TOUKOKUUN TARINAT

Apua apua! Kamalasti taas pulistu[:D]

Vakuutus: nyt on vauvavakuutusta anottu, kahden viikon sisällä tulee vastaus terveysselvityksestä, että saadaanko sitä vai ei. Vähän tuntuu, että ei välttämättä saada, mutta voidaan hakea sitten, kun lapsi on 2kk iässä lapsivakuutusta lapsen terveysselvityksen perusteella, eikä siihen enää vaikuttaisi mun ongelmat.

Ifillä menee tuo omavastuu sillä tavalla, että vakuutuskaudessa omavastuu on 150+ 10%. Jos oon oikein osannut tulkita, niin aikalailla halvimpiin vakuutuksiin lukeutuu omavastuun kannalta. Eli tuo tarkoittaa sitä, että vakuutuskauden alussa joutuu itse maksamaan lääkärikuluista+ lääkkeistä 150€, Tuon summan maksamisen jälkeen hinta on yhtä sairautta kohden 10%, eli jos vaikka seuraava sairaus maksaa 200€, niin siitä if korvaisi 180 euroa ja itselle jäisi maksettavaksi 20, tämän jälkeen joku sairaus maksaisi vaikka 90€, niin itselle jäisi maksettavaksi 9€ ja if maksaisi 81€. Toivottavasti jotenkin osasin selvittää asian. Itse vakuutusmaksu on riippuvainen siitä onko Ifillä muita vakuutuksia ja kuinka monta muuta vakuutusta on.

Ifillä vauvavakuutukseen kuulu myös ne kulut, jos lapsi syntyy keskosena/ joutuu olemaan syntymän jälkeen pitkään sairaalassa, mitkä aiheutuu ylimääräisinä kuluina vanhemmille sairaalakäynneistä ym.

Pesuaineet: Allergisena käytän itsekin hajuttomia ja allergialiiton merkillä varustettuja pesuaineita, joita on ainakin Erisan, LV ja Minirisk. Ainakin alkuun käyttäisin vauvalla vaan noita, sitten kun pikkuinen on jo isompi, niin sitten muutakin. Huuhteluaineesta en tiedä, enkä oo edes ajatellut, että jättäisi vaatteet kovaksi, enkä käytä tälläkään hetkellä ollenkaan huuhteluainetta. Alkuun en sitäkään käytä meillä, kun oma ihokin reagoi siihen ja voipi periytyä herkkäihoisuus ja oon sitä mieltä, että mitä vähemmän kemikaaleja sen parempi. Jos ei allergiataipumusta oo, niin ei kai siinä mitään. Jos tahtoo käyttää, niin alkuun varmaan kannattaisi kokeilla noita samojen merkkien hajuttomia huuhteluaineita, kun ne tuoksuainekset on niitä pahimpia allergisoijia ja ärsyttää herkkää ihoa. Joskus talvisin, kun oma iho on rikki ja oon mutislla yökylässä, niin sen käyttämä perus BioLuvilkin on liian rankkaa iholle ja saa aikaan hervottoman kutinan. Oon myös lukenu, että etikka huuhteluaineen sijasta tai kuivausrumpu tai silittäminen pehmentää vaatteita.

Milamariaa: mun käsityksen mukaan ne kivuttomat supistukset voisi olla niitä harjoitussupistuksia, jotka valmistaa kohtua synnytykseen, eikä ne olisi vaarallisia. Joku kokeneempi varmaan tietää paremmin.

PojanÄiti: Onnea pikkuisesta pojasta[:)] Alkaa vähän jänskäämään tämä oma tyttöennuste, että pitääkö paikkansa.

Annie^ Onnea tytöstä!

PojanÄiti ja Kaika: mistäs linnunmaitoskumpasta te puhutte? Kertokaa[:D] Tahtoo kanssa holitonta nautintoainetta!

Nyt syömään, kaamea nälkä (taas..[:-])

Heips!

Täällä oli oikein kunnon ukkosmyräkkä... nyt on ilma raikas ja aivan mahtava hengittää [:)] (vieläkin jossain jyrähtelee)

Pyykinpesuaineista: Enpä ole moista kuullut,etteikö huuhteluainetta vois käyttää. Pesuaineita on monenlaisia, ja löytyy ne allergialiiton suosittelemat pesuaineet, joita aijon itse käyttää [;)] Ei kait mitään sen kummempaa ole, kuin että miedot pesuaineet ja tuoksut vauvan vaatteissa olis okei.
Ja jos vanhemmilla on taipumusta allergiaan, tai tullut jostain pesuaineista ihottumaa, niin sitten kannattaa käyttää noita allergialiiton suosittelemia tuotteita.

Mustat
ja tumman siniset vaatteet on myös allergisoivia oikein herkillä,(suoraan ihokosketuksessa) itse sain esim. mustista sukkahousuista kakruna nokkosihottumaa. Olen siis ollut aika allerginen kaikelle mahdolliselle, mutta jostakin syystä mukelot eivät ole allergioita saaneet. (Esikoisella Kiiviä lukuunottamatta)Ja vanhemmiten olen mokomista päässyt eroon.
 Liiallisuuksiin ei kannata mennä, desinfiointien ja siivoustenkaan kanssa. Parempi vastustuskyky vaaville tulee [;)]

PojanÄiti: Onnea!!Ihanaa!!Ihan herkistyin.. Mahtaa olla tuleva isoveli tohkeissaan, kun saa pikkuveljen [:D] Ja voi sitten isoveljenä näyttää hyvää esimerkkiä jne. Isoja velvollisuuksia..[;)]

Annie^: Hii!! Pieni Rinpressa [:)] Onnittelut!!

Suppareista:
Ihan normaalia kohdun harjoittelua, ja kuuluu asiaan. Multa kyseli neuvolassa just että joko on ollut suppareita, ja onhan niitä ollut. Mutta lähinnä pientä kuukkarikipua ja vatsan kovettumista,eli ihan normaaleissa rajoissa. Kivuliaita ei sais kuulemma olla...en sitten kysellyt siittä enempää.

Unia: Näin taas aivan pöhkön unen viime yönä, olin synnyttänyt kaksoset tytön ja pojan, tyttö oli huomattavasti isompi kuin poika, ja jotenkin outo.
 Pojalla oli tumma tukka, ja puolet pienempi kuin tyttö. Hämmästeltiin miehen kanssa, että miten tämä voi olla mahdollista, kun ultrassa näkyi vain yksi.
Ja sitten silitin tytön poskea, ja sanoin :"Äitin kulta." Heräsin vähän kuin kesken unen, kun kello herätti. Uni oli outo, mutta silti ihana. Se tunne...kun rakastaa jotain Niin Paljon,että sydän on pakahtua, se tunne oli siinä unessa... *huoks* *kokoilee itseään* kyyneleethän tässä taas tuli [:(][:)][;)]

Nappulalla on ollut tänään eloisa päivä, koko ajan liikkeessä. Kädet ja jalat heiluu ja pyllyä nostetaan pytyyn oikein kunnolla.[:)] Esikois poikani naureskeli mun eloisalle vatsalle, kun pieniä töytäisyjä näkyi selvästi. Sitten juteltiin siittä,että nyt vauva kuulee meidät jo vatsan peitteiden läpi. Poika päätti,että sitten pitää soitella illasta akustisella jotakin hyvää musiikkia vauvalle[:D] "Tulee musikaalinen,eikä nuottikorvaton,kuten iskä"[:-][:D][;)][:-] *reps*

Että sellasta täällä...ja nyt jatkan jalkojen nostelua ja nilkkojen pyörittelyä.

EEEIKÄ! Menee taas uusiksi tuo sama koneellinen, joka on pesty jo kaksi kertaa!
Olin jättänyt vaatteet parvekkeelle kuivumaan, niin enpä nyt tullut ajatelleeksi tuota siitepölyn määrää = Vaatteet siis aivan siitepölyssä.
PRKL!
Mitäköhän seuraavaksi teen tuolle samalle pyykkierälle?
Kohta varmaan homeessa, kun ei pääse koskaan kuivumaan.
PÖLLÖ MINÄ!
Joko raskaus on tehnyt minusta näin ajattelemattoman, tai sitten vaan olen ajattelematon.

Kiitoksia onnitteluista ja pyykinpesuaine vinkeistä! [:)]

PojanÄidille onnittelut pojasta!! Tein kunkku oli kyllä mahtavan kokonen! Mä pidin tota meiän 680 grammaa jo aika paljona [:D]

Aikamoista tuuria Milamariaa:lla pyykkien kanssa [:D][:D] Joka kohdassa voi vedota hormoonien vaikutukseen [;)]

Mulla tais työajalla surffailu heti kostautua ja töitä puski ja päivä venyi.. Työmatkoineen melkeen 12h... Nyt on sellanen olo, että vois nukkumaan mennä, mutta ehkä ihan vielä ei viitti..

Muoks. Pakko oli käydä uus tickeri tekemässä [;)]

Lueskelin tuossa noita vakuutuskyselyitä, niin oma kokemus oli, että me myöhästyttiin vakuutusta ottaessa, eli liian myöhään ajateltiin edes koko asiaa ja niinhän siinä sit kävi että lapsi syntyi sydänvikaisena.. Oltiin melkin ensimäinen kuukausi helsingissä, jossa leikattiin ja minäkin jouduin viikoksi osastolle eri sairaalaan, kun menin niin huonoon kuntoon muutama päivä synnytyksen jälkeen.. Koko loppuvuosi oltiin sairaalassa joko osastolla tai tarkastuksessa tai siis vähän väliä varsinkin alussa...

Mutta siis siitä vakuutuksesta, niin harmiteltiin sitä että ei ehditty ottamaan sitä hoitajille, niin sanoivat että ei tällasissa tilanteissa yleensä vakuutus mitään korvaa, kun kela tulee kaikessa niin hyvin vastaan.. Esim. sairaala-ajalta/vuosi otetiin vain 7 pv maksu lapsesta, loppuaika oli "ilmaista" ja korkokatto on tai oli silloin jotain 500e/vuosi (muistaakseni) ja siihen saa laskea toisen vanhemman sairaalamaksut myös, joten meille ei muita maksuja juurikaan tullut koko loppuvuodesta ja kela todellakin tuli yllätäen hyvin vastaan kaikissa maksuissa, että on jotain positiivista siitäkin joskus sanoa [:D]

Ja ei tällasessa tilanteessa ainakaan yksityisen lääkärin palveluita tulisi edes käytettyä, kun koko lapsuuden on 2 lääkäriä ja 1 hoitaja, jotka pysyvät samana koko ajan, näkevät lapsen kasvun ja kaiken muutoksen, ym, mikä on todella hyvä juttu [:)] Aina saa heti apua ja saa mennä käymään sairaalassa jos joku mietityttää..

Aikaista huomenta kaikille!

Nyt pääsen rauhassa kommentoimaan[:D]

VAKUUTUKSISTA: Meillä on lapsille otettu syntymän jälkeen sairaskulu - ja tapaturmavakuutus.
Niin tehdään nytkin. Ja kaikki vakuutukset on Pohjolassa- sain aikoinani niin niin hyvän vakuutuksen esikoispojalle, ettei kannattanut vaihtaa.
Olen kaksi kertaa vuosien varrella kilpailuttanut vakuutukset- hitto mitä hommaa[:'(]

ALKOHOLITON KUOHUJUOMA:
Se oli Helsingistä Lasipalatsin maatilatorilta ostettu Herukanlehtijuoma..
Ihan älyttömän hyvää. nam nam! Hintakin oli hyvä- 15€/ 0,75l[8|]
Toisaalta- mun mielestä noita pienyrittäjiä pitää tukea aina, kun mahdollista.
Tota saa ainakin Hotel Havenin baarista Helsingissä.

Kiva lueskella, että kaikilla sujuu suht kivasti (nyt kun sanoin tän ääneen, niin saletisti käy jotain[8|]), jos ei tätä normaalia raskausdementiaa lasketa.

Tää palsta on kyllä niin kiva- tietää että muitakin kohtalontoveita siellä turpoilee kesän hikisissä ja tukalissa tunnelmissa[:D]

ON: Mulla alkoi eilen loma- ei ole koulua , kun vasta tammikuussa 2011!!! parhautta!
Lapset aloittaa loman 1,5 vko:n päästä, eli mulla on tässä omaa aikaa päivisin- IHANAA!!
Vauva kenkii mua jo ihan huolella ja jonkinmoista rytmiä alkaa hahmottumaan.
Tänään taidan leikellä nurmikkoa bikineissä ihan kuntoilumielessä (takapiha n. 1500 neliötä)[:D] ja iltapäivästä sitten pojat autoon ja uimahallille räpiköimään! Vielä en uskalla luonnonvesiin mennä- hrrr!

Ja mielialasta ja ajattelusta: On tää hurjaa huomata, kuinka raskaus muuttaa ajatusmaailmaa! Kyllä se luonto pitää huolen, että vastasyntynyt saa tarvitsemansa huolenpidon[:D]
Mulla on joitain hyviä ystäviä, jotka ovat niiiiin eri elämäntilanteessa kuin minä nyt ja mä en jaksa ollenkaan niitä.. Onneksi ovat ystäviä ja ymmärsivät täysin, kun sanoin että soittelen taas, kunhan tuntuu siltä...

No niin- jos sitä vielä hetken torkkuisi, kun heräsin jo ennen klo 04:ää!

Huomenta!

Kylläpäs nukuin hyvin viime yönä, päivällä kun satoi kaatamalla ja ukkonen kolisi, puhdisti mukavasti ilmaa, eikä jalatkaan olleet niin turvoksissa[:D]

Kaika se on ajoissa ollut hereillä. Kakkamaista herätä 3-5 välillä, kun sitten ei tule kunnolla enään uni, ja tuo aikavälihän on ihmiselle tärkein univaihe.Noh, mutta saat viettää puoltoista viikkoa OmaaLomaa, mikä nautinto[:)]

Vakuutuksista: Meillä on myös keskitetty Pohjolaan [;)]

Alkoholitonta: Muutoman siiderin maistellut, mutta on alkanut jo yhdestä sen verran paljon, ettei tee kyllä mieli. [>:]

Millamariaa: Tuleepahan taatusti puhdasta... Siellä tuntuu tuo siitinpöly vaivaavan enemmän kuin täällä, itse olen kuivattanut pyykkini ulkona, eikä niissä pölyä ole ollut. Meillä tietty on tuo kätevä katos, joka vähän suojaa....eikä tarvitse juosta ison mahan kanssa hakemaan pyykkejä, jos alkaa satamaan[;)]

Tänään ajattelin urakoida tuon tapetin repimisen loppuun makkarissa, muina päivinä olisin saanut tasan varmana lämpöhalvauksen[8|]
Kunhan tuo makkari on kunnossa, alan vasta pesemään vaavin vaatteita, olen vaan lykkinyt ne laatikoihin odottelemaan rempan valmistumista.
 (olisin joutunut ne varmaankin pesemään toisen kerran rempan hajuista ja pölystä)

Nyt aamupuurolle ja sitten hommiin[:D]

Huomenta!

Mun pesänrakennusvimma pakottaa tekemään jotain ja jos en kerta pääse erillistä vauvan huonetta vielä laittamaan niin ajattelin rempata meidän makkarin [:D] Meillä varmaan alkaa olemaan hullun leima otassa kun asutaan alle 1,5v vanhassa omakotitalossa ja talvella jo vedettiin koko olkkari uusiks [;)] 

Mä olen kateellinen Kaika sun jo alkaneesta lomasta!! Vielä pitäis 2,5 viikkoa kärvistellä ja tuntuu ettei aika kulu millään...

Millamariia - ne on varmaan ihan vaan harjoitussuppareita, mutta sinuna ottaisin ihan iisisti. Niistä kun ei koskaan tiedä... Mä itse kärsin kahden odotuksen kohdalla aika ärhäkistä ja kipeistä(varsinkin viime raskaudessa) supistuksista ja kävin äippäpolilla vähän väliä tarkistuttamassa tilannetta. Toinen raskaus kesti ihan laskettuun asti, mutta kolmas alkoi 35+2... Tosin ei supparit ollu tehnyt kohdunsuun tilanteelle mitään, ei siis mitään.

Eli rivakat lenkit kannattais jättää sinne asti kunnes olet saanut pienokaisesi maailmaan, mutta käydä silti kävelyllä. [:)]

Onnea PojanÄiti pojasta!! Kyllä isoveli on varmasti niin ylpeä!! Vauva oli kooltaan aikamoinen pötikkä [;)]!

Milamariaa: Meinasi kyllä vähän naurattaa tuo sinun pyykin pesusi [:D]  Ainakin oma pää on näin raskausaikana pehmennyt niin että!! Vedotaan vain tähän raskauteen, eihän tuollaista koskaan muuten tapahtuisi, eihän... [:D][;)][:D]

HaniMami: Kiitos hyvästä selvityksestä noissa vakuutusasioissa. Sellasita piti vielä kysyä, että mikä tuo vakuutuskausi sitten on? Onko se kalenterivuosi vai vuosi siitä hetkestä kun vauva syntyy vai mikä?

Unet: Meikäläinen näkin toissa yönä kans ihan hullua unta. Vauva tavallaan syntyi jo nyt ja sitten siinä mietittiin, että no se pitäisi kyllä laittaa vielä takaisin mahaan, että mitenkäs sen sinne saa. Työnsin vauvaa sitten mahan läpi takaisin sisälle... [:D]  Sitten se syntyi vähän niin kuin uudelleen, mutta syntynyt olio olikin kissa!! (meillä on kissa itsellä)  Tajusin sitten siinä kuitenkin, että huh, kissa tulikin vain jalkovälistäni, että vauva ei tainnutkaan vielä syntyä ja hyvä niin, koska ei ole vielä tarpeeksi vanha... [8|][;)]  Voi hyvänen aika tätä mielikuvitusta!! [:D]

Tuota herukanlehtijuomaa, mistä on ollut puhetta voi muuten valmistaa ihan itsekin. Meikäläisen äiti varmaan osaa sitä tehdäkin. Meinaan oli aika hintavaa...

Kaika: Voi ihanaa, olet jo lomalla! Nautiskele nyt varsinkin kun saat aivan omaa aikaa!!

Ei tässä itselläkään enää hirmu pitkä ole kesälomaan, juhannukselta jään lomalle!!! [:D]

Mamma_76: Tsemppiä remonttiin! Tosiaan nämä kuumat ja hiostavat ilmat tuntuvat vievän kaiken voiman. Toivottavasti jaksat urakoida!

annie^: [:D] tuo pesänrakennusvimma näin raskaana ollessa laittaa kyllä tekemään vaikka mitä! On se silti niin ihanaa suunnitella kaikkea sitä vauvaa silmällä pitäen!!

Minua ei yleensä helposti ole turvottanut, mutta kyllä nyt tajuan mistä on kyse. Nämä kuumat ilmat saavat kyllä jalat paisumaan ja töistä kotiin päästessä on pakko saada heti koivet pystyyn.. Pitkä, kuuma kesä, huh huh....

21+3

Huomenia!

Jenna09: tiedän kyllä, että vakuutuksesta ei varsinaisesti ole hyötyä, jos kysessä on vamma tai sairaus joka vaatii tietyntasoisia hoitotoimenpiteitä, kuten sydänleikkauksia, millaisia Suomalaisessa yksityisessä terveyden huollossa ei saa.  Lähinnä siitä syystä pidän oleellisena vauvavakuutusta, että jos vaikka synnytyksessä tulee jokin pysyvä haitta tai ilmenee jokin sairaus, niin saa siihen liittyvät hoitokulut+ isomman könttäkorvauksen, jonka turvin on sitten mahdollisuus olla pidempään poissa työelämästä lapsen kanssa kotona ja mahdollisuus hankkia vaikka tarvittavia apuvälineitä kotiin.

Sama kokemus Kelasta, vaikka sitä inhottavana byrokratia laitoksena välillä pidän, niin on siitä iso apu silloin, kun on kyse vakavan sairauden hoitoon liittyvistä kuluista. Mies saa syöpäänsä tarvittavat lääkkeet minimaalista korvausta vastaan, kela maksaa loput. Ilman Kelaa niihin lääkkeisiin olisi uponnut jo tuhansia tänä vuonna, puhumattakaan isosta leikkauksesta, mikä tehtiin alkuvuonna, sen hinnan kuuleminen kyllä kiinnostaisi. Mies on myöskin käynyt kuvauksissa, jotka maksaa kuulemaa 1000€ kappale,niistä joudutaan onneksi itse maksamman vain sen poliklinikka käynnin eli n.30€ verran.

Kaikalle nautinnollista lomaa! Niin ja PojanÄidille kanssa, etkös jäänyt myös jo lomailemaan tai ainakin piakkoin?
Onko se maatilatori joku satunnainen juttu vai olemassa koko kesän?

Mamma76: Täällä odoteltiin miehen kanssa myös ukkosta, kun ette te niin kaukana meistä taida asua ja luin eilen, että sillä jyrisee[:D], mutta edelleen tuskainen lämpöaalto jatkuu. Onneksi tietää sen, että ilmojen viiletessä tää turvotuskin helpottaa.

Napa: vakuutuskausi alkaa kuulemma siitä hetkestä kun vakuutus astuu voimaan ja kestää vuoden eteenpäin. Näin ainakin ymmärsin.

Rauhallista remontointia sitä suunnitteleville!
Mukavaa kesäistä päivää kaikille!
Nyt koulutehtävien kimppuun.

Kai se on lähettävä hakemaan kahvia kun väsyttää taas niiiiiiiiiiin paljon... Ja persekkin puutuu vaikka istuu pehmeellä toimistotuolilla.. [:@]

Tänään ei oo hyvä päivä, valituttaa ja vituttaa ihan suoraan sanottuna..

Hanimami, se maatilatori taitaa olla ihan kokoaikainen kauppa Lasipalatsilla. Että varmasti ehdit tutustua siihen, jahka Helsinkiin asti pääsette [;)]

Onks kellää alkanu tulee jo maitoo??? Mä oon ollu ihan ihmeissäni täs viikon verran ku aina välillä öisin tipotan maitoa. Ei sen nyt vielä tarttis alkaa [:D]

Kohta pitäis lähtee töihin päin keskustelemaan miten meiä duuni maksaa äitiyslomalta rahoja.. ku eivät käsittääkseni 3kk palkkaa maksa vaan jotenki jotain erotusta Kelan rahoista tai jotain.. en oikein tajunnu, ni pitää mennä reilua tuntia ennen keskustelemaan palkanlaskijan kanssa...

Sano selkä loppupäiväksi ittensä irti... Yritän aina kovasti jaksaa nää aamupäivät ahertaa kun ei se näköjään kestä iltapvään asti. puolilta päivin työntyy rinnat ulos, sen jälkeen perse muljahtaa taakse, sit lonksahtaa polvet ja sit lähteekin jo jalat alta...[8D][8D][:D][:@]

Tänään hain kaikki kamat pois koululta[:D] ja muutenkin melkein kaikki jo tehty. perjantaiksi pitää mennä vielä kritiikkiin, mikä on piknikki ja jossa juodaan shamppanjaa :) illaksi muut lähtevät viihteelle ja mää järkkäsin miehelle vapaalopun kun on raukka ollu niin kireenä töiden, rahojen ja mun kanssa[;)].
Mennään pojan kanssa mumman luo koko viikonlopuksi nin saapi mies rauhassa piereskellä kotosalla[8D][:D]
jospa se sitten ei niin tuhisis joka asiasta...

Menipäs taas oman navan ympärillä... Muttakun ahkerimmat olivat jo niin perinpohjaisesti kommentoineet muita niin ei jäänyt mitään lisättävää[8D][;)]. Tyydyn yhtymään kommentteihin!

kiitokset kuitenkin onnitteluista!!!! vieläkin hieman jalat maasta kun on mammallakin kunkkufiilis[:D]

Nyt pötköttelen loppupäivän...

Purri: Minulla on myös rinnat alkaneet tiputtelemaan jo pari viikkoa sitten. [8|] Erityisesti iltaisin ja öisin. Se on sellaista aika kirkasta nestettä ainakin minulla, ei siis vielä varsinaista maitoa. Tiedä sitten onko tämä hyvä asia vai ei, kovin tuntuu aikaiselta vielä, mutta ehkä se sitten on hyvä että rinnat alkavat "toimimaan" niin varmaan sitten nousee maitoakin hyvin. [:)]  Inhottavaa on se, että yöpaitaa saa olla vaihtamassa jatkuvasti kun neste kovettuu siihen ja en pidä rintaliivejä öisin. Saa nähdä, pitääkö sitä alkaa kohta käyttämään liivinsuojia ihan päivälläkin...

PojanÄiti: Sinulla ilmeisesti on myös alkanut loma, hienoa! Mutta voi sinun selkääsi [:(]  toivottavasti lepo auttaa.

21+3

Mulla tuli maitoa tai jotain valkoista/keltaista nestettä rv 3+ [:D]
Silloin teinkin testin, joka näytti plussaa..
Muuten en ole huomannut maitohommia vielä.

HuhHuh Mikä päivä!

Se on kuulkaas mammat meillä aikamoinen kesä tuloillaan!!
Hellettä luvattu heti kunnolla, joten koitetaan jaksella nostella jalkoja ylös, juoda paljon vettä ja kylmään vesiämpäriin kun laittaa jalkoja, helpottaa kummasti [:)]

Remontista: Aivan järjetöntä touhua tämmöisellä ilmalla, mutta taas ollaan yksi askel eteenpäin[;)] Ja päämääränä on ihuna makkari, jossa vaavilla on mukava olella <3

Maidon tuotantoa: Ei ole vielä tirahtanut, mutta saattaapi olla että vasta viime metreillä...tai sitten ei. On yksilöllistä tuo homma, toisilla voi valuttaa heti ensimmäiseltä kolmannekselta ja joutuu pitämään suojuksia yötä-päivää. Saunan lämpö saattaa saada aikaseksi aikamoiset tihkumiset... Ihan on normaalia kaikki nuo[;)]
Vaaleaa, kellertävää on ok..
Mulla mukeloista tullut viimeisillä kuukausilla, varsinkin saunassa. Mun omalla äidillä valutti melkein koko raskauden ajan,(kun odotti mun pikkuveljeä) niin että joutui pitämään tuplasuojia päivällä ja yöllä noita vauvan puklurättejä[:-] Toivottavasti ei kukaan joudu sitä kokemaan....

Nyt lapsosille iltapalaa, myös tulevalle [:D] Ja sitten jalat kohti kattoa, soffalle ja töllötintä [;)]

Yksilöllistä on juu..

Täällä vihdoinkin se kirottu pyykkierä puoliksi pesty..

Kai minulla "raskausdementia" nostanut kunnolla päätään, kun olen kahtena päivänä joutunut kysymään mieheltä, että minne jätettiin auto jne.

Auringossa oleilun jälkeen vähän väsynyt olo, koko ajan silmät luppaa kiinni ja kello vasta tulossa yhdeksän!

Ja remontoikaa minunkin puolesta! Olisi kyllä ihanaa päästä itsekin harrastelemaan samaa, etenkin nyt raskaana kun tuo pesänrakennusvietti ollut valloillaan melkein koko raskauden :) Tulevaisuudessa sitten!

Jäbä täällä masussa taas villiintyy, kun itse meinaa sammua[:)]

Joo mulla onneks pysyy vielä aisoissa toi maidon valuminen...Väri on luultavasti kirkas. En oo kattellu muuta, ku et paitaan jää semmosia länttejä aina välillä öisin [:D] Mut siitä huolimatta ei ois vielä tarttenu alkaa [;)]

Nyt on töissä keskusteltu mun raha-asiatki [:)] Saas vaan enää nähdä, et alkaako mulla loma sittenki jo 5.7 vai vasta 12.7.. ku palkanlaskija oli sitä mieltä et mun kannattais pitää ensin viikon talviloma, sit kuukaus kesälomaa ja sit äitiysloma alkais 9.8. Mut tiiän, et meillä on joku 9 kassaa jäämässä heinäkuussa lomalle, just tossa alkupuolella, ni sanoin esimiehelle, että mulle käy kyllä seki et oon töissä sen viikon ennen kesälomaa ja saan talviloman rahana, kuhan työpäivät on sit enää vaa max. 6h. Ni se lupas sit järkätä sen asian sillee, jos ei saa mulle sitä vapaaks. Mut enköhän mä viimeistää parin viikon kuluttua saa tietää [:)]

Takaisin