Toukokuisten ketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jotenkin on kyllä sellanen olo ettei tätä raskautta usko sataprosenttisesti ennen kuin pääsee ekaan ultraan.
Täällä sama juttu. Vasta plussasin. Menkat oli pari pv myöhäs mut tiesin että olen raskaana. Oli vaan sellanen olo. Silti en usko vieläkään. Joku takoo päässä että oon jo 40v ja varmasti kohdun ulkopuolinen tai menee kesken uskon vasta ku ultra näen.....
Lisäksi pelottaa että onko tämä raskaus yhtä kauhea kuin viimeksi. Oksensin yötä päivää. Koko ajan huimas ja olo oli ihan hirveen. Väsymys oli jotain uskomatonta. Olin saikulla 3kk kunnes aloin vuotaa saatiin seistä verilammikossa monta kertaa. Taas saikulla 3kk... Ja sitten liitoskivut!!! En pystyny ajaa autoa kun en saanu painettuu jarruja/kytkintä/kaasua enkä kyenny kävelemään. Taas saikulla. Pahinta oli se 3kk pahoinvointi. Putosi niin kaiteeseen mustaan kuoppaan ku en kyennyt mitään. mies talutti suihkuun ja piti pystyssä. En pystyny ulkoilee ku hetken. Kaupassa oksensin monta kertaa ja tolla kilsan matkalla kun vein esikoista hoitoon.
Nyt ainakin olo suht ok. Ruokahalu ihan järetön mitä kummassakaan aikaisemmassa raskaudessa ei ollut. kovat alavatsakivut on Mutta ne oli kummassakin alussa...
Aika toiveikas silti. Kerkeänkö tulla vielä kolmannen kerran äidiksi ennen kuin täytän 41v

Ai niin :hello. La 28.5. Ja mun tuurilla menee sen 2vkoa yli niinku aikaisemmatkin kyllä tässä ollaan taas niin jännän äärellä että hirvittää :schoked025. Toivottavasti kaikilla menee kaikki ok ja saadaan nauttia ihanista pienistä tuhisevista vauvoista toukokuussa

Mullakin on ollut nyt illalla ihan järkky kuvotus. Mun kohdalla ei ainakaan mikään aamupahoinvointi pidä paikkaansa, kyllä se vaan on aika kokoaikaista ja pahinta yleensä just iltaa kohden. Mites muilla? :p

Ei vielä mitään muuta ku järetön nälkä mutta eiköhän se kohta taas ala että oksentelen yölläkin ja pitkin päivää 5-10 kertaa ja laihdun ku pitää lihoa se on hirveetä kun mikään ei pysy sisällä.

Täälläkin mennään aika koomassa jo kun ei öisin saa unta ja väsymyksen määrä on melkoinen. Leikkipuistossa tuntuu ettei millään jaksaisi katsoa oman esikoisensa perään kun voisi vain mieluummin istua penkillä tai ottaa vaikka pikku torkut :singing: Koskahan se nukkumatti tulee taas moikkaamaan.. Alkaa hermo kiristyä kun NYT mieluusti nukkuisi yönsä kun ei joudu vielä öisin ravaamaan vessassa ja esikoinenkin nukkuu hienosti aamuun saakka..
Mulla on kolme alle 3v tässä päivisin... alkaa hirvittää miten selviää......... lisäksi 6v..... No se nyt touhilee omiaan mutta nää alle 3v..

Huh, hani..toivottavasti tämä raskaus on helpompi ja pääsisit nauttimaan raskaana olemisesta :Heartred Uskotaan kovasti että saatte tämän kolmannenkin pienokaisen syliin saakka!
ON: tuntuu että nyt on tullut pieni kumpu näkyviin, mies ainakin ihasteli sitä eilen:love7 Totesi vaan että hän oikein toivoo että miulla olisi pian semmoinen kunnon pallo :p Muutenkin tuntuu että mies on koko ajan kimpussa, eilenkin "jankutti" että miten voin olla näin seksikäs :hilarious: Taitaa ne raskaushormonit iskeä miehiinkin..harmi kun itse on niin väsyksissä että petihommat ei ole päällimmäisenä mielessä. Milloinkahan tää asia iskee tosissaan tajuntaan??? Vaikka on muuttanut elämäntapoja, esim. vähentänyt kahvinjuontia jne. ja juttelenkin vauvalle välillä niin ei ihan ole vielä ole sellainen HEI, OLEN RASKAANA!!!!! -fiilis..ehkä vieläkin on se pelko persuksissa että entä jos tässä vielä vedetään matto jalkojen alta?? Täytyy vaan toivoa ja luottaa että asiat menevät hyvin:Heartred

Hei Hani, tervetuloa joukkoon. Muistan sut heinäkuisista 2014, miks sää katosit?:) kerronko likoille terveisiä:)
Ja sori jos tungettelen....:oops:

Hani kylläpä kuulostaa raskaalle sun raskaudet! Toivottasti pääsisit nyt helpolla:) mulla on näitä nyt 4 ja vanhin on5v 4kk ja pienin9,5kk ja hyvin on menny, varmasti menee teilläkin;)
Mun raskaudet on ollu suht helppoja ainakin tälleen alussa, muutaman viikon etomiset ja väsyt tms, esikko väsytti kyl eniten, monta kuukautta itse asiassa... Loppu ollukin eri asia liitos kipujen/supistuksien ja diabeteksen takia... Onneksi aika kultaa muistot:D
Tähän aamuun pientä etomista havaittavissa ja julmettu pisu hätä... Ollaan just pentujen kans ulkona niin vessa kovin kaukana:p onneksi tämä rapsakkaa syyssää helpottaa tätä etomista:)
Rv 5+1

Hei Hani, tervetuloa joukkoon. Muistan sut heinäkuisista 2014, miks sää katosit?:) kerronko likoille terveisiä:)
Ja sori jos tungettelen....:oops:

Kappas. Tuttuja :rolleyes: Katosin sen takia kun Venla oli tosi takertuvainen vauva. Se oli sylissä koko ajan. Yötä päivää. Vielä 1.5v se nukku niin että piti mua kädestä kiinni. Ei vaan jaksanut kirjoitella mitään meidän arjesta. Mies ei tajunnu yhtään että olin ihan loppu. Kilahdin keväällä väsymyksestä totaalisesti. Valvoin siis tosi paljon ja ja sen jälkeen se tajus. Arki helpotti kun palasin töihin. Venlan oli pakko vaan tottua että äiti ei oo 24/7 vieressä. Nyt kun oon ollu kesästä asti kotona alkaa takertuminen taas näkyä. Nukkuu vieressä ei suostu omaan huoneeseen :meh: sänkyyn jne. Jäin olkapääntakia pois töistä kesällä ja hoitovapaan aloitin syksyllä eskarilaisen takia (viennit ja hakemiset vuorotyöläisille vähän haasteelliset) nyt sitten hoidan pphna lapsia hoitovapaanajan. Tää raskaus tuli pahimpaan mahdolliseen aikaan. :sad001:wink mutta minkäs teet. Asioilla on taipumus selvitä. Mun tulot nyt minimit ja tuleva äippäraha myös. Tuskin laskevat 2015v tulojen mukaan. Mut niin se elämä yllättää kun sen on annettu lupa yllättää. Esikoinen tuli 3.5v yrityksen jälkeen kun jo oltiin luovuttu toivosta ja elämä suunniteltiin eteenpäin ilman lapsia. Venla myös odotutti 3 vuotta.
Kerro vaan terkkuja. Mut potkittu suljetusta ryhmästä pois vähäisten viestien takia o_O:grin

Tsemppiä kaikille joilla vuotoja..tosi kurjaa. :sorry: Itsellä oli kakkosta odottaessa kans viikon verran vuotoa enemmän ja vähemmän ja pelkäsin pahinta, mutta tuolla se kakkonen viilettää tukkaputkella! <3
Mä aloin vuotaa edellisessä raskaudessa kolmannella kuulla ja sitä kesti pari kk. Syytä ei löytynyt ja olin sairaalassa pari kertaa. . Seisoin ihan lammikossa monta kertaa. Joka kerta sydän meinasi murtua kun pelkäsin menettäväni vauvan. Tuolla se 2v 2kk ikäinen vauhti pää tohottaa menee....

Todella paljon jo porukkaa täällä toukokuisissa. Kävin lisäilemässä itsenikin tuohon LA listaan. Onkos se nyt niin, että tämä syksy, talvi, kevät aika on optimaalista odotusaikaa sen suhteen, ettei tarvitse tuskastua kuumasta ilmasta. Jotenkin mulla on jäänyt sellainen käsitys, että varsinkin raskauden lopussa kuumottaa ja hikoiluttaa :grin. Itsellä esikoinen tulossa, joten kokemusta ei ole, mutta muistan että kaverit ovat sitä tuskailleet.
Nyt kun on alkuun päästy tässä odotuksessa, voi vähän rauhottua ja alkaa hoitamaan muitakin elämän osa-alueita. Meni aika tuota ultraa odotellessa niin levottomasti ettei oikein pystynyt keskittymään mihinkään (lähinnä opiskelu oli se joka takkuili), mutta nyt alkaa sekin puoli taas kiinnostaa enemmän. Vaikkei vielä ollakkaan "selvillä vesillä", niin toivotaan parasta. :Heartred

Oi, oisin kolmen kuukauden pahoinvointi. Kuopuksella kohdalla oli pahoinvointia koko raskausajan. :D
Eka päivä, että mä yökkäilen. Jippii, vasta 5+1.

January, esikoinen syntyny heinäkuussa ja joo viimesillään en enää mielellään ois kesähelteillä! Onneksi ko. kesä (2015) oli harvinaisen kylmä, muut valitti karmeista ilmoista ja minä myhäilin tyytyväisenä kun hellepäivät jäi todella vähäisiksi :joyful: elokuussa oliki sitten kuuma, kyllä sillonki vielä hikoilutti ja rankasti kun hormonit hyrräs vielä täysillä:cool:

Tässä raskaudessa on nyt sitten isompi maha ( lue: huonompi tasapaino) talviliukkailla, pitää etsiä kenkiin nastat tai käydä suoraan ostamassa uudet , sopivamman kokoset:smug: nykyset nastalisukkeet on kokoa liian isot..

Hei kaikille!

Täällä yks ihan uus foorumilainen ja enskertanen odottaja. Tänään 8+0 ja edelleen valtavan epäuskonen ja ehkä hivenenkin liian pelokas olotila päällä. Kuuen vuojen lapsettomuus ja noin kolmen vuojen hoidot (välissä taukoa) sai jo menettämään uskon siihen, että meilleki vois joskus tulla vauvva ja minäki voisin joskus olla raskaana.
Ihme on kuitenki nyt tapahtunut, viikolla 6+4 nähtiin ekat sydämen lyönnit, ja ensi tiistaina rv 8+4 on sitten seuraava ultra. Toivotaan enemmän ku mittään muuta että siellä pieni sydän läpättäs edelleen ja kaikki olis hyvin :-)

Laskettu aika on 5.5., ja tämä meiän ihmeellinen pyllykkä sai alkunsa IVF-hoitojen myötä.

Viime viikolla piti käyä ostamassa joustavat housut, farkut puristi niin paljo! Paino ei oo noussut kuin puoli kiloa, mutta turvottaa. Nälkä on ihan järkyttävä ja väsymyttää 24/7, mutta muuten on ollut vähän "liianki" normaali olotila. Omalta osaltaan hankaloittanu asian ymmärtämistä sekin, ku ei oo mitään isoja oireita tai pahoinvointia, vaikka ymmärrän että pahoinvoinnin puuttumisesta saa olla kiitollinen!

Tämmönen alotus minulta. Toivottavasti saan loppuun asti viettää aikaa tällä foorumilla ja iloita vauvvamahan kasvusta, se on mun ikiaikanen haave että saisin olla pallomaha <3 Kaikkia hyvvää teille kaikille muilleki!

January meidän esikko on syntynyt 19.5 ja kyl ne vikat viikot oli tuskaa sen mahan kanssa kun oli niin pirun kuuma:/ muutenkin se kesä -11 oli kamalan kuuma:) eipä mulla muutenkaan kovin kummosia masuja oo kesäisin ollu, onneksi! Meillä siis 1 toukovauva, 1joulu vauva ja 2 helmivauvaa❤️

Mulla esikoinen 14.5. ja koin tän aikataulun just ideaaliksi. Mielestäni helteet tuli sinä vuonna vasta silloin, kun olin sairaalassa.

Mun pojat molemmat syyskuisia, eli hikoiltu on ison mahan kanssa. :) Mut ajattelen silti, et mieluummin hikoilisin sen mahan kanssa ku vauvan kanssa. Muutenkin niissä imetyshormoneissa on ihan hikinen ja sit lisäks vauva lämpöpatterina sylissä.

Kaksi edellistä syntynyt heinäkuussa (2010 ja 2014) just ennen helteitä ja olo oli kauheen tuskasta varsinkin kuopuksen kanssa synnytyksen jälkeen ku alapäässä oli milijoona tikkiä eikä voinu istua ku uimarenkaan tai kottikörryn renkaan kanssa ja hirviä helle monta viikkoa. Vauva oli koko ajan tississä kiinni kärttynen ja tyytymätön ja mulla kuuma ja hirviä jälkivuoto ja kipu o_O:yuck: (Esikoinen synty sektiolla ja lähettiin jo reilun viikon päästä sektiosta reissuun mökille helteitä karkuun. Olin elämäni kunnossa!!!! Ja vauva tyytyväinen onnellinen rauhallinen ) nyt oon onnellinen ku laskettuaika toukokuussa ja toivon mukaan ei tarvii tuskailla ison mahan kaa tai synnytyksen jälkeisten "ongelmien" kanssa helteessä... ja molempien kanssa meni 2vkoa yli ja helteellä sekään ei ollu herkkua :confused::confused:

Takaisin