Heippa taas! :)
Ehtii hiukan kirjoitella, kun mies touhuaa pojan kanssa... kello on tosiaan jo vaikka mitä, mut poika nukku niin pitkään päikkäreitä kauppareissulla, et väkisin menee nukkuminen hiukan pitempään... :) Yöt meilläkin menee parin tunnin pätkissä... pari viime yötä on ollut ilmavaivoja ja poika ollut levoton sen takia. Huiomasin, et olin molempiona iltoina syönyt suklaata ja jäätelöä, et josko ilmavaivat johtuis siitä... ainakin joku sanoi suklaan tekevän vatsanpuruja vauvalle. Niitä ei siis hetkeen... :) PArempi varmaan kumminkin niin, ettei kartuteta turhaan lisäkiloja. :D Tai lisätä niitä edellisiä.
Meilläkään ei kestovaippoja ole alettu käyttää. Kaveri käyttää ja kovasti yritti niitä meillekin tuoda kokeiltavaksi... mies siihen totes, et saa sellaisen pojalle laittaa, mut hän laittaa sen sit roskiin. Ei muakaan kyllä innosta niitä pestä, kun muutenkin tuntuu, et käy puoliteholla kaikissa toimissa. [:D] Ja pamperseista me ollaan tykätty.
Mulla ainakin oli migreeniä vain pari viikkoa pojan syntymän jälkeen. Ei kumminkaan ole sen jälkeen ollut. Mut kun lääkärillä kävin, se suositteli ulkoilua, rentoa liikuntaa, riittävää lepoa ja riittävää juomista. Mä juon varmaan reilu pari litraa päivässä vettä. Tai ainakin pyrin siihen. Siihen jotenkin jäi "koukkuun", kun raskausaikana joutu turvotusten aikana niin paljon juomaan. [:D] Välillä on tullu jotain pientä päänsärkyä ja siihen oon panadolia ottanut. Tarvittaessa vielä buranaa lisäksi.
Meilläkin tuo poika saa välillä ihme "hepuleita" rinnalla, et pää huitoo mihin sattuu ja kädet menee suuhun, vaikka olis tissi just nenän alla... sit meinaa aina tulle epätoivo, kun ei toinen ymmärrä ja tohkaa vaan. Oon välillä yrittänyt imettää ilman rintakumia, mut ei poika tahdo saada otetta, kun on niin matalat ja pienet rinnanpäät. Jos rintakumilla kasvaa, niin ei muuta väliä! Ja oon lopettanut itseni syyllistämisen, kun tärkeintä on, että poika kasvaa! [:)]
Mies jää elokuussa lomalle ja ollaan sovittu, että saan hemmottelupäivän tyttöjen kanssa, niin pojat sit viettää kotona laatuaikaa. Pumppaan vaan maitoa varastoon tai mies antaa tuttelia, niin pääsen ulos. Välillä mietin, oonko ihan huono äiti, kun haluan vähän viettaa omaa aikaa, mut toisaalta sen avulla taas jaksaa. Sen näkee sit, mitä elokuu tuo tullessaan. [:)]
Meillä toi nimiasia ratkes jo aika alkuraskaudessa, vaikkei ihan uskottukaan! [:D] Joskus ennen raskautta mietittiin miehen kanssa, et Valtteri olis kiva nimi pojalle, mut ei ikinä mainittu siitä kenellekään. sitten syksyllä mun äiti soitti ja hehkutti, että hän oli ostanut Valtterille ensimmäisen puvun! Olin ihan ihmeissäni, että kuka Valtteri? Ja äiti kertoi, et hän oli nähnyt sinisen puvun ja hänelle tuli vaan mieleen, että me saadaan Valtteri-poika ja hän osti sen puvun. Ja sit kävikin niin, et kun poika syntyi, niin miehen kanssa naurettiin, et poika sieltä tuli ja Valtteriksi hän jäi. :D Ei osattu oikein enää muuta nimeä edes ajatella. Et semmonen hänestä sunnuntaina tulee. [:)]
Oltiin keskiviikkona 6vko neuvolassa ja poika painaa jo 4350g, kun syntyessä painoi 2960g. Et hienosti on poika kasvanut, 53,8cm on nyt pitkä. Ja tänään hän on nyt toistuvasti kääntynyt vatsalta selälle! [:D] Tänään myös tuli hoitopöydällä kakkat niin paineella, et sain sitä päälleni, vaik säikähdyksestä pomppasin puolen metrin päähän! Ei tienny, olisko pitäny itkeä vai nauraa! [:D]
Juu, taidanpa siirtyä taas ruokkimaan tuota poikasta. Josko vaikka painuisi unten maille. [:)] Hyvää viikonloppua kaikille!
- Äippä ja Valtteri