Toukokuun höpinät

En tiedä onko tämä oikea paikka ilmoitella, mutta mulla tuli nyt ensimmäisessä ultrassa iso yllätys vastaan: olenkin viikolla 9 enkä 12, eli siirryn tästä joulukuisten puolelle. Harmi, kun tuntui että täällä marraskuisissa oli jo "tuttua väkeä". Taidan tulla vakoilemaan tänne aika ajoin :angelic:
Oho! No mut eipä se kai niin tarkkaa ole minkä kuun puolella norkoilee :)
 
Tervetuloa uudet!

Marsimaria: oho, olipa yllätys? Heittelikö sulla kierto ennen plussaa?

Täällä kovasti päänsärkyä ja vatsakipuja. Onneksi pääsen huomenna neuvolalääkärille juttelemaan. Toivottavasti tulee tilanteeseen selkeyttä.

Välillä tunnen liikkeitä :Heartred!! Ihanaa, helpottaa huolia. Nyt 16+2. Rakenneultra kuukauden päästä. On alkanut jo jännittää. Toivottavasti siellä on kaikki hyvin...
 
Tervetuloa uudet!

Marsimaria: oho, olipa yllätys? Heittelikö sulla kierto ennen plussaa?

Täällä kovasti päänsärkyä ja vatsakipuja. Onneksi pääsen huomenna neuvolalääkärille juttelemaan. Toivottavasti tulee tilanteeseen selkeyttä.

Välillä tunnen liikkeitä :Heartred!! Ihanaa, helpottaa huolia. Nyt 16+2. Rakenneultra kuukauden päästä. On alkanut jo jännittää. Toivottavasti siellä on kaikki hyvin...

Edellisessä kierrossa oli epäily kohtutulehduksesta ja siihen antibioottikuuri, se on voinu vaikuttaa. Tai sitten koronastressi silloin helmi-maaliskuun vaihteessa on voinu myöhästyttää kiertoa. Joka tapauksessa ultrapäivästä olis saanu hyvän postauksen myös typerimmät itkut viestiketjuun kun hajoilin miehelle etten halua synnyttää jouluna kun sairaalassa on vajaa henkilökunta ja vaan "kokemattomia" päivystäjiä paikalla
 
Mulla on muuten kans migreeniä jopa 4 kertaa viikos, raskauksien ja imetyksien vaiva. Ärsyttävää.

Täälä tuntuu satunnaisia hipaisuja kans, istukka edes. Onneks on Doppler, kuuntelen varmaan 3 kertaa viikos sydänääniä :dance008
 
Neuvolalääkäri oli ihana. Kuunteli ja oli mukava. Sain uuden lääkkeen kokeiluun ja konsultaatio pyyntö lähti eteenpäin. Katsottiin myös kohdun suun tilanne, laitettiin vähän labroja eteenpäin ja vielä ultrattiin! Siellä pikkuinen potkiskeli ja sanoi, että kaikki mitä hän näkee on hyvin. Toivotaan vaan puhtaita labroja ja hyviä uutisia konsultaatiosta ja lääkkeestä.
 
Mä tein tilauksen Seraphinen verkkokauppaan viime viikonloppuna. Nyt tuli ilmoitus että paketti on Suomessa ja pian lähipostissa.
Siellä on tosi tyylikkäitä mekkoja, loungewear (kotivaatteita tms), urheiluvaatteita ym. Itse kävin henkkamaukan tarjonnan läpi, enkä löytänyt mitään. Kannattaa tsekata tuo Seraphine!

Mulle tuli noiden mainos Instaan ja voi hyvänen aika miten suloisia mekkoja (ja suolaisia hintoja!). Jos mä laitan tän kuun palkan noihin ja sovitaan että koko kesän on hyvä ilma? :grin mitä mä millään housuilla jos kuljen mekoissa koko kesän..

Ainut että kuka ihme pitää jumpsuittia raskaana, onkohan siinä joku luukku haaroissa? Mä en ainakaan jaksais riisua koko roskaa 20 kertaa päivässä vessaan mennessä :laughing025
 
Tervetuloa uudet!

Marsimaria: oho, olipa yllätys? Heittelikö sulla kierto ennen plussaa?

Täällä kovasti päänsärkyä ja vatsakipuja. Onneksi pääsen huomenna neuvolalääkärille juttelemaan. Toivottavasti tulee tilanteeseen selkeyttä.

Välillä tunnen liikkeitä :Heartred!! Ihanaa, helpottaa huolia. Nyt 16+2. Rakenneultra kuukauden päästä. On alkanut jo jännittää. Toivottavasti siellä on kaikki hyvin...

Mistä asti oot tuntenut? Mä oon ihan varma että tunsin ekan kerran eilen h13+5, mut voiko muka tuntua vielä, kun istukkakin on edessä..:wideyed:
 
Mulla oli kans ehkä 1-2 vko sitten (14. Vko) fiilis että tuntuisi hipaisut, mutta nyt niitä ei ole sit enää tullut :sorry: Mutta eiköhän se siellä jossain piilossa pyöri. Istukasta sanoivat mulle np ultrassa, että asettumisen näkee vasta myöhemmin kun kohtu kasvaa. Viimeksi oli edessä ja tuntui kyllä vasta tosi myöhään!
 
Mulla on kans tuntunut liikkeitä/hipaisuja/kuplintaa nyt muutamia päiviä. Nyt lauantaina (vuorokausi vaihtui jo 14+0). Ensin en meinannut uskoa, mutta pakko se on kun niitä on tullut muutamaan otteeseen tänäänkin.

Esikoisesta tunsin 17+1 (istukka takana) ja nuoremmasta muistaakseni 16+ (Istukka edessä).
Nyt ei vielä hajuakaan missä istukka. Kysyin sitä ultrassa, mutta kätilö kommentoi ettei voi vielä varmaksi sanoa kun istukka liikkuu vielä viikkojen alan.
 
Mulle tuli noiden mainos Instaan ja voi hyvänen aika miten suloisia mekkoja (ja suolaisia hintoja!). Jos mä laitan tän kuun palkan noihin ja sovitaan että koko kesän on hyvä ilma? :grin mitä mä millään housuilla jos kuljen mekoissa koko kesän..

Ainut että kuka ihme pitää jumpsuittia raskaana, onkohan siinä joku luukku haaroissa? Mä en ainakaan jaksais riisua koko roskaa 20 kertaa päivässä vessaan mennessä :laughing025

Mä oon miettiny ihan samaa ku ne on kivan näköisiä mutta miten toimii käytännös :grin

Pitäis kans ittelle tehdä lisää kesävaatetta, tein kaikon tyylisen tpaitamekon vyöllä ja siitä tuli tosi kiva, korostaa mahaa nätisti :happy: jotku shortsihaalarit pellavasta olis kivat, esikoisen raskaudes mulla oli farkkushortsihaalari ja se oli kiva.
Mistä asti oot tuntenut? Mä oon ihan varma että tunsin ekan kerran eilen h13+5, mut voiko muka tuntua vielä, kun istukkakin on edessä..:wideyed:

Mä tunsin esikoisesta tosi ajois liikkeet, istukka takana. Käteen tunsin rv16 liikkeet ja mies tunsi ne rv17 ja ne näkyi rv18. Sit nämä loput ku on istukka edes niin täs rv13-14 (nyt 15+0) alkanu satunnaisia liikkeitä tuntua ja vasta siinä rv20 tuntunu kädelle ja sen jälkeen näkyny.
 
Mistä asti oot tuntenut? Mä oon ihan varma että tunsin ekan kerran eilen h13+5, mut voiko muka tuntua vielä, kun istukkakin on edessä..:wideyed:

Olen tuntenut vasta vko 15 lopussa ja enempi varmemmin vasta nyt vko 16. Ensimmäistä odottaville haluan antaa neuvoksi, ettei liikkeet välttämättä tunnu kovinkaan aikaisin. Monesti keskustelupalstoilla lukee just näitä superaikasin liikkeitä tuntevien kommentteja, mutta on ihan normaalia, että liikkeet tuntuu vasta 18+ tai jopa 20+ ja se on ihan ok. Se riippuu niin monesta asiasta. Eikä paino ole se ykkösjuttu, hoikalla voi tuntu liikkeet myöhään ja painavammalla aikaisin. Malttia vaan!
 
Missä vaiheessa teillä on alkanut raskaus näkyä vatsassa? Olen varmaan hullu, kun odotan että vatsa alkaa näkyä :happy:
 
Mulla on alusta lähtien ollut niin voimakasta turvotusta, joka viikon 15 jälkeen on vain pahentunut, joten isolla mahalla saanut mennä jo hyvän aikaa, vaikka itse vauvamahaa tästä ei ole kuin varmaan 1/5. Todella tukalaa ja kateellisena katselen muiden pikku hiljaa esiin tulevia vatsoja :sorry:
 
Mulla alkanu tosi ajois taas näkyä, nyt jo tosi selkeä vaikka viikkoja 15. Mutta toki se vaikuttaa kun 4 raskaus 4 vuoden sisään ja edellisestä raskaudesta 9kk. Suurin osahan tästä on pelkkää turvotusta mutta eipä tätä oo enää pariin viikkoon peitelty.

Seki vaikuttaa miten päin kohtu on, onko eteenpäin vai taaksepäin kallistuu.
 
Viides raskaus, eikä vielä tietoo vauvamasusta, viikoja 15+1.... mulla tullu kaikissa muissa myöhään, paitsi kolmosen kohdalla. Silti pakko käyttää mammavaatteita jo, kun ei siedä yhtää jos kiristää vatsaa vaatteet.
 
Mulla on alkanut nekin farkut kiristämään, jotka aikaisemmin vielä menivät, joten varmaan on vatsa vähän kasvanut, vaikka onkin enimmäkseen turvotusta. Mulla on notkoselän takia ollut aina pömppömaha, vaikka olen muuten tosi hoikka.
 
Mulla on nyt 13+6 ja viime yönä olin tuntevinani liikkeitä. Saattoi olla myös ilmavaiva, mutta tuntui tosi monta kertaa samassa kohdassa sellainen kupla tai hipaisu/tönäisy. Tällä viikolla olin myös tuntevinani jonkinlaista möyrintää pari kertaa. Ensimmäiset hipaisut luulin tunteneeni jo pari viikkoa sitten ennen nt-ultraa, mutta tuskin oli tuolloin vielä mahdollista tuntea liikkeitä.
 
Olen tuntenut vasta vko 15 lopussa ja enempi varmemmin vasta nyt vko 16. Ensimmäistä odottaville haluan antaa neuvoksi, ettei liikkeet välttämättä tunnu kovinkaan aikaisin. Monesti keskustelupalstoilla lukee just näitä superaikasin liikkeitä tuntevien kommentteja, mutta on ihan normaalia, että liikkeet tuntuu vasta 18+ tai jopa 20+ ja se on ihan ok. Se riippuu niin monesta asiasta. Eikä paino ole se ykkösjuttu, hoikalla voi tuntu liikkeet myöhään ja painavammalla aikaisin. Malttia vaan!

Mulla tuntui esikoisesta tosi myöhään, en muista tarkkaan mutta joskus h18-20 tienoilla ylipäänsä mitään ja vasta myöhemmin kunnolla. Silloin oli istukka edessä koko raskauden.

Nyt tuntui sohvalla pötkötellessä useamman kerran selkeästi sellainen saman tapainen kuin miltä vauvan hikka tuntuu, eikä mun mielestä ollut mikään ilmavaiva. Mut ehkä vaan kuvittelin kun haluaisin niin kovasti jo tuntea että tietäis ilman ultraakin että siellä on kaikki hyvin..
 
Mäkin olen alkanut kuulostelemaan liikkeitä, mutta mitään varmaa en ole vielä havainnut. Pieniä tökkäilyä ja kuplintaa silloin tällöin, mutta ihan hyvin voi olla jotain muutakin.

Viime viikolla olin niin reippaana töissä ja jaksoinkin ihan hyvin. Tänään sitten taas ihan jäätävä pahoinvointi, varsinkin bussimatkan jälkeen. Tietokoneruudun tuijottelu ei hirveästi auta asiaa.. Onneksi meillä voi olla nyt etätöissä eli taidan lähteä takaisin kotiin.
 
Takaisin
Top