Toukokuun turinat

Carliina

Puuhakas puhuja
Syysmammat 2016
Tammikuiset 2021
Tähän ketjuun voisi vapaasti höpötellä kaikkea, mitä mieleen tulee. Täällä kun alkaa olemaan jo sen verran porukkaa, että mukavampi tehdä jo vähän eri ketjuja.


Jos pidetään Tammikuiset 2021- ketju sellaisena uusien esittelylistana, niin helpottaa selailua.




Mitenkäs vaput sujui? Entä mitä eniten odotatte toukokuulta?

Itse odotan ehdottomasti eniten neuvola-aikaa loppukuusta, todella malttamaton olo. Ja toki lämpimiä aurinkoisia päiviä:)
 
Mä odotan ehkä eniten, että elämä edes vähän normalisoituis, olis jo niin kiva päästä näkemään enemmän läheisiä ja ihan jo tätä mahdollista vauvauutistakin ajatellen ni olishan se kiva jo ihan vaikka halata ihmisiä samalla kun kertoo ilouutisen eikä sillain et oman äidin ja sun välillä on se pari metriä kun kerrot uutisen mut joo ehkä tää toukokuu ja tuleva kesä on ihan erilsinen ja odotan mahan kasvua sillain söpösti ‍♀️
 
..ja vappu meni teemalla syö kahden edestä enkä oo varma et onks tää turvotus mahdollisesta raskaudesta johtuvaa jo vai ihan vaan munkkien ansiota
 
Vappu meni ihan hyvin vaikkakin tänävuonna jäi sima tekemättä (jostain kumman syystä) ja munkitki lähti mukaan kaupan pakastealtaasta. :grin

Eniten varmaan tältä kuulta odotan myös elämäni ensimmäistä neuvolakäyntiä loppukuusta. Jännättää että mitä tässä oikeen tapahtuu. :wink
 
Vappu meni vauhdikkaasti, siitä tuo energinen taapero pitää jokapäivä huolen. Odotan kk loppua, että olisi varhaisultra ja neuvola...
 
Vähän nyt huolestuttaa ku ei noi viivat näytä kauheen nopeesti vahvistuvan, tänää jopa näytti et on heikompi ku eilinen :sad001 En kestä jos menee taas kesken :sorry:
 
Mulla on jäänyt ensimmäisestä rakaudesta mieleen ystäväni neuvo. "Olet raskaana niin kauan kunnes toisin todistetaan. Ei kannata ajatella muita asioita". Tällä tarkoitti nauttivan jokaisesta hetkestä. Tulevaa ei voi muuttaa eikä vaikuttaa. Vaan tulisi nauttia siitä, että juuri nyt olen raskaana :Heartred
 
Täällä vappu hurahti nopeaa vauhtia ohi. Tää normaali viiden työpäivän viikko tuntuu tosi pitkältä. Viikonloppu tuntuu olevan tosi kaukana. :hilarious: Mutta ensi vkl onkin sitten jo äitienpäivä. :eek:
 
Huomenna mahakipujen takia ultra. Jännittää ja pelottaa kovin. :sorry:

Tsemppiä ultraan, toivotaan että olisivat kohdun kasvukipuja tms :Heartpink



Kuinka moni on kertonut raskaudesta lähipiirille?
Me on kerrottu niille, joille kerrottaisiin myös huonot uutiset, jos niitä tulisi... Myös lapsille kerrottu, koska ajoittain mulla ollut niin huonoa oloa, että olisivat muuten ihmetelleet.
 
Heittääkö muilla neuvolan arvio lasketusta ajasta paljon verrattaen omaan arvioon? Soitin tänään neuvolaan ja niiden järjestelmä arvioi lasketun ajan jo 26.12. Todellisuudessa menee varmasti tammikuun puolelle, koska mulla on pitkä kierto. Neuvolassa ilmeisesti lasketaan aina sen 28 päivän kierron mukaan.:happy3

Heidän laskujen mukaan varattiin myös eka neuvola jo 25.5 ja samoin uä juhannus viikolle. Sanoi ettei haittaa jos on viikko oletettua vähemmän, mut hiukan epäilen. Tän takia varasin sitten varhais uä:n jo 20.5. Saapahan tarkan tiedon millon la ois ja mitkä viikot meneillään. Ja tietty näkee onko mahassa kaikki hyvin.:smiley-angelic002

Ei olla vielä kerrottu kellekään ja toivon et pystyttäis pitään salassa ainakin siihen varhaisultraan. Nyt on ollu huomattavasti helpompaa pitää salassa, kun ei koronan takia nää oikeen ketään.:grin
 
Joo neuvola laskee 28 päivän kierron mukaan. Mullakin tulis menkoista la 11.1 mut kun ovis on vähän myöhemmin niin on 15.1.
 
Mä kävin tänää verikokeessa ja viikon päästä sit toinen ni siitä ainaki sitte näkee missä mennää hcg:n kanssa. Ei auta ku toivoa parasta että nousee normaalisti :rolleyes: Toivottavasti teillä pienitimantti on ultrassa kaikki hyvin :happy:
 
Tsemppiä ultraan, toivotaan että olisivat kohdun kasvukipuja tms :Heartpink



Kuinka moni on kertonut raskaudesta lähipiirille?
Me on kerrottu niille, joille kerrottaisiin myös huonot uutiset, jos niitä tulisi... Myös lapsille kerrottu, koska ajoittain mulla ollut niin huonoa oloa, että olisivat muuten ihmetelleet.

Ultrassa käyty. Eipä siellä vie paljon mitään näkynyt. Tänään olisi ollut 6+0 jos laskee 28pv kierrolla mutta lääkäri sano että on vain raskausonteloksi sopiva joku 1cm kohta näytöllä. Ei sikiökaikua yms. Eli taitaa oll raskaus ihan alkutekijöissä kuitenkin taikka tuulimuna(?). Kohdunulkonen nyt ainakin pois suljettiin mikä oli vähän tarkotuskin mutta jäi kyllä silti hämmentämään.. Tänään alkoi aamulla kunnon pahoinvointi että kai sielä jotain tapahtuu..
 
Muokattu viimeksi:
Mitäs mieltä ootte nyt uudesta äitiyspakjauksesta ja meinaatteko ottaa sen vai rahana.
Vähän aikaista vielä, mutta oletetaan että kaikki menee hyvin.

Mä tykkäsin pakkauksesta, mutta en tiedä kumpi otetaan. Aiemmista olkaan otettu pakkaus, niin en tiedä tarvitaanko nyt. 170€:lla saa jo paljon kaikkea.
 
Mitäs mieltä ootte nyt uudesta äitiyspakjauksesta ja meinaatteko ottaa sen vai rahana.
Vähän aikaista vielä, mutta oletetaan että kaikki menee hyvin.

Mä tykkäsin pakkauksesta, mutta en tiedä kumpi otetaan. Aiemmista olkaan otettu pakkaus, niin en tiedä tarvitaanko nyt. 170€:lla saa jo paljon kaikkea.

Me ajateltiin tällä kertaa ottaa rahana, vuosien -13 ja -16 pakkauksista vielä kaikki oleellisimmat tallella :) 170€ menee vauvan tarvikkeisiin, sillä tällä kertaa haluan panostaa myös käyttömukavuuteen mm. vaunuissa. (Toki tolla 170 ei pitkälle pötki, mutta on kyllä hyvä parannus siihen 140€, mikä oli joskus..)
 
Onko teillä vahvaa tunnetta sukupuolesta?
Meillä on ennestään kaks poikaa enkä oo ikinä osannut ajatella itseäni tytön äidiksi, mutta nyt aika vahva tunne että bebe olisi tyttö. Ja en siis sillä, että sillä merkitystä ole, mutta tunne vain on sellainen :cat:
 
Ei oo tunnetta, ei oo koskaan ollu.
Meillä kans kaks poikaa ja tästä toivon tyttöä, vaikkei sillä loppujen lopuksi väliä ole.
 
Mitäs mieltä ootte nyt uudesta äitiyspakjauksesta ja meinaatteko ottaa sen vai rahana.
Vähän aikaista vielä, mutta oletetaan että kaikki menee hyvin.

Mä tykkäsin pakkauksesta, mutta en tiedä kumpi otetaan. Aiemmista olkaan otettu pakkaus, niin en tiedä tarvitaanko nyt. 170€:lla saa jo paljon kaikkea.

Ajattelin pakkauksen taas ottaa. Oli ihan kivan näköinen kun kattelin. :shy:
Kauheesti ei uskalla vielä tulevaa ajatella kun on jotenki vahva mutu ettei tämä raskaus etene loppuun asti. En tiedä kummitteleeko aikasemmat keskenmenot nyt, mutta pelottaa kovin. :facepalm: Oireita kyllä on..
 
Takaisin
Top