Toukokuun hölinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Cocoa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Inkeri, Hyvältä kuulostaa! Hyvin mielin vain kohti Ilosaarta, rok rok! :hello2

Tuo on juuri hyvä että festareilla / ulkoilma tapahtumissa voi pysytellä massoista vähän kauempana.

Iltaa, mä tuossa hoitelin muita vakuutuksia niin tuli vastaan tuo odotus- ja lapsuusajanvakuutus.
Mulla ei mitään tietoa noista, koska ensisynnyttäjä olen, joten mistä kannattaa hankkia ja mitä kaikkea korvaa esim. nyt raskausaikana?

Mulla kaikki vakuutukset if:ssä ja olen heidän etuasiakas, eli edullista olisi siellä.
Mutta kertokaa miten teillä on ja miten on toiminut? Ja miten kauan se lapsuusajanvakuutus on voimassa ja pitääkö se maksu aina maksaa joka vuosi uudestaan?

Itsellä on kaikki vakuutukset lähitapiolassa ja olen ollut tyytyväinen. Sisältö saattaa mun mielestä hiukan vaihdella yhtiöiden välillä, mutta itsellä mm. kattaa raskausaikana tapahtuvat tapaturmat yms eli jos esim syntyisi ennen aikojaan ja tulis jotain tai jos vauvalle raskausaikana sattuisi jotain. Vakuutus myös kattaa synnytyksen aikana ja synnytyksen jälkeen tapahtuvat tapaturmat tai jos synnytyksen jälkeen lapsi sairastuu tai vahingoittuu niin että joutuu pitkäaikaiseen hoitoon/ lääkitykselle yms. Osa vakuutusta on myös jollain tavalla tapaturmainen kuolema tai joku vastaava. Kaikissa tietysti omavastuu osuus. Tässä nyt osa mitä muistelen omasta vakuutuksesta. Näitä kannattaa ihan esim soittaa ja kysyä vakuutusyhtiöistä mitä he tarjoavat ja tietysti ensisijaisesti ottaa if:n yhteyttä ja kysyä mitä he tarjoavat koska siellä oot asiakkaana jo valmiiks :)
LISÄYS:
Lähitapiolassa maksetaan ns. varausmaksu vauvasta kerran (ennen lapsen syntymää) ja tätä ei makseta toista kertaa. Lapsen syntymän jälkeen alkaa sitten varsinaiset vakuutusmaksut.

Ihanaa kun edes iltaisin saa pestyä jo hampaat kunnolla, kun vaan muistaa ja viitsii. Aamuisin voi tehdä sellaisen pikapesun sähköhammasharjalla. Tavallista hammasharjaa ei tule muutenkaan käytettyä juurikaan, on niin kätevä tuo sähkäri.

On kyllä ikävä sitä puhdasta tunnetta, joka on aina jonkin aikaa suuhygienistillä käynnin jälkeen :)

Äyh, siivota pitäs mut mite ihmeessä ku pelkkä kävelyki on taas nii vaappumista ku juilii nii julmetusti :S

Kaari, Kävin juuri suuhygienistillä ja se tunne on kyllä aivan mahtava! :happy:

Tsemppiä Aneska! Toivottavasti hellittäis :)

Itse kärsin miltei näihin päiviin asti kamalasta väsymyksestä ja elin kuin zombi :mask: Joten ymmärrän miltä tuo tuntuu. :sad001
Sitten kohtu kasvoi kai niin hurjaa tahtia että supisteli ja liitoskivutkin saapuivat.
Noh, nyt on ollut joitain päiviä olo kun ei raskaana oiskaan ja tänäänkin oon ehtinyt juosta labrassa, kaupoilla, siivota, leipoa mokkapaloja ja ei kyllä yhtään kivistä tai kolota. Eikä ennen kaikkea väsytä. :p

Mä olen edelleen zombimodessa :shifty: Tänään kävin mittauttaa kilpirauhasarvot, kun yritetään tutkia onko tälle väsymykselle jotain muuta selitystä kuin raskaus. Mun on tehnyt jo pari kuukautta mieli mokkapaloja, mutta en yksinkertaisesti jaksa leipoa.

Tiiiu, Itsekin kävin tänään juuri kilpirauhastesteissä samasta syystä. Toivotaan et sielläkin alkais väsymys väistyä! :)

Hmm... Pääsisiköhän itsekin kilpirauhaskokeisiin, voisi kysyä seuraavassa neuvolassa sitäkin, jos muistan. Ei siitä kyllä kovin kauaa ole kun viimeksi on tutkittu, olivat kyllä rajoissa, mutta jotenkin vinksallaan kuitenkin. Hitaastihan ne muuttuu.

Kannattaa ehdottomasti tsekkauttaa, erityisesti raskausaikana olisi tärkeää että ovat kohillaan. Näin mulle selitti th. :)

:O illalla enne 10 alko armoton sade ja on jatkunut läpi yön ja edellee tulee. Mitäs tää nyt on? Sisäpäivä :(

Kannattaa tarkistuttaa kilppariarvot jos vähääkään epäilyttää että niissä voi olla jotain häikkää. Mulla on thyroxin lääkitys vajaatoimintaan ja eri lääkäreillä on todella paljon toisistaan poikkeavat mielipiteet siitä kuinka usein arvoja pitäis kattoo raskausaikana. Meidän neuvolalääkäri oli tuolta toisesta ääripäästä, sen mielestä riittää ku raskauden alussa katotaan arvot. Jos en pääse neuvolan kautta verikokeisiin parin kuukauden välein niin käyn sitte työterveydessä.

Meillä on suvussa kilpirauhasen vajaatoimintaa, joten ehkä se voisi olla ponnekas syy saada lähete tarkempiin tutkimuksiin. Hitto kun en nyt muista, mitä ne aiemmin testeissä saadut arvot oli, mutta sen muistan, että toinen arvo oli ylärajalla ja toinen alarajalla, mutta rajojen sisällä kuitenkin, ja muistan lukeneeni, että ne olivat juuri väärin päin tavallaan. Lääkärin mielestä kaikki on hyvin, kun ovat rajojen sisäpuolella, eli ei jatkotutkimuksia tullut silloin.

En valitettavasti näe Junttura mitään verikoetuloksia lainkaan sieltä. Fimlab ei vissiin täällä päin laita niitä pyytämättä kantaan näkyviin :( Eikä terveyskeskuskaan kirjaa niitä näkyville. Pitäisiköhän pyytää näitä korjaamaan tilanne? Täytyypä kysyä.

:O illalla enne 10 alko armoton sade ja on jatkunut läpi yön ja edellee tulee. Mitäs tää nyt on? Sisäpäivä :(

Täällä oli eilen ja tänä aamuna kova sumu ja pilvistä, mutta juuri nyt alkoi aurinko paistamaan, tästä päivästä tulee tosi lämmin ja varmaan hiostava! Eilen olin kans ihan hiestä märkä kun mulla oli kaks iltapäiväkäyntiä joihin kuului suihkutus. Tänään myös kaksi suihkutusta :D (oon siis kotihoidossa töissä)

Kaari, täällä testattiin kilppariarvot (TSH ja T4-V) melkeinpä rutiinisti, kun lähisuvusta löytyy vajaatoimintaa. T4-V oli kunnossa, mutta TSH-arvo lievästi alle viitetason ekassa mittauksessa, joten sain laajemman uusintatestipaneelin, johon kuului T3-V, T4-V, TSH ja TSHRAb. Onneksi mitään ei löytynyt. Kuulemma raskauspahoinvointi vaikuttaa monilla arvoon, toisella mittauskerralla TSH olikin sitten jo täysin normaaleissa rajoissa.

Täällä odottelee lähete kilpparitesteihin, jos siltä tuntuu et tarvii käydä. Mä kun söin thryroxia ennen raskautta mutta arvot pysynyt nyt hyvinä ilman lääkitystä :)

Hienoa Windfall, että on tutkittu noin hyvin! :) Asun erittäin pienellä maalaispaikkakunnalla, joten voi siitäkin johtua, ettei ihan kaikkeen tartuta niin tarkasti, varsinkin jos arvot ovat rajoissa :( Lääkärillä on kyllä siis tiedossa, että suvussa on kilpirauhasongelmia, mutta siltikään ei katsonut tarpeelliseksi jatkotutkimuksia.

No, jospa tässä raskauden aikana pääsisi uudelleen tutkimuksiin, ainakin siihen perustutkimukseen. Olisi kyllä mielenkiintoista tietää se T3-tilannekin, kun siitä on nyt niin paljon puhuttu mediassakin.

Selvitin nyt asiaa, miksi minun verikoe- ym. tuloksia ei omakannassa näy, johtuu siitä, että oma terveyskeskus ja muut tahot eivät tallenna niitä tietoja sinne ainakaan automaattisesti, pitää varmaan pyytää erikseen :( Täytyypä yrittää muistaa nyt omasta tk:sta pyytää, että laittaisivat tulokset näkyville. Saan tietenkin ne yleisimmät ja tavallisimmat tulokset tekstiviestillä puhelimeen, mutta aina kun puhelin vaihtuu, tiedot jäävät sinne edelliseen, joten kovin pitkältä ajalta ei niitä sitten näy siinäkään.

Takaisin