Toukokuun touhut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Martuti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä on kans toi chrysler grand voyager( tää on se pitempi malli vielä) ja on kyllä ollu tilojesa puolesta tarpeen, mukava ollu matkaa tehä kun mahtuu vähän "ylimäärästäki" mukaan ja mahtuupa hätätapauksessa mummoki kyytiin :grin Ja onpa tuolla tullu muutamat muutot ja keittiökalusteetki kuskattuu:wink
Nyt siis mie ajan pääsääntösesti tolla tila-autolla, kun kerta muksujen kaa kotona olen, mut jos mie meen ilman lapsia kauppaan niin kyllä mie aika mielelläni lähen tollla meidän golfilla liikkeelle...

Meillä on myös 2 autoa, ei pystyis elää enää yhdellä... :rolleyes:Meillä on miehellä skoda superb ja mulla citroen xsara picasso johon mahtuu sit hyvin muksut ja kamat kyytiin kun paljon reissataan :)

Meillä on yksi auto, Bemari farmari, mies ajaa sillä 100 kilsaa päivässä. Minä kävelen töihin, onneksi asutaan asuinaluella lähellä keskustaa, kauppoja (asutaan kunnassa ei kaupungissa), terveyskeskustaa, neuvolaa ja sitten vielä minun isää ja siskon perhettä.:) Silloin kun kaupasta tarvitaan viikko ostokset, niin mennään melkein molemmat autolla illalla, sitten kun vauva on syntynyt olen ajatellut kävellä vaunuilla kaupaan, toivottavasti vauva sit tahtoo samaa kuin minä..:p
Yks asiakas sanoi mulle, että kyllä sinä hankit auton sitten kun vauva on syntynyt, mutta jos kaikki menee hyvin, niin en hanki!:wink

Sanoin joskus miehelle, että mein lapsiluku tulee oleen sitte max 2, etten ikinä joutus ottaan tila-autoa :grin
Oon maasturimamma ;)

Oma auto mulla on ollut siitä asti ku sain kortin, enkä oo varmaa käyttäny bussii sitte sen jälkeen.... tai muutakaan julkista. Vaikka oon asunu kaupungissaki välillä. Ei se vaan toimi ;)

Meillä on yks auto, tuommoinen katumaasturi. Sinne kun heittää kaksi koiraa häkkeineen takaboksiin, niin oikeastaan sinne ei muuta mahdukaan :grin Työmatkat ollaan kuljettu yhdessä, mies ajaa autolla ja heittää mut juna-asemalle aamuisin ja iltapäivällä noukkii mut mukaansa asemalta. Miehen työmatka on vajaa 40km ja mulla 15km, mutta julkinen liikenne onneksi pelaa.

Meiltä isompiin palveluihin on matkaa n. 5km, bussit kulkee, mutta tällä hetkellä ne on tavallisia pitkänmatkanbusseja. Syksyllä onneksi vaihtuvat matalalattioihin, niin pääsen minäkin kulkemaan omatoimisesti asioille. Toinen auto on hommattava siinä vaiheessa viimeistään kun palaan töihin. Vielä ainakin pärjätään yhdellä. Ja onneksi mies pystyy tehdä kotoa töitä, jos mä erityisesti autoa tarvin joku päivä eikä hänellä satu olemaan tapaamisia jne. :)

Hahaa niin mäkin joskus aattelin etten ikinä haluis mitään tila-autoa joka huuta "äiti ratissa" mut niin se vaan ajattelu maailma muuttu kun saa lapsen :grin Tärkeintä lasten turvallisuus, ei niin välii millasella "munalla" (mun auto on ihan munan muotonen) ajelee... Toki kyllä mäkin mielummin isännän yli 200 heppasella superbllä hurruuttelisin mut kaikkee ei saa :rolleyes:

Sillä perusteella mäkin maasturin "sain" ku vetosin siihen et täytyy ol tukeva ja turvallinen auto sit ku tehään lapsia (auto ostettu ~2v sit, jolloin ei lapsista ollu viel puhettakaan :grin), varsinki ku ajetaa tämmösil teillä mitä ei talvisin ees hoideta ja edellisen farmari-corollan sain jo kerran ojaan täällä :cool:

Oon kyl useesti ihmetelly monen (tässä kohtaa siis tutun) lapsiperheen auto"valintoja", ajetaan jollain iha puhkikuluneilla ja just ja just katsastuksesta läpi menneillä rojuilla, joissa on millon mitäki vikaa mut "katotaa ny jos vaik ens kuus korjattais" :rolleyes: mut eihä niitä tietenkää korjata ku pakolla sen verra et saa katsastettuu kerra vuodes, ja semmosilla sit kuskaillaa lapsilaumaa pitkiä matkoja reissuilla ym. Samaan pakettiin yleensä kuuluu ne 10 lapsella kiertäneet, aikansa eläneet "turvaistuimet", parhaimmillaan kaikki yli 3v:t vielä istuu jo ilman mitään istuimia....

Asutaan kans niin korvessa et ei ois puhettakaan et pärjättäs yhellä autolla! Meil oli tos jonkun aikaa audin farkku mut sit tuli yhtäkkii sellanen himo et on saatava maasturi, joten vaihettiinkin sit se bemarin maasturiin.. Toisena menopelinä paku, mitä ukko tarttee duunissa ja hyvin sillä hoituu sit noi ikean reissutkin.. :wink Ja kylhän täältä löytyy viel toi mönkkäri mil on pari kertaa tullu kylillä käytyä.. :p Ja niinku Miu tuolla sano niin kyl toi maasturi vaan on kun tehty tänne landelle.. :)

image.jpg Tän päivän kirppari löydöt:p Body ja oranssiraidallinen potkupuku vielä käyttämättömiä :)

Meilläkin kaksi autoa ja toista oikeestaan vaa käytetään, toinen vähän turhan panttina seisoo tos pihalla.. Mies eilen jp puheli et pitäs ostaa sit syksyllä uus auto ni mahtuu koirat ja rattaat paremmi kyytii jos jotaki reissuja heittää, vasta viime syksynä hommattii tuo skoda enkä haluis siitä luopua ku se on niin hyvä! Yhyy! Mut järjellä ku aattelee ni ois kyl joku tilavampi auto paljo fiksumpi tulevan kannalta.. :rolleyes:

^ Ihania löytöjä :Heartbigred

Meillä on itseasiassa kolme autoa :) Mies ajaa minun omistamalla Seat Toledolla (2005 mallia eli semmonen vähän hassun muotonen) ja itse ajan miehen omistamalla Toyota Avensiksella (1999) -> saatiin ostaa papan vanha auto, jolla oli ajettuna vain 63 000km, kun me ostettiin se tänä vuonna :grin . Noin päin käytännön syistä, kun pätkänä japsimallin auto on minulle passeli ja pidemmälle miehelle taas VAG-konsernin eurooppalaisen mitoituksen auto sopii mainiosti. Toki Seat on ajettavuudelta parempi ja se onkin meidän ykkösauto, jota sitten käytetään pitkillä matkoilla. Perä siinä on iso ja farkkuvetoisuutta vastaava, MUTTA kävikin ilmi, ettei vaunut sinne sittenkään mahdu ilman renkaiden irtiottamista. Tosin tuskin tulee paljon ajoa, että kärryjä tartteis mukana raahata, joten me mennään noilla. Itse haluaisin kyllä vaihtaa tuon Toledon farkkuun, mutta koska siihen on kytkinremppa tehty juurikin, niin ei lähdetä vaihtamaan, kun mies ei halua lainaa ottaa (noh, jos ottaisi lainaa niin järkevähän sitä olisi vähentää väh. 400e/kk, jotta ei olla yhtäkkiä tilanteessa, että auton arvo on vähemmän kuin mitä on lainaa) ja kun talous tulee tiukkenemaan, niin...Mutta plääh! Minä se on meillä, joka haluaisi tuoreempaa autoa ja vaihtaa autoa :grin Noh, Viking Lotto on vetämässä kestona, et jos joku viikko voittaisi vähän enemmän kuin sen satunnaisen 5 euroa... :grin

Kolmas auto on sitten 90-luvun vanha avoaudi (rättikatolla), joka on siis meidän kesäauto. Ei siis tarkoitettu erityisesti kuljetusautoksi, vaan ihan vaan huviksi :) Toki sit taloudesta löytyy myös mm. neljä moottoripyörää (yksi vanha enska, vanha ducati, palasina oleva aprilia ja vanha yammu) sekä puolikas vene (mies omistaa siis puoliksi sen veljensä kanssa) :grin Tosin kaikki nuo hupivälineet on euromääräisesti halpoja, ettei me siis mitään rikkaita olla :) Ja heti, kun mulla on tarpeeksi rahaa säästettynä (periaate on, että velkaksi en osta - saa nähdä miten pitää mielipide, jos ei säästy tarpeeksi paljon tarpeeksi nopeasti) ostan itselleni uudestaan sen yamahan r1:n, jolloisen jo yhden omistin (myin kun en raskinut sen vakuutuksia maksaa -> seuraavana vuonna vakuutusten hinnat tippui, kun vakuutusyhtiö muutti tariffejaan, ettei oliskaan ollut enää niinkallista vakuuttaa :angry7 ).. :Heartpink

Me alotettiin tänään tytön huoneen remontti! Revittiin tapetit pois seiniltä, tasotettiin naulojen ym. reiät ja maalattiin entinen sininen seinän alaosasta piiloon. Vielä pitäis maalata seinät uudestaan sävytetyllä maalilla, samoin katto täytyy maalata ja lattiaan laittaa uusi laminaatti. Mutta uskon että nopeasti saadaan nuo hommat tehtyä. Ehtii sitten maalinkäryt haihtua ja ei tyttö heti omaan huoneeseen meekään.. ostettiin seinille sellasia tähti sisustustarroja! Sit oiskin vaan sisustushommia jäljellä äitiyslomille! :)

Liityn autokeskusteluun.meillä on nyt kaksi farmaria.ennen mulla oli sedan mutta vaihdoin tammikuussa autoni farmariin.sain uudemman ja vähemmän ajetun auton.nyt on kiva,kun tavaraa mahtuu sit ihan kumpaakin autoon.saa rattaat ja muut vauvan tavarat helposti mukana,jos niin tarvii.
mulla tosi haaveena ostaa vielä jokupäivä sedan sport malli taas.eli sitten,kun vauva ei enää tartte rattaita jne.tila-autoa en osta,jos ei ihan pakko ole.eli meilläkin sillon lapsiluku jäänee kahteen:)

Sent from my iPad using Vau Foorumi

Meillä auton kanssa vähän ikävä tilanne. Mies myi autonsa jo melkein heti kun tiedettiin minun olevan raskaana ja tilattiin uus auto joskus marraskuun puolivälissä. Auto liikkeestä lupailtiin että auto on meillä maaliskuussa koska tehtaalla on ruuhkaa. No ajateltiin että eihän sillä oo väliä koska on kunhan on ennen kesää. Kyseessä on siis uusi Skoda octavia rs (farkku). No tuotannossa sit tosiaan on sitä ruuhkaa ja viimesimmän tiedon mukaan auto menee tuotantoon vasta kesäkuun viimeisellä viikolla ja olis sitten meillä joskus heinäkuun lopussa. Toisin sanoen kun la on 7.7. Joudutaan pärjäämään mun vanhalla mazdalla ja miehen työ ducatolla. No paketti autoon mahtuu vaunut hyvin, mutta ei todellakaan oo mitenkään käytännöllinen muuten + että se on tosi likainen työstä johtuen. Mun mazdaan vaunut ei taas sovi muuta kun ehkä jotenkin kikkailemalla.. No kyllä sitä muutaman viikon niinkin pärjää. Ja tuskin sillon vielä hirveesti edes liikutaan kotoa minnekään. Pitää vaan nyt toivoa et se auto oikeesti tulee sillon heinäkuussa...

Onkos muilla stressiä ilmassa (jostain syystä)? Itse taas eilen huomasin, että työstressi iskee päälle. Eräs työkaveri on vähän arvaamaton ja nyt saa arvuutella, että tuleeko ensi viikolla töihin vai ei. Jos ei tule, niin se on sitten shitstorm mun päälle... Pinna kireellä (tullut tyhjästä huudettua miehelle, kun purkanu omaa pahaa oloa ja epävarmuutta) ja yöllä taas herännyt niin, ettei saa pariin tuntiin unta, kun miettii vain ensi viikon työkuvioita worst case scenariolla... Huoh! Mistä löytyisi se nappi, jolla vois tuon stressin kääntää pois :( Kun jos kaikki menee hyvin, niin on tullut turhaan stressattua.....

Meillä mies ollut tällä viikolla tavallista vähemmän kotona ja kun perjantaina tuli kotiin ja sanoi taas lähtevänsä suoraan hommiin kaverin luokse, niin täällä pillahdettiin itkuun.. vaik tiesin jo etukäteen, että on illalla joka tapauksesssa menossa.. mut joo.. ihanat hormonit ja väsymys ja kipeily ja pieni stressi työ sekä kotijutuista, niin tuntuu vaan et ei joka sekunti pää kestä.. nyt onneks vkloppu rauhottunu normiin, vaik ollaankin molemmat vähän kipeinä, niin on se mukavaa kun toinen on myös kotona..

Ja lunastar, eipä sitä nappia taida löytyä.. pitäis vaan osata päättää, että tulee mitä tulee, niin siitä selviää.. oon siin kyl itekin tosi huono. Aina yrittää miettiä kaikki vaihtoehdot valmiiksi, mut ei sekään aina auta.. tsemppiä!

Meilläkin on kaksi autoa, pakko ollakin kun käydään molemmat lähes 100 km päässä töissä, eikä todellakaan tehdä samanlaista työpäivää.. ihanaa olisi jos ei tarvitsisi kuin yhden (lähinnä rahan menon takia, mutta minkäs teet).. Just naureskeltiin vanhempieni kanssa eilen, miten on muuttuneet nää turvallisuusasiat sitten oman lapsuuden. Kun puhuin, että pesin juuri turvakaukalon päälliset, että on sitten ainakin se valmiina jos tulee aikasin lähtö synnärille, kun on eka asia mitä tarvitsee että saa lapsen kotiin sieltä. Niin äiti muisteli miten pikkuveljeni aina matkusti autossa pelkässä vaununkopassa takakontissa, ottivat vain sen läpän siitä kontin päältä pois :) mäkin muistelin, että piti välillä takapenkille istuessa katsoa onko sillä kaikki hyvin siellä takakontissa. Pikkuveljellä tosin taisi jopa joku turvaistuin sitten isompana olla (tai ainakin koroke..). Meillä vanhemmilla sisaruksilla mitään sellaisia ollut, kun ei tainnut autossa olla turvavöitäkään :rolleyes:

Niin joo ja työstressiä ei vielä varsinaisesti ole, mutta pikkaisen alkaa mietityttämään se ehtiikö saada kaikki hommat valmiiksi.. etenkin kun pomo ei näytä tajuavan, ettei mulla hirveesti tässä enää viikkoja ole jäljellä ja laittaa lisää keikkaa vaan tulemaan.. Ei muuten niin väliä, mutta ei viitisisi omia töitä jättää muiden tehtäväksi..

Takaisin