Toukokuun tohinat!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Yohanna
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mäkin olisin sit saattanut varmaan noita potkuja jo aiemmin silmin nähdä, mut en oo tajunnu kattoa kun en mitenkään ajatellu että ne vois näkyä "jo". :D Maha kuitenkin suhteellisen pieni.. Tai ei se mikään pieni musta ole, mut kommenttien perusteella.. kaikki aina kommentoi että ompa pieni maha vielä.. Ihana kuulla aina tommosia kommentteja kun on just ollu kauhee kasvupyrähdys ja ittelle se tuntuu niin isolta, positiivisella tavalla! :D

Kutvonen: Täällä on yksi kohtalotoveri, joka sai lähes paniikkikohtauksen sokeritestin tulokset kuultuaan emoticon  Ja joudun piikittämään itseäni vain siksi, että kahden tunnin arvo oli raja-arvo... Kaksi ekaa oli reilusti alakanttiin. Ahdisti aluksi ihan älyttömästi, mutta alkuahdistuksesta päästyäni ei mittaaminen kamalasti rassaa. Millaisia tuloksia olet saanut omissa mittauksissa? Minulla on paastoarvot olleet 4.0-4.5 ja 1h ruoan jälkeen 4.5-7.0. Suklaan olen jättänyt ruokavaliosta pois, muuten en ole ruokatottumuksia muuttanut mitenkään. Ja ehkä olen käynyt vähän aktiivisemmin lenkillä. Saadaanpa ainakin ylimääräinen ultra, joten ajatellaan positiivisesti emoticon

Sain äitiyspakkauksen perjantaina, se oli viime vuoden mallia. Olen oikeastaan ihan tyytyväinen, sillä tämän vuoden pakkaus näytti enemmän "poikavärivoittoiselta". Enkä saanut enää itseäni pidäteltyä, vaan raahasin pinnasängyn makuuhuoneeseen. Nyt jo vähän kaduttaa, koska tila tietysti pieneni ja olen jo nyt onnistunut täyttämään sängyn omilla vaatteillani...

Onko muilla ollut lääkärintarkastusta tässä lähiaikoina? Mitä siellä tehdään?

Mukavaa peli-iltaa kaikille! Suomi voittoon!!!

Mursku: Meillä on lääkäri viikon päästä ja oon ymmärtäny, että sillä käynnillä tehään sisätutkimus ja tarkistetaan kohdunsuun tilanne. Meillä joka lääkärikäynnille kuuluu myös ultraaminen.

Viikonloppu on menny täysin lepäillesä ja keräillesä voimia seuraavaa viikkoa varten. Mitä nyt vähä pesin ja silitin vauvanvaatteita. Tänään on supistellu tosi paljo vähemmän ku työpäivinä, joten kyllä sillä levolla on merkityksensä. Vauva on liikkunu aamusta asti säännöllisesti ja oon jo vähä huolestunu, että miksei se nuku... :)

Mursku Mulla oli torstaina lääkäri (semmoinen sama tympeä eukko kuin ekassa ultrassa). Se teki gynekologisen tutkimuksen, katsoi että kohdusuu oli kiinni ja tunnusteli mahaa. Ei se oikein kertonut mitään tarkemmin. Kysyin että minkähän kokoinen se kohdunpohjan korkeus nyt on, niin lääkäri vaan totesi että hoitaja sen mittaa ja aina pitäisi olla sama hoitaja joka sen mittaa... Viimeksi mulla oli joku opiskelija joka sen mittasi. Tällä kertaa hoitajana oli terveydenhoitajaopiskelija mies (varmasti se sama ponnaripää kuin sulla), eikä se mittaillut sitä kohdunkorkeutta. Verenpaine oli 106/63 eikä sanonut siitäkään mitään. Olis kiinnostanut tietää voiko sille tehdä mitään... meinaa välillä huipata aika paljon. Paino olikin noussut pikkasen liikaa, mutta osittain johtuu turvotuksesta. Hemoglobiinikin oli laskenut 151:stä 124:ään. Lääkäri otti multa uuden bakteriviljelyn, mulla streptokokkiepäilys. Supisteluja ollut viikolla. Tulokset tulee alkuviikosta.

Viikonloppu sujunut remppaa tehden. Mies rakensi eteiseen kaapin, mä olen saanut toimia apurina ja siivoojana. emoticon

Tänään sain sitten vihdoin laiteltua ja lajiteltua vauvan vaatteita oikeille paikoilleen, eteiseen kaappiin isommat ja hoitopöydän laatikkoon pienemmät. Ihanaa kun saa näpertää niiden kanssa. Pitäis rueta pyykkiä pesemään tässä joku viikko niin varmasti kerkeää ja muistaa pestä kaikki valmiiksi...

Mutta nyt tapahtuu sikäli harvinaista, että rupean katsomaan jääkiekkoa (toivottavasti en turhaan). Kannustetaan Suomi voittoon! emoticon

Mä en ymmärrä.. Mulla oli kans lääkäri tällä viikolla mut mulle ei tehty sisätutkimusta! Ultras vaan.. Hieman jännittää jos kohdunsuulla on jotain tapahtunu yms.. Pitää varmaan neuvolassa mainita asiasta. Voikos se terveydenhoitaja sitä tutkia? Miks ei.. Toivottavasti.

Kcatri oon ymmärtäny et meillä on sama neuvola, kumpi lääkäri sulla on? Onnekseni oon ite säästyny kyseiseltä ponnaripäältä, on eri terkkari! Ei oma mies varmaan päästäis ees sen tutkittavaks..

Jossunen: Sen kohdun suun tilanteen voi katsoa myös ultran kautta ja se onkin varmin tapa saada tietää onko siellä muutoksia, koska se suu on voinut rueta kypsymään salakavalasti sieltä sisältä päin. Mulle ultrattiin kohdunsuu viimeksi kun kävin äitipolilla toukokuun alussa, ihan alakautta tehtiin se.

Joo, täällä on ollut taas mielenkiintoista. Olen kaksi yötä valvonut putkeen, niin että olen päässyt aamulla kuudelta nukkumaan ja nukkunut katkonaisesti yhteentoista. Käynyt siis myös siinä unen lomassa pissalla. Yöt ovat menneet niin, että mulla on supistellut todella kipeästi ja vauva on riehunut ja potkinut jokaisena yönä  VIISI TUNTIA PUTKEEN ilman mitään taukoja?! Voiko tuo olla tervettä. Mää join litrakaupalla vettä ja söin molempina öinä kaksi panadolia niihin suppareihin. Mutta nuo ihanat mutta niin kamalat potkut teki elämästä hyvin vaikeaa. En ihmettelis, vaikka koko vatsa olis mustelmilla. Semmosta kyytiä oon saanu. Vauva ei rauhoittunut millään, ei asennon vaihdoilla ei silittelyillä, ei lauluilla eikä jutteluilla. Nyt sitten jouduin perumaan työvuoroni (olisin todella tarvinnut ne rahat) koska en olisi mitenkään pystynyt menemään, kun kuudelta en ollut silmäystäkään nukkunut ja 07:45 olis ollut herätys. 

Meinasin jo viime yönä lähteä päivystykseen sinne synnyttäjien vastaanottoon, soitinkin sinne kahdesti. Mutta sitten sinnittelin. Mulla on lääkäri huomenna aamupäivällä, niin pitää sinne ottaa asia puheeksi. Ainakin tuo kohdunsuun tilanne mua kovasti tällä hetkellä kiinnostaa.

Meillä vähän rempattiin eilen! :) Maalattiin miehen kanssa makkarin seinät viininpunaiseksi. Yksi seinä jo onkin maalattu tehostemaalilla. Kohta voikin alkaa rakentamaan vauvalle omaa nurkkaa makkariin :)
Kyllä sen taas huomaa tehneensä jotain tavallista raskaampaa.. olo on kuin vanhalla mummolla kun en meinaa sohvalta ylös päästä. emoticon

Jaahas, lääkärissä käyty.  Mulla siis alko lauantaina noi alavatsakivut ja ei ole jeesannut sittemmin.  Pissa puhdas ja tulehdusarvo normaali joten rakko- ja kohtutulehdus poissuljettu.  Ligamenttikivuista ei ollut kyse ilmeisesti myöskään.  Kohdunsuu kiinni.  Ei osannut toi tk-lääkäri tarkkaa diagnoosia antaa, kehotti tulemaan herkästi uusiksi jos supistukset yltyy tai tulee jotain vuotoa tai lapsen liikkeet vähenee niin laittaa sitten pikapikaa lähetteen äitipolille.  Näillä mennään mutta mitään isoa huolta ei siis ole kun lapsi liikkuu terhakasti kuitenkin. 

Nyt pitäis lähteä hakemaan anoppia junalta.  Se tulee piikomaan poikaa kun mä lähden parin päivän päästä mökille itekseni rentoutumaan :)

jossunen Laitoin sulle viestiä!

Täällä on vaavi potkinut ahkerasti mahassa koko päivän... aiemmin on potkiskellut yleensä illalla. Tuntuu että koko maha on ihan hellänä... Tuntunut kyllä viime yön lyhyet unet, jos tänään selviäisi ajoissa nukkumaan. Mutta olipa hyvä syy valvoa!! Ihanaa Leijonat! (En yleensä seuraa urheilua, miehelle lupasin että yhden Suomen pelin katson jos pelataan mitaleista; kyllä kannatti!)

Hyvää viikkoa kaikille! Sain perjantaiksi vapaapäivän joten enää kahdeksan työpäivää jäljellä. Huomenna pitäisi saada bakteeriviljelyn tulokset... on kyllä jotain valkovuotoa (?) valunut taas niin kauheasti että pikkuhousunsuojaa joutuu vaihtamaan monta kertaa päivässä... ja haju on... aika paha, semmonen kalamainen. Ihmettelen kyllä jos ei mitään löydy näytteestä.

Ihan ensimmäiseksi syvimmät pahoitteluni kaikille jotka kovasti jääkiekkoa fanittaa.

Mä en millään tasolla voi ymmärtää tätä suomalaisten julhintaa tosta MM-kullasta. Suomi voitti viimeeksi 16 vuotta sitten, ei sillä voittosaldolla voi kovin hyvästä joukkueesta puhua. Silti kuitenkin pitää remuta ja riehua kun heikkopäinen. Se menee jo yli hilseen että ruvetaan ilmaisemaan tätä juhlahabitusta kaikenlaisella rasistisella toiminnalla. Helsingissä ainekin on uhkailtu ulkomaalaisia rodusta riippumatta ja meuhkattu kuinka SUOMI on maailmanmestari ja ei kannata maailmanmestarille ruveta v*ttuilemaan. Huoh.. kyllä saa taas olla "ylpeä" suomalainen. emoticon
... noooo, onneks tätä suurta riemujuhlaa ei tarvi kovin usein todistaa.

Mieluummin jääkiekkoa kuin euroviisuja, oisin ollut valmis repimään pääni jos eurooppa olis äänestänyt sellasta skeidaa kuin Paradise Oscar, voittoon. :P
Itse olin eilen kauppatorilla ja HAUSKAA OLI!

Olinpa eilen myös neuvola lääkärillä, kaikki ok. En vaan tiedä mitä tehdä tän jatkuvan uupumukseni kanssa, jäljellä olis enää 27 työpäivää ennen kesälomaa ja tuntuu vaan ettei enää jaksa. Millon mitäkin paikkaa kolottaa ja muutenkin vaan sellanen olo et vois nukkua pelkästään. Muilla samoja fiiliksiä?

Mulla ei ole päivääkään ettei joku paikka olis kipee :( nytki on jalka ja toinen puoli pepusta niin kipee että sattuu  ihan joka asennossa. makaaminen tekee kipeää, käveleminen tuskaa ja istualtaan just ja just pystyy olemaan, kunhan muistaa varata painon toiselle puolelle. 

Ukko oli jo eilen mua kuskaamassa lääkärille kun vasen käsi oli pari päivää kipeenä, mut sit se loppu melkein niin nopeesti ku alkoki. 

Me ei olla vieläkään löydetty asuntoa mihkä muutetaan ens kuun alusta :/ pieni stressi meinaa olla asian suhteen... 
vauvski potkii melkein koko ajan kun mie oon hereillä, harvoin on hiljasta masussa. torstaina meillä olis neuvola, sitä ootellassa pyörittelen peukaloita ;)

Mursku ja kutvonen: Tiedän tunteen tosta raskausajan diabeteksestä. Ekassa raskaudessahan mulla tää oli.. Jos yhtään lohduttaa, niin ite ainakan sain vähentää niitä pistämisiä, kun huomattiin, ettei ne sokerit niin paljon heittele. Oon meinannut pyytää (ehkä) päästä vielä kolmannen kerran sokerirasitukseen.. Tulis turvallisempi olo..

Kcatri: Ootko jo saanut tulokset vai vasta ensi viikolla?

Nia: Kuulostaa kurjalta. Mutta hyvä, että vaaveli kuitenkin eloisa.. Toivottavasti saat lääkäristä jonkinlaista apua..

Moon: Onneksi vaavelilla kaikki hyvin.. Toivottavasti ne kivut siitä lakkaa..

Ite en lätkämatsia seurannut, mutta ymmärrän kyllä että juhlitaan.. Ja mielestäni sitä suuremmalla syyllä juhlitaan reilusti, kun niitä mestaruuksia ei montaa ole ollut.. Ja toi rasisti juttu.. Nooh.. Näitä molopäitä kyllä riittää. Ja meuhkaisivat muutenkin vaikka ei jääkiekkomestaruutta olisi Suomeen tullut.

Samoilla linjoilla suahilin kanssa.. Mieluummin lätkää seuraan kuin euroviisuja.. Naurettavaa, että meiltä edes sinne ketään lähetetään.. Täytyisi olla jotenkin todella erikoinen (niinkuin lordi) että Suomi siellä pärjäisi..

No mutta.. takaisin raskauteen..emoticon

Saatiin eilen rattaat.. Ja huoh.. Siwan myyjä perkele!!! Rattaat toimitettiin meiän lähisiwaan. Mentiin hakemaan. Olisi antanut meille vaan yhen laatikon.. Huomasin että siinä vieressä myös laatikko, jossa luki baby jogger.. Kysäisin että kuuluuko toikin meille.. Naurahti ja sanoi hups niinpäs kuulukiin.. Varmistin vielä, että onko tässä nyt kaikki.. Vakuutteli että on.. Kotona huomattiin, että paketeissa luki 1/3 ja 2/3.. No tästä sitten soitin siwaan ja varmistin että jäikö sinne kolmas paketti, kun tilauksesta puuttui muutama osa.. väitti ettei enempää paketteja ollut.. no tänään sitten soitin liikkeeseen mistä rattaat tilasin.. Ne sitten selvittivät asiaa ja lopputulos oli, että se paketti oli siellä siwassa!! HUOOOH!!! Raivostuttavaa.. Ku erikseen vielä kyselin..emoticon

Flunssa sitten pesiytynyt meikäläiseen.. Keuhkot sattuu ja kurja olo..emoticon

idaho:  Vallan hurmaavaa Siwa-säätöä...  Alan olla tyytyväinen että mun vaunulan tilaukseni meni matkahuoltoon lähi-Siwan sijaan.  Olin kyllä sen sinne Siwaan tilannu :D  Vaan eipä haittaa ;)

Täällä toi maha edelleen vähän rassaa, iltaa kohti kipeytyy enempi.  Nyt tosin itellä helpompaa kun anoppi tuli kylään.  Se on ehtiny jo saunan kuuraamaan ja nyt pesee ikkunoita :D  Hienoa, hienoa!  Huomenna mä lähdenkin omalle lomalle :)  Sitä varten se anoppi itse asiassa tuli kyläänkin että on sitten pojan kanssa tämän viikon.  Jee!

Mua ei lätkän kultajuhlinta haittaa.  Kuten idahokin sanoi niin urpot urpoilisi muutenkin.  Ja onhan se hienoa, MM-kulta sentään :)  Euroviisut oli kyllä kidutusta, ei siellä kovin montaa edes etäisesti hyvää kappaletta ollut.  Mun mielestä se Paradise Oscar nyt oli ihan jees, näin kun ajattelee sitä yleistä tasoa.  Kamalaa kuraa suurin osa siis :D

Ihanaa, tänään tuli postissa mun vauvalle tilaama kettuhaalari ja -pipo :)

Mihin muuten leluponi on kadonnut?

En minä ole mihinkään kadonnut, hengessä mukana edelleen! :) joka päivä käyn täällä lukemassa mutta mitään kirjoitettavaa en keksi... Samaa rataa mennään siis.tänään aamulla huomasin että masuhan on jo iso! :D ei sitä näin ylhäältä päin oikein käsitä, eikä se ole liikkumisen tiellä. :) huomenna olis lääkärineuvola...

tulis meilleki anoppi siivoamaan, mut enpä usko et on tulossa, vaikka muutto onki eessä. ja sit kun uuden saa. en vaan ole niin läheinen kyseisen ihmisen kanssa ja hää on kuiten töissä tekee yleensä 12 h päiviä. Tulis edes oma äiti sillä kun ei ole varsinaisesti työ aikaa kun kotona tekee koneella mitä tekee ja ne vois tehä täälläki. mut kai asun kaikesta niin kaukana ettei ketään kiinnosta mun seura. joo on vähän masis päivä tänään :(

Täällä taas ollaan sairaslomalla.. Pomo jo soitteli et olis varmaan parempi et varaan viel lääkärille ajan et kirjottaa loppuajan saikkua ku lomaan olis enää 4 viikkoa.Mulle se kyllä passas toivotaan vaan ettei aika käy pitkäks. Toisaalta en kyllä siellä töissäkään voi olla kun tuo selkä kenkkuilee. Se issias siis vaivaa.

En muista mainitsinko jo mutta kasattiin pinnasänky jo valmiiksi. Tiedän joo et se vaan pölyttyy turhaan, mutta ku halus emoticon  Niin ja järkkäsin kaapista tilaa pikkusen vaatteille ja pesin jo pari koneellista vaatteita kaappiin. Siellä ne ei sentään pölyty.

Alkaa olla aika hankala tilanne vaatteiden kanssa. Enää ei mahdu omat housut päälle (siis farkut) ja en viitsis enää ostaa mitään pitkälahkeisia mammahousuja kun kohta on niin kuuma että niillä ei tee enää mitään. Oon nyt siis vaan hiihtäny menee legginsseissä ja pitkissä topeissa jokapaikkaan. Kotihousut kyllä vielä menee mutta ne on niin kulahtaneet ettei niissä kehtaa ihmistenilmoille lähtä. Mites muut? Ootteko panostanu mammavaatetukseen?

JeeJee! TJ 100!! Nopeesti se aika menee,kohta on jo kesäkuu.. sitten kesäkuu...

Mä olen saanut vierailulle erittäin sitkeän ja epämieluisan vieraan.. allergiaflunssan. Aivastuttaa koko ajan ja jatkuvasti täytyy olla niistämässä. 

Meidän pikkuinen jatkaa liikuntaharjoituksia samaan tapaan. Liikkeiden määrä ei niinkään oo lisääntynyt parin viikon aikana, mutta liikkeiden tyyli on muuttunut. Aiemmin liikkeitä tuli tasaisina potkuina, nyt saattaa tuntua monen monta pikku liikettä kerralla ja semmoista muljahtelua. Välillä oikein sattuu kun kaveri monottaa oikein kunnolla johonkin herkulliseen kohtaan. Liikkeet näkyy tosi hyvin jo päällepäinkin, välillä vatsa oikein pomppii.

Katselin tänään hankkimiamme vauvatavaroita ja ihmettelin kuinka niitä onkaan kertynyt. Eikä olla mukamas hankittu yhtään mitään vielä emoticon

oottako tai meinaattako pestä äippäpaukkauksen kaikki vaatteet? entä toppapuvut ja muut ulkovaatteet? 

Mijo:
Täällä kanssa ongelmia vaatteiden kanssa. Joku vähän yli kuukausi sitten ostin mammafarkut ja oon ihan täysin rakastunu niihin. Niitä käytänkin sitten melkein kokoajan.. :D Mutta nää on niin ihanat kun ei mistään purista ja silti näyttää hyvältä.. Kun en oikeen haluais joka paikkaan college-housuissa mennä.. H&M:ssä oli tosi hyviä suosittelen kaikille lämpimästi!

Mut takkiongelma mulla on edelleen. Aina kun on vähänkin viileempi sää ettei tuolla pärjää t-paidalla tai pitkähihasella niin tosi mukavaa.. Mikään takki ei mahdu kiinni.. Joudun siis aina viileemmissä säissä kävelemään takki auki tuolla. Sen viileyden ja tuulen ja kaiken kanssa niin epäkäytännöllistä ja muutenkin typerän tuntusta. Mitään äitiystakkia ku en viitti kuitenkaan ostaa kun ei sitä kohta tarvi enää ollenkaan.. Joten koitan vaan tuskailla ja pärjätä.. Ja nyt ei taida pahemmin olla myynnissä mitään järkevän näkösiä löysiä takkimalleja? Kun onhan niitä viileempiä säitä kuitenkin kesälläkin, että tarvetta toisaalta takille ois.. Jaah, jos sitä vaan kaupoille jaksais ees. :D

Toinen vaateongelma on myös, nimittäin miehen veljen häät on kesällä ja sinne pitäs joku hieno mekko löytää.. En tiiä sitten millä ihmeellä sellanen löytyy, kaikki mahasta löysät mallit kuitenkin ihan hirveitä kokosäkkejä.. argh.. Enkä tiiä millä kengilläkään sinne, en jaksais kärsiä korkkareissa mutta kaikki muut on kuitenkin niin hienona.. argharghargh!!

Jos viitsiskin vaan ostaa kaiken erikseen mammaosastolta niin oiskin vähän helpompaa. Mut ainakin kun kävin kaupoilla niin ainoo kauppa josta löyty mammavaatteita oli H&M, tietääkö kukaan muu onko muissa kaupoissa? Nettikauppoja en ala harrastamaan kuitenkaan kun oon jotenkin niin oudon mallinen olevinani et aina vaikeuksia löytää kokoa. :D

Takaisin