Toukokuun hölinät

Hei, vieläkö tänne mahtuu yks odottaja lisää? Eilen sain lääkärissä pienen shokin ja kuulin olevani raskaana kierukasta huolinatta.Ultrattiin eilen ja la 27.10. Meillä ennestään 4 lasta ja Oulusta ollaan. Vielä kaikki Pään sisällä sekaisin kun ei osaa vielä ajatella selvästi asiaa. Mutta eiköhän tää iloiseksi odotukseksi muutu.
 
Tervetuloa Kutjalaura, kyllä tänne sekaan mahtuu :) Melkoinen yllätys on varmasti ollut tämä raskaus teille, mutta tsemppiä matkaan ja eiköhän se siitä iloksi muutu! Toivotaan ainakin näin ja myös sitä, että kaikki sujuu "sala-alusta" huolimatta hienosti :)
 
Tervetuloa Kutjalaura!
Teilläpä melkoinen ylläri ollut. :p
Oliko jotain oireita jonka takia päädyit lääkärille? Ihan siis mielenkiinnosta kyselen.
Varmasti sulateltavaa mutta iloksi muuttuu kun alkujärkytyksestä tokenee! :)
 
Tottakai mahtuu, Kutjalaura, tervetuloa! Mulla on sama la kuin sulla mutta odottelen esikoista vasta. Onnittelut uutisesta ja eiköhän se siitä iloksi muutu :) Muakin kiinnostais, oliko sulla jotain oireita ja etkö epäillyt mitään?
 
Ei muutako väsymys ja päänsärky jonka takia lähin lääkäriin. Reilu viikko sitten kävin eka ja pyysin kilppariarvojen ottoa just ton väsymyksen takia. Ei käynyt pienessä mielessäkään et voisin olla. Tämä kevät ollut aika rankka muutenkin kun oli yt.T ja siitä hirveä ressi päällä vaikka itelle tarjottiinkin toiseen yksikköön siirtoa. Eipä ois enne voinut uskoa et ei hoksaa :bored: Mutta näillä mennään nyt kohti syksyä ☺
 
Onneksi oli sillä tavalla "mieluinen" syy, ettei ainenkaan mitään vakavampaa. :)
Mutta varmasti tosiaan melkoinen ylläri ja sulateltavaa!
 
Huh... Ei pitäisi valvoa näin myöhään :sad001 nyt en sitten saa nukuttua, kun on pieniä kipuja edelleen siellä täällä, ja olokin tuntuu huonolta. Sydän poukkoilee välillä miten sattuu. Helkkarin jääkiekko kun valvotti liian myöhään :D Olen kyllä aiemminkin huomannut saman, jos valvon myöhempään kuin klo 22, niin uneen pääsy vaatii todella pitkän ajan. Onneksi nyt saa aamulla nukkua!
 
1f18b8b9aafaa823e20d20a795c753d2
käytiin kävelyllä ni sai seurata pienen touhuja pitkänki aikaa :)
 
Jostain syystä mulla sama, että jos nukkumaan käyminen menee yli tuon maagisen 22 niin on hankala saada unta. Onko sitä sitten jo yliväsynyt ja käy kierroksilla vai mikä..
Esikoinen käy unille klo 20, jonka jälkeen on omaa aikaa jos jaksan valvoa. Yleensä sinne 22 asti, mutta sitten jos menee yli sen, venyy ja venyy se nukkumaan käyminen kyllä.. :smiley-angelic006
 
Mikä siinä onkin, että tulee kamalan huono omatunto jos joutuu saikulle. Oksensin tänä aamuna (meillä ollut mahatautia, ensin poika ja nyt minä) ja mietin heti sen jälkeen, että ei mulla nyt niiiin huono olo ole ettenkö töihin vois mennä....:rolleyes: mut ei auta ku jäädä kotiin pötkölleen. Soitin päiväkotiin, onneks lapset saa mennä sinne.
 
Pikaista paranemista Moondance! Tuo on kyllä totta, että huono omatunto tulee saikusta, vaikka ei todellakaan pitäisi! Miltei kaikki sairastaa joskus, toiset enemmän ja toiset vähemmän, eikä siinä pitäisi olla mitään hävettävää. Ilmeisesti suomalainen työkulttuuri vaan on sellaista, että töissä pitäisi olla pää kainalossa :sad001

Kyllä oli itselläkin 2015 iso harmistus, kun viikon sairasloma venyi viideksi viikoksi! Mutta enpä minä sille mitään voinut, kun syy oli muualla kuin itsessä. Piti oikein tietoisesti välillä sanoa itselleen, että nyt lakkaat murehtimasta töitä ja keskityt paranemiseen.

Työkaveri oli juuri viikon pois töistä, kun perheessä oli mahatautia, sitä näyttää olevan jokapuolella liikkeellä :sad001 Me ollaan vielä vältytty, mutta eihän sitä tiedä, mistä ja milloin se sitten iskee. Olen kyllä miltei neuroottinen käsienpesijä, joka välissä pitää olla hinkuttamassa kädet puhtaaksi, käsidesiä en kuitenkaan käytä kuin sairaalaoloissa, kun siellä sitä suositellaan käytettäväksi. Käyn myös hyvin vähän missään kodin ulkopuolella, eli oikeastaan se mahapöpö iskee sitten täältä töistä, jos on iskeäkseen. Mies kyllä käy kylillä kaupoilla, mutta ei ole tuonut pöpöjä kotiin. Tai jos on, niin eivät ole sitten aiheuttaneet mitään.
 
Aamupäivällä tein pihahommia taas vähän, haravoin ja sen sellaista, kun meni taas pitkä aika välissä, etten saanut aikaiseksi. Iltapäivällä sitten sammuin ja nukuin melkein kolme tunnin päiväunet :O taisi muutaman tunnin ulkoilu tehdä tehtävänsä :) Nyt onkin sitten satanut loppupäivän.

Ruohonleikkurin käyntiin repiminen ei tuntunut kovin hyvältä mahassa :/
 
Joo kyllä huomaa et rasittaa kaikki kroppaa. Ite tein tossa vasta melkein 12h työvuoron seisten koko ajan paitsi kun kävin vessassa 4 kertaa. Ruokaakin söin seisten ja välipalaa, kun ei voi istua meillä töissä. Niin kyllä on ollut poikkiolo siitä vuorosta saakka ollut, on vaan ihan loppu. Vielä auttaa kun ei ole kerennyt huilia kunnolla kun töitä joka päivä sen vuoron jälkeen ja samaa rataa, lyhyempiä vuoroja vain. Onneksi noita supervuoroja ei ole usein. Odotan jo vapaapäiviä et pääsee huilimaan. Huomenna olisi Kela nevolakin.
 
Cocoa ai kamala, en voi edes kuvitella miten tollasista päivistä selviää! Ite kävin vaan ostoksilla eilen ja sen muutaman tunnin verkkaisen kävelyn jälkeen ostoskeskuksessa oli sellanen olo että jalat pitää saada seinällä ja selkä johonkin venytykseen.. ihme supernaisia täällä, ilmeisesti kaikesta tosiaan selviää sillon kun on tarve. :)
 
Joo mullakin sellainen muutaman tunnin kaupungilla pyöriminen riittää siihen, etten pääse sängystä ylös loppuiltana. Pakko arvostaa kaikkia, jotka jaksaa rehkiä töissä!
 
Kyllä huomaa, että töissä meno hieman hidastunut raskauden myötä. Meillä paljon kyykkimistä, siirtoja ja jalkojen päällä ollaan lähes koko päivän. Olen lähihoitajana vanhusten palvelutalossa. Yksi yövuoro tällä viikolla ja sitten lopetan yövuorojen tekemisen. Perjantai aamuna kesälomalle. Juhannuksen jälkeen palaan taas töihin ja elokuun puolen välin aikaan pidän vielä lomia ja siitä sitten äitiyslomalle :love017
 
Mulla on aivotoiminta hidastunut raskauden edetessä :sad001 En vain jaksa koko aikaa paahtaa töitä niin kuin ennen, enkä saa tulosta aikaiseksi samalla tavalla kuin normaalisti. Työni on siis vain aivotyötä. Työpäivien jälkeen on pää ihan tyhjä. Voi olla, että fyysisemmässä työssä väsyisin myös, enkä jaksaisi entisenlailla mennä sielläkään. Tulee vaan huono omatunto, kun en saa niin paljoa aikaiseksi kuin minulta ehkä odotetaan. Ja luulen, että tahti hidastuu tästä vieläkin lisää, kun raskaus etenee :O
 
Munkin mielestä se muistutti vaan ylimakeaa vadelmapillimehua :p
Turhaan pelottelevatkin! Muistan kun koko höskä oli ohitse ja mietin että tästäkö ne puhuivat. Toivottavasti kaikki arvot ok! :happy:
 
Takaisin
Top