Toukokuun turinat

Kävin juoksemassa taas 3,5km ja isä vietti sen ajan laatuaikaa poitsun kanssa. Mä olen nyt tavoitteellisesti vähentänyt tuota hirveää herkkujen määrää, nyt tässä vapun aikana tuli kyllä vedettyä sokeriöverit, yäk! Jos ens viikolla taas terveellisesti. Tarkoitus olis osallistua ens viikolla lähes vuoden tauon jälkeen ekoihin crossfit treeneihin :) sanoinkin jo miehelle että sen illan mä vaan imetän koska tulee varmaan sohvakuolema sen treenin jälkeen :D mutta liikunta on vaan niin mun henkireikäni :Heartred ja on ihanaa huomata miten pienen oman ajan jälkeen jaksaa olla jotenkin vielä parempi äiti :)
tänään grillailtiin ystävien kanssa ja poikakin jaksoi kiitettävästi seurustella. Tulisipa lisää lämpimiä päiviä ja kesä :)
 
Otettiiin poitsulle tänään käyttöön 74cm vaatteet :) 68cm alkaa olla semmosia täysin passeleita ja 74cm vähän rennompia, ei ihan ihonmyötäisiä :D Poitsu kasvaa hurjaa vauhtia, äitin pieni pallero :Heartred
 
Meillä pyöritään navan ympäri koko kiekan lelun perässä :) ikää 3kk 1vko, pakittaa myös..sekä selällään pyörii takaraivon ympäri ja möyryy ittensä pitkänkin matkan..saas nähdä millon lähtee eteenpäin ja miten :D
 
Ootteko muut huomanneet sellaista että vauvan sukellusrefleksi välillä selällään ollessa lähtisi päälle ilman sen kummempaa tuulen virettä tms. Meillä on likalla alusta asti ollut herkkä tuo refleksi mutta nyt on ruennut selällään välillä ilman syytä haukkomaan henkeään samalla tapaa..mietin että johtuuko valuvasta kuolasta ( eikös se refleksi jotenkin liity kurkunkanteen) tai nyt kun on flunssaakin niin valuvaan räkään..onko muilla vastaavaa? Aluksi huomasin sen kun likka oli leikkimatolla selällään ja aattelin että lelujen heiluminen saa sen aikaan (toki voi sekin olla) mutta tekee sitä kyllä ihan ilman mitään kasvojen edessä. Samaa tekee myös kun laitan keittosuola tippoja nenään..
 
MarinaMelina, teilläpä on vauvalla kiire lähteä liikkeelle! :)
 
Mä en ole tietääkseni vielä kertaakaan törmännyt tohon sukellusrefleksiin meidän poitsulla.
 
Meillä poitsu mönkii mahallaan kovasti eteenpäin, ähellystä ja huotomista on ehkä enemmän kuin liikettä, mutta ihan koittaa käsin ja jaloin liikkua :D
 
Meillä myös... Mun ratkaisu oli, että otin lisätyynyn ja laitoin sen seinää vasten (meillä sänky seinän vieressä) ja nojasin siihen koko yön. Pysyin kylkiasennossa ja Oliver sai nukkua tissi suussa. Toivottavasti tuosta ei kehity tapaa...
 
Mut kylläpä tuo lämmin aurinko ja loistava sää sekä tämä aamukahvi piristää :)

odotan sitä 4kk neukkua joka ens viikon keskiviikkona. Jos me sinne selvittäis :D kuitenkin välillä tässä tullut suht hyviä öitä ja sitten taas näitä joka tunti syömisiä.
 
Ihana ilma tosiaan♡♡ oltiin pitkästä aikaa pidemmän ajan ulkona, esikko kun on ollut kipeenä ja vavekin nuhassa. Pelattiin esikon kaa jalista ja puhalleltiin saippuakuplia. Ihanaa kohta on kesä, tällaisina päivinä sen voi jopa kuvitellakin :D

Meillä on molemmilla ollut tuo sukellusrefleksi sen verran voimakas että hinkuvat kopassa aina autoon mennessä/tullessa jos yhtään käy tuulenvire ja muutoinkin herkästi jos säikähtävät tai tulee tuulahdus jostakin. Nyt oon vaan laittanut merkille että tulee niin etten keksi syytä. Taitaa vaan räkä valskata nenässä kun tulee aina selällään ei muuten.
 
Meillä oli tänään lääkärin soittoaika ph mittauksen tuloksista.. Kyllä alkuunsa oikeastaan harmitti, kun lääkäri aloitti lauseella "Kyllä nämä tulokset on tämän ikäisellä normaalin rajoissa.." Kun puhuttiin miehen kanssa, että ei varmasti löydy syytä tuohon huutoon ja tytön huonoon oloon ja tulee puhelu, ettei täällä mitään ole.. Ja puhuttiin, että nyt olisi parempi, että löytyisi syy huudolle ja saisi avun siihen kun refluksissa on kuitenkin toiveita mennä ohikin niin jos saisi lääkkeet pahimmaksi aikaa..

Lääkäri onneksi (?) jatkoi, että näkyy kuitenkin sellaisia piikkejä joista näkyy, että aina kun on niitä nieleskelyjä tai oksentamista yms niin hapanta tavaraa nousee ylös.. Ja torstaina lääkäri, joka katsoo todennäköisesti lääkityksen päälle ja annostuksen..
 
Nyt menee hömpän puolelle, mutta katselin lauantaina kuvaa Williamista ja Catherinesta synnytyssairaalan portailla vilkuttamassa yleisölle Catherinen synnytyksen jälkeen.
On se uskomatonta. Itse kun mietin, miten turvoksissa (vaikka pahenikin vasta seuraavana päivänä) ja kipeä alakerta oli. Ja miten se kudosneste, lima ja veri vaati kunnon siteet. Ja kuinka ihanaa oli nauttia vauvasta kahdestaan miehen kanssa.
Sitten joku on joitakin tunteja synnytyksen jälkeen ohuessa mekossa vilkuttamassa yleisölle.

Missä sen siteet oli? Eikö se pelännyt reunavuotoja? Eikä kasvotkaan olleet ponnistamisesta turvoksissa, kuten itselläni, tai sitten joku teki niin hyvän meikin, ettei se juuri näkynyt. Onneksi itse sai olla räjähtäneen näköinen synnytyksen jälkeen, eikä kukaan välitä.
 
Mä mietin taas ihan päinvastoin :rolleyes: Mä ite oisin ollu valmis lähtemään kotiin suoraan synnytys salista jos ois päästetty. Olo oli tosi hyvä ja 1h synnytyksestä mieskin sanoi että musta ei ikinä olis uskonu, et JUST synnytin. Vielä kun siihen ois tullu ammattimeikkaaja ja kampaaja laittamaan pään ulkoisestikin kuntoon ja stailaaja tuonu vaatteet niin oisin hyvin voinu hetkeks mennä vilkutteleen joillekin jos joitain ois kiinnostanu :grin Mut onneks sai silti olla rauhassa! Mua jopa ärsytti kun joka paikassa kaikki mesos et "uskomatonta" vaikka ei se nyt niin ihmeellistä minusta ollu :oops:
 
Mullakin oli niin, että sanottiin ettei uskois että on edes odottanut kun vatsakin katosi kokonaan heti ja muutenkin olis kanssa voinut lähteä vaikka kotiin heti.. Pääsi ihan suht hyvin kävelemään eikä vuotokaan niin paha ollut mitä odotti.. Vielä kun vauvakin oli teholla/keskolassa niin olo oli vähintäänkin omituinen kulkea siellä odottavien puuskuttavien synnytykseen lähtevien keskellä..
 
Taas yksi jatkuvalla syötöllä eletty yö takana.. :sad001 Musta tuntuu että meillä aloitetaan maistelut ja lisätankkailut nyt ihan lähipäivinä. Päivällä jotenkin vielä jaksaa jatkuvasti imettää mutta ei koko yötä.. :sad001 joka syöttövälillä en edes nukahtanut kun poika ähisi ja heilui kainalossa. Jos omaan pinnikseen olisin siirtänyt olis havahtunut välittömästi.
 
Meillä on kans edelleen samanlaista. Rokotusten jälkeen tyttö nukkui kolme yötä paremmin, mut siihen se lysti sit loppuikin. Mut oon myös huomannu et tissit on aamullakin ihmeellisen täydet vaikka niistä on muka koko yö syöty, eli vissiin mua käytetään tuttina ja vaan välillä imetään vähän voimakkaammin jos pieni nälkä iskee. Pitää ehkä ruveta ahkerammin tarjoomaan tuttia öisinkin jos se vaikka joskus jäiskin sinne suuhun kiinni.
 
Takaisin
Top