Toukokuun turinat

Nuo hormonijutut on kyllä jänniä.
Tytön raskauden jälkeen menkat alko melkein heti ja hiuksia lähti hulluna, mutta en juurikaan hikoillut. Pojan jälkeen ei menkkoja vielä kuulunut (toivottavasti en ole raskaana :O), hiuksia ei lähde kovin paljoa, mutta hikoilin alussa hulluna (öisin oli alussa monesti tyynyki ihan kostea) ja edelleenki pitää käydä päivittäin suihkussa, ettei löyhkää.

Mulla oli raskausajan iho tosi hyvässä kunnossa ja hiukset paksuuntui, mutta nyt taas iho kukkii ja hiuksia irtoo kanssa tukuittain!! En tykkää :yuck: mutta eikai näille paljoa voi, kun johtuu just noista hormooniasioista..

Hiuksia löytyy niin käsittämättömistä paikoista että huh.. Suihkun lattiakaivon tyhjennys on ihana urakka :confused:

Mulla rasvottuu hiukset tosi nopeasti, joka päivä pesen ja silti kerkee rasvottua. Oon miettinyt että onko imetys vai ehkäisykapselin syy:confused:
Älä pese joka päivä koska se vaan pahentaa tilannetta. Hiusten peseminen liian usein saa päänahan tuottamaan lisää talia ja hiukset on vaan entistä rasvaisemmat.

No mulle taas parturi sanoi että se ei pidä paikkaansa vaan että nimenomaan päivittäinen pesu on apu päänahan ongelmiin..tiedä sitten mikä pitää paikkansa:rolleyes:

Mun äiti on kans kampaaja ja se on sanonut mulle näin... =) tosin ehkä se koskee vaan mun hiuslaatua kun ei kaikille tietenkään samat ohjeet käy. Mulla on aika ohuet suorat ja helposti rasvoittuvat hiukset. Yks ehkä tärkein juttu on kuivaa hiukset föönillä aina pesun jälkeen et ne ei jää vasten päänahkaa jolloin ne rasvottuu taas tosi nopeasti. Varsinkaan illalla ei kannata mennä kostealla tukalla nukkuun.

Muokattu viimeksi:
Mulla on taipumus atooppiseen ihottumaan. Tuntuu että vaan pahentunut loppuraskauden ja imetyksen aikana. Niskassa pieni ihottuma alue, joka ajoittain vaivaa. Lisäksi tukka lähtee täälläkin päästä ja mua taas vaivaa päänahan kuivuus :( pitää vissiin hakea apteekista jotain kunnolla kuorivaa ainetta :D

tänään Cooperin testiin illalla. Mukava tietää tulos näin raskauden ja synnytyksen jälkeen :)

Mulle kampaaja sano et ei kannata ees joka toinen pv pestä hiuksia. Kuivashampoo on hyvä!
Ja tukkaa lähtee täälläkin! :D Mies rupee kyllästyyn ku niitä on kaikkialla :D

Täälläkin hiuksia sitten ihan joka paikassa.. Kiskon niitä tytön käsistä ja mies omista vaatteistaan yms.. :shifty: Ajattelin, että syynä se kun ne on taas liian pitkät kun "parturi" (oma äiti) on mökillä enkä huomannut sanoa, että lyhentää ennen lähtöä.. Hermo mennee kun aina saa nyppiä jostain, mutta tuskinpa siihen sitten se hiusten lyhennyskään auttaa :p Ponnaria en osaa pitää, mutta pakko kai kohta opetella..

Ootko MarinaMelina koittanut vaihtaa shampoo merkkiä? Pesen kanssa joka päivä kun muuten on tosi rasvaisen näköiset ja tuntuiset.. Joskus alkaa olla pesusta huolimatta rasvaiset ja silloin auttaa kun vaihtaa shampoon toiseen..

Joo just ostin uutta merkkiä, katsotaan kuinka käy :) mulla on tosi kuiva hiuspohja niinkun muukin iho, omituista että hiukset rasvottuu näin nopeaan siitä huolimatta:eek:

Tänään ollaan trikooliinailtu tytön kanssa ahkeraan kun oli vieraita, nukkuikin liinassa pari päikkärit..tuntuu nyt omalta hommalta kun enemmän kokeillut :) ei onneksi ollut turha ostos!

Täällä myös tukkaa lähtee hirveästi, ja se näkyy kun ei ole ihan ohutta hiuslaatua.
Lähes neuroottisesti tarkistelen, ettei vauvan varpaiden ympäri tm. ole kiertynyt hiuksia, koska ne voi estää verenkierron ja pahimmillaan aiheuttaa kuolion, ja nyt kun tukkaa on ihan joka puolella....

Minä käytin esikoisen raskauden jälkeen Nioxinin tuotteita kampaajan suosittelemana. Jonkin verran ehkä auttoikin. :)

Onko muuten muiden vauvoilla mansikkaluomia? Meidän pojalla yksi pieni päässä, mietin milloin ne yleensä katoavat? :)

Onko muuten muiden vauvoilla mansikkaluomia? Meidän pojalla yksi pieni päässä, mietin milloin ne yleensä katoavat? :)
Meidän neidillä on niitä runsaasti ympäri kehoa. Lastenlääkärin ja perhetyöntekijän mukaan kasvavat ensimmäisen vuoden ajan ja sen jälkeen alkavat monesti pienenemään. Yleensä kai katoavat viimeistään kouluikään mennessä.

Meillä esikolla on poskessa. Oli ekana elinvuotena tulipunainen ja kasvoi n. peukalonpään kokoiseksi..oli hiukan koholla. Nyt 2,5 veenä se on hyvin haalea punainen n. pikkusormen pään kokoinen alue.

Meilläkin pojalla pikkurillinpään kokoinen mansikkaluomi selässä. On aika koholla kun tuntee vaatteidenkin läpi, on myös haalean punertava syntymämerkki niskassa ihan hiusrajassa.

Meillä esikolla on poskessa. Oli ekana elinvuotena tulipunainen ja kasvoi n. peukalonpään kokoiseksi..oli hiukan koholla. Nyt 2,5 veenä se on hyvin haalea punainen n. pikkusormen pään kokoinen alue.
Meillä myös poskessa koholla oleva, sormenpään kokoinen. Kiva kuulla, että alkanut häviämään jo noin varhain. Rinnassa neidillä on vielä suurempi pilvenmuotoinen. Ja sitten tosiaan useita pienempiä pisteitä siellä sun täällä, joista suurinosa myöskin hippasen koholla.

Niskassa haikaranpurema ja silmäkulmassa enkelinsuudelma, otsassa ja nenässä myös syntymämerkkejä. Haikara riepotellut ihan urakalla :joyful:

Meillä niskassa ja luomessa syntymämerkko, noita mansikkaluomia ei ole näkynyt meillä :)

Onko jollain muulla ongelmana vauvaa tökkivät naapurit? :wideyed:

Meillä ensimmäisellä kerralla kun olin lähdössä tytön kanssa autolla liikkeelle ja kiinnittämässä istuinta ja eräs naapurin mummo sanoi jotain taustalla ja nousin katsomaan niin mummeli pisti päänsä autoon ja tytön nassuun kiinni :woot: Mietin, että pitäisikö jo sanoa, että saisin istuimen huomattavasti helpommin kiinnitettyä kun otat sen pääs pois sieltä mun autostani ja päästäisi lähtemään ennenkuin tyttö hermostuu.. Enkä muutenkaan halua ventovieraan mummelin naamaa kiinni muutaman viikon ikäiseen vauvaan :mad:

Sittemmin kun ollaan liikuttu tytön kanssa tuosta niin kaikki mammat tulevat kiskomaan vaatetta pois tieltä, että näkevät paremmin.. Ja kaiken huippu mielestäni oli eräs nuorempi naapurin nainen kun oltiin tulossa kävelylenkiltä miehen ja tytön kanssa ja yleensä siinä vaiheessa on tarkoitus saada tyttö jatkamaan unia vielä sisällä niin nainen tuli käytävällä vastaan ja kysyi suureen ääneen että "mites meidän pikkuinen jaksaa??" ja tunki kätensä vaunuihin tuulisuojan ohitse ja koitti kääntää tyttöä kyljeltään selälleen :eek: "ei tää mitään nuku, silmät auki tää täällä on!!" No on varmaan juu.. :banghead:

Takaisin