TOUKOKUUN TARINAT

Huomenta!

Milamariaa:Oon kanssa ajatellut, että josko sitä pärjäisi topilla/bikinien alaosalla, niin ei tarvisi mitään ihmeitä alkaa hommaamaan. Uimassa oon kyllä ajatellut käydä, mutta mikään himopolskija en kuitenkaan ole.

Mamma76: Etkös täyttele kuitenkin liitolle niitä lappuja joka kuukausi? Itse teen ainakin niin, että kun äippäloma alkaa, niin siihen asti täytän lapun ja kun kyseisestä kuukaudesta tulee vajaa työttömyyden kannalta, niin sitten kirjoitan syyksi, että äitiysloma alkaa ja työttömyyskorvaus katkeaa siitä päivästä alkaen, kun kela alkaa maksaan äippärahaa. Eikä ne päivät voi kulua, kun ei saa liitolta mitään rahaakaan. Maksuvastuu siirtyy kelalle, tuki on äitiysrahaa ja tuleva äiti on tavallaan kykenemätön hakemaan töitä, joten en usko että päivät kuluu, tämä tosin omaa uskomusta, ei varmaa tietoa. Mukavaa neuvolaa!

Unohtuipa tuossa kertoa, että 7h junamatkan jälkeen eivät tahtoneet korkkarit mahtua jalkaan[&:] Sellaisiksi pullasämpylöiksi oli jalat turvonneet matkan aikana, vaikka taisin juoda pari litraa vettä+ kävellä siellä junassa säännöllisesti. Kovin mielelläni en enää siis matkusta tuollaisia matkoja tänä kesänä[:-]. Ja jano on täälläkin kauhia koko ajan, näillä lämpötiloilla.

Mukavaa päivää ja alkavaa viikkoa kaikille!

Huomenia kaikille!

Hitto, kun pitää muutaman päivän taukoa, on ihan pihalla..., mutta hyvähän se vaan on, jos pulistaan[:D]

Kiitos, Purri, linkistä!

Täällä ollaan "toivuttu" rentoutusviikonlopusta oikein mainiosti ja maanantai alkoi aamutreeneillä ja jatkuu kirjan kanssa takapihalla.

Mä tulen ajan kanssa pulisemaan ja kommentoimaan, nyt suihkuun ja pihalla!

Nopee kyssäri: onko se fb ryhmä salainen? jos on, kenelle laitan s-posti osoitteeni? jos ei, mikä sen ryhmän nimi on?

Palataan!

Voi kun oli pari päivää väliä, niin oli tullut paljon kirjoituksia. Viikonloppuna oli niin ihanat kelit, että keskityin lähinnä vain pihalla oloon, enkä aukaissutkaan tietokonetta. Nyt näin sitten töistä taas lueskelen kirjoituksianne... (tunnollinen työntekijä...[:)])

HaniMami: Onnea uuteen kotiin! Ihanan päästä laittamaan sitä.

Pesänrakennusvimma: Minulle tuli myös pieni pesänrakennusvimma viikonloppuna ja pakotin miehen kokoamaan vauvalle hankitun lipaston, että saisin sinne alkaa pesemään ja viikkaamaan kaikkia vauvan vaatteita. No siitä seurasikin sitten paniikki, että kun meillä ei ole mitään tavaroita vielä vauvalle valmiina ja niinpä sitten lähdin siltä seisomalta kauppaan ja ostin vauvalle 60€ vaatteita... [:)]  Mies vähän ihmetteli, mutta ei onneksi uskaltanut sanoa poikkipuolista sanaa. Vähän tuli heti parempi mieli, mutta silti meinaa olla paniikki, koska meillä ei siis oikeasti ole vauvalle vielä muuta kuin vähän noita vaatteita. No onhan tässä nyt vielä kuitenkin aikaa...

Hajamielisyys ja muistamattomuus: Raskauden myötä pää tosiaan pehmenee jonkin verran... Minäkin olen yleensä kaikesta todella tarkka ja muistan ja huomaan pienimmätkin asiat, mutta en enää!! [8D][8|]  Välillä tuntuu kyllä niin typerältä, kun en ole huomannut lainkaan jotain asiaa tai unohtelen asioita. Miehelleni olenkin piruillut, että ai tältäkö miehistä tuntuu... [:D][;)]  Tällaiselle perfektionistille tämä on ollut vähän rankkaakin, mutta toisaalta olen oppinut nauttimaan jonkinlaisesta huolettomuudesta, että ei se maailma nyt pieneen hajamielisyyteen tai muistamattomuuteen kaadu. [8D]

Kuumuus: Kaikki tuttavat ovat laskentun aikani kuultuaan toivoneet, että ei tulisi kuumaa kesää. Itse en ensimmäistä lasta odottaessani ole oikein tajunnut, että miksi he näin toivovat... [8|]  No ehkä nyt viikonloppuna tästä sitten sai esimakua, että kuumuus ja raskaus eivät välttämättä ole se miellyttävin yhdistelmä. Onneksi minua ei ainakaan vielä ole suuremmin turvottanut, mutta jotenkin olen muutenkin ollut niin lösö ja voimaton koko raskauden ajan, niin ei se lämpö sitä oloa yhtään helpotakaan.

Itse ajattelin käyttää ihan bikineitä tarpeen vaatiessa, tosin mahaani ei ainakaan vielä korista raskausarvet, että nyt on helppo luvata bikineitä vielä pitävänsä. Ehkä sitten toppia aurinkoa ottaessa, koska ei sen nyt niin väliä, vaikka maha ei rusketukaan. Aurinkorasvaakin vain kuluu tuota kumpua rasvatessa... [;)]

Voi osa on jo saanut äitiyspakkauksen! Jännää!!! Minä saan kelan paperit seuraavalla neuvolakäynnillä kesäkuun alussa, joten pitää sitten laittaa heti paperit menemään.

Sammallammas: Ihana tuo sinun tämänhetkinen sorumus!!! Ja oikeastikin tosi kätevä mahdollisen turvotuksen yllättäessä!!!! [:D][:D]

21+1

Heipä hei äitylit ja tervetuloa uudet. Kiva, kun porukka kasvaa ja HaniMamille tervetuloa tänne pääkaupunkiseudun ruuhkaan. [:)]

Tulin tänne kusoilemaan kun oon lentänyt nyt viimeisen viikon hiljaa ja matalalla tän saikun takia. Elämä voittaa ja arska hellii niitä, jotka hellittävänä tykkää olla. Mulle ehkä hieman liian kuuma, joten aika pitkälti oon sisätiloissa pysytellyt. [:)] 

Yleisesti ottaen mieliala on kohentunut huimasti! [:)] Univaikeudet tais jäädä työpaikalle, koska oon nyt taas pysynyt melko hyvin nukkumaan kokonaisia yöunia. Jos on pitänyt nousta vessaan, niin fine siinähän se kerta herää. Unen päästä oon saanut taas kiinni ihan ilman ongelmia. Jatkuvat heräilyt ja tuskailut on kuitenkin nyt ohi vähäksi aikaa. Nyt sitä vaan nauttii tästä (jouten)olosta ja syyllisyyttäkään en ole enää viime keskiviikon jälkeen kokenut tästä kotona olosta, tai saanut mitään ahdistuskohtauksia siitä, miten muut suhtautuu kuun palaan töihin. Ensi viikon maanantaina käyn kokeilemassa, miltä se työnteko tuntuu. Tää paussi tuli kaiken kaikkiaan tarpeeseen. Jos vastaavia ongelmia on kenelläkään, niin lomille lomps. [;)]

Pikkuinen meuskailee vähän oman tuntonsa mukaan miten sattuu. Eilen oli semmoset bileet päällä, että kesäpaituli vipatti. [:-][:D] Meikämandoliini lähtee nyt jatkamaan joutenoloaan sohvan suuntaan ja harkitsemaan, jos sitä jotain pientä tässä kotosalla puuhailisi aikansa kuluksi.

Halit kaikille!

p.s: Enää kuukausi kesälomaan... [:D]

HEIPPARALLAA ja aurinkoista päivää kaikille! [:)][:)]

En tiedä onko tämä vielä nyt niin ajankohtaista vielä mut kysynpä silti ; Onko kukaan vielä ottanu vauvalleen vauvavakuutusta? Tai edes ottanut selvää asiasta/ meinannut ottaa/ ihan mitä vaan?
Kaipaisin vähä neuvoja ja opastusta asian kanssa, että missä vaiheessa raskautta yleensä otetaan vai odotetaanko vauvan syntymää? ja mitä kaikkea se kattaa jnejne. [:D]
kertokaa siis kaikki mitä tiedätte, jos viitsitte. Varmaan moni muukin miettinyt asiaa enkä ainakaan ole törmänny semmoseen et oltais keskusteltu täällä asiasta?? No mulla nyt saattaa sivuun jäädä välillä jotain kun nopsaan iltaisin luen päivän tarinat mut kuitenkin...

H1987 käsittääkseni vauvavakuutus pitäis ottaa viimeistää 2kk ennen laskettua aikaa, että se sitten kattaa kaiken mahdollisen, jos ottaa syntymän jälkee vasta ni ne pois sulkee sieltä sitten jotain juttuja? Töissä vaa joku ihmeen konsulentti mulle hehkutti, kuinka vakuutus PITÄÄ ottaa vauvalle ja on kannattavaa ja halpaa jne jne jne. Mä en tiiä ite vielä otetaanko me sitä vakuutusta, ihan vaa ku ei vielä ole varmaa, että kauan meinataan Suomessa asustella, ni en viitsi sitä vakuutusta täällä ottaa, jos sit muutetaanki pois.

Niin, aivan. Pitää vierailla sit tuolla if:n sivuilla ja jutella nyt vaikka siitäki sit neuvolassa..
On kai se hyvä olla mut ku en ainakaan oo mistään vielä tietoo sen enempää saanu et mitä kaikkea se kattaa ja paljonko se maksaa? kaikki vaan tuntuu höpöttävän, että muistattehan sen ottaa...

H1987: Tapiolan vakuutuksen syntymättömälle vauvalle pitää ottaa 3kk ennen laskettua aikaa. Itse olemme myös miettineet tuota vakuutusasiaa, mutta emme ole vielä päättäneet suuntaan tai toiseen. Lähipiirissämme ei vakuutuksia juuri ole otettu, mutta varsinkin useamman lapsen vanhemmat ovat sanoneet, että vakuutus olisi kannattanut ottaa.

Toisaalta olemme kuitenkin sitä mieltä, että kun asumme tällaisessa hyvinvointiyhteiskunnassa ja maksamme suunnattomasti veroja palkastamme siihen, että saamme julkisia palveluita, niin eikö niiden sitten pitäisi riittää. Vakuutus maksaa kuitenkin useamman satasen vuodessa, niin kyllähän sillä rahalla sitten voi tiukan paikan tullen käydä siellä yksityiselläkin muutaman kerran. Kyllähän julkisella puolella kaikki toimii aivan samoin, ehkä vain useamman tunnin päivystysjonot ovat ne inhottavimmat sairaan lapsen kanssa.

Mutta emme tosiaan ole vielä itsekään päättäneet lopullisesti asiaa. Pitää varmaan selvittää tosiaan tarkemmin noiden vakuutusmaksujen hintoja ja sitä, mitä ne sitten oikeasti kattavat.

21+1

Suosittelen kyllä ottamaan vakuutuksen syntymättömälle lapselle... Me ei otettu, eikä sitä enää saadakaan, kun poika syntyi keskosena. Tosin vakuutusta ei tällä hetkellä tarvittais, mutta olis ollut sairaalalaskuissa suuri apu. Ja itse sen sain kokea(kolmannen lapsen kohdalla) että koskaan ei voi tietää mitä tapahtuu....

Suomessa onneksi noi sairaalamaksut eivät ihan järkkyjä ole, mutta jos vauva siellä useammankin kuukauden joutuu olemaan ja vanhemmat sinne milloin milläkin matkaavat, niin loppujen lopuksi laskua voi tulla ja paljon.  

Sammallammasta kosittu, tämä uutinen on mennyt ihan ohi. Onnea kuitenkin kovasti!

Omia kuulumisia: Perjantaina oli taas synnytyssairaalan polikäynti. Vauvat oli vaihtunut, a on siis nykyään b ja b on a ja olivat molemmat vielä kääntyneet ympärikin. Viikkoja 24 ja painoarvio 600g. Kaksosiksi on hyvin kasvanut. Käynnit tiheentyi, eli nyt saan matkata joka viikko tonne naapuri kaupunkiin. Supistelut oli aiheuttanut sen, että kohdunkaula oli lyhentynyt pari senttiä. Nyt siis vajaat kolme. Mitta on ihan hyvä vielä, mutta lyhentymisvauhdin takia viikko sairaslomaa ja ens perjantaina tiedetään jatkosta.

Ei oo tämä sairausloma lähtenyt kovin rauhallisesti käyntiin. Tänään taas urakalla purin muuttolaatikoita, ja supisteluthan sieltä taas alkoi. Onneks enää on niin vähän jäljellä hommia, että saan tosiaan ottaa iisisti loppu viikon. Ja tänään pitäis vielä ruokkia vieraita, onneks tulee apukokki. Mä kun en kehtaa noille turkkilaisille tarjota omia vaatimattomia ruokiani. Mut saa itseki taas herkutella [:D]

Tiko: Kuulostaa niin erilaiselta tuo kaksosten odottaminen. Miten se määritellään, että kumpi on vauva A ja kumpi B? Siitäkö kuka sieltä on ensimmäisenä tulossa ulos? Ja otetaanhan rauhassa nää muutot, ettei satu mitään. Teilläkin on ollut muutto? Pääset sinäkin sisustamaan.

Vauvavakuutuksesta: Ifille ollaan menossa huomenna puhumaan asiasta. Tässä joku vertailu, mitä oon yrittänyt lukea: http://www.fine.fi/userfiles/file/lasten_sairvak09.pdf

Tosiaan ajateltiin miehen kanssa ottaa se vakuutus nyt, koska ainahan sen voi irtisanoa, jos sen kokee turhaksi. Mutta niin kuin Riikka33 sanoi, niin sen voi ottaa nyt, mutta ei saa enää myöhemmin. Ifillä on kanssa, että 3kk etukäteen pitäisi ottaa. Mielelläni maksan terveestä lapsesta sen muutaman satasen vuodessa ja irtisanon vakuutuksen tarpeettomana tai saan sairaan lapsen mahdollisimman nopeasti hoitoon, ilman julkisen puolen jonoja, jos tarvitsee. Julksen puolen palveluun oon tosin ollut ihan tyytyväinen, mutta kun esimerkiksi mun poskiontelot on punkteerattu varmaan sata kertaa, niin yksityisellä kuin julkisella, niin sanon vaan henk.koht kokemuksesta, että yksityinen lääkäri, joka ei muuta tee kuin punkitoita, tekee sen paljon helläkätisemmin kuin terveyskeskuslääkäri. Eli me otetaan vakuutus, jos siis saadaan meidän kaikilla allergioilla ja atopioilla ja aivokasvaimilla jonkin näköinen järkevä paketti[:D]

ok, kiitti hanimami linkistä, täytyy käydä tsekkaamassa. Kerro sit mikäli saat uutta tietoa ja muuta vakuutuksista huomenna jos olette menossa käymään if :llä!? pitää varmaan itsekin kyllä joku päivä piipahtaa ja käydä ainakin alustavasti kyselemässä ja kuuntelemassa niistä vakuutuksista, siitä nyt en sit tiedä et if, vai tapiola? vai joku muu...

Ruuan Valmistuksen välissä....

Kiitos HaniMami, on se hyvä että jollakin tuo älli vielä pelaa. Näin siis teen, täyttelen normisti tuota liiton juttua, ja sitten kun ajan kohtaista, niin...[:D]

Uikkareita en aijo hommata, kunnen edes käy oikeastaan uimassa(vilukissa). Jos nyt kastautua haluan, toimii siinä pyöräilyhousut ja toppi mainiosti.

Oih! Sammallammas!! Aivan on mennyt ohi...Paljon Onnea!! Ihana idea sormuksesta [:)]

Ja ruuan valmistuksen kautta syömään ja soffalle [:D]

Täällä on haettu vauvavakuutusta. Se on vielä työn alla - pitäisi itseasiassa laittaa yhtiölle muistutus, että missä se menee. Molemmilla siskoillani on neljä lasta joista 6 on todettu astmaatikoiksi ja osalla se vaatii normiflunsassakin usein sairaalahoitoa kun keuhkot yksinkertaisesti loppuvat, joten heidän suosituksestaan lähdimme hakemaan. Hoitoihin kun saa varata reilusti rahaa.

Kannattaa tarkastaa vakuutusyhtiöiltä nuo sairaalamatka-kustannukset, sillä meille kerrottiin Lähivakuutuksesta, että siinä kohdin säännöt ovat tiukentuneet ja matkoja ei enää korvattaisi. En tiedä koskeeko tuo kaikkia uusia vakuutuksia kaikilla yhtiöillä.

Isompana kynnyksenä tulee olemaan tuo minun "verenvuoto-tauti", vWF, jonka takia en esim. kelpaa useimille yhtiöille henkivakuutusasiakkaaksi. Lähivakuutus suostui kuitenkin vakuuttamaan tämän emännän, joten sinne siirtyi tämän perheen kaikki vakuutukset. Ja koska syntymättömän vauvan vakutuus päätetään äidin terveyden perusteella - on tämä äiti jyrsinyt kyntensä kohta kynsinauhoihin asti... Pidetään peukkuja.

No, joka tapauksessa - nautitaan säistä viileistä tai lämpimistä - kukin vointinsa mukaan. =0)

Humpsis! menipäs päivä nopeaan.

Mitään kummallisempaa ei ole, huomenna, ke ja to pakerran koulutehtävän kanssa, sitten se ois siinä[:D][:D][:D] ja pääsee kesälaitumille!!!

maha heittää volttia kokoajan ja rakkokin on löydetty[:@]. Tällä kaverilla ei ole mitään pvärytmiä, vaan touhuaa alati...

Kävin terkkarissa, mitään uutta en sieltä saanut, jäi paskaa käteen ja varmistui paikallisen terveyshoitolan todellinen tila... yksityiselle käypi tie.

vakuutus asiaan kommentoin vain että kannatan vakuutuksen ottamista vaikka sitten "just in case" Mutta kuten todettua ikinä ei pidä sanoa ikinä. jos tulee kaikinpuolin terve vauva niin voipi jälkikäteen surkutella että olipas turhaa, mutta jos kuitenkin jotain on, niin tarpeeseen tulee vakuutus. Ja tietty ne pirut tipahtaa olalta kun sellaisen ottaa[:)].

Kaika vitsit mitä linnunmaitoa oli skumppa, jäi heti harmittamaan pullon pienuus[;)] kiitokset vinkistä!

Ei kummempia, lykkyä tykö! Huomiseen :)

Heissan pitkästä aikaa! On niin upeita säitä ollu ettei paljoa oo koneella raatsinu istua. Onneks töissä on aikaa surffata [;)]

Vakuutus pitäis käydä hakemassa, mutta ei hajua mistä.. Tällä hetkellä meiän kaikki vakuutukset on Pohjolassa, joten helpointa olis ottaa sieltä. Mutta siellä näyttäis olevan omavastuu 100e/hakukerta mikä on aika kova.. Pitäis tarkistella, että voiko siellä sitten hakea kerralla koko vuoden korvaukset, joilloin omavastuu olis periaatteessa 100e/vuosi.. En millään jaksais lähteä vaihtamaan yhtiötä kun meiltä löytyy ehkä miljoona vakuutusta (2 autoa, kiinteistö, koti, matka- ja henkivakuutukset ja ja ja..) ja kauhee homma olis kilpailuttaa. Pitää kyllä pian saada aikaseks, kun ei tässä oo kun pari viikkoa aikaa!

Dementia on jotain järkyttävää.. Olin eilisen lomalla ja ihan uunona tuijottelin työpöytää, että mitäs nää on ja mitäs näille tekis [:D] Viime viikolla tappelin sen unohtuneen pankkikortin tunnusluvun kanssa.. Kävin jo pe pankissa, mutta nykyistä tunnuslukua ei saa mistään selville ja uuden tilaaminen olis vieny viikon(!!!) ja maksanu 5e... Onneks se sitten kotoa papereista löyty! huh..

Kuumuus ja turpoaminen vie nyt jo hermot [:@] Mitään toivoa ei oo ollu pariin viikkoon enää sormuksia käyttää [:(] Perjantaina tuntu työmatkalla, että kengät ja farkut repee ihan justiinsa kun jalat turpos kuumassa junassa.. Ja kun matkalla pysähdyin kirjastoon ja kävin vessassa ei farkut meinannu enää mahtua takas jalkaan! Mieluiten kulkisin vaan leggareissa ja tunikassa, mutta se ei oikeen sovi töihin.. Mutta onneks 2,5 viikon päästä alkaa kesäloma [:)] [:)]

Pesänrakennusvimma on kokenu kovia.. Meillä on siis osittain valmis omakotitalo ja miehen piti heti kun ilmat lämpiää alkaa yläkerran rakennus.. Nyt ollaan jo tässä vaiheessa ja herra ei oo saanu vielä edes laittanu tarjouspyyntöjä raksakamoista.. Puhuttiin ja todettiin, että hirvee kiirus tulis ja siirretään raksaus ens kevääseen. Itku kyllä meinas tulla, kun tajusin etten pääsekkään laittamaan pikkuselle huonetta [:(] No sitten alettiin suunnittelemaan miten järkkäillään huonekaluja jne, että saadaan pienen tavaroille tilaa ja saatiin toimiva suunnitelma tehtyä ja matkattiin Ikeaan. Ja tietenkin siellä oli loppu kaikki mitä oli pitäny ostaa!

Pesänrakennusvimmaan liittyy myös kovin läheisesti, että käytiin lauantaina mun siskopuolella hakemassa vauvatavaroita. Niiden nuorimmainen (ja meidän kummityttö) täyttää 2v vähän ennen la:ta, joten niiltä on sopivasti käyny turhaks kaikki tarvikkeet. Meillä on iso farkku, missä oli takapenkit kaadettuna ja silti ei meinannu kaikki mahtua kyytiin. Saatiin pinnasänky, sitteri, kaukalo, Bumbo, leikkimatto, petivaatteita, pyyhkeitä, imetystyyny, kaks kantoliinaa, rintareppu, tuttipulloja, harsoja, vauvan vaatteita, mammavaatteita, kauhee kopallinen leluja ja sitten sellasia isoa Fisher Pricen leluhärveleitä jnejne.. En varmaan edes muista puoliakaan. Jälkitoimituksena tulee vielä syöttötuoli, kaukalon jalusta ja lisää vaatteita. Lauantaina ei nimittäin vielä tiedetty Masan sukupuolta niin ei niitä otettu.

Eli äskeisestä päästään sopivasti 4d-ultraan, jossa käytiin eilen. Oli kyllä ihan mahtava kokemus! Ja pieni prinsessahan siellä oli <3 Mä olisin voinu lyödä vaikka mistä vetoa, että se on poika, mutta ei.. Ensin tuleva iskä (joka oli siis poikaa toivonu) oli vähän, että no jaa.. Mutta sitten oli tietenkin heti pakko lähteä shoppailemaan ja H&M:stä se intona valitsi Hello Kitty-hepeneitä [:D] Vauvalla oli kaikki hyvin ja oli hurjaa vauhtia kasvanut! Painoa olis kuulemma 680g!! Vau-kirjaa selailin ja sen mukaan tällä viikolla piti olla joku 500g painoa. Aika jötikkä tulossa [:D] Ja aivan selkeesti oli äitinsä sirot neljäkakkoset koivet periny, lapsiraukka [:D][:D]

Äsken lähetin Kelan hakemuksenkin meidän hallintoon, toivottavasti laittavat sen pian eteenpäin, että saan äitiyspakkauksen hipelöitäväksi! [:)] Eli meillä alkaa kohta olemaan kaikki valmiina [:)]  Vielä kun saadaan hommattua hyllyjä/kaappi vauvan tavaroille, tällä hetkellä ne lojuu olkkarissa..

Ainiin mietin, että voisin pikkuhiljaa alkaa pesemään vaatteita ja petivaatteita. Onko niiden pesemisessä jotain erikoista..? Siis, että käytetäänkö jotain eri pesuainetta? Entä huuhteluainetta?

Huh, jopa tuli tarinaa [8|]

annie^: Tuo omavastuuosuuden tarkistaminen noissa vakuutuksissa on muuten aika hyvä neuvo. Pää on niin pehmeä, että ei itse tajua yhtään mitään. Miellä on kaikki vakuutus- ja lisäksi pankkiasiat Tapiolassa, että varmaan sitten syynätään heidän vakuutus tarkimmin, kun ei nyt varmaan lähdetä yhtiötä vaihtamaan. Monilla yhtiöillä on lisäksi, että heidän vauva/lapsivakuutusta ei saa, mikäli yhtiössä ei ole jotain muitakin vakuutuksia (näin esim. juuri Tapiolassa).

Voi kuinka paljon saitte tavaroita!!! Tuossahan oli jo vaikka mitä!! Ja onnea prinsessasta!!!

Tuosta vauvan pyykin pesusta olen kuullut, että pienen vauvan kyseessä ollessa pesuaineen tulisi olla sellaista hajutonta (allergiaystävällistä) ja että huuhteluainetta ei kannata käyttää. Itse meinaan tätä ohjetta noudattaa, mutta en tosiaan tiedä mikä se oikea tapa on. [:)]

21+2

Me ostettiin jo hajutonta pesuainetta ja huuhteluainetta ku olen pessy vauvan vaatteet jo lipaston laatikkoon :>
Huuhteluaineesta itekki olen joskus kuullu, ettei olis hyväks???? onko se nyt niin vai häh.. jos se kuitenki on hajutonta, niin mitä siinä nyt voi olla, paitsi että tekee vaatteet pehmeämmiks [;)][:D]

heissan!!

Tärkein heti ensin, hih!
4dee takana ja siellä köllötteli pikku poika[:D][:D][:D][:D]
Ensin tuli pieni nipistys siitä kun ei ollutkaan tyttö,
mutta sen tyhjiön täytti nopeasti mieletön tunnekuohu ja ilo toisesta pojasta!!![:)]
Oma poika saa pikkuveljen, onko parempaa[:D][:D]!!!
Pilvissä leijailen ja kaikki vaaleanpunainen on muuttunut vaaleansiniseksi, thihii! (kuten myös tickeri :))
Nyt leijailen miehen kanssa hakemaan poikaa ja mennään juhlan kunniaksi jätskille jossa kerrotaan ilouutiset!

Ainiin ja piti se vielä sanoa, että kuninkaan paino-arvio oli 750gr (!!!!! ja viikkoja 23+3!!!!) yläkäyrällä mentiin ja sen mukaan ulos tulleessaan olisi n.4,5kg (samoin kuin ensimmäinenkin). Taidanpa alkaa venyttelemään lihojani...

Illemmalla tulen lisää kirjoittelemaan :)
Annie^ lle vielä onnittelut prinsessasta!!!

H1987, minullekin joku puhui ettei olisi hyväksi.. Mutta, olen kuullut sen koskevan allergisia vauvoja. En sitten tiedä miten se on..

Minulle kävi kivasti: Miehen äiti laittoi pienen pullon Mini riskiä, jonka luulin olevan huuhteluainetta pienemmässä pakkauksessa (kaapissa ennestään yksi iso huuhteluaine).. No en sitten lukenut mitä aine oikeasti oli ja olin käyttänyt TISKIAINETTA HUUHTELUAINEENA [:D] Ei käynyt mielessäkään, että Mini Risk valmistaisi hajusteetonta käsitiskiainetta ;D
No, meni se koneellinen uudestaan pesuun!

Täällä tänään ollut koko päivän supisteluja, kivuttomia! Eilen tein rivakan lenkin ja vasta loppumatkasta maha kovettui.. Nyt tänään ei pystynyt kävelemään kuin mummovauhtia ja päätinkin kävellä ihan naurettavan lyhyen matkan. Onko niistä kivuttomista haittaa? En millään viitsisi lopettaa lenkkeilyä, kun neuvolassa vielä suosittelivat liikunnan lisäämistä. Torstaina uusi neuvola, joten kysynpä sitten sieltäkin.
Nyt paikallaan ollessa ei ole, mutta heti kun puuhastelen kunnolla niin alkaa maha kovettua pinkeäksi.
Olen vaan lukenut jostakin, että pienetkin supistukset olisi syytä ottaa vakavasti.. [8|] Toisaalla taas sanottiin ettei olisi haittaa. Hmm.

Takaisin