Toukokuun höpinät

Mitä ootte mieltä hallituksen tiedotustilaisuudesta ja meinaatteko ottaa nyt rennommin? Vai jatkatteko samaan malliin :)
 
Kyllä mä aion nyt sen verran höllätä, et muutamaa ystävää näen, mutta en muutoin muuta mitään vielä.
 
Mä jatkan tän kuun aikalailla kyllä samaan malliin, poikkeuksena en käy vaan enää ees töissä :grin eli koti ja ruokakauppa ja neuvola ainuat missä käyn ulkoilun lisäksi. Toki perhettä näen. Ja sovittiin kaverin kanssa että loppukuussa kyllä treffataan kun silläki lomaa kun ei olla nähty sitte maaliskuun alun :sad001
 
Ite aion mennä loppukuusta agilitytreeneihin koiran kanssa, kun viimein alkaa odotettu valmennusryhmä :) Ulkotreenejä ja 4 koirakkoa niin ei ole isoa väen paljoutta ja turvavälit tulee pidettyä jo koirienkin takia.
Lisäks vois käydä muutaman eri kaverin kanssa lenkillä. Lapsia ei aiota viedä edelleenkään kauppaan ja muuten aika samaan malliin.
 
Samaan malliin varmaan jatkan. Ehkä uskallan lähteä käymään siskon luona.

Onko kellään muuten ollut ongelmia kirjatumisessa foorumille? Mulla parikin eri kertaa ollut niin, että menee päivä, kun en pääse kirjautumaan. Sitten alkaa taas toimia seuraavana päivänä.
 
Mulla tuli muistutusviesti nt-ultrasta 3(!!) päivän päästä ja alkoi jännittää ihan hirveästi, vaikka oon tässä välissä päässyt näkemään että kaikki on hyvin. :nailbiting::nailbiting:
 
Kyllä mä aion nyt sen verran höllätä, et muutamaa ystävää näen, mutta en muutoin muuta mitään vielä.

Sama juttu. Yhtä ystävää nähtiin viikonloppuna pihalla niin että lapset sai leikkiä ulkona, illalla tulikin sitten kunnon itku kun tajusi varmaan miten yksinäien on ollut. Tällä viikolla on viety lapsi olosuhteiden pakosta päivähoitoon ja edelleen siellä on aika vähän lapsia. Siskoa ehkä aion nähdä nyt toisenkin kerran :grin
Yhden kaveriperheen kans mietittiin uskaltaisiko he tulla kuukauden päästä meille viikonlopuksi kahden lapsensa kans. Täytyy vielä vähän miettiä uskaltaako.
 
Mulla tuli muistutusviesti nt-ultrasta 3(!!) päivän päästä ja alkoi jännittää ihan hirveästi, vaikka oon tässä välissä päässyt näkemään että kaikki on hyvin. :nailbiting::nailbiting:

Mäkin sain tänään muistutuksen. En ole vielä edes täyttänyt jotain esitietolomaketta. On ollut aika rankka viikko... Tsemppiä! ❤️
 
Nyt kun nt-ultra lähestyy, niin huomaan, että paineet tämän raskauden onnistumisesta kasvaa. Katkeruus nousee taas pintaan heitä kohtaan, joilla nämä asiat menevät helpommin. Facebookissa on tullut pari vauva-aiheista postausta vastaan henkilöiltä, jotka tulivat raskaaksi samalla, kun itse sain keskenmenon toisensa perään. Lähes yhtä pahalta tuntuu edelleen, vaikka olen itse raskaana. Vaikka lisääntyminen ei todellakaan ole mikään kilpailu, niin silti pelottaa, että joutuu itse taas palaamaan lähtöruutuun, kun muut ovat jo ylittäneet maaliviivan. :sorry:
 
Nyt kun nt-ultra lähestyy, niin huomaan, että paineet tämän raskauden onnistumisesta kasvaa. Katkeruus nousee taas pintaan heitä kohtaan, joilla nämä asiat menevät helpommin. Facebookissa on tullut pari vauva-aiheista postausta vastaan henkilöiltä, jotka tulivat raskaaksi samalla, kun itse sain keskenmenon toisensa perään. Lähes yhtä pahalta tuntuu edelleen, vaikka olen itse raskaana. Vaikka lisääntyminen ei todellakaan ole mikään kilpailu, niin silti pelottaa, että joutuu itse taas palaamaan lähtöruutuun, kun muut ovat jo ylittäneet maaliviivan. :sorry:

Tiedän hyvin tunteen! NT-ultraan menin sydän hakkaen! Tässä vaiheessa, kun viikkoja on ”vasta” 14, eikä olo tunnu millään tavalla siltä, että olisi raskaana, niin epäilen edelleen jatkuvasti onko siellä mitään elävää enää. Ajattelin jo, että pitäisköhän ostaa sellanen sydänäänien kuuntelulaite kotikäyttöön, et vois aina varmistua asiasta, kun alkaa epäilyttää :smiley-ashamed005 En sit tiiä onko ne kuinka toimivia.. Meillä raskaus saanut alkunsa HUS:n laboratoriossa kahden vuoden yrityksen jälkeen ja niistä tunteista, joita on tänä aikana ollut muiden vauvaonnien johdosta, on vaikea päästä eroon. Se on kuitenkin ihan normaalia :hello
 
Tiedän hyvin tunteen! NT-ultraan menin sydän hakkaen! Tässä vaiheessa, kun viikkoja on ”vasta” 14, eikä olo tunnu millään tavalla siltä, että olisi raskaana, niin epäilen edelleen jatkuvasti onko siellä mitään elävää enää. Ajattelin jo, että pitäisköhän ostaa sellanen sydänäänien kuuntelulaite kotikäyttöön, et vois aina varmistua asiasta, kun alkaa epäilyttää :smiley-ashamed005 En sit tiiä onko ne kuinka toimivia.. Meillä raskaus saanut alkunsa HUS:n laboratoriossa kahden vuoden yrityksen jälkeen ja niistä tunteista, joita on tänä aikana ollut muiden vauvaonnien johdosta, on vaikea päästä eroon. Se on kuitenkin ihan normaalia :hello

Tuosta dopplerista sen verran, että jos aihe kiinnostaa, niin löytyy erillinenkin keskustelu, tervetuloa :) Itse keskenmenojen vuoksi mietin, uskallanko ostaa vai panikoidunko. En pienemmillä viikoilla aina sydänääniä kuullut, mutta luotin vaistoon, että kaikki on hyvin. Nyt 14+4 ei oo tarvinnut kuin laittaa laite vatsalle ja heti kuuluu :Heartred Omalla kohdalla on ollut ihan ehdoton hankinta. Varsinkin, kun kohtu on taaksepäin ja olen ensisynnytäjä, eli liikkeitä ei varmaan vielä hetkeen tunne.
 
Kiva, että tälläkin puolell on vielä keskustelua! Tämmöinen matti myöhänen kun liittyy niin ajattelin kaikkien olevan jo salatulla puolella.

Ymmärrän hyvin ton nt-ultra huolena ja pystyn samaistumaan siihen tunteeseen, että muut menee edellä ja ite junnaa paikoillaan. Minullakin on ollut (ja on edelleenkin) vaikeuksia sisäistää raskautta. Toivottavasti sitten kun liikkeet alkaa tuntumaan...
 
Apua ja eikä! Sain nyt postissa käytettynä ostamani Angel sounds dopplerin, mutta onkohan rikki. En saanut kuulumaan edes omaa sydämen sykettä! Siinä ei ollut kuin äänen voimakkuuden säätönappi, josta meni päälle ja syttyi vihreä valo (joten kai paristossa on virtaa). Mutta kuulokkeista ei kuulu mitään! Paitsi "käynnistysnaksautus". :banghead:
 
Apua ja eikä! Sain nyt postissa käytettynä ostamani Angel sounds dopplerin, mutta onkohan rikki. En saanut kuulumaan edes omaa sydämen sykettä! Siinä ei ollut kuin äänen voimakkuuden säätönappi, josta meni päälle ja syttyi vihreä valo (joten kai paristossa on virtaa). Mutta kuulokkeista ei kuulu mitään! Paitsi "käynnistysnaksautus". :banghead:

Rullaamalla käynnistysnappi pidemmälle voimistuu ääni :) helpommin kuulee, kun laittaa perusvoidetta töräyksen siihen kuuntelunapukkaan ja etsii sykettä. Siirtely rätisee kyllä todella paljon ja käy korviin, joten todennäköisesti ei vaan ole äänet kunnolla päällä.
 
Mitään siirtelyääniäkään ei kuulu, vaikka äänenvoimakkuus olis täysillä. :arghh: Paskan möi siis. Nyt kiukuttaa, jos myyjä tiesi, että laite on rikkinäinen. :smiley-angry017

edit: mies avasi laitteen, teki jotain ja nyt toimii!! Ainut vaan, etten saanut sydänääniä kuuluviin... 10 viikko menossa. Milloin te ootte saaneet kotidopplerilla alkion/sikiön sydänäänet kuuluviin? :nailbiting:
 
Muokattu viimeksi:
Mitään siirtelyääniäkään ei kuulu, vaikka äänenvoimakkuus olis täysillä. :arghh: Paskan möi siis. Nyt kiukuttaa, jos myyjä tiesi, että laite on rikkinäinen. :smiley-angry017

edit: mies avasi laitteen, teki jotain ja nyt toimii!! Ainut vaan, etten saanut sydänääniä kuuluviin... 10 viikko menossa. Milloin te ootte saaneet kotidopplerilla alkion/sikiön sydänäänet kuuluviin? :nailbiting:

Mä sain 10+. Sitten taas ei kuulunut parilla kerralla ja nykyään löytyy heti, kun anturin vatsalle laittaa. Nyt 14+6.
 
Mitään siirtelyääniäkään ei kuulu, vaikka äänenvoimakkuus olis täysillä. :arghh: Paskan möi siis. Nyt kiukuttaa, jos myyjä tiesi, että laite on rikkinäinen. :smiley-angry017

edit: mies avasi laitteen, teki jotain ja nyt toimii!! Ainut vaan, etten saanut sydänääniä kuuluviin... 10 viikko menossa. Milloin te ootte saaneet kotidopplerilla alkion/sikiön sydänäänet kuuluviin? :nailbiting:
Mulla nyt 13+1, enkä aina saa kuuluviin, ekan kerran koitin 11+ ja useimmiten oli tosi vaikee saada kuuluviin.
 
Mitään siirtelyääniäkään ei kuulu, vaikka äänenvoimakkuus olis täysillä. :arghh: Paskan möi siis. Nyt kiukuttaa, jos myyjä tiesi, että laite on rikkinäinen. :smiley-angry017

edit: mies avasi laitteen, teki jotain ja nyt toimii!! Ainut vaan, etten saanut sydänääniä kuuluviin... 10 viikko menossa. Milloin te ootte saaneet kotidopplerilla alkion/sikiön sydänäänet kuuluviin? :nailbiting:

Sain kuuluviin siinä 10 vkolka. Mutta pitää laittaa tosi alas, just ja jyst häpyluun yläpuolelle kun kohtu on vielä niin pieni ja alhaalla. Joskys on vaikea saada kuulumaan, pieni voi olla hyvin piilossa! Ja riittävästi saa olla sitä geeliäkin.
 
Apua ja eikä! Sain nyt postissa käytettynä ostamani Angel sounds dopplerin, mutta onkohan rikki. En saanut kuulumaan edes omaa sydämen sykettä! Siinä ei ollut kuin äänen voimakkuuden säätönappi, josta meni päälle ja syttyi vihreä valo (joten kai paristossa on virtaa). Mutta kuulokkeista ei kuulu mitään! Paitsi "käynnistysnaksautus". :banghead:

Mulla samanmerkkinen doppler ja hyvin toimi viime raskauden ja nytkin :) kokeile tosiaan kuunnella toooooosi alhaalta ääniä ja tarpeeksi kovalla. Voi olla ettet vielä saa ääniä kuuluviin mut uskoisin et parissa viikossa! :)
 
Takaisin
Top