Toukolahjat

Tänään meillä on ollut sitten se huonompi päivä...[&:] Poitsu ollut kärttyisä ja ainut mikä kelpaa niin syli ja hyssyttely... Liekö vatsanväänteitä noista lauantaina aloitetuista d-vitamiinitipoista?!? Nyt kuitenkin nukahti yöunille tyytyväisenä masu täynnä [:)].

Meillä on huomenna aika lastenvalvojalle isyydentunnustukseen. Ei kai sillä muuten kiirettä ole, mut saadaan sitten suoraan ristiäisissä (27.6.) poika isän sukunimelle.

Ei meilläkään ole alettu kestovaippailemaan. Pyykiä tuntuu muutenkin tulevan ihan kiitettävästi, joten kertakäyttövaipat on enemmän meidän juttu... Joo, tiedän ei tuo pyykääminen ole mikään hyvä syy kertakäyttövaippailuun, mutta jollakinhan se täytyy itselleen perustella [;)]

Mutta nyt taidan lähteä miehen kans kerrankin yhtäaikaa saunaan, kun poitsu nukkuu...[:D]

Aikaista huomenta!

Meillä lähti jo päivä käynti; mies lähti töihin, huonosti nukutun yön jälkeen. Mä kyllä nukuin.. Tosin sellaista pientä "kitinää" taisi olla ilmassa melkein koko yön. Nyt on taas hiljaista, tietty, kun iskän piti jo lähteä töihin.

Vettä tosiaan kuluu. Suu kuivuu jännästi jos puhuu vaikka puhelimessakin pidemmän aikaa.

Vauvamasu, innolla odotan mitä siellä lastenvalvojalla tapahtuu. [8|] Jos vain viitsit niin kerro ihmeessä. Meillä on aika ensi viikolla. Mietin tota, että kumman vanhemman nimelle lapsi yleensä laitetaan, mutta kiva kuulla, että jollain muullakin menee isän nimelle. [:)] Kaveripiirissä, kun on äidin nimellä olevia lapsukaisia. Mun oma sukunimi on sen verran yleinen, että ei ainakaan nimen erikoisuuden takia sitä kannata säilyttää [:)]

Oon tossa seuraillut poikaa, ihmetyttää hurja hytkyminen/heiluminen, mikä alkaa aina imetyksen yhteydessä. Poika osaa ottaa rinnasta otteen itse (alussa se oli sellaista ohjailua), välillä saa sen heti, mutta useimmiten ei edes heti yritä vaan aloittaa sellaisen älyttömän heilumisen. Sitten meinaa jo päästä itku, kun ei heti saa rinnasta otetta, vaikka ei ole edes yrittänyt, vaan tarmo menee siihen hytkymiseen. Selitinköhän sekavasti... Mä tietty heti analysoin, että mitäs vikaa meidän vaavissa oikein on. Mies on sitä mieltä, että se on vaan niin innoissaan ja malttamaton. Kamalaa jos tässä alkaa jokaista liikettä ja elettä miettiä, että missä vika...

Ei varmaan kannata alkaa lukea mitään vauvakirjoja, missä vaiheessa mikäkin kehitys tapahtuu, ainakin pitäisi tapahtua... Voisi mennä siihen, niin kuin lääkärikirjaa lukisi, varmasti löytää enemmän tai vähemmän sairauksia. [&:]

Jos vetäytyisi aamupalalle [:)]

Huomenta täältäkin!

Ei mekään kovin montaa tuntia nukuttu mutta jospa sitä auringon voimalla jaksaisi päivän kun se kerrankin paistaa [:)]  Ja voishan sitä yrittää päiväunet nukkua jossain vaiheessa.. Ehkä [:D].

Meillä ainakin meni se isyyden tunnustus niin että mentiin sovittuna aikana paikalle, täti kysy että ollaanko molemmat vakuuttuneita että kuka lapsen isä on. Sitten kysy että halutaanko yhteishuoltajuus (sehän ei automaattisesti tule vaikka isyys tunnustettaisiin vaan pitää erikseen sopia) ja me tietysti haluttiin. Sitten allekirjotettiin 3 eri lappua ja täti kerto että nyt meidän vauvelilla on samat oikeudet kuin jos oltais naimisissa. Koko hommaan meni 10 minuuttia. Eli aika simppeli juttu, mä kun olin luullut että ainakin tunti istutaan siellä ja vastataan kaikenmaailman kysymyksiin [8|]. Niin ja kysy se vielä et mistä vuodesta lähtien ollaan yhdessä asuttu.
Meillä tyttö saa isänsä sukunimen, on paljon kauniimpi kun mun [:D].

Sammakko: Mun mielestä tuo hytkyminen kans kuulostaa siltä ku poika olis vaan innoissaan tulevasta sapuskasta [:D]. Mutta voithan kysyä seuraavan kerran neuvolassa asiaa jos se vaivaa. Mitään lääkäri-kirjoja ei kannata kyllä lukea... [8|]

Täällä alkaa rintatulehdus helpottaa mutta edelleen on nänni TOSI arka kun tyttö alkaa imemään. Ei onneks itkee enää tarvii mutta kurjalle silti tuntuu. Aloin jo epäilee että onko sammasta tai jotain mutta jospa se tähän tulehdukseen vielä liittyy.. Antibioottia jäljellä 6 päivää että jos se vielä kipua helpottais. Oon myös buranaa ottanut 1-2 päivässä kun se selkeesti kipua helpottaa. Hohhoijaa tätä imetyksen riemua.... [&:]

Mutta nyt neiti hermostuu kun äiti vaan notkuu koneella! [:D]

Moi !

Siitä hytkymisestä..kuulosti tosi tutulta, joten ei kannata varmaan meidän vielä lääkäriä kutsua hätiin Sammakko. Meilläkin välillä imetään ja sitten alkaa kauhea viuhtominen ja nännin hakeminen ja tosiaan tuskastutaan siihen kun ei sitten ruokaa tullutkaan...välillä näin ja välillä sitten on niin kova nälkä, että tuntuu että nänni lähtee mukaan. Välillä ne onkin ihan mustelmilla imemisestä... ainakin siltä ne näyttää, tummansinisiltä välillä. Imettäminen on ihanaa [:@]

Täällä itäisessä Suomessa arska paistelee ja on helkein helteisen oloista, kun käytiin lenkillä vaunujen kanssa. Verkkatakki päällä tuli hiki, mutta kun ei uskalla oikein lähteä t-paidassa, jos iskee tuo rintatulehdus. Kuulostaa sen verran kivuliaalta, joten mielummin vähän hikoilee..Jäätelö maistui sitten lenkin päälle [:)]

Pukemisesta meilläkään ei ole otettu stressiä. Välillä on ulkosalla ollut vaateiden päällä haalari ja peite vaunuissa ja lämpimällä kuten nyt on sitten body ja peite ja pussi... ei tuo ole ainakaan koskaan ollut kylmä, kun ottaa pois vaunuista. Nukkuu kyllä varjossa, joten ei ehkä ole niin kuuma ja meillä n talo järven rannalla, joten tähän käy melkein aina pieni vire.

Viime yönä meillä testattiin äänijänteitä, en meinannut saada millään tyytyväiseksi pikku miestä. Ruokaa oli, vaippa oli ok ja varmaan vatsassa väänteli. Ehkä meikän syömä raaka sipuli, olisi pitänyt jättää väliin... terkkari kyllä sanoi, että voi antaa Cuplaton tippoja välillä, jos vatttaan koskee... Meillä nämä itkut on ajoittuneet iltaan 7 -12 välille yleensä, toivottavasti ei enteile koliikkia...[8|]

Viikkonloppua ja ristijäisiä odotellessa...

heippa taas! meille synty poika jo 28.5, mutta netti ei ole aikasemmin toiminu, ku muutettiin just uuteen asuntoon, ni nyt vasta pääsen kertoilemaan synnytysjuttusia :).

Niin, tiistaina 26.5 mittailin kotona paineita ja ne oliki sitten aika korkeita ja pääki oli hitusen kipeä, joten soitin synnärille, että tulisinko käymään ja ne sitten sano, että kantsii tulla (viikkoja oli siinä vaiheessa jo 41+3). Sielä sitten tutkittiin ja lääkäri sitten halus ultrata vauvan, ku se katto, että on aika iso maha mulla, vaikka olen pitkä. Teki sitten painoarvion, joka oli 4-5kg, hui! Sitten pitiki jäädä osastolle, ku toisen lääkärin piti tehä uus painoarvio aamulla. Se arvio oli sitten 4,7-4,8kg ja lääkäri tutkaili lantiota, joka olis ollu hyvä synnytykseen,mutta epäili sitten häntäluun kestävyyttä, joten päädyttiin sektioon, joka sovittiin perjantaille.

Torstaina sitten alko supistukset joskus puol kolmelta iltapäivällä ja vedet meni siitä parin tunnin päästä ja leikkurissa oltiinki sitten jo puol kuus ja poika oli syntyny 17.50 [:)]. Mitat oli 56cm ja 4760g, leikkaajaki sano, että ihan hyvä, että leikattiin [:D]. Sitten sitä oltiinki ihan onnessaan ja poitsu pääsi viettämään iskän kans laatuaikaa sillä välin, ku minä palauduin heräämössä. Sokereita piti pojalta mittailla, ku oli sen verran iso, mutta ne oli hyvät ja muutenki terve poika [:)]. kotiin päästiin sitten sunnuntaina.

Nyt sitten on ollu opettelua tämä arki ja välillä on aika epätoivonen olo, että osaako tehä kaikki oikein ja saako vauva tarpeeksi ruokaa ja onko sillä kaikki hyvin. Mutta kyllä on aivan mahtavaa hoitaa omaa vauvaa, ei tosin vieläkään ihan täysin ymmärrä, että se on oma [:D].

nii, pitää vielä tuosta hytkymisestä kirjottaa. imettäessä meillä poika saa sen otteen ja imee eka ihan normaalisti, sitten se saattaa lopettaa ja irrottaa otteen, jonka jälkeen saattaa alkaa se hytkyminen (ei aina) ja nännin hakeminen, ihanku se taito imeä unohtuis hetkeksi, vaikka sen osaaki. Neuvolassa terkkari sano, että vauvalla saattaa vaan olla niin nälkä, että se ei sitten malta ottaa sitä otetta ja hermostuu, ku se ei onnistu..en tiiä sitten, mutta kuulostaa ihan normaalilta kyllä, kun sitä muillaki vauvoilla on [:)].

Huomenta,
Täälläkin näyttäisi vähän aurinko paistavan. Ihanaa!

Eli se isyyden tunnustus on aika nopsa juttu, eikä sen ihmeempi. Hyvä. [:)]

Kiitos, kun vastailitte siihen "hytkymiseen" liittyen [:)] Eli tuskin on syytä huoleen.
Niin, ei imettäminen kauheen kivaa kyllä ole: milloin sattuu ja milloin joka paikka on märkänä ja sitten jos sattuu tosiaan saamaan vielä rintatulehduksen, niin huh huh. No, en valita enempää [:D]

Teittu, onnittelut!
Miten oot toipunut leikkauksesta?

Onnea Teitu!

Isyydentunnustus takana ja se tosiaan oli vain 10 minuutin juttu käväistä siellä... Taitaa mennä joka paikassa samalla kaavalla, kun toukomasun kertoma kuulosti just meidän reissulta [:D]

Hytkymistä on meilläkin... Toisinaan enemmän, toisinaan vähemmän. Ja huutokin tulee, jos ruokailu ei ala heti onnistua... Siis poika huutaa, ei äiti [:D]. Meillä rintakumi on ollut välillä hyvä pelastus, kun ei hytkymiseltä meinaa poitsu rauhoittua syömään.

Tänään pitäisi koko perheen voimin lähteä ensimmäiselle yhteiselle viikonloppu reissulle serkkuja tervehtimään... Saas nähdä, miten poitsu jaksaa parin tunnin autossa istumisen... Onneksi on ruoka-apu lähellä jos nälkä yllättää [;)]

Mutta, nyt täytyy alkaa pakkailemaan. Hyvät viikonloput kaikille!

kiitos onnitteluista [:)].

yllättävän nopeasti siitä leikkauksesta olen toipunu, eilen huomasin, että kävelenki jo melko nopeasti [:D]. vatsanahka on vielä semmonen arka, mutta en tiiä sitten johtuuko se siitä leikkauksesta vai siitä, että se veny raskaana ollessa..

mutta nyt pitääki lähteä taas syöttämään, ku poika vaatii [:D]

Onnea kovasti teittu!! [:)]

Nyt on jotenkin niiiiiin ärsyyntynyt ja kyllästynyt olo tuon imetyksen suhteen.. Tuntu että eilen olisi jo alkanut kipu helpottaa mutta viime yönä koettiin taas tuskallisia hetkiä [&:] Nykyään jo pelkäänkin tosi paljon sitä hetkee kun joudun työntämään kipeän tissin tytön suuhun. Tuskanhiki on päällä pelkästä jännityksestä. Enkä oikein usko että se enää siitä tulehduksesta johtuu kun nyt se kipu on sellaista samanlaista kuin ihan imetyksen alussa; sattuu lähinnä ne ekat imasut ja sitten imemisen myötä helpottaa. Mutta ei se kyllä mukavaa ole missään vaiheessa. Ja ihan pelkkä hipaisu nänniin sattuu että hyvä jos liivejä pystyy pitämään. Voihan se olla että on vaan ärtynyt kun oon aika paljon sillä kipeällä tissillä imettänyt. Luojan kiitos tuo toinen ei kipuile yhtään ja nautinkin kun pääsen imettää "terveellä" rinnalla! [:)]

Mutta täytyy yrittää pitää mieli virkeenä ja onneks tuo tyttö on niin ihana rakkauspakkaus että sen avulla jaksaa.. [:)]

Heippa taas! :)

Ehtii hiukan kirjoitella, kun mies touhuaa pojan kanssa... kello on tosiaan jo vaikka mitä, mut poika nukku niin pitkään päikkäreitä kauppareissulla, et väkisin menee nukkuminen hiukan pitempään... :) Yöt meilläkin menee parin tunnin pätkissä... pari viime yötä on ollut ilmavaivoja ja poika ollut levoton sen takia. Huiomasin, et olin molempiona iltoina syönyt suklaata ja jäätelöä, et josko ilmavaivat johtuis siitä... ainakin joku sanoi suklaan tekevän vatsanpuruja vauvalle. Niitä ei siis hetkeen... :) PArempi varmaan kumminkin niin, ettei kartuteta turhaan lisäkiloja. :D Tai lisätä niitä edellisiä.

Meilläkään ei kestovaippoja ole alettu käyttää. Kaveri käyttää ja kovasti yritti niitä meillekin tuoda kokeiltavaksi... mies siihen totes, et saa sellaisen pojalle laittaa, mut hän laittaa sen sit roskiin. Ei muakaan kyllä innosta niitä pestä, kun muutenkin tuntuu, et käy puoliteholla kaikissa toimissa. [:D] Ja pamperseista me ollaan tykätty.

Mulla ainakin oli migreeniä vain pari viikkoa pojan syntymän jälkeen. Ei kumminkaan ole sen jälkeen ollut. Mut kun lääkärillä kävin, se suositteli ulkoilua, rentoa liikuntaa, riittävää lepoa ja riittävää juomista. Mä juon varmaan reilu pari litraa päivässä vettä. Tai ainakin pyrin siihen. Siihen jotenkin jäi "koukkuun", kun raskausaikana joutu turvotusten aikana niin paljon juomaan. [:D] Välillä on tullu jotain pientä päänsärkyä ja siihen oon panadolia ottanut. Tarvittaessa vielä buranaa lisäksi.

Meilläkin tuo poika saa välillä ihme "hepuleita" rinnalla, et pää huitoo mihin sattuu ja kädet menee suuhun, vaikka olis tissi just nenän alla... sit meinaa aina tulle epätoivo, kun ei toinen ymmärrä ja tohkaa vaan. Oon välillä yrittänyt imettää ilman rintakumia, mut ei poika tahdo saada otetta, kun on niin matalat ja pienet rinnanpäät. Jos rintakumilla kasvaa, niin ei muuta väliä! Ja oon lopettanut itseni syyllistämisen, kun tärkeintä on, että poika kasvaa! [:)] 
Mies jää elokuussa lomalle ja ollaan sovittu, että saan hemmottelupäivän tyttöjen kanssa, niin pojat sit viettää kotona laatuaikaa. Pumppaan vaan maitoa varastoon tai mies antaa tuttelia, niin pääsen ulos. Välillä mietin, oonko ihan huono äiti, kun haluan vähän viettaa omaa aikaa, mut toisaalta sen avulla taas jaksaa. Sen näkee sit, mitä elokuu tuo tullessaan. [:)]

Meillä toi nimiasia ratkes jo aika alkuraskaudessa, vaikkei ihan uskottukaan! [:D] Joskus ennen raskautta mietittiin miehen kanssa, et Valtteri olis kiva nimi pojalle, mut ei ikinä mainittu siitä kenellekään. sitten syksyllä mun äiti soitti ja hehkutti, että hän oli ostanut Valtterille ensimmäisen puvun! Olin ihan ihmeissäni, että kuka Valtteri? Ja äiti kertoi, et hän oli nähnyt sinisen puvun ja hänelle tuli vaan mieleen, että me saadaan Valtteri-poika ja hän osti sen puvun. Ja sit kävikin niin, et kun poika syntyi, niin miehen kanssa naurettiin, et poika sieltä tuli ja Valtteriksi hän jäi. :D Ei osattu oikein enää muuta nimeä edes ajatella. Et semmonen hänestä sunnuntaina tulee. [:)]

Oltiin keskiviikkona 6vko neuvolassa ja poika painaa jo 4350g, kun syntyessä painoi 2960g. Et hienosti on poika kasvanut, 53,8cm on nyt pitkä. Ja tänään hän on nyt toistuvasti kääntynyt vatsalta selälle! [:D] Tänään myös tuli hoitopöydällä kakkat niin paineella, et sain sitä päälleni, vaik säikähdyksestä pomppasin puolen metrin päähän! Ei tienny, olisko pitäny itkeä vai nauraa! [:D]

Juu, taidanpa siirtyä taas ruokkimaan tuota poikasta. Josko vaikka painuisi unten maille. [:)] Hyvää viikonloppua kaikille!

- Äippä ja Valtteri

heippati :)

meillä on poika hoidossa,mummon luona. itse olen liian väsynyt ja hieman pelottaa että raskauden jälkeinen masennus iskee.-.muutama vuosi kumminkin todettu masennus..
kova on kumminkin ikävä poika,mutta pitää ajatella että poikakin voi sitten paremmin jos äiti voi hyvin.
iskän kanssa ollaan vaan ikävöity mutta myös koetettu nauttia kahden keskeisestä ajasta..

ja tosiaan imetä en enää. varmaan kyllä mainitsinkin jo asiast..
tänää oli kk neuvola.tai no huomenna tulee kk mutta kumminkin.. poika painaa 4,8kiloo syntyessään 3465 ja pituutta syntyessä oli 50 nyt 55,7cm.. kovasti siis kasvaa ja terkkarikin sanoi että sopusuhteissa saa ruokaa ja hyvin kasvaa.. :) ja sehä tässä on pääasia :)
 ja onnee muuten teittu lapsesta =)

meillä kans jo kovasti koetetaan kääntyä mutta ei ihan vielä..tänää ollut kans kakka päivä..tullut ihan urakalla :) mutta kiva ett toimii masu..

mutta viikon loppuja [:)]

iltoja,
onnea teittu!
tänään taitaakin olla "kakka" päivä, meinaan että täälläkin tuli kakat ja paljon ja päälle[:D], meinasin jo huolestua kun neiti ei ollut tehnyt niitä ku viimeks maanantaina... no tänäänhän sitä sitten tuli...ihme miten paljon sitä mahtuu noi pieneen ihmiseen[:D] meni kaikki äitinkin vaatteet pesuun. Tais olla ne voimistelu/ hieronta liikkeet mitkä laitto asiat liikkeelle, no onneks toimi oli toisella jo tukalat olot.
Ihan samaa "hepulia" on täälläkin, joten normi juttu.
Meillä ristiäiset vasta elokuussa.

Iltoja.. :)

No niin, täällä taas tehty uusia havaintoja rinnoista.. Varmaan alatte jo kyllästymään tähän mun tissi-kirjoitteluun [:D]. Mutta siis huomasin äsken että kipeässä rinnassa on pienen pieni haava ja sellainen kolo, kuin olis pala irronnut. Että ei ihme kun sattuu niin kauheesti [8|]. Oon ihan tyytyväinen että tuon haavan bongasin, nyt osaa sitä oikein hoitaakin. Paljon vaan rasvausta ja ilmakylpyä niin jospa se siitä. Ja imetän nyt tuolla terveellä tissillä enempi niin toinen saa rauhassa parantua.

Toukka85: Et todellakaan ole huono äiti jos haluat omaa aikaa! Sehän tekee vaan hyvää sulle ja myös vauvalle kun äiti jaksaa taas. Itse pohdiskelen että tohtisinko jo juhannusta lähteä miehen kanssa viettämään kun äitini ottaisi tosi mielellään tytön hoitoon. Mutta saas nähdä.. Onhan tuo niin pieni vielä että en raaskis hoitoon viedä. [8|] Mutta mukavaa olisi päästä tuulettumaan kun viime kerrasta melkein vuosi aikaa.

Anihanille jaksamista! Hyvä kuitenkin kun ite huomaat jos on ennakkomerkkejä masennuksesta niin sitä on helpompi ennaltaehkäistä. Ja hyvä kun on joku kenen luo voitte pojan hoitoon viedä niin saat levätä. Ja silloin on kans levättävä kun on tilaisuus. Nautit nyt miehesi kanssa kahdenkeskisestä ajasta [:)].

Hyvät yöt kaikille!

Heissan!
Ompas pirteä olo hyvin nukutun yön jälkeen[:)]. Neiti nukkui melkein kellon ympäri, kolmella syötöllä! Tätä rataa on menty jo useampi yö, mutta päivät onkin sitten toinen juttu. Kuinka paljon teidän muitten vauvat on valveilla päivän aikana? Meillä heräillään ysin aikoihin, sitten päivällä yhdet pidemmät tai kahdet lyhyemmät päikkärit ja loppu ilta klo 17 eteenpäin valveilla... klo 23 mennään yöunille. Ja liekö koliikkia vai mitä mutta iltasin on yhtä huutoa... Sitten on alkanut viikon verran puklata voimakkaasti, melkein joka ruoan jälkeen ja monesti tunninkin päästä syömisestä. Myös kuolaa ja syö nyrkkiään, ihan kuin olisi nälkä koko ajan, mutta tissiä imee vaan hetken ja huuto jatkuu. Olen miettinyt sitäkin, että tuleeko minulta tarpeeksi maitoa, mutta vaipat on ainakin märkiä ja kakkia tulee päivittäin, joten vaikuttaa siltä että ruoka riittää. Rela-tippoja olen antanut viikon ajan neuvolan suosituksesta, mutta joka kerta puklaa ne pihalle, joten en tiedä johtuisiko niistä. Täytyy huomenna käydä ostamassa jotain toista merkkiä.
On se vaan inhottavaa kun ei tiedä mikä pikkuista vaivaa. Avuton olo, kun toinen vaan huutaa ja mikään ei tunnu auttavan[:(]. Onneksi sentään yöt nukkuu hyvin, niin saa itsekin levättyä. No, toivotaan että tilanne helpottuu...
Päivän jatkoja! Niin ja onnea Teitulle!

ohi on risitiäiset ja vieraat lähteneet.. rauha siis maassa :D
meillä poitsun valveilla olo hieman heittelehtii 1-4h.. sit herää ja syö ja nukkuu... :) monta kertaa päivässä..
ei sinäsä ole selvää rytmiä..mutta nyt taidan mennä syömään kun en ole mitää kerinny ottaa.. ja poika nukkuu.. niin ja meiä pojasta tuli Sami Abdul Mikael.

kirjoittelen taas kun jaksaisi :D

Hei kaikille,

Meilläkin on ristijäiset takana. Poika sai nimekseen Niklas Ilari. Eka kerta, kun on valvonut koko päivän ja on ottanut vain pikkuisia unia välillä. 15 min max. Pappi antoi nimen ja tilaisuuden ajan poika oli melkolailla hiljaa.. Mittarimatokin ehti tehdä matkaa pitkin kastepukua. Kummit, isovanhemmat ja pappi olivat mukana... onneksi nekin on nyt sitten takana, pitää nauttia videosta, kun osa meni aikalailla ohi...

Tänään on meilläkin ollut ilmavaivoja. Pieruja tulee tasaiseen tahtiin ja kuplia suustakin... raaka sipuli vai mikä sitten tehneekin ne, mutta ehkä äitin ristijäisstressillä oli osuutta asiaan... kurtussa sylissä on ainut hyvä olo..

Niklas nukkuu nyt tässä sylissä ja opettele samalla tietsikan käyttöä...

Heippa,
Kurjuus, oon soittanut jo muutaman kerran sairaalalle näistä mun kivuista, mutta vielä pitää kärvistellä, koska ei oo kulunut vielä kahta viikkoakaan synnytyksestä. Tikit vissiin painaa ja pitäisi vaan lepäillä. Ei saisi mennä vaunujen kanssa kävelemäänkään, kun pitäisi tosiaan vaan lepäillä. Kipu on kamala, lisäsin ohjeiden mukaan särkylääkkeiden määrää, mutta ei ne edes vie kipua pois. Surffasin vähän netissä ja muiden repeämäpotilaiden kirjoitusten mukaan tulevaisuus ei kovin valoisalta näytä....kipua riittää ja seksistä ei kannata edes haaveilla pitkään - pitkään aikaan. [:(] Jos ikinä..?Masentaa todella. [:(] Sori, että valitan. Olo ollut ihan hyväkin, mutta nyt menty takapakkia todella reippaasti. Kait se tästä... Pääasia, että sai kuulla, että on suht normaalia vielä, jos on kipuja...[8|]

Huomenta,
Parempi olo, onneksi. Miten teillä joille tuli repeytymiä ja tikkejä ja..äh... ja sitä kautta ikäviä kipuja, miten ootte voineet?
Mulla tänään olo sut ok, olisko sitten lisätty särkylääkkeiden määrä joka vaikuttaa. Mieli heti paljon iloisempi, kun ei oo niitä kipuja, mutta se siitä. Anteeksi, masentava tekstini. [8|]
Me tullaan täältä perästä... Ollaan vasta sovittu alustavasti ristiäisten päivää. Pitäisi kohta soittaa papille [:)] Kivoja nimiä ootte lapsille antaneet. Meillä vieläkin vain se eka nimi päätettynä, toivottavasti ei tule kiire...

Huomenta!

Piti jo eilen sulle sammakko vastailla mutta neiti on vienyt niin kovasti nyt aikaa että ei oo kun ehtinyt käydä pikasesti koneella pyörähtämässä.
Niin tuliko sulle miten iso repeämä synnytyksessä? Kun mulle tuli ihan pieni (välilihan leikkauksen lisäks) joka vaati 3 tikkiä. Mutta oli TOSI kipee jonkin aikaa synnytyksen jälkeen ja itekin soittelin sairaalaan että onko ihan normaalia kun sattuu niin paljon. Muutamaan päivään en ees pystyny sohvalta nousee muualle kun vessaan ja voi luoja miten inhottavia jo pelkät wc-käynnit oli! [&:] Jouduin pissaamaankin niin että samalla suihkuttelin käsisuihkulla koska se vähän kipua helpotti. Istumaan en pystynyt normaalisti kuin vasta nyt viimesen viikon aikana.. Sairaalasta käskivät tosiaan lisäämään särkylääkkeitä ja kyllä se auttokin jonkin verran. Pikkuhiljaa sit jätin niitä pois kun alko pärjäämään ilman.

Nyt mulla on kuukausi synnytyksestä eikä kipuja enää ole. Paitsi edelleen tuntuu sellanen kiristävä tunne ja välillä painetta. Mutta siis jos sulla on sammakko vasta 2 viikkoa synnytyksestä niin on ihan normaalia että kipuilee vielä! Repeämät osaa olla tosi kipeitä, ihan pienetkin. Ja niinkuin tiedätkin että nyt vaan lepoa lepoa lepoa... Ite tein sen virheen että en malttanut levätä kunnolla vaan touhuilin kotihommia ym. ja sen kyllä huomas miten paikat ärsyynty [&:]. Uskoisin että sullakin on muutaman viikon päästä vointi jo paljon parempi! Jaksamista! [:)]

Meillä muuten ristiäiset vasta 18.7. Halusin tietyn papin joka ei pääse kuin vasta tuolloin. Mutta onpahan aikaa vielä miettiä nimeä [:D].

Mites muilla vauvoilla on ollut pulauttelua?? Kun meidän neiti on viime päivinä pulautellu tosi paljon, tänäänkin jo 4 kertaa [8|]. Välillä tuntuu että tyhjentää mahansa ihan kokonaan kun sitä tulee niin paljon. Mutta muuten kyllä tuntuu ihan virkeeltä.. Täytyy ottaa neuvolassa puheeks ens kerralla..

Takaisin