Toukokuun turinat

Siis meillä kyllä poitsu nakertaa ihan kaiklea, ja jos saa sormen suuhun (siis minun tai miehen) niin puree LUJAA, mutta ei siellä kyllä hampuja näy :D voihan se olla, että teillä tulee jo hampaita :)
 
Täällä kans pureskellaan/imeskellään kaikkea mahdollista ja vaatteet on kuolassa housuja myöten varsinkin omien ranteiden nakertelu näyttäs olevan mukavaa :) samoin minun sormesta nappaa kovasti kiinni niillä pikku ikenillä :D ei olla kyllä vielä hampaita hoksittu
 
Kuolaa on joka paikassa ja kaikki menee suuhun. Välillä poika oikeen karjaisee ja tunkee kiukkuisesti molemmat nykit suuhun kun iskee kutina kohtaus. :)
 
Argh! Miksi mun lapsi ei nuku? Cecilia heräs ekalle yösyönnille 3.50 eikä oo enää sen jälkeen suostunu nukkumaan. Eilen illalla nukahtaminenkin oli ekaa kertaa pitkään aikaan tosi vaikeeta. Nyt kello on 5.45 ja mä luovutin ja tultiin alakertaan aamupalalle. Vähänkö tästä tulee näillä unilla huikee päivä...
 
Herääkö kellään muulla vauva huutaen? Ensin on vähän ähinää ja sitten huutaa suoraa kurkkua eikä mikään auta siinä vaiheessa. Vähän ajan kuluttua sitten vaan naureskelee jo.
 
Meillä esikolla oli juuri tässä iässä vaihe että heräsi aina itkien, pohdin että liekö herääminen jotenkin hankalan tuntuista. Kuopus herää kans joskus, usein iltauniltaan itkien ja rauhoittuu sit vähitellen..
 
Meillä tietää, että herää kesken unien kun herää huutaen.. Kun on nukuttu tarpeeksi niin sängyssä vain killitellään ja naureskellaan ja hypistellään soittolelua..

Nyt tuosta kesken heräämisestä on vain tullut sellainen, että kun ennen nukahti nukuttamalla heti uudelleen niin nyt vain jatkaa huutamista eikä rauhoitu ennenkuin saa herätettyä sitten aivan täysin. Silmät kiinni puoli unessa vain huutaa pää punaisena :wideyed: Eikä siitä kunnolla herättyään sitten tietenkään nukahda takaisin ja sitten onkin sellaista väsykitinää koko unien väli.. :oops:
 
Meillä kanssa huudetaan. Onneksi rauhoittuu nopeasti kun ottaa syliin ja hyssyttää, nukahtaa melkeen heti takasin. Hirveää ähinää on meidänkin yöt, hankaa naamaansa ja huitoo holtittomasti. Pitää aina hypätä kattomaan että onko oikeesti hereillä vai unissaan touhuaa.
 
Meilläkii herätään välillä huutaen. Kuulostaa vähän siltä ku ois painajaista nähny :D Aina ei ihan helpolla rauhotu. Jää just sillee unen ja hereillä olemisen välille roikkumaan, rauhottuu välillä kun saa kunnolla hereille ja välillä saattaa tissin huolii jolloin unet jatkuu.
 
Meillä kieritään kyljilleen ja takaisin, kovasti koittaa kääntyä, pääsisi kyllä kääntymään, mutta tekniikka vielä hakusessa :) hiljaa hyvä tulee. Jos itse käännän oikeaan asentoon kyljelleen, niin osaa kullä siitä kääntyä massulleen :)
 
Kyljelleen pääsee meidän poika, muttei vielä ympäri. Yritys kova kuitenkin.
Eilen löydettiin omat varpaat, helpottaa vaipan vaihto kivasti. Heh. :)

Kämppä hirveessä kunnossa. Vajaa viikko muuttoon. Argh.
 
Käytättekö hyttysverkkoa kun vauva on päiväunilla? Tuli vaan mieleen tänään kun nukuttelin vauvaa vaunuissa lasitetulla parvekkeella ja sinne änkes aivan järkyttävän iso ampiainen. Heti tuli kaikki kauhuskenaariot mieleen et varmaan pistää ja vauva saa allergisen reaktion ja tukehtuu. En tiiä uskallanko enää nukuttaa siellä.
 
Minä täällä taaa huutelen! :wink

Meillä lapsi jätetty mm. mun koulupäivän ajaksi äidilleni hoitoon. Mutta hän nyt muutenkim lähes asuu meillä niin on yhtä tuttu kuin lapsen isä (joka siis toki asuu meillä kotona). Likka ei ole moksiskaan kun nukkuu hoitoajasta suurimman osan.

Meillä opittiin kääntymään ja tänään illalla meni koko ajan mahalleen kun pääsin kääntämästä takaisin selälle! :) ihanaa ja raivostuttavaa koska tulee narinaa mahalla ollessa.

Meillä molemmat lapset heränneet unilta aina huutaen vaikka nukutushetki yms aina on rauhallinen. Toiset vaan ilmeisesti itkevät herätessään?

Me varattiin tänään Saksan loma ja toissapäivänä Turkin loma! Wihii, kesä saa tulla :)

Ja kyllä, juuri eilen mietin että aika kaivaa verkko vaunujen päälle kun ötököitä alkaa jo olla!

Kesä on tullut!!! Ootteko huomanneet? :)))
 
Mä oon omasta mielestä hassu kun en nukuta vauvaa ulkona. Ei siinä, poika ei hyvin nukukkaan paikoillaan olevissa vaunuissa. Saan pojan nukkumaan sisälle n. Klo 11-12 ja muutoin kun osoittaa väsymyksen merkkejä niin tennarit jalkaan ja menoksi :)
Pitäis juu ostaa hyttysverkko, eilen aamulenkillä oli jo itikoita ja amppareita pelkään myös itse. Poika nukkunut nyt jopa pidempiä unia kun ostin vaunuihin sen uv-suojan josta kirjoitin toisessa ketjussa, liekö auttaa kun vaunukopassa nyt hämärää vaikka olis miten aurinkoinen keli :)
Tänään mulla oma jumppa crosstrainingin parissa ja isällä pitkästä aikaa laatuaikaa pojan kanssa, ollut tällä viikolla työreissuilla.
Huomenna sitten pojan toinen vauvauinti. Ihanaa viikonloppua vaikka tällä vähän sataa tihuttaa
 
Mie vaihoin vaunukopan suulta harson viime viikolla ötökkäverkkoon ja aurinkosuojaan. Niin paljon kaikenlaisia öttiäisiä liikkeellä (joita ite vihaan...) että pakko pitää verkkoa etteivät vaunuihin mene. Vaunut vaaleat väriltään joten kiinnostavat ilmeisesti erityisen paljon ötököitä?

Lasitetun parvekkeen luulisi olevan suojainen paikka nukuttaa ettei ötököitäkään paljoa ole, mie pitäisin ötökkäverkkoa silti ainakii hämähäkkien varalta :D ja pääseehän ne lentävät pörriäiset parvekkeelle..
 
On täällä Kotimama muitakii hassuja :D Meillä ei oo paljoo vaunuissa ulkona nukuttu. Liian pitkään vissii alkuun oottelin sitä ulos nukuttamista ku pelkäsin miten poika pakkasessa nukkuis. Sit ku viimesellä yritin ulos saaha nukkumaan ni vaa muutaman kerran onnistunu nukuttaa paikallaan oleviin vaunuihin. Meillä siis nukutaan päikkärit sisällä äiskän ja iskän sängyssä :)
 
Mun mielestä on vaan niin hullua nukuttaa vauva ulos ( siis omasta mielestä, kukin tehköön kuin pathaakdi näkee :) ) etten ole sitä kertaakaan tehnyt :) mielummin ollaa sitten tehty pitkiä lenkkejä ja poika jatkaa uniaan sisällä jos on jatkaakseen. Ulkona nukuttaessa, olisi jotenkin kovin vaikea tarkkailla poikaa ja liikaa vaaratekijöitä :sad001 Vanhempanikaan eivät ole meitä nukuttaneet ulkona koskaan.
 
Takaisin
Top