Toukokuun turinat

Nyyh! Oon haaveillut koko viikon croisanteista, kun toivoin niitä äitienpäiväaamiaiseksi. Oli vissiin aika monen muunkin idea. Kaupassa oli hyllyt tyhjänä. :wink:arghh:

Sama juttu meillä, mies kävi kolmesta kaupasta niitä ettimässä mut kaikista loppu :smiley-angry017 Varmaa ku ihmiset ei pääse äitienpäiväbrunssille ni kaikki on sit niitä ostanu kotii.
 
Nyyh! Oon haaveillut koko viikon croisanteista, kun toivoin niitä äitienpäiväaamiaiseksi. Oli vissiin aika monen muunkin idea. Kaupassa oli hyllyt tyhjänä. :wink:arghh:
Minäkin toivoin aamupalaksi croisantteja! Niitä varmaan saankin. :angelic: Mut nyt näyttää siltä ettei välttämättä aamupala kauheesti maistu. Pahoinvointi ja oksentelu tänään vaivannut kovastikkin. :sour:
 
Minäkin toivoin aamupalaksi croisantteja! Niitä varmaan saankin. :angelic: Mut nyt näyttää siltä ettei välttämättä aamupala kauheesti maistu. Pahoinvointi ja oksentelu tänään vaivannut kovastikkin. :sour:

Pystyitkö syömään? :joyful: Mä oon herkutellut pitkin päivää, mutta oon samaan aikaan kärsinyt koko päivän pahoinvoinnista :rolleyes:
 
Todella todella ristiriitaiselta tuntuu. Vielä 1, 5 vkoa piinaa et selviää onko joku mukana vai ei. Vuotoa tuli perille päivää, niukkaa tumman ruskeaa. Esikoisesta oksensin 24/7. Nyt ei mitään,ei MITÄÄN kunnon oireita. Mieli kelaa, et olisko tuulimuna tai mennyt kesken kun en oksentele...
 
Mulla viikonlopusta alkaen on ollut järkyttävää iltaturvotusta vatsassa... Vois luulla, et oon jollain 5. kuulla jo:hilarious: 6+3

Päivisin onneks pieni pömppis vaan, mutta kyllä stressaan huomista työvaatetusta, kun oon viel pomon kans töissä, että mitä pistän päälleni ettei hoksaa:rolleyes:

Oon siis vaatekaupassa töissä, joten se antaa jonkin verran liikkumavaraa pukeutumiseen. Viimeks oon ollu töissä heti plussan jälkeen, jolloin ei ollut vielä mitään piilotteluongelmaa:p Aion kertoa töissä vasta np-ultran jälkeen, mut saa nähdä miten käy... Nolo vedota karanteenikiloihin ja sit jokusen viikon päästä sanoo, et jään marraskuus äippälomalle:hilarious: Ja toisaalta kun oon vaan joka toinen vk töissä (kiitos osa-aikalomautus), itsellä sellainen olo, et ehdin täs paris viikossa muuttumaan liikaa...

Hellemekkosesonki vois tulla jo, niin peittely helpottuu:grin
 
Oon viime viikon ajan käynyt vaan lukemassa viestejä ja tykkäillyt niistä, mutta kirjoittamaan en ole juurikaan ehtinyt/pystynyt. Täällä pahoinvointi nosti päätään viikko sitten eikä loppua näy. Inhottavinta tässä on kuinka heikoksi tämä vetää, en saa mitään ruokaa suuhun ja kaikki oksettaa. Oon viikossa tippunut -3kg lähtöpainosta. Ainakin oireita on, vaikkei tämä ole niistä se mukavin.

Neuvolaan sain soitettua ja aika olisi jo ensi-viikolla. Harmitti vain kun en saanut aikaa meidän tutulle terveydenhoitajalle kun meidän lähin neuvola on nyt suljettu, sillä terveysasema toimii nykyään koronaterveysasemana. Onneksi tämä uusi neuvola on myös melko lähellä.
 
Täällä myös oireet nostavat päätään kun ehdin jo murehtia oireettomuuttani. Rinnat kipeänä ja pahoinvointia jonkin verran. Aamukahvi jäi tänään juomatta ja suklaapatukat ällöttää! Ne on normaalisti mun suosikkijutut :shy:
 
Milloin ootte muut soittaneet neuvolaan ekan ajan?
Ite oon soittanut aiemmista joskus rv5+. Nyt on tosi paljon haaleammat testit ku edellisistä plussista, ni jotenkin epäilyttää. Meillä osuu eka neuvola kesäsulkuun, eli en tiedä yhtään mihin neuvolaan tai kenelle tädille joudun...
 
Viime viikolla oli kuopuksen neuvola, niin varasin ajan siinä samalla, sillon oli vasta 3+6. Peruutan sitten jos menee kesken.
 
Mulla oli esikoisesta eka neuvola 10+0, mut varasin sen varmaan joskus 6+. nyt meillä olis ens kuussa esikoisen 1,5v neuvola, jos on, voisin samalla varata nyt uuden jos raskaus näyttää jatkuvan.
 
Milloin ootte muut soittaneet neuvolaan ekan ajan?
Ite oon soittanut aiemmista joskus rv5+. Nyt on tosi paljon haaleammat testit ku edellisistä plussista, ni jotenkin epäilyttää. Meillä osuu eka neuvola kesäsulkuun, eli en tiedä yhtään mihin neuvolaan tai kenelle tädille joudun...

Itse soittelin heti plussaamista seuraavana päivänä viime pe, mutta varsinaisen ajan sain varattua eilen ja siinä vaiheessa menkat oli ollu viikon myöhässä. Pientä säätöä, kun ollaan muuttamassa toiselle paikkakunnalle vähän ensimmäisen neuvolakäynnin jälkeen, ja haluaisin kuitenkin jo ensimmäisen ajan sinne tulevalle kotipaikkakunnalle. Saatiin aika 27.5., jolloin laskutavasta riippuen (hurraa epäsäännöllinen kierto) pitäisi olla kai about 7+3.
 
Oletteko jo kertoneet raskaudesta muille kuin puolisolle? Koska aiotte kertoa? :)
 
Mulla kaks kaveria on tienny yrityksestä, niin heille olen kertonut plussasta. Muille kerrotaan nt-ultran jälkeen.
 
Oletteko jo kertoneet raskaudesta muille kuin puolisolle? Koska aiotte kertoa? :)

Viikon päästä kerrotaan siskolle ja sen miehelle. Vietetään viikonloppua yhdessä, eikä niille tuu menemään mikään tekosyy läpi sille miksi olisin tuollaisen mökkiviikonlopun ilman alkoholia, joten ajateltiin että kerrotaan suoraan. Sisko on muutenkin se, jolle heti miehen jälkeen kertoisin raskaudesta, joten ihan hyvillä fiiliksillä. Muulle perheelle ja kavereille haluttaisiin kertoa vasta nt-ultran jälkeen, mutta katsotaan miten sen ajoituksen kanssa käy - jos tulee juhannus väliin, niin saattaa olla vaikea pitää salaisuutena sinne asti.
 
Oletteko jo kertoneet raskaudesta muille kuin puolisolle? Koska aiotte kertoa? :)

Kerroin kahdelle äitikaverille ja omalle äidille. Vähän olosuhteiden pakosta. Molemmat kaverit odottaa vauvaa ja kysyi meiltä lainaan kaukaloa yms :D ja sit äidille siksi, että jos on keskenmeno yms.. tarvitsen tukea kuitenkin. Yhden kokeneena oli aivan kamalaa. Sit oli "inhottava" soittaa sairaalasta äidille ja itkeä puhelimessa ja kertoa kuinka olin raskaana mut en enään.. Parempi et tietää heti alusta asti.
 
Oletteko jo kertoneet raskaudesta muille kuin puolisolle? Koska aiotte kertoa? :)

Hei Whopper, kiva nähdä muitakin edellisestä raskausryhmästä täällä, onnea plussasta! :)

Me kerroimme jo melko pian meidän molempien perheille raskaudesta, etenkin kun mulla tuo pahoinvointi on 24/7 nyt.
 
Kerroin kaverille joka on tiennyt yrityksestä. Ajattelin odotella varhaisultraa, nii kerron sisaruksille ja vanhemmille, sit vähä myöhemmin töissä jos vaan pystyn salassa pitää, aika moni tietää meidän yrityksestä.
 
Hei Whopper, kiva nähdä muitakin edellisestä raskausryhmästä täällä, onnea plussasta! :)

Me kerroimme jo melko pian meidän molempien perheille raskaudesta, etenkin kun mulla tuo pahoinvointi on 24/7 nyt.
Samoin onnea! Ajatella, jos meidän joulukuusista tulee nyt isosisaruksia :)

me ei oll vielä kerrottu kenellekään. Odotellaan viikko kerrallaan, varmaan ekan ultran jälkeen kerrotaan perheille jos on iloisia uutisia.
 
Oletteko jo kertoneet raskaudesta muille kuin puolisolle? Koska aiotte kertoa? :)

Olen kertonut kahdelle ystävälle. Äidille meinasin kertoa eilen, kun suunnitteli kesälomaansa. Hätäilee sitä miten ehditään nähdä, kun mulla oli suunnitelmissa mennä elokuussa töihin. :nailbiting::joyful: Jos nyt päästäisiin edes pari viikkoa eteenpäin. Tuo on kyllä hyvä pointti mitä Perhonen123 kirjoitti. Olisi toisaalta kamalaa kertoa siinä keskenmenon yhteydessä olleeni raskaana.
 
Takaisin
Top