Toukokuun touhut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Martuti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo siis mulla oli se pöytätuuletin metrin päässä puhaltamassa täysillä samalla kun makasin sohvalla tai istuin koneella :grin:grin Jos jotain mitä tahansa joka vaatii liikkumista, niin luultavasti se hyöty häviää siinä samalla :grin:grin:grin

ai että mä nään taas punaista...:BangHead mullahan asuu osa sukulaisista jenkeissä ja silloin kun sain esikoisen niin just tietenkin silloin tuli sukulaisia jenkkilästä. ne kun käy niin harvoin (muuten ei pidetä mitään yhteyksiä mitä ny fbssä vähän) ni olettavat että koko suku on niitä sitten hyyssäämässä... esikoinenhan syntyi sektiolla ja en todellakaan halunnut kämppää täyteen sukulaisia joita en ollut nähnyt vuosikausiin siis oikeesti varmaan 15vuoteen!!!!!..oli vielä hirvee helle ja en todellakaan halunnut lähtee tuntemattomien kaa mihkään saati niitä meidän taloon pyörimään... ne yritti että ei se niitä haittaa vaikka en niitä nyt niin passaiskaan. tärkeintä ois olla yhdessä. no tuoreesta äitistä ei todellakaan tuntunut siltä... sain vihat päälleni kun lähin karkuun mökille heti melkein sektion jälkeen. no nyt on sama tilanne. taas tulee sukulaisia ja mua jo kinutaan jonnekki mökille heinäkuun alusta sukulaisten kaa... joita en oo tosiaan nähnyt vuosiin,,, viimeksi 2001...........!!!! .. mä en ymmärrä miks mun pitäis vastasyntyneen kans lähtee johkin tuntemattomien ihmisten kaa....:think005 yritin selittää että en todellakaan halua mitään ylimääräistä ressiä siihen synnytyksen lähitiennoillekkaan.. riittää että järjestän jossain vaiheessa esikoisen 4v synttärit lähipiirille, sekin on 3.7 eli laskettuna päivänä....... mua raivostuttaa niin että aaaaaaargh!! :D pidän kyllä tässä asiassa pääni. voisivat matkaa suunnitellessaan ottaa tälläiset asiat....:rolleyes: ne kuvittelee että ne on jotain maailman napoja :D muuten ei pidetä mitään yhteyttä, suomea ei puhuta ja silti ollaan niin sukurakkaita ja ollaan heti koko suku kiertämässä ja tuppaannutaan vaikka mua ei oikeesti kiinnosta pätkääkään ne.. rumasti sanottu mutta niin se on. miksi pitäis kiinnostaa kun en ees tunne niitä juuri ollenkaan. tilanne ois tosiaan ihan eri jos oltais niinku sukulaiset on.. mutta kun ei oo mitään välejä juurikaan ja mä sentään synnytän (toivonmukaan) silloin just kun ne ois tulossa........ ei siihen halua kyllä mitään ressiä ja ylimääräistä. en ainakaan minä. lähisuku on ihan erikseen. tiijän jo että miehen puolelta tulee jo kesäkuussa tohon mummolaan tätejä ja isotätejä oottamaan vauvan syntymää mutta ne on ihan eri asia. ollaan niin tiiviisti yhteyksissä että ne tuntuu tosiaan perheeltä :Heartpink ollaan jaettu ilot ja surut.
anteeksi purkaus. patittaa vaan niin että:excited001:BangHead

Höh, oli kyllä tosi surkea valmennuskerta tänään. Ei antanut mitään uutta. Pitäjänä oli se terkkari, joka mulla on nyt neuvolatätinä ollut, ja joka ei osaa sanoa mihinkään juuta eikä jaata, eikä hänellä itsellä ole kokemuksia raskaudesta, imetyksestä eikä lapsista. Ihan silkat kalvosulkeiset, jotka hän mutisi kauhealla vauhdilla läpi. Koko homma oli ohi alle tunnissa o_O

Huh, koko päivä oltu pihalla! Mies tuli jo 12 aikaa töistä ja siitä asti pihalla touhuttu, autot pesty ja vahattu, grilli kasattu ja grillailtu ja naapureiden ja kaverin kanssa istuttu pihalla rupattelemassa iltapäivästä lähtien. Mies kävi jo talviturkinki heittää (hullu!!!) ite uitellin ja juoksutin koiria rannassa :grin
Nyt oonki iha poikki ja mahaa kivistää ja koskee ja pahaoloki tuli :sad001 Sentää alko satamaa ni kämppä ihanan viilee ni ei oo nii tuskasta tälläsellä ololla olla sisällä!
Huomenna ois se päiväki ku sanotaan tahdon! Jippii apua :grin

Nyt kylmää suihkuu jos olo paranis ja sit vaa rennosti loppuilta ja huomista odotellen :p

hani Toi on kyl ihan perseestä. Ja varsinkin, jos vielä kehtaavat olla niin itsekkäitä, että loukkaantuvat siitä, että tuore äiti ei halua tod. keskittyä mihinkään muuhun kuin toipumiseen ja kotiutumiseen pienen kanssa. Hömelöt!

Itelläkin olis tulossa kummipojan rippijuhlat 2kk lasketusta ajasta. Helsingistä. Johon meillä on n. reilu 3 tunnin ajomatka. Oon kyllä jo alustavasti päättänyt, etten lähde sinne (ellei Toukka oo sit tosi helppo + tykkää autolla matkustamisesta). En kyllä oo vielä sitä ilmoittanut (ei ole virallista kutsuakaan toki tullut), mutta saa nähdä pettyykö tms. Mutta tärkeintä on siinä vaiheessa keskittyä omaan oloon ja lapsen oloon ja kaikki muut tulee vasta sitten. Ihan sama, mitä muut on mieltä siitä.

Miu88, kiitos tuosta rikkaruoho -vinkistä!!! :)

Martuti, harmillista jos valmennuksesta on jääny tuollanen olo... :sad001 Ihelläni tai oikeastaan meille molemmille jäi synnytysvalmennuksesta tosi lattea fiilis, oli siis synnärillä ja puhun nyt missä käytiin esikoisen odotusaikana.. lähinnä äärimmäisen puuduttava reissu..kalvosulkeiset alkuun mut sit päästiin sali kattomaan ja näytettiin just niitä synnytysjakkaroita yms et se oli ehkä ainut kohokohta mistä ei siitäkään jääny miulle kunnolla mitään mieleen :grin kalosulkeiset olis sit jatkunu mut myö lähettiin kotiin :oops:

Voi vitsi, suku osaa kyllä "olla pahin" oikeesti o_O tuo hanin tilanne on tosi inhottava ja jotenkii ymmärrän tuon "maailman napa" -lausahduksen. just et kun "myö ollaan nyt täällä niin tottakai kaikkien pitäisi innosta hihkua". en nyt tarkota suoraan tätä sinne hanin sukuun vaan et sympatiani täysin sinne, tiiän mistä puhut :)

Byäääh, meillä oli kevään viimenen perhekerho tänään :sad001 Osa mammoista jää pois, lähtevät siis töihin silleen etteivät pysty enää syksyllä jatkamaan..hm. on kyllä ihana vuos ollu kerhoilla, meillä on ollu tosi hyvä porukka. No, saa nähä millaisella kokoonpanolla jatkuu sit elokuussa.

röllykkä, meillä on siis yhteensä 4 kertaa tuossa valmennuksessa. Tähän mennessä ne 2 ekaa kertaa ollut ihan ok ja informatiiviset, mutta tämän päivän valmennus, joka koski lähinnä imetystä, oli kyllä ihan turha, ei tuonut mitään uutta infoa. Ja se kesti tosiaan n. 40 min. Ajoin sitten sen takia yhteensä 80km o_O

Järjestin mulla ja miehelle "treffit" ens viikoksi, ohjelmaan kuuluu maastoratsastusta :wink ihan vaan kävelymaasto erään tutun hevosilla. Mies on onneksi ihan hevosmyönteinen ja ulkomaanlomillakin on käyty ratsastamassa, että ehkä se vois jopa tykätä tosta. Nyt täytys saada vaan pidettyy koko homma salassa siihen asti että mennään, tulee sitte iha yllärinä :grin

jep miehen puolen sukua jos tulis samanlain ni ei sillain ois sellanen ressi kun niitä näkee yleensä aina lomilla ja muutenkin vaikka asuvatkin pohjoiskarjalassa ja ruotsissa mutta ollaan paljon läheisempiä kuin mun oman suvun kaa.. mies tuossa yritti että elä ressaa ja sulla on oikeus sanoa että et halua mitään ylimääräistä mutta tiijän että silti mua pommitetaan parin viikon ajan soitoilla ja viesteillä.... :sad001
mä oon kyllä valmis lähtee mökille 700km päähän heti vaikka synnytyksen jälkeen niinku viimeksi mutta siellä ollaanki oman porukan kesken ja ihan omassa rauhassa. luonnon keskellä. varsinkin jos tää tapaus on yhtä helppo ku esikoinen oli. että nukku ja söi vaan. ei kitissyt juuri mitään. tyytyväinen tuhisija. :Heartpink

ootan oikeastaan että miehen täti tulis tänne mummolaan kesällä (kahtena kesänä hoitanut esikoista kun päiväkoti on ollut kiinni ja hän itse on kesät lomalla kun on koulussa töissä..) kun meillä ei oo tuolle esikoiselle oikein mitään paikkaan jos sattuu että lähen synnyttämään. mummo on töissä ja jää kesälomalle vasta pitkälle heinäkuun puolella... ja samoin ipanan omat tädit. kummi asuu oulussa, samoin mun vanhemmat sitten kesäkuusta taas.... ja omaa äitiäni en halua kyllä tänne "päivystämään" !!!!!!! o_O:confused: siitä ei tulis mitään. viikko ehkä menee saman katon alla, espanjassa ollaan oltu jopa 2viikkoo mutta se on ollut kyllä ihan hermoja raastavaa:grin ja esikoisenkaan syntymän aikoihin en halunnut että mun äiti ois täällä pyörinyt.. enkä varsinkaan silloin ku vauva synty. en ois kestäny sitä neuvomista. :rolleyes: vaikka ihana äiti muuten onkin.......

ai että kuulostaa kivalta sana "treffit". me ei olla oikeestaan vuosiin käyty kahestaan missään.. no arkena meillä on kyllä aikaa kaksistaan tehä vaikka mitä kun ipana on tuossa mummolassa tosi paljon....saattaa häipyä la aamuna ja tulla su iltana takaisin.. mutta ois ihan kiva lähtee vaikka johki reissuun kahestaan miehen kaa.. kylpylä ihmisiä tuo mies ei oo ollenkaan.. no en oikeestaan minäkään ja päästään aina pari kertaa vuodessa katinkultaan lillumaan kun on lomaosake siellä. mutta silloin on yleensä ipana mukana ja muutakin sukua.. tai kavereita.
meidän piti lähtee tänä kesänä taas prätkäkerhon kaa pärnuun reissuun mutta enhän mä nyt sitten pääsekkään. vauva ois ehkä silloin muutaman viikon ikäinen,(jos syntyy la) jos nyt muistan reissun ajankohdan oikein.... miehen kyllä passitin sinne silti.:grin:grin itte yritän päästä elokuun lopussa ouluun prätkäkerhon festareille..

kyllä oli taas vaikee yö. aamusta ois kyllä nukuttanut ja ipana meinasi taas myöhästyä päiväkodista. en vaan saa nukuttua näiltä liitoskivuilta.... niin siis sain nyt lääkäri ajan kesäkuun alkuun kun neuvolatätin mielestä vaavi jotenkin oudosti.ja vielä kuitenkin kuuluu se loppuraskauden lääkärikäynti.
sitten ois vielä se synnytystapa-keskustelu..... alkaa tuo synnytys olee jo aikalailla ajatuksissa...:confused:
haluan kyllä saada selvyyden siihen että onko mulla jotain rakenteellista jutskaa. enää en haluais kärvistellä koko avautumisvaihetta ja senkin jälkeen vielä ja sitten todetaan taas että ei mahu, jumissa, väärä tarjonta ja sektioon.... tupla kärsimykset :confused:

Muokattu viimeksi:
ei tässä silleen hirveesti oo ollu sellasta ihan kahenkeskistä aikaa-aikaa meilläkään.. paljonhan myöki tässä kotona tehään ja ollaan yhessä, se on sellasta normaaliarkea meille..ns tähtihetkiä koko ajan :grin
Mut eilenpä tuo repäs!! Kyllä minnuu välillä vähän sylettää, jos ehotan jossain käymistä silleen "kuhan vaan" -meiningillä..et mennään vaikka pitsalle tai näin kesällä jäätelölle jonnekin niin tuo on aika nihkee lähtemään.. Eilen sitten ite ehdotti, et mennään meijän kylän satamakahvilaan syömään o_O En pistäny vastaan :grin Käyskenneltiin sit vielä hetki koko porukka siellä rannoilla syömisen jälkeen.. kivaa oli!
Ja voi nam, mikä himo on iskeny kreikkalaiseen salaattiin, pakko oli saada sellanen syödä eilen siellä.

Tänään laitellaan tytön huoneeseen laminaatit lattiaan niin saa sit vähän järjestystä taas elämään eli tähän mökkiin. Olis tarkoitus neitokainen sinne siirtää nukkumaankin nyt sitten..vihdoin..apua :smiley-angelic006 Minnuu varmaan itkettää enemmän kuin tyttöä.

Mie en saa nukuttua levottomien jalkojen takia.. :smiley-angry017 Tahi siis ite oon tän diagnoosin tehny, en nyt muutakaan keksi siihen, kun alkaa keho ja mieli rentoutumaan niin jalat alkaa potkiutumaan melkein kuin itsestään.. tuntuu et on pakottava tarve viputtaa niitä tai sit ihan oikeesti potkiutuakin välillä :gen113Ahistaa.

KIva meillä oli yöllisen myrskyn jäljiltä sähköt poissa 13 h, joten jääkaapin sisältö menee roskiin melkeinpä kokonaan!!! Olipahan vähän erilainen aamu ilman sähköjä....

Ei mekään kauheesti missään kyllä ikinä käydä, vaikka ihan vaan kahdestaan ollaan, ja molemmat kyllä on sinänsä innokkaita tekemään kaikkea ja käymään paikoissa, mutta miksi ei silti vaa tuu lähdettyä?? Mitään suurempaa kesäreissuakaan ei varmaan tänä vuonna tule, kun en nyt kauheesti sitte pystys ees mitään tekemään. Siitä johtuen on varmaan nyt tullu tämmöne hinku järkätä sit kaikkee pientä kahdenkeskistä, kun nyt viel hetken on siihen mahdollisuus! :>

Kahdenkeskisestä ajasta sen verran,että just puhuttiin viikonlonloppina miehen kanssa,että mennää viim.enskuussa vielä kahestaan leffaan ja syömään.ihan kiva tehä tollasta niinku sillä ajatusmallilla, että mennään kahdestaan ja yhdessä,koska sitten kun ötökkä syntyy ni ihan tuosta vaan enää kahdestaan lähteä.tosin eipä se lapsi mikään ongelma ole lähteä ja tehdä asioita sitten kolmestaan.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

^ Eihän se ongelma ole, mutta hyvin erilaista... eipä sitä pientä lasta kauheasti voi leffateatteriin esim. viedä, eikä mua kyllä nappaa ajatus mistään hienosta ravintolastakaan sitten, tai jostain kylpylälomasta, kun on ihan pieni vauva... Mutta riippuu paljolti siitä, kuinka hyvin nukkuva vauva on, että mitä kaikkea sitten pystyy yhdessä tekemään jos lasta ei hoitoon vie :)

Kylpylöissä (Tallinnassa ainakin) on muuten näkynyt kohtalaisen paljon vauvaperheitä kun on jonku verran niissä käyty! Varmaan iteki kokeillaan sitä vauvamatkaamista ekan kerran sitten joskus johonkin tuollaiseen paikkaan, näky hyvin onnistuvan ainakin niiltä muilta ;)

Joo,kyllä maalaisjärki ja sen käyttö on sallittua siinäkin mihin lapsen/vauvan ottaa mukaan.nimittäin kokemuksella voin sanoa,että lapsen paikka ei ole vähän paremmassa ravintolassa saatikka leffassa aikuisten näytöksessä. Mutta varmasti juurikin kylpylään voi ottaa mukaan. Sittenhän sitä tökötetään lastenaltaan reunalla. Eikä niinkään lilluta itse altaissa ja poreissa.kaikkihan on toki kiinni millainen lapsi.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Kyllä ne vanhemmat on siel vauvojen kanssa ihan "aikusten" altaissa ja poreissa yleensä ollu, nimenomana kun kyseessä pieni vauva mitä täytyy pitää sylissä kuitenkin koko ajan, niin ei se siitä lastenaltaasta kauheesti vielä hyötys. Sellanen vesiliina (kantoliina) vois olla kätevä tollaseen... mut ehkei nyt oo iha just ajankohtasta ;)

Meilläkin on jääny toi kahden keskinen aika vähiin, mutta ehtiihän sitä kuhan vauva kasvaa niin pääsevät lapset muutamaksi tunniksi hoitoon. Mies yllätti heti aamusta synttärilahjoilla ja hempeilyllä <3 Osaa nykyisin arvostaa niitä pieniä hetkiä enemmän kun ei niin vaan voi häipyä treffeille ilman suunnitelmia ellei esikoista ota mukaan.

Aloin eilen kirjoittamaan listaa, otsikko: Things to do before our baby is born! :)
Ei vauvan tarvikkeiden hankkimista tai valmisteluita, vaan mitä minä yksin tai mieheni kanssa tahtoisin tehdä vielä kun ollaan vain 2! ...5 asiaa tähän mennessä listalla, saattaa tulla kiire vielä!:p

^ Mitä siinä listassa on? Hyvä idea kyl, mut jos mä alkasin tekeen niin sinne alkas tuleen kaikkea ihmeellisyyksiä ja asioita mitä ei mitenkään vois/ehtis toteuttaa ja sit vaa ottas päähän.... :D

Takaisin