Toukokuun höpinät

Seulontojen tulosten tuleminen tuntuu hieman vaihtelevan. Osa on saanut ne vasta ultran jälkeen, mutta esimerkiksi minä sain ultra käynnillä tietää tulokset. Oma käyntini oli oikein ihana. Mukava kätilö, jonka kanssa hetki juteltiin ensin ja sitten kertoi tutkimuksen kulun. Tutkimuksen aikana kertoi koko ajan mitä näkyy ja miltä näyttää. Kun kaikki näytti hyvältä niin oli kiva hetki vain tutkia tulevaa tyyppiä. Tutkimuksen jälkeen käytiin läpi seulontojen tulokset, sain ajan rakenneultraan ja siinäpä se. Jäi todella hyvä olo, vaikka olin kanssa jännittynyt edeltävän viikon. Takerruin ajatukseen, että niin tai näin, niin minä en voi asialle mitään tehdä, vaan vatsassa on se tilanne mikä on ja kohta sen tiedän. Onneksi kaikki oli hyvin.. niinkuin useimmiten on. Reippaasti vain huomiseen :)
 
Minullakin oli tosi mukava käynti, ei tarvitse jännittää sen takia. Mahassa tilanne on mikä on ja sinne sitä mennään selvittämään. Olivat tosi mukavia silloinkin kun mulla todettiin kkm. Toivottavasti teillä on kaikki hyvin!

ON: istun täällä sokerirasituksessa ja yritän olla yökkäämättä. Olo ei ole kovin hyvä... hyh! Mutta silti toivoo, että tähän joutuisi uudestaan. Kieroa jollain tavalla. Vielä tunti jäljellä... yhyy! :depressed:

Rohkenin myös eilen kokeilla doppleria kotona ja löysin sydänäänet! Jee! Oltiin siellä vielä hengissä. Huomenna eka työpäivä pitkästä aikaa. Jännittää...
 
Meillä ei tullut verikokeiden tulokset etukäteen kantaan, mikä oli tosi hyvä. Nt-ultrassa kysy ensin mun vointia ja fiiliksiä ja sitte alettii kattomaan ultralla. Selitti ihanasti kaikki mitä näky ja mitä pitää löytää ja niskaturvotuksen sai katottua ja sano jo siinä että näyttää hyvältä mutta vielä piti syöttää ne tulokset sinne rekisteriin kun Seulontaan osallistuin. Kun liikkuvat lyyli oli temppunsa näyttänyt ja tarpeeksin sain ihastellla ja mitat yms saatii otettua nii sitte alettii kattoo Seulonnan tulokset. Eli sain siellä heti tietää arvot ja mieltä rauhoitti kun heti tosiaa ammattilaisen kanssa käytii ne läpi. Ei ollu mitää poikkeavuuksia ja riskit 1:100000 kaikissa mutta silti rauhoitti kuulla se heti siinä ammatilaisen suusta ❤️
 
Jee! Sokerirasitus oli normaali!

Työpäiväkin meni ihan ok, vaikka koronavarautuminen oli mielestäni puutteellista. Haen kyllä käsidesiä, hansikkaita ja jotain kasvosuojia töihin. Jos vaan apteekista niitä löydän. Työpäivä oli kyllä mukavan lyhyt. Nyt onkin ihan poikki...
 
Oliko nuo sokerirasitustestit muuten missä vaiheessa? Nyt en yhtään muista edellisestä raskaudesta, paitsi sen että se oli kyl aika sinnitelyä!
 
Oliko nuo sokerirasitustestit muuten missä vaiheessa? Nyt en yhtään muista edellisestä raskaudesta, paitsi sen että se oli kyl aika sinnitelyä!

Mä varasin ajan parin viikon päähän eli rv 15. Mutta mun pitää käydä kaksi kertaa isäni diabeteksen takia.
 
Oliko nuo sokerirasitustestit muuten missä vaiheessa? Nyt en yhtään muista edellisestä raskaudesta, paitsi sen että se oli kyl aika sinnitelyä!
Varhainen rasitus on h12-16 ja se myöhäisempi joskus.. myöhemmin? :wideyed: joudun kans menee varhaiseen sukurasitteen takia. Viimeksi ei ollut vaikeaa mutta silloin ei ollutkaan tätä pahoinvointia. Nyt varasin sen ihan viime päiville, jos ehtis olo helpottua ennen sitä :yuck:
 
Joo sanoo varmasti. Mulle sanottiin ekalla käynnillä että muistan mennä tuohon varhaiseen kun seuraava neuvola on vasta h14.

Mulle olikin tullut ne seulavastaukset OmaPostiin, mut jostain syystä sähköposti ei hälyttänyt siitä. Kaikki onneks hyvin. :rolleyes:
 
Oliko nuo sokerirasitustestit muuten missä vaiheessa? Nyt en yhtään muista edellisestä raskaudesta, paitsi sen että se oli kyl aika sinnitelyä!

Olisiko varhainen rasitus 14-16 vko ja sitten seuraava tai se varsinainen vko 24-26... suunnilleen siellä main. En ole ihan varma viikoista, mutta about näin.
 
Oletteko ostaneet jo äitiysvaatteita? Lähinnä treenihousut, sukkikset ja housut kiinnostaa mistä kaupasta olette hankkineet. Mistä ei kannata ostaa?
 
Sokerirasitus: mulle sanoi neuvola et viikolla 20 tulis vastaan, se olis oudosti noiden edellä mainittujen puolivälistä!? Ikä ja ylipaino vievät siihen. Kesäkuussa on seuraava neuvola, ehkä siellä saa tarkemman ajan.. Tiistaina eka ultrakin, jännittää kun verinäytteen tuloksetkan eivät oo vielä tulleet.
 
Oletteko ostaneet jo äitiysvaatteita? Lähinnä treenihousut, sukkikset ja housut kiinnostaa mistä kaupasta olette hankkineet. Mistä ei kannata ostaa?

Mä tein tilauksen Seraphinen verkkokauppaan viime viikonloppuna. Nyt tuli ilmoitus että paketti on Suomessa ja pian lähipostissa.
Siellä on tosi tyylikkäitä mekkoja, loungewear (kotivaatteita tms), urheiluvaatteita ym. Itse kävin henkkamaukan tarjonnan läpi, enkä löytänyt mitään. Kannattaa tsekata tuo Seraphine!
 
Mä tein tilauksen Seraphinen verkkokauppaan viime viikonloppuna. Nyt tuli ilmoitus että paketti on Suomessa ja pian lähipostissa.
Siellä on tosi tyylikkäitä mekkoja, loungewear (kotivaatteita tms), urheiluvaatteita ym. Itse kävin henkkamaukan tarjonnan läpi, enkä löytänyt mitään. Kannattaa tsekata tuo Seraphine!

Kiitos vinkistä! Mun olis pitänyt ostaa jotkut housut jo monta viikkoa sitten mutta en oo saanut aikaiseksi, meen vanhoilla nappi auki. Lämpimillä keleillä oli yhdet joustavat ulkohousut mitkä ei ahdista mutta nyt ei taas mitään jakoja pitää niitä. Paitojakin pitäis varmaan alkaa ostaa kun välillä turvotus nostaa tuon mahan ihan palloksi. Muuten ei oo kyllä viel mitään vauvakumpua mutta nuo alkuraskauden kilot palloilee tuossa edessä vanhojen päällä, että mitään kaunista pyöristyvää kumpua tuskin hetkeen näkyykään :meh:

Mä en tykkää hirveästi tilata netistä kun pitäis päästä sovittamaan mutta nyt teen ehkä poikkeuksen. Ei hirveästi huvittais lähteä minnekään ostoskeskukseen nyt..
 
Mä tilasin netistä ja sitten palautin, kun oli niin totaalisen huonosti istuvia :hilarious: Lopulta löysin ihan Prismasta parit leggingsit ja topit sekä Kärkkäiseltä kasan muita vaatteita. Kaikki alennuksessa, joten olen ihan tyytyväinen. Hirveän hintaisia tuntui muutenkin olevan nuo netistä katsomani.
 
Mä en tajua mistä polvi on ykskaks kipeytynyt takaa. Onko tääkin joku raskauteen liittyvä nivelten löystymiseen liittyvä vaiva :bored: . Kokemuksia?
 
Ei kokemusta polvista, mutta muuten tuntuu, että kroppa lonksuu ihan älyttömästi. Selkä mulla vaivaa aina, mutta nyt kyllä huomaa, että tulee pienemmästäkin.
 
En tiedä onko tämä oikea paikka ilmoitella, mutta mulla tuli nyt ensimmäisessä ultrassa iso yllätys vastaan: olenkin viikolla 9 enkä 12, eli siirryn tästä joulukuisten puolelle. Harmi, kun tuntui että täällä marraskuisissa oli jo "tuttua väkeä". Taidan tulla vakoilemaan tänne aika ajoin :angelic:
 
En tiedä onko tämä oikea paikka ilmoitella, mutta mulla tuli nyt ensimmäisessä ultrassa iso yllätys vastaan: olenkin viikolla 9 enkä 12, eli siirryn tästä joulukuisten puolelle. Harmi, kun tuntui että täällä marraskuisissa oli jo "tuttua väkeä". Taidan tulla vakoilemaan tänne aika ajoin :angelic:
Ohhoh! No mutta varmasti pian tuntuu joulukuisetkin ”omalta” :happy:
 
Takaisin
Top