Toukokuun turinat

Mä oon kertonut toki miehelle, yhdelle siskolle ja serkulle. En varmaan kerro pitkään aikaan vielä muille läheisille. :grin
 
Yhdelle kaverille kerroin heti, kun tiesi et yritetään. Samoten tädille soitin aika pian plussan jälkeen. Hetken sit oltiinkin hiljaa asiasta, kunnes yllätys yllätys mies alko vähän lipsauttelee asiaa, ilmeisesti enemmän innoissaan ku minä :hilarious: miehen perhe nyt siis tietää kans. Joskus myöhemmin kesällä kerron sit muutamalle muulle läheiselle, jos mukana pysyy. Ens maanantain neuvolaa odotellessa siis:grin
 
Parille kaverille tullut kerrottua ja muutamalle työkaverille (arvaisivat varmasti muuten ku vessassa ravaan ja välillä palelen töissä ku normaalisti aina kuuma siellä). :grin

Lähipiirille tarkotus kertoa vasta sitten kun itekki tietää varmaksi että siellä on joku kasvamassa eli varmaan ekan ultran jälkeen johon on vielä aikaa. :nailbiting:Kova polte ois kyllä siskoilta ja äidiltä kysyä millasia raskauksia heillä ollu, mutta kaikki aikanaan. :rolleyes:
 
Yhden kaverin kanssa tihrustettiin raskaustestejä, joten hän sai tietää jopa ennen miestä (en viittiny vaivata miestä toteamaan ettei hän testissä mitään viivaa näe), toiselle soitin paniikkipuhelun plussan jälkeen, kun olin miehelle kertonut, ja yhdelle kerroin tänään kun hän viime viikolla laittoi viestiä (ennenku itsekään tiesin) että hänellä on tunne ett oon raskaana :eek:
Meidän perheille varmaan kerrotaan sitten taas kun alan oksentamaan kylässä :D
 
Oon kertonut äidille äitienpäivänä kun viimeksikin kun tuli keskenmeno oli äidistä iso tuki. Vielä ei muut tiiä, paitsi mies tietysti.:grin
5v tyttömme on kauan kysellyt sisaruksen perään ja viimeksi ei onneksi vielä ehditty kertoa kun meni kesken rv 12. Nyt aateltiin ootella ultraan asti ja jos siä on kaikki ok niin ehkä sit uskalletaan sillekin kertoa. On varmasti vaan niin innoissaan että ois kamala sit joutua kertomaan huonot uutiset...
 
Kysyin meidän kolme vuotiaalta haluisiko hän pikkuveljen tai siskon. Pohti hetken asiaa ja totesi että haluaa ison koiranpennun. :D
 
Tulen tähän nyt vähän toisen aiheen kanssa kyselemään.. :grin

Eli onko täällä muita joilla olisi kesälle useampia pieniä juhlia tiedossa? Oletteko ajatelleet mennä vai ei, koska onhan tämä korona-tilanne nyt vielä kuitenkin vähän vaiheessa. o_O

Meillä olisi siis tiedossa kahdet pienet häät (kummatkin noin 30hlö vieraslistalla), vanhimman kummipojan rippijuhlat (konfirmaation ja juhlien toteutusta en vielä tiedä) ja lisäksi kummallakin meistä tahoillaan toisen hääparin polttarit. Ja kaikki nämä tapahtumat ympäri Suomea... Toisaalta tekisi mieli varovaisesti mennä kaikkiin, mutta toisaalta sitten taas tulee ajateltua että onkohan se kuitenkaan järkevää :confused005
 
Tulen tähän nyt vähän toisen aiheen kanssa kyselemään.. :grin

Eli onko täällä muita joilla olisi kesälle useampia pieniä juhlia tiedossa? Oletteko ajatelleet mennä vai ei, koska onhan tämä korona-tilanne nyt vielä kuitenkin vähän vaiheessa. o_O

Meillä olisi siis tiedossa kahdet pienet häät (kummatkin noin 30hlö vieraslistalla), vanhimman kummipojan rippijuhlat (konfirmaation ja juhlien toteutusta en vielä tiedä) ja lisäksi kummallakin meistä tahoillaan toisen hääparin polttarit. Ja kaikki nämä tapahtumat ympäri Suomea... Toisaalta tekisi mieli varovaisesti mennä kaikkiin, mutta toisaalta sitten taas tulee ajateltua että onkohan se kuitenkaan järkevää :confused005

Mulla ei oo näillä näkymin isompia juhlia tulossa. Mut kaverin huomiset babyshowerit jätän väliin, enimmäkseen ehkä siksi että suurin osa vieraista on sairaanhoitajia niin vähän pelottaa et jos sieltä joku tuokin koronan mukanaan. Kukaan ei tiedä miten vaikuttaa, varsinkin tässä tärkeinä alkuviikkoina, alkioon jos sattuu covidiin sairastumaan :confused: Mulla on kyllä vahva epäilys että meidän perheessä se on jo sairastettu, mutta varma en voi olla. Olis kiva päästä vasta-ainetestiin :rolleyes:
 
Tulen tähän nyt vähän toisen aiheen kanssa kyselemään.. :grin

Eli onko täällä muita joilla olisi kesälle useampia pieniä juhlia tiedossa? Oletteko ajatelleet mennä vai ei, koska onhan tämä korona-tilanne nyt vielä kuitenkin vähän vaiheessa. o_O

Meillä olisi siis tiedossa kahdet pienet häät (kummatkin noin 30hlö vieraslistalla), vanhimman kummipojan rippijuhlat (konfirmaation ja juhlien toteutusta en vielä tiedä) ja lisäksi kummallakin meistä tahoillaan toisen hääparin polttarit. Ja kaikki nämä tapahtumat ympäri Suomea... Toisaalta tekisi mieli varovaisesti mennä kaikkiin, mutta toisaalta sitten taas tulee ajateltua että onkohan se kuitenkaan järkevää :confused005

Mä kanssa pohdin tätä ihan samaa asiaa Alle 50 henkilön häät heinäkuussa ja sitten kesäkuussa pari mökkireissua pienemmällä porukalla... Myös se mietityttää että miten olen kertomatta raskaudesta kun ihmettelevät kyllä jos en ota viiniä Enkä haluais vielä näin aikaisin kertoa koska viimeksikin meni kesken niin oon jotenkin ahdistavan varma että tämäkin menee kun vasta siis rv 4+4. Mutta kuitenkin olis siis kiva mennä ja nähdä hyvät ystävät.
 
Tulen tähän nyt vähän toisen aiheen kanssa kyselemään.. :grin

Eli onko täällä muita joilla olisi kesälle useampia pieniä juhlia tiedossa? Oletteko ajatelleet mennä vai ei, koska onhan tämä korona-tilanne nyt vielä kuitenkin vähän vaiheessa. o_O

Meillä olisi siis tiedossa kahdet pienet häät (kummatkin noin 30hlö vieraslistalla), vanhimman kummipojan rippijuhlat (konfirmaation ja juhlien toteutusta en vielä tiedä) ja lisäksi kummallakin meistä tahoillaan toisen hääparin polttarit. Ja kaikki nämä tapahtumat ympäri Suomea... Toisaalta tekisi mieli varovaisesti mennä kaikkiin, mutta toisaalta sitten taas tulee ajateltua että onkohan se kuitenkaan järkevää :confused005

Täällä myös pohdin onko järkevää osallistua muutamiin tuleviin, pieniin juhliin kesän aikana. Varmaan seuraamme tätä korona tilannetta vielä lähempänä, ja teemme päätöksen sen mukaan. Tämän alkuraskauden haluaisin etenkin rauhoittaa tämänkaltaisilta ihmiskontakteilta. Tämä korona tilanne kun on kaikille uusi, ja eihän sitä voi olla varma kuinka olisi järkevintä toimia.
 
Ihana kuulla muidenkin miettineen samoja asioita. :HeartredItsellä tuli tässä nyt vielä lisäksi toisten hääjuhlien kanssa samalle päivälle mahdollisesti appiukon tuhkien sirottelu (kuoli siis alkuvuodesta). Matka olisi sinnekin pitkä, mutta tottakai haluaisin että ainakin mies sinne menisi. Toisaalta sitten taas jos itse jään pois niin tiedän että sitä kummastellaan, mutta kun emme vielä haluaisi kertoa raskaudesta kaikille. Anoppini on kyllä ihana :Heartpink, mutta en välttämättä haluaisi hänen kanssaan käsitellä mahdollista keskenmenoa jos tulisi.

Hankalia asioita. Tiistaina on ensimmäinen neuvola niin taidan vielä sielläkin ottaa asian puheeksi. Helpottaa kyllä jo kun saa tännekin pohtia näitä omia tuntojaan. :)
 
Voisikohan sitä nyt jo alkaa luottaa tähän raskauteen. Tänään olisi menkkojen pitänyt viimeistään alkaa, päivät kun vähän vaihtelee ja testiin tulee todella vahva viiva. Testejä oon tehnyt jo viime keskiviikosta asti, ja on vaan vahvistunut viiva joka päivä. Viime kuussa siis km.

Se tunne että jos tää raskaus kestäisikin :love7
 
Tulen tähän nyt vähän toisen aiheen kanssa kyselemään.. :grin

Eli onko täällä muita joilla olisi kesälle useampia pieniä juhlia tiedossa? Oletteko ajatelleet mennä vai ei, koska onhan tämä korona-tilanne nyt vielä kuitenkin vähän vaiheessa. o_O

Meillä olisi siis tiedossa kahdet pienet häät (kummatkin noin 30hlö vieraslistalla), vanhimman kummipojan rippijuhlat (konfirmaation ja juhlien toteutusta en vielä tiedä) ja lisäksi kummallakin meistä tahoillaan toisen hääparin polttarit. Ja kaikki nämä tapahtumat ympäri Suomea... Toisaalta tekisi mieli varovaisesti mennä kaikkiin, mutta toisaalta sitten taas tulee ajateltua että onkohan se kuitenkaan järkevää :confused005

Mulla kans jotain perheen kokoontumisia tulossa kesällä, mut stressaan niitä paljon vähemmän ku esim täällä kaupassa käyntiä. Syynä siis se et asun ite pk-seudulla ja perhe tuolla 170km itään, missä tartuntoja alle 5. Mut tällä alueella en uskaltais mennä, kun en edes julkisiinkaan uskalla. On tää ärsyttävää aikaa ku voi edes vanhempia halata, eikä isoäitiä nähdä ollenkaan :sorry:
 
Mun oli jo pakko päästä ystävälle kertomaan. Hänelläkin vauvautuminen työn alla, niin että ollaan joka tapauksessa pitkin kevättä vauvajuttuja puhuttu paljon. Edellisillä kierroksilla oon äidille kertonut melkein heti, mutta josko sitä tällä kertaa malttaisi odottaa vähän pidempään :grin

Jotenkin ihan höntti olo, kun koko ajan googlailee oireita ja selvittelee, että mitä sitä nykyään olikaan kiellettyjen ruokien listalla. Luulisi, että kahden alle kouluikäisen äitinä olisi nää jutut vielä hyvin muistissa.
 
En ole kertonut kuin miehelle, ja toivon,että se malttaa vielä jonkin aikaa mielensä kertomisesta. Aiemmista lapsista kerrottiin ensimmäisen ultran jälkeen vasta. Ja toivoisin, että niin menisi nytkin. Haluaisin pitää asian ihan omana tietonani vielä jonkin aikaa, ja totutella ajatukseen itse. Juuri alkoikin paniikki nostaa päätään; tämä talo on liian ahdas! Autoon ei mahdu! Miten koirat! Apua apua. Todellisuudessa koiria on ollut aina, muutenkin liikutaan kahdella autolla jo nyt, jos kaikki lähdetään, ja mies nyt mielellään käyttää tilaisuuden hyväkseen vaihtaa autoa. Tämä talo on ahdas jo nyt. Haluaisin muuttaa, kumpikin haluaisi, mutten haluaisi, että lapset joutuvat vaihtamaan kouluja, kaverit jää ym. Koska jos muuttaisimme, emme jäisi tälle alueelle. Oikeasti tiedän, että asiat järjestyvät kyllä. Silti voi aina vähän stressata
 
Meillä on talon rakennus menossa, josko tuon sais suurinpiirtein valmiiksi ennen kuin vauva tulee. Ahdasta on kolmestaankin jo kaksiossa ja en tiedä miten päin ne tänne neljästään mahdutaan jos viivytyksiä tulee.
 
Hyi kun hais kaupassa pullonpalautusautomaatti, tuntu et se oluen haju seuras läpi kaupan. Tuli muuten mieleen, että ootteko tonne listaan laittanu lasketun ajan neuvolan laskutavan mukaan vai raskauslaskurin?
 
Mä oon pistäny ovulaation mukaan. Neuvolan mukaan ois neljä päivää aiemmin. Ultrassa sit tarkentuu.
 
Mä oon pistäny ovulaation mukaan. Neuvolan mukaan ois neljä päivää aiemmin. Ultrassa sit tarkentuu.

Okei :) Mullakin neuvolan olis 3pv aijemmin ni siks kysyin. Vähän höpsöä ku ne laskee aina sen 28pv mukaan, vaikka ois tiedossa kiertojen pituus. Ne kun saattaa heittää paljonkin. o_O
 
Mä laitoin listaan myös 28pv mukaan, vaikka oma kierto onkin aina ollut niin epäsäännöllinen, että eri laskutavoilla LA seilasi melkein viisi päivää.
 
Takaisin
Top