Toukokuun turinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mira83
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Millonhan sitä tosiaan älyis et on raskaana?

Hyppäänpäs mukaan keskusteluihin. Elikkäs oon tänä vuonna 30 täyttävä kohta kaksivuotiaan tytön ja vuonna 2012 synnytyskomplikaatioiden seurauksena kohtuun kuolleen tytön äiti ja nyt näyttäisin odottavan (ja siltä kyllä tuntuukin :) ) jälleen vauvaa. Olen tässä jo pidemmän aikaa meinannut hypätä mukaan mutta on jännittänyt pysyykö pieni matkassa etten oo uskaltautunut. Nyt kuitenkin rohkeasti Hulin peesissä tulin joukkoon mukaan, me kun ollaan samasta heinäkuun mammat 2014-porukasta.

Tarkennukseksi vielä, että taitaa olla kolme PIENTÄ kupillista kahvia/päivä. Ei kolmea motillista, niin kuin eka ajattelin ja vähä hämmästelin tätä "rajoitusta".

Juu nimenomaan pieni kahvikupillinen on 1,25 ( vai 1,2dl) ja tosiaan hyvä huomioida et noi nykypäivän kahvimukit voi olla se 0,5 L :)

En kyllä taida vieläkään uskoa, että tosiaan odotan toista. Olin varautunut taas vuosikausien yrittämiseen ja pettymyksiin. Outo fiilis.

Kiva kuulla, että täällä muutkin kärvistelee tonne salaiselle puolelle pääsyä! Mä vasta maanantalna rekisteröidyin niin kuukausi täällä höpistään.
Liikunnasta oli puhetta täällä aikasemmin. Mä oon vuoden alusta pudottanu painoa ja sen ohella lenkkeilly ja käynyt uimassa/vesijuoksussa. Nyt jää kyllä heinäkuun painotavote saavuttamatta, mutta ei voi mitään.. Nyt oon viikon ollu niin kuoleman väsyny, et liikunta on jäänyt, mutta kun tästä selvitään niim palaan vanhoihin tapoihin.
Esikoista odottaessa sain kokoon kauheet +20kiloo, mutta tällä kertaa en kyllä aio niin turvota! Pakko pysyä järjissä erilaisten himojen kanssa.. :smiley-ashamed005

Eilen töissä yksi asiakas tuijotti tosi pitkään minun mahaa, mutta ei sitten sanonut mitään :D nuo ikäihmiset saattaa olla hyvinkin suorapuheisia ja vähän jännittää millon alkaa tulla kyselyitä yms.

Tuli muuten mieleen kun esikoista ootin niin viikolla 5 kaks työkaveria kysy oonko raskaana :rolleyes: ja kolmas sinä aamuna kun plussa tehtiin sano et kannattaa tarkkaan harkita hommaako koskaan lapsia, sillä vähän rankkaa omien lasten kanssa... Jos tää loppuun asti menee niin juuri ehdin 20 vuodessa kuumeilun alotuksesta saada 2 lasta... Et tarkkaan on harkittu juu...

Mulla esikoisesta huomas tosi aikasin joskus 8+ oli jo ihan selvä masu joten saas nähä mikäli tää pysyy matkassa :)

Asiasta toiseen... Kyllä ketutti tänäaamuna kun sai lukea lehdestä että Porvoon synnytyssairaalaa aletaan tosiaan ajamaan alas ja synnytykset loppuis tämän vuoden loppuun.... :mad: onhan se ollut uhkana jo jonkin aikaa tämän uuden 1000 synnytyksen rajan takia.. Surettaa ja harmittaa.. kaksi edellistä saanut siellä synnyttää ,mutta tämä kanssa ei ehdi...Mietityttää että millaista pomputtelua se on paikasta toiseen kun hesan yksiköt on usein täynnä...

Samaa luin aamulla natskuli! Ihan älyttömältä tuntuu se lakkauttaminen. Mulla on monta helsinkiläistä kaveria käynyt Porvoossa synnyttämässä, kun täällä on ollut täyttä (Kättäri, Naikkari ja Jorvi). Seuraavaksi varmaan sitten Hyvinkäälle... Erityisesti ihmetyttänyt, kun Naikkarin remontin pitäISI valmistua maaliskuussa, että miksi ei Porvoo ole auki ainakin siihen asti... Tosin seuraavaksihan ne on jo lakkauttamassa Kättärinkin.

Autumn daydream sitä just itsekkin ihmettelen kun hesasta niin paljon Porvooseen lähetetään että mites sitten... Nythän on kesällä kokeilu kun porvoon synnäri on kiinni ainaki heinäkuun että miten käy...

Miusta Porvoon synnäri on kuulostanut ihanalta, tiiän Kymenlaakson puoleltakin sinne synnyttämään lähteneitä. Itsehän oon riskisynnyttäjä niin en voi synnyttää pienessä yksikössä, mutta kyllä minusta sellaisillekin synnytysosastoille kuin Porvoo on paikkansa.

Onneksi Lohjan synnäriä ei (tietääkseni?) ihan vielä lakkauteta, tammikuisen ehtii synnyttää vielä siellä. :) Esikoinenkin on siis Lohjalla syntynyt, tykkäsin paikasta kovasti.

Ehkä kesän kokeilu näyttää, miten homma toimii. Tai ei toimi. Eikö nykyään juuri kesällä synny eniten lapsia?

Mä tykkäsin Hyvinkäästä ja sinne onneksi pääsee tälläkin kertaa :-) outoa sulkea sairaaloita kun tarvetta on, sitten yliluormittuu ne mihin ohjataan sulkeutuneiden synnyttäjät. En tajua logiikkaa :-P

Mä tykkäsin Hyvinkäästä ja sinne onneksi pääsee tälläkin kertaa :-) outoa sulkea sairaaloita kun tarvetta on, sitten yliluormittuu ne mihin ohjataan sulkeutuneiden synnyttäjät. En tajua logiikkaa :-P
Pääseekö hyvinkäällä vielä tutustumaan? Espoossa ei enää päässy :/(onneks en siel enää joudu oleenkaa sain nii huonolaatusta kohtelua)

Mä sain Jorvissa lapsivuodeosastolla mielestäni myös huonoa kohtelua, synnytyksen kätilöt olivat kyllä ihania :)

Takaisin