Toukokuun törinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Yomanda
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi huh! Kylläpäs täällä nyt tapahtuu, onneksi kaikki kuitenkin hyvin :wideyed: Nyt naiset rauhallisesti ja varovaisesti tahoillanne! Nää meidän heinäkuiset on nyt vaikuttaneet olevan poikkeuksellisen kiirehtivää sorttia, niin koitetaanpa himmata noita vauvoja hiukan :Heartred:stop

Yöllä alkoi säännölliset ja kipeät supparit, mutta suppareita vähentävän pistoksen ansiosta ovat nyt helpottaneet. Oli tarkoitus et synnytystä ei estellä, mutta toi annettiin että viimeinen kortisoni kerkiää vaikuttaa kunnolla. Kortisonin takia sokerit on tietysti nousseet ja kaverina tossa koko ajan insuliinipumppu, ja eiköhän viime yönä sit kanyylikin alkanu renaamaan. Insuliini oli hetken tauolla alkuyöstä, ja kun se aamuyöllä alotettiin uudestaan niin insuliini jostain syystä ei menny suoneen vaan imeytyi kämmenselkään. Käsi ilmapallona sit kyseleen et onkohan tää normaalia. Kanyyli sit toiseen käteen, jossa suonet näkyy tosi huonosti. Ensin yökkö puhkas parhaiten näkyvän suonen, sit tuli päivystävä lääkäri joka kokeili yhteen suoneen ja totes et huonot suonet, hän ei yritä enempää. Sit oli pakko pyytää anestesialääkäri, joka sai neulan paikalleen yhellä yrityksellä, tehny tota hommaa vähän enemmän. o_O Nyt sit tapetaan aikaa ja pidetään sänkyä pystyssä. Ja johan tuli vuodatus. :rolleyes:

Onpa kurjaa Mimaki tollanen pistely :dead: Toivottavasti supparit alkaa uudestaan vasta parin päivän päästä, saisihan vauva vielä hetken lihoa :)

Hui teijän kanssa, ku on vauvat niin kiirreellä halluumassa ulos! Toivottaan että pysysivät vielä sisällä! :)

Tsemppii mimakille! Onhan se vaarallistaki jos insuliinit ei mee minne pitää ja sit yhtäkkii imeytyski sieltä kuplastaan..

Hey ladies niin se vaan toukokuukin on puolessa välissä :P aurinko paistaa ja lämmintä on <3 tää mamma ottaa arskaa taas, tosin maltillisesti .. näyttäis tunnissa jo saavan aikaan punotuksen, iho palaa herkemmin selkeesti :o selkäpuolelle vielä, sit voi siirtyä sisälle :)
Meikäläinen on talvella hilseilevä ja punoittava kalkkilaivan kapteeni, kesällä ku iho saa aurinkoa ni johan voi hyvin :)

Mitäs ootte ite mieltä tosta auringolle altistumisesta? Siitä on moni vanhempi mamma mulle paasannu että "muista sit pysyä varjossa kun raskaana ei saa olla auringossa!!!"
Lueskelin yks pv että suojakerroin rasvassa ku on 30 ni ehkäsee parhaiten mahdollisilta maksaläiskiltä joita helpommin tulee paksuna.
Muista "vaaroista" (raskaana) en oo kuullu et aurinko aiheuttais?

En oo kuullu minäkään sen isommin riskeistä. Mitä nyt tosiaan iho palaa herkemmin että suojakertoimen pitää olla kohdillaan. Tosin minun tapauksessa vois varmaan ekana edellytyksenä pitää sitä että muistaisin edes sitä rasvaa laittaa ;)

Just koitan ettiä jotain supermukavaa aurinkotuolia ku sais makuuasentoon.. mistähän sais? Voisha tän vuodelevon viettää aurinkoa ottaenkin. :D ikinä en oo kolmee viikkoa putkeen maannu ja kyl tää rupee jo vähän vi*uttamaan.

Juu kyllä auringossa voi olla jos vaan sietää, kertoimet kunnossa ja niinhän niiden aina pitäisi olla :) Oon kyllä huomannu, että masun päälle tykkään ohjasen valkean huivin laittaa, tulee muuten liian lämpimäksi. Tämä minulla siis :)

Just koitan ettiä jotain supermukavaa aurinkotuolia ku sais makuuasentoon.. mistähän sais? Voisha tän vuodelevon viettää aurinkoa ottaenkin. :D ikinä en oo kolmee viikkoa putkeen maannu ja kyl tää rupee jo vähän vi*uttamaan.

Semmonen perinteinen halpa 35 euron badenbaden tuoli sotka (ja joskus jysk) ainaki myyny joka kesä :) aattelin sellasta itelle .. siis jos mies vaikka ostais mammalle ;D

Huh. Aikamoista vilskettä on teillä ollut,monella tilanne etenee turhankin nopeasti,. Jaksamista kaikille osastolle Ja oltiinkin.

oon tässä lueskellu taas aktiivisesti kesä- ja toukokuun odottajien juttuja. Jostakin sitten bongasin keskustelua et nännien hieronta/ärsytys lisäisi mahdollisesti supistuksia. No sen enempää miettimättä kokeilin ittelle (eilen) ja voi tsiisus et oli nänni hellänä koko yön! :laughing005 mulla oli todella levoton yö jo muutenkin ja kun sain viimein hyvän extremen nukkuma-asennon ("mahallaan" eli perse pystyssä kontalleen pää tyynyssä ettei mahaa paina) ni seki piti piru vie vaihtaa ko särki tota ärsytettyä nänniä :laughing002

Ja juu.. nukahdin 00.00. heräsin kahdelta, kolmelta vessa ja valvoin tunnin siitä eteenpäin. Viideltä heräsin taas, sit seiskalta, puol ysiltä ja kybältä nousin ylös silmät ristissä keittämään sumppia :schocked028 tätäkö se nyt sit on loppuaika:sad001

nii ja ei supistuksia nännin ärsytyksestä :happy:

Voi hurjuus... Koitetaas nyt vielä vähän aikaa malttaa olla poksahtelematta!!!! :D

Mimaki: Zemppiä kovasti sinnepäin! Toivottavasti kaikki menee hyvin (kunhan henkilökunta saa kanyylit pysymään suonissa :O), täällä ollaan myös sormet ja varpaat ristissä! Mut hyvältä onneks kuulostaa että saa alkaa syntymään jos siltä tuntuu.. Voi että.. ♡

Helmimeri: Nyt fillari suosiolla varastoon... Huh, onneks ei mitään tosiaan sattunut! Mä oon niin tapaturma altis ettei tulis mieleenkään hypätä pyörän päälle :D Ja kaikille muillekkin: Jätetään kaikki extremelajit suosiolla johki hamaan tulevasuuteen.. (ja fillarointi kans)

SeEnsimmäinen: Voihan nännit sentään... :D Nauroin täällä pissit housuissa.. :D Eli jätetään se nännien hierontakin sikseen, ettei saada aikaseks supistelua tai kipeitä nännejä :D

Pörtsä: Haleja ja jaksamista... ♡♡♡ Ja jalat tosiaan ristiin rastiin todella tiukasti ennen kuin annetaan vauvalle lupa tulla!!!

SeEnsimmäinen, Ei hitsi että nauratti :D mut tuo asento, ei kyllä oo tullu mieleeni kokeillakaan. Hmm.. Tais mennä ens yönä kokeiluun. Huvittaa vaan jo ajatuskin tuossa asennossa kököttämässä :)

Tuntu hyvältä, ihan ku ois mahallaan nukkunu piiiitkästä aikaa <3 :P

Minä muuten tänään vähän niinku vahingossa sain miehen hypistelemään ja pyörittelemään vauvan vaatteita ;) laitoin pesukoneeseen omia vaaleita vaatteita ja ku. Olis ollu tosi vajaa ni laitoin sekaan siskolta saamia vaatteita. Sit jossain vaiheessa ku kasasin pinnistä ja kone oli valmis, ni mies vaan huusi että hän voi tyhjentää. Menin sit jossain vaiheessa katsomaan ku tarttin tauon kyykkimisestä ni olihan se hassua ku se pyöritteli niitä siihen telineeseen kuivumaan :D

oon tässä lueskellu taas aktiivisesti kesä- ja toukokuun odottajien juttuja. Jostakin sitten bongasin keskustelua et nännien hieronta/ärsytys lisäisi mahdollisesti supistuksia.
Oli niistä tääl meidänki jossai ketjussa keskustelua, varmaa salaisella puolella

Takaisin