaan 114. Tajusinkin että onhan tuo olo aika hutera välillä ollut, yleensä kun tuo hb on mulla ollut 130-140. Että obsidania vaan popsimaan... Jälkitarkastusajankin sain joka on vasta heinäkuun lopussa. Typerää oli se että neuvolan täti kielti kuntosalille menon ennen tuota tarkastusta [:@]. Olin jo niin haaveillut että pääsen kevyttä treeniä tekemään.. Mutta vaunulenkkejä saa tehdä onneks mutta nekin kevyenä versiona.
Onhan tuota paineen tunnetta edelleen alapäässä että ehkä se on parempi vielä ottaa rennosti ja levätä..

Ruusunpuska: Me ollaan muutaman ihmisen luona käyty kyläilemässä ja kahdessa kahvilassa käyty pyörähtämässä neitin kanssa. Kauppaan en ole vielä vienyt enkä muutenkaan paikkoihin missä on paljon ihmisiä. Mutta pikkuhiljaa aletaan viemään mukana eri paikkoihin.

Mutta nyt joku kaipaa taas ruokaa, mukavaa iltaa kaikille! [;)]

hei pitkästä aikaan myös täältä suunnalta..

täällä yöt menee todella vaihtelevasti.. välillä nukutaan se kolme kerran vähän yli 4 tuntia tai sitte 1,5-2h.. ja poika alkanu nyt valvomaan paljon enemmän..
pitäisi soittaa neuvolaan ja kysyä onko normaalia et välil tuntuu ettei se saa henkee,sellanen oudon raskas hengitys ja menee ohi ja sit ku poika venyttelee tai makaa ni saattaa päästää vinkumisen tyylisen äänen.. ja minähän siinä heti olen pakokauhun vallassa..[:@]
ja onneksi on lämpimiä ilmoja ettei tarvitse pukea hirveitä vaatemääriä.. ja se on todellakin ärsyttävää kun muut ja vanhemmat ihmiset alkavat tuputtamaan neuvojaa..ja viikon loppunaki oltiin isomummon luona ja sieltähä sitä taas kritiikkiä sain kuullakki.. piti antaa poika äidille ja mennä ulos,kyyneleethän siinä taas vaihteen vuoksi tuli.. ja muutenkin nyt vaan itkeny joka asiast ja ku itte sit miettii asioita,negatiivisia..eikä niitä pitäis..
ja mitä ihmisten ilmoille tulee meill on poika nyt kolme viikkoo ja ollaan kaupassa käyty ja serkun valmistujaisissa,tosin siellä ei ollut kyl enää vieraita mutta kumminkin.. ja mummon työpaikalla missä mummo esitteli ylpeenä ensimmäistä lapsen lastaan.. eli meillä ollaan jo vierailtu jonkun verran.. mutta tokihan jokainen tekee sen oman ratkaisunsa...ja tosiaan kaupassa törmäsin naiseen joka sai edellisenä iltana kans pojan ja hän myös oli jo kaupassa pienokaisen kanssa.. mutta kukin tavallaan ja tietäen mikä on parasta..

eiku mukavia hetkiä pienokaisten kanssa. [:)]

Huomenia..

Täällä jo sitten herättiin klo 5 eikä neiti suostunu enää nukkumaan [:@]. Aika lyhyeks nuo unet jäi kun nukkumaankin päästiin vasta puolenyön kieppeillä ja puoli kahdelta iski tytölle nälkä. Noh, ihmeen vähän onneks nyt väsyttää mutta varmaan illan mittaan alkaa ramasemaan.

Itse joudun tänään käymään neuvolassa lääkärin tutkittavana.. Alko huolestuttaa tuo paineen tunne kun tänäänkin sitä koko ajan ollut eikä tunnu helpottavan. Tuntuu niin kovasti että sieltä joku pullistelis ja neuvolan täti sitten hieman alko epäilemään kohdun laskeumaa [&:]. Että täytyy tänään käydä näyttämässä lääkärille alakerran tilanne että mitä siellä on... Toivottavasti olis jotain muuta, nuo laskeumat ei kauheen kivoja ole. Kovasti yrittäny tehä lantionpohjalihas-jumppaa ja niitähän pitäiskin tehdä ainakin näin synnytyksen jälkeen.. Joten muistakaahan muutkin mammat! [:)] 

Mä olen myös ollu itkuisempi viime päivinä, kai sitä väsymystä jo sen verran alkaa olemaan. Ei tarvii kun miehen kattoo vähän väärällä tavalla niin oon tippa linssissä.. Mutta kai kuuluu asiaan.
Nyt aamuhommia jatkamaan...

Huomenia vaan, pitkästä aikaa...
täälläkin vaan arkea rullataan, tyttö syö ja kasvaa, viime viikolla oli eka neuvola ja paino oli noussut 3400g ja pituutta tullut 51,6cm. Kaikki oli muuten hyvin, jotain rakkuloita jaloissa johon sain antibiootti rasvaa ja nekin hävis.

Ulkoiltu on mekin pikku hiljaa, viime viikolla käytiin kaupassa ja eilen kahvilla.
Tuon vaatetuksen kanssa joutuu kyllä miettimään itsekin kun vaikka ulkona on tosi lämmin, niin sit kun menee esim. ruoka kauppaan...siellähän on tosi kylmä.. joutuu pitämään takkia tai peittoa mukana.

Neuvoja on tännekin sadellut äidiltä, joskus sapettaa.. mutta sitten ajattelen että no se kuuluu mummin kuvaa... huolehtia meinaan[:D] ja kun hän ei esikoista päässyt hoitamaan niin olen vaan mölyni monesti mahassa pitänyt[;)] ja täytyy myöntää että kyllä sieltä hyviäkin neuvoja tulee.

huomenna olis poitsulle lääkäri aika... kyllä koko ajan on sydäkurkussa ku hengitys vinkuu...[&o] pojall on muute hyvät ruokahalutki...ja vaatetukse kans saa olla tosi tarkka,varmaa jo kipee ku vinkuu tuolla tavalla..saas nähä joko kiikutan päivystyksee tälle päivää..sais ite hiema hengerauhaa.. jokoha viiesetki alkanu saada pienokaisensa?

Täällä on arki sujunut myös melkolailla tasiaseen tahtiin. Nukutaan tyypillisesti 3 -4,5 tuntia ja syödään välillä. Päivisin vähän lyhyemmät jakost kuin öisin, mikä on tietty hieno juttu. Pyllyn pesut samalla ja vähän jaksetaan jo olla valveillakin. Silloin kellitään leikkimatolla. Katsellaan juttuja ja saadaan ilmakylpyjä. Välillä on kyllä pesty pyykkiäkin, kun ei muista laittaa pojan vehkeitä oikein vaipan sisään, niin sitten pestään petarit, lakanat ja kaikki vaatteet. Näin on käynyt jo useampaan kertaan...varmaan käykin vielä [;)]

Äitiysneuvolan terkkari kävi viikko sitten ja perjantaina tulee lasten neuvolan terkkari kotikäynnille. Eilen sai poika Calmette-rokotuksen, tuberkuloosia vastaan. Isä reissailee maailmalla ja jos me lähdetään mukaan, on ainakin tuo asia kunnossa. Oletteko te saaneet jo neuvolakorttia tai Kela-korttia lapselle? Meillä ei ole vielä kumpaakaan, eilen sairaalalla sitä vaan jo kysyttiin..

Noista vierailuista. Me käytiin noin viikon vanhana mummon luona Palvelutalolla ja kaupassa ollaan käyty jo pari kertaa. Viikonloppuna lakkijaisissa oli paljon vieraita, mutta poitsu nukkui koko vierailun ajan. Oli siis rauhalliset juhlat. Meillä on kotona käynyt melkein joka päivä vieraita, joten on poju ainakin jo melkolailla päässyt tutustumaan uusiin ihmisiin.

14 päivä meillä on ristijäiset ja poika saa nimen. Eilen kävi kirkkoherra juttelemassa meillä kastetilaisuudesta. Osataan sitten tehdä asiat oikein. Tarjoilut pitää vielä miettiä...Äiti varmaan ainakin osan tekee. Toisaalta kaikki on pitkästä matkasta, joten siksi olisi hyvä, jos jotain ruokaakin olisi tarjolla.

Huomenna lähtee iskä töihin saa nähdä kuinka arki alkaa sitten rullailla. Tähän saakka on ollut helppoa..

Jaksamista kaikille arkeen!

Täällä sitä vaan edelleen ollaan ja odotetaan..Mietiskelin tossa,että tähänkin porukkaan mahtu jos jonkin näköstä synnytystä,niin täytyyhän jonkun hoitaa se yliaikaisuuskäynnistyski..[;)]Huomenna olis neuvola ja perjantaina tosiaan saa soitella äippäpolille.Niin tästä meijän pikkusesta sit kuitenkin tulee kesäkuun kaksonen[:)]

Tänään oli jo ennen klo11 tullu 8 ihmiseltä kysely,et joko/eiks vieläkään..Mut jostain syystä tänään ei oo ärsyttäny niin paljoo,tuntunu oikeestaan ihan mukavalta ystävien ja sukulaisten utelut.Mut saas nähä miten punasta sitä huomenna näkee..[:D]

Onko teillä synnyttäneillä miten paljon jääny kiloja laitokselle?Ja minkälaiset kotiintulovaatteet teillä oli,et menikö normiverkkarit vai kantsiiko ottaa esim.mammahousut vielä?

joo, no jospa Ja_nalla saisi pian sen oman pienokaisen syliinsä.. :)
itsellä kansa jos mies sanoo tai edes katsookin hieman oudosti niin, jo itku taas silmissä.
mutta ehkäpä tämä ajan kanssa.. :)

itse en ole kyllä käynyt sitte puntarilla laitoksen jälkeen.. olisi mielenkiintoist käydä kyllä.kotona ei ole kylläkään puntaria.. :D
itse olen saanut sen neuvola-kortin. kelakorttia ei vielä..meillä olisi kanssa ristiäiset 14.päivä.. ei vielä ole papin kanssa ollut treffejä.. aikoi soitella tämän kuun alussa..mutta onhan tässä vielä päiviä aikaa.. ja saas nähä ketä ilmaantuu ristiäisiin ja äittee aikoo leipoo.. kovasti haluttas mansikkakakkuu :D  mutta ei tiedä ei vissii niitä mansikoita ole :)
itsellä kotiintulo vaatteet olivat ihan normi vaatteet.. oli kyl niin luksusta saada ne omat vaatteet päälle :)  ah pitäisi se sitterikin hommata.. ja joku leikkimatto tietty olis ihan kiva mutta eiköhän ne kerkee.. ja nyt tuntuu et poitsu ei viihdy paljoo sängyssä,syliin nukahtaa ja laskee alas sänkyy ni silmät kirkastuu.ihan kuin minä pienenä :)
 saas nähä onnistuuko nyt toi allekirjoitus juttu..jos ei ni missähä on vikaa?

Huh, lääkärikäynti takana ja kaikki hyvin [:)]. Paineen tunne johtuu vaan repeämästä joka on tikattu ja tikkien välissä ihopoimut vielä vähän pullottaa. On kuulemma täysin normaalia ja pitäis jälkitarkastukseen mennessä hävitä. Nyt on vaan vielä paraneminen kesken että siksi painetta tuntuu. Eli ei onneksi laskeumia [:)].

No eipä sinulla ja_na enää kauaa ole jäljellä että kohta saat sinäkin sen ihanan kääryleen! Ja eihän sitä tiedä vaikka lähtö tulee jo ensi yönä.. [;)] Ja jos ei niin kohtahan ne käynnistelee. Onhan se tosiaan hyvä että joku meistä senkin kokee niin sitten on kaikki mahdollinen koettu tällä palstalla [:D].
Itse kun tulin laitokselta kotiin niin paino ei ollut tippunut yhtään [&:]. Tuntu että turvotus hetkellisesti jopa lisäänty.. Nyt on kuitenkin tippunut n. 8 kg. Vielä olis kuitenkin kiloja jäljellä enkä vieläkään mahdu entisiin housuihin.. Eli mammahousuissa tulin laitokselta kotiin ja ne on vieläkin käytössä. Kannattaa sun ja_na ainakin varulta ottaa löysemmät pöksyt matkaan.

Anihanille jaksamista ja toivotaan että poitsulla kaikki hyvin!

Heissan taas kaikille!

Olipahan sitten vähän erilainen tuo viimeinen neuvolakäynti kun yleensä...Luojan kiitos mies oli eilen päättäny pitää tänään vapaapäivän ja oli mukana.Edellinen terkkari vaihto neuvolaa ja tänään olikin sitten uusi terkkari,nimikyltin mukaan terkkari/kätilö,pätevän oloinen nainen siis.Sydänääniä kuunneltiin poikkeuksellisesti istuma-asennossa kun toi selällään makaaminen on käynyt selän päälle.Aikansa se niitä sydänääniä kuunteli,kunnes yhtäkkiä totesi,et "nyt on semmonen juttu,et vauvansydänäänet on niin alhaset,et lähette päivystykseen ja samantien!"Itkuhan siinä sitten tuli kun säikähdin niin hirveesti..Omalla autolla saatiin kuitenkin päivystyksen konsultaation mukaan mennä.Tunnin verran olin piuhoissa kiinni ja vauvan sykkeet oli kuulemma kun oppikirjoista.Lääkäri teki samalla sisätutkimuksen ja ultraskin vielä.Kaikki oli siis paremmin kuin hyvin.Kokoarvionki teki ja meinas et vauva on semmosen 4,1kg..kääk sanon minä[:)]Mutta jotenkin ihan sama vaikka olis 8kg kuhan tulee hengissä ulos..

On se vaan jännä,miten sitä voi kiintyy johonki jota ei oo vielä ees nähny.Terkkarikin soitteli perään kun lähettiin niin kiireesti ja olin "vähän" poissa tolaltaan.Mitä luultavammin neuvolassa kuultiin vahingossa mun sykkeitä vauvan sijaan,mut harmissani en tod ole et lähettiin...mieluummin yks kerta liikaa kun liian vähän!

No lauantaina on nyt sitten virallinen yliaikaiskontrolli ja siellä katellaan taas,et vauvalla varmasti kaikki kunnossa.Toivottavasti antavat myös ajan käynnistykseen,jotta tietäs varmasti et koska tää viimeistään loppuu.Nythän tästä odotuksesta tuli vieläkin haastavampaa kun sitä kuulostelee kroppaansa ja vauvan liikkeitä aivan herkeemättä..hölmö minä

Tulipahan tarinaa taas kerrakseen..mut sainpahan johonki purettua kun ei viitti ruveta kavereillekkaan soittamaan ja vanhemmatkin on Kiinassa..hyppäävät vielä Helsingin-koneeseen siltä seisomalta[:D]

aikaista aamua.. täällä ollaan valvottu kolmesta saakka,ja ite kävin välillä suihkussa kun luulin et poitsu nukahti ruuan päälle.. mutta ei.. ja on kertaalleen vaihdettu vaatteitakin,puklautti sitten ensimmäistä kertaa oikein kunnolla..
eilen tosiaan käytiin siell lääkärissä,ei sillä kuulema ole mitää.terveeltä vaikuttaa ja ne äänet on kuulema normaalia.. vaikka edelleen tuntuu ettei ne voi olla..mutta kai se pitää uskoo kun ammatti ihminen niin sanoo.. imettäminen on niin kariutunut..välillä koettaa mutta ei onnistu ni ei onnistu. sanoihan noi lääkäri ettei siitä kannata syyttää itteesä vaikka se ei onnistu tai jos ei imetä.. niin kun vaan oppisi siihen ettei syytä itteesä..[:(]
meillä poika painaa jo 4.5kg.. tai no jo ja jo..mut kasvaa hyvin ja se kai se pääasia on.. ja hetken jo luulin taas et poika nukahti mutta ei oikein siltä vaikuta.. :D nii ja tosiaan toi koko arvio saattaa heittää kyllä aika pahasti..tai sitte ei ;) mutta tosiaan pääasia että hengissä tulee ulos :) ja onneks vauvalla siell mahassa oli tosiaan kaikki hyvin =)

mutta osaisiko joku neuvoo missä vikaa kun allekirjoitus ei oikein pelitä?? en minä tumpelo ole..[:@][:D]

mutta ehk'pä kokeilis hipsiä nukkumaan,ja kurkkaa samal nukkuuko poitsu,vaikka ääntelehtii siihen malliin :)

Heippa kaikki!

Olin kurkkimassa teidän juttuja, kun ovat niin suloisia, kun vaavejakin on jo saatuja maailmaan [:)] ja jänniä, kun Ja_na vielä odottaa. Tsemppiä sinne.

Niin anihani: ota sieltä lilypiestä se linkki-vaihtoehto, mikä alkaa url... ja liitä se sit tohon samaan paikkaan. Luulen, et sullon nyt väärä linkki tossa.

Viikonloppuja!

Moi!

Joo Anihanille eli PseudoHTML, UBBCode and BB Code tämä koodi liitteksi, niin pitäisi alkaa näkyä! Eikä tää imetyst aina ole kovin herkkua, poika venyttää nänniä ja välillä on aika kipee ote aluksi...Joten jotain positiivistakin löytyy vaikka et imettäisikään [;)]

Palataan..viikoloppuja kaikille!

joo pitänee taas koettaa ruveta rassaillee.. miks nää ei voi olla niin helppoja juttuja :D
ja eilen kaveri saanu tytön, ni käyää tänää moikkaamassa.. :D

Heips!

Ehtii hiukna kirjoitella, kun poika köllöttelee päiväunilla vaunuissa. Päivisin laitan vaunuihin nukkumaan, kun pinnasänky on yläkerrassa, ja muuten pääivtä melkein alhalla vietän. Ja tulee sit pojalle semmonen, et huomaa eron päivän ja yön välillä, kun nukkumapaikka on eri. :) Ainakin joskus luin jostain niin.
Meillä viime yö meni parin tunnin pätkissä, ku pojalla oli ilmavaivoja. Muuten menee 3-4 tunnin jaksoissa yöt. Päivisin nukkuu yhdet pitkät päikkärit ja sit seurustellaan. Poika on alkanu jo hymyillä ja kattelee niin tarkasti kasvoja ja lelukaaren leluja. Eilen pysähtyi ihmettelemään leikkimaton peiliä, et kukas se siellä! :D Pari yötä tällä viikolla meni niin, et heräs yöllä ja valsoi 3 tuntia... oli ihan rauhassa, eikä huutanut, mut kyl se käy raskaaks, ku tarttis nukkua...oon päivisin rintapumpulla pumpannut maitoa, niin välillä isä voi yöllä antaa pojalle pullosta. Neuvola suositteli sellaista hitaan virtauksen tuttia pulloon (niinku koliikkituttipullo vissiin), et on helpompi yhdistää imetys ja pulloruokinta.
anihani: Se on tietysti hankalaa ja inhottavaa, kun tuntee olonsa niin syylliseksi. Eikä yhtään helpota, kun kaikkialla painotetaan rintaruokinnan tärkeyttä jne... mut kyl se vaan niin on, ettei yksikään äiti ole toista huonompi, jos antaa rintamaitoa tai korviketta. Tärkeintä on lapsen kasvu ja terveys. Ja toisaalta pulloruokinta on helpompaa ja miehenki on helpompi osallistua vauvan ruokintaan. Yhden kaverin äiti kävi meillä pojan syntymän jälkeen just silloin, kun mulla oli hirveä migreeni ja otin lääkkeen, enkä voinut imettää. Annoin sillon korviketta, johon kaverin äiti kommentoi, et etkö sä ole pumpannut maitoa talteen. Mulle tuli niin syyllinen ja kamala olo, et minkälainen äiti mä oikein olen?? Jälkeenpäin vaan totesin itselleni, et muiden kommentit kannattaa jättää omaan arvoonsa, koska äitinä sitä tietää parhaiten, mikä lapselle on parasta. Tällä hetkellä käy välillä anoppi niin terävään hermoon... en mä mitään hänelle ole sanonut, mut raivostuttaa...ku tuntuu, et ainakaan alkuraskauden aikana se ei reagoinut raskauteen mitenkään, ja nyt kun poika on syntyny, niin sit ollaan niin kiinnostuneita. Ja sit tavallaan kierrellen kommentoidaan vaatetusta tai muuta... ARGH!!!
Ristiäiset meilläkin on 14. pvä ja pitopalvelusta tilasin kakut ja kaikki. Ei yhtään jaksais niitäkään... niistäkin anoppi höösäs, et joko mä olen kaikki hoitanut ja hommannut, mut ei sit tullu mieleen tarjota apua järjestelyissä... ku ei sit tarttis puuttua, jos mä kerran hoidan kaikki! Sanoin, et menen laittaa paikkoja valmiiksi tuntia ennen tilaisuuden alkua, niin hän mietti, et ei kai poika tule sinne mun kanssa aikaisemmin, et kai isä tuo hänet paikalle. Mä en kyllä ymmärtänyt tätä logiikkaa, koska mullahan se ruoka pojalle on ja parempi sen on mun kanssa siellä, ku autossa isän kanssa... en mä tiedä. Mä tiedän ja ymmärrän, et tää on hänen ainoan poikansa lapsi ja hän haluaa osallistua, mut... ku hän on hiukan semmonen, et katsoo kaihoisasti poikaa, haluaisi ottaa syliin, mut ei uskalla ilman, että joku tarjoaa poikaa hänelle. Ja hössötti, et heillä ei ole yhtään vaippoja pojalle täällä ja hoitoalustakin tarvitsis hankkia heille! Itse en ole yhtään sellainen, et jaksaisin mitään hössötystä ja tohkaamista. Oi voi, tarttee vaan sopeutua.

Huh, muuttuipa teksti negatiiviseks lopppua kohden. [:o] No, kai sitä välillä tarttee purkaa ja tuulettaa, että taas jaksaa. [:)] 
Taidanpa mennä kirjan ääreen hetkeksi, kun poikakin nukkuu...

Rauhallista viikonloppua kaikille!!

-Äiti ja Valtteri

Oon itekki kyllä vakaasti sen kannalla(mikäli siis imetys ylipäätään tulee onnistumaan...),et pullosta välillä jotta isä pääsee mukaan ja mikä tärkeää,pääsee ite välillä tuulettumaan..[;)]Osa ystävistä antanu puoli vuotta rintaa ja yrittäny sit pullolle ni eipä ookkaan ihan noin vaan käyny.Idioottimaista muutenkin tommonen syyllistäminen ja omien tapojen tyrkyttäminen..[:@]Mä kauhulla odotan sitä neuvojen tulvaa..mut onneks ollaan tosi läheisiä esim.appivanhempien kanssa ja voin sanoa niille suoraan "et kiitos vaan,mut hoidetaan omalla tavalla."

Kiva anihani,et lääkärissä kaikki meni hyvin.Kyllä ne varmaan asiansa osaa ja mä ainakin huomasin omalta kohaltani,et ovat ennemminkin ylivarovaisia,tuskin ottavat riskejä vastasyntyneiden kanssa.

Vielä en uskalla tuuletella,mut sain ainaki jotain merkkejä kokea kun limatulppa irtos tänään,jeiii[:D]Ajatukset kyllä edelleen tulevassa käynnistyksessä,ettei tuu turhia pettymyksiä...Muutama päivä tässä vielä olis aikaa spontaanille synnytykselle,mut saas nyt nähdä..[:)]

Viikonloppuja kaikille[:D]

Iltaa!
Odotas vaan Ja_na, supistukset voi alkaa hetkenä minä hyvänsä. Mulla meni limatulpasta vuorokausi, niin synnytys käynnistyi. Samoin sisätutkimus usein käynnistää synnytyksen. Tsemppiä!
Täällä arki rullaa tasaisen vaihtelevasti... eletään vauvan nukkumisen suhteen vähän niinkun jokatoinen päivä hyvin, joka toinen huonosti -periaatteella. Tänään on ollut sellainen nukutaan, syödään, kakitaan ja taas nukutaan päivä. Viime yö meni loistavasti neljän tunnin pätkissä. No, eilinen ja sitä edeltävä yö oli taas yhtä itkua. Aloitettiin d-vitamiini tipat ja ne voi kuulema aiheuttaa vatsanväänteitä, joten liekö siitä johtunut. No, ensi yöstä odotan taas itkuista, kun tämä päivä on mennyt nukkuessa. Ei sitä vauvaa väkisin pysty hereilläkään pitämään, joten antaa toisen nukkua!
Painoa on minulta lähtenyt n. 10kg, mutta vielä olisi toiset 10 jäljellä. Viime kesän vaatteet ei mahdu päälle, joten ostoksille olisi lähdettävä. Kaveri juuri sanoi, että puolisen vuotta menee ennen kun vanhoihin vaatteisiin mahtuu. Toivotaan niin!
Tänään ajattelin uskaltautua saunaan ensimmäistä kertaa synnytyksen jälkeen, ihanata! Taidanpa yhden oluenkin nauttia näin perjantain kunniaksi![;)]

Onko kenelläkään tietoa mistä voi johtua yhtäkkinen kuumeen nousu..?? Itsellä siis nousi eilen kuume tuonne 37,8 ja nyt on sahaillu 37-38 välillä.. Epäilin itse aluksi rintatulehdusta mutta kun ei kumpikaan rinta mitenkään erityisesti kipuile. Ja eikös rintatulehduksessa kuume nouse yli 38,5? Sitten aloin pelkäämään että onko joku tulehdus iskenyt... [&:] Mutta kun ei ole muita oireita kuin tuo kuume. Mieheni epäilee että kova valvominen ja stressi on tän aiheuttanut ja sekin voi olla.. Yli 2 viikkoa oon nukkunut 3-5 tunnin yöunia enkä sitten päivälläkään ole malttanut lepäillä. Että onko tämä vaan elimistön tapa viestiä että nyt LEPOA... Noh, ajattelin nyt seurata v-lopun yli ja maanantaina soitan neuvolan tätille jos ei ole olo helpottanut.

Joko ja_na lähdit käärön hakuun..? [:D]

Takaisin