Toukokuun turinat

Miekii oon kyllä ihmetelly et outo tapa nukuttaa lapset ulos, eihän sitä itekkää ulkona nuku. Mut taitaa iso osa lapsista nukkuu paremmin ulkona. Meiänkii poika on pisimmät päiväunensa ulkona nukkunu, ei vaa oo niitä paria kertaa useemmin suostunu ulos nukahtaa joten luovutin :D Nukkuu sit lyhyemmät unet sisällä.

Suomi on turvallinen maa. Jos on suojaisa paikka nukuttaa pihalla ni miusta ihan hyvä tapa :) Ötökkäverkko vaa vaunuihin, pitää ylimääräset pois kopasta :D ja itkuhälytin päälle ni kuulee jos alkaa heräilee :)
 
Mä kyllä nukuttaisin ulkona jos poika suostuisi. Raittiissa ulkoilmassa nukuttaa paremmin :)
 
Me ollaan nukutettu pienestä asti parvekkeelle vaunuihin, talven kovilla pakkasilla oltiin kyllä sisällä :) imetys, vaatteet päälle ja vaunuihin ja muutaman kerran työntelee vaunuja niin jo nukahtaa. Pari tuntia keskimäärin nukkuu. Sisälle en oo koskaan saanu nukkumaan tuntia pitempään :D jos meinaa herätä niin aika usein saa vielä uneen ko vaan heiluttelee vähän vaunuja. Tänään oli ruhtinaalliset kolmen tunnin päikkärit kun käytiin vyöhyketerapiassa, oli rentoutunu poitsu :)
 
Ulkona nukkuvat niin hyvin (viileässä ja varsinki pakkasessa) ja saa raitista ulkoilmaa samalla. :) Ollaan tosin aamusta tai illastaki ulkona ja nyt kesä ku tulee niin varmaan jatkuvasti. Esikoinen ei nukkunu sisällä ku 30 min pätkissä ja junioriki selkeesti pidemmät unet kerralla ulkona nukkuessaan (ja onkin ollut niin selkeä rytmi niin vauvasta sen vuoksi).
 
Meilläkin nukkuu paremmin ulkona ja ötökkäverkko on ollut jo viikkoja käytössä. Meillä kun pihassa on omenapuita, marjapensaita ja muita istutuksia jotka houkuttelee amppareita. Vaunuihin on myös kivempi nukuttaa kun poika on jo yli 6 ja puol kilonen nii ei jaksa kauaa sylissä tuudittaa. :)
 
Solfiza ja Mariel, Uv-uimapuvuista. . Me tultiin just viikon lomalta Turkista. Meillä molemmilla pojilla oli Uv-uimapuvut ja uv-hatut. Voisin sanoa että 80% alle 3v siellä oli uv-puvut ja tosi monilla isommillakin. Varsinkin vauvalla Uv-hattu on mun mielestä ehdoton ulkomailla. Siellä se aurinko on paahtavan kuuma!! Myös varjossa! Ja varsinkin pää on tosi herkkä vauvoilla! Hattuja on myös sellaisia normaali puuvillahattuja joissa on 50+ uv-suoja eikä ne ole edes kovin kalliita. Uv uimapuvut on sit vähän kalliimpia mutta niiden kanssa saa olla kyllä hyvin huolettomasti ja esikoisellakin ne kuivu hyvin nopeesti! Altaalla ja rannalla oli aina Uv puvut ja kun muuten oltiin liikkeellä niin t-paita ja shortsit ja päiväsaikaan laitoin sit 50+aurinkorasvaa. Iltasella en enää rasvaa laittanu ja silloin esikoinen on saanu t-paita rusketuksen.

Kotisuomessa en varmaan vauvalla Uv uimapukua pidä, ellei tule ihan mahdoton helle! Mutta ite jotenkin ajattelen että on kivempi jos vauvallakin on jokin uimavaate yleisillä rannoilla!

Se teltta taitaa olla ihan uv-teltta nimellä kun googlettaa. Se vaan et jos vauva jo ryömii tai konttaa niin tuskin teltasta on hyötyä...
 
Käsittääkseni perus valkoisen puuvillan uv-suojakerroin on tosi matala(paljon pienempi kun lasten aurinkorasvoissa), eli jos lapsi on paljon auringossa niin ehkä hommaisin ne uv-vaatteet, muuten pärjää varmaan aurinkorasvalla ja varjossa pitämällä.
 
Pipanat, mistä löytyy uv-hattuja?
Tai täytyykin googletella :)

Onks Lila-Aurorasta kuulunu? :)
 
Ite ostin Jesperin & Juniorista nuo puuvillaiset Uv-hatut. Oli hyvä valikoima. Reiman verkkokaupassa on kans joitain hattuja,mut ne on tietty vähän kalliimpia. Varmaan jossain muuallakin...
 
Meidän pikku neiti on alkanut liikkumaan eteenpäin näyttää kuin pikku mato menisi eteenpäin :happy:
En tiedä voiko vielä ryömimiseksi kutsua, mutta vetää käsillä ja nostaa peppua ja menee lelun perässä jota itse viskoo eteenpäin :happy:
Ja liikkuu ihan kunnolla muutaman metrin.
 
Onhan se jo ryömimistä :) Meiän poika liikkuu muutaman sentin vahingossa ku tarpeeks kovaa sätkii :D
 
Liikkuvia vauvoja :woot:
Meillä toi kääntyminenkin on vielä hakusessa. Muutaman kerran kun ei olla nähty tapahtumaa, niin poika on yhtäkkiä ihan eri asennossa kuin mihin jätettiin, mutta yleensä alla on ollut joku peitto ja poika siitä kierähtänyt. Kun sitten päivittelen miten poika siellä on, niin saan aurinkoista kujerrusta vastaukseksi. Jos yritän avustaa kääntämisessä ihan vähän, ei käänny, tosin ei ole kaukana. Aamulla sängyssä on kääntynyt vatsalleen, kun on kurottanut mua kohti. Sitäkään en ole nähnyt, ja patjahan on syvemmällä mun kohdalla, eli alamäkeen kierähtänyt.

Sen sijaan jos vedän käsistä istumaan, poika ponnahtaa heti seisomaan. Jaksaisi katsella ympärilleen muuten pitkäänkin, mutta jossain vaiheessa tipahtaa alas kun ei jaksakaan seistä. Näkee kun pojan pää pyörii ympäri, että jännä katsoa kotia eri perspektiivistä.
 
Takaisin
Top