Toukokuisten käsityöhullut mammat <3

Mä en saa aikaiseksi niitä reunapehmusteita. Noloa. Vauvan peitto on ollut kuukauden tekeillä. Ompelukone ja minä ei vaan jotenkin mätsätä.
 
Mulla olis vaik mitä visioita.. mut edelleenkään en oo saanu kaivettua noita ompelukonetta ja saumuria esille. Kankaitakin olis vaikka kuinka paljon.. HNNNNGH. Niin ja pitäis purkaa yhdestä vanhasta kapasta rypytystarranauha ja ommella se uuteen verhoon kiinni. Näyttää vähän hassulle kun keittiössä (joka on avointa tilaa olohuoneen kanssa) on jouluverho punatulkkuineen ja olohuoneessa keväiset turkoosit verhot :D
 
Kertokaa mulle mistä mä löydän mun ompelumotivaationi? Olis vaikka mitä mitä pitäis tehdä ja etenkin tehdä valmiiks noit keskeneräisiä, mut en tunnu nyt vaan millään pääsevän tohon ompelumoodiin. Aikaa mulla olis päivisin vaikka muille jakaa, mut sitten en kuitenkaan saa jotenkin ryhdyttyä koko hommaan. Poden aika suunnattoman suurta ärsyynnystä nyt tästä(kin) aiheesta tänään. Ihania kankaita olis vaik kuinka paljon ja tarvetta olis mm. pesulapuille, lisäimuille vaippoihin jne..
 
Sain vauvan peiton valmiiksi ja nyt on sellainen sarvi otsassa, että en todellakaan ompele mitään reunapehmusteita enää. Kolme neulaa sain tänään poikki. Viimeinen katkesi kolmeen osaan ja lennätti keskikappaleen mun suuhun -kärjen taistelin pinseteillä peitosta. Pikkuisen vaarallista touhua. Ehkä vähän liian paksua työtä tuohon halpismasiinaan.... Rumasti viimeistelty mutta kaikki on tuohon annettu, enempään en pysty. Ostanpahan sitten liian isot pehmusteet valmiina, taittelen vaikka sopivaksi tuohon perintöpetiin. P€rk*le!

:D
 
Quang xi, taidat olla käsityöhullu siinä mielessä, että käsityöt tekee sut hulluksi. :grin Kuulostaa kyllä vaaralliselta, suosittelen lämpimästi perinteistä neula+lanka -menetelmää jatkossa! Lähetä mulle postissa materiaalit ja mitat niin voin ommella reunapehmusteet. :)
 
Mulla on vieläki vauvan peitto kesken :D taitaa tulla vauva kyllä ennemmin valmiiks kun peitto ellen innostu nyt kutelehtimaan sitä :) oon viime viikolla kutonu kahet villasukat ja eilen alotin pikkuveljelle tekeen isoveljestä lapasia värihän pitää tietty olla neon keltainen :)
 
Mä pääsin alottamaan toissa iltana neulomaan vauvalle villabodya. Tulin sihen tulokseen että hyvin voi kevät/kesä vauvalle tehdä ohuesta merinovillalangasta bodyn, koska villa on ominaisuuksiltaan kuitenkin varsin hyvä myös lämpimällä säällä, hengittävä luonnonmateriaali joka ei kuitenkaan hiosta. Tuommoinen ihana helmen harmaa Katian baby merino lanka :Heartred On niiiiin pehmoinen ja ihana :Heartred
 
Kiitos kuukiurustakesään! Ehkä varovasti saatan tässä vielä tehdä reunapehmustetta, koska päädyin kuitenkin tilaamaan Vaavisängyn ensisängyksi. Siihen tuleva pehmuste olisi aika pienitöinen, joten näin tunteiden tasaannuttua taidan kaivaa vanut ja kankaat esille.
 
mullaki kauhee ompeluhaluttomuus nyt ollu. kyl mä huomen ompelen ne vauvan pussilakanan ja tyynyliinan, oikeesti :p jos sitä tohon koriin jotain pehmustettaki sitte koittais..huoooh. mut nythän se kannattaa kun viä ehtii. vaikkei jaksaiskaa.
 
Mä nyt päätin et siirrän ompelukset lauantaille. Voin hyvillä mielin kantaa heti aamusta koneet keittiönpöydälle ja alkaa siitä sitten tekemään, kun mies voi viihdyttää esikoista ja noin :D
 
ompeluita en oo edelleenkään saanu aikaiseksi, mut neuloin vauvalle bodyn (joka tartteis silittää ojennukseen) ja sit oon tehnyt kohta kahdet villavaippahousut. Mikähän päivä sitä sais kerättyy ittensä silleen et sais sen ompelukoneen kaivettua oikeasti esille. Tartteis reissuja varten likasille vaipoille pussin ja vähän sitä sun tätä muutakin. Phuuuh.
 
Mä tein miehen tytölle kesähatun, tollasen virkatun ilmavan pipon pienellä lipalla ja kukkasomisteella. Tein myös mansikkapipon vauvalle, kun vastasyntyneen kokoa ei lämpimämpiä hattuja vielä meillä ollut! Mansikkapipo on muuten valmis, mutta siitä puuttuu vielä vihreät lehdykät päälaelta, tein ne nimittäin irtonaisina enkä pipoon mukaan neulottuna (kuten ilmeisesti perinteinen ohje on, tässä piti vähän soveltaa ja yhdistellä eri ohjeita). Ompelin myös viime viikolla vauvan sänkyyn aluslakanoita vanhasta normikokoisesta lakanasta, pussilakanat odottaa vielä ompelua.

Vaikkei tätä varsinaisesti käsityöksi luetakaan, niin sain miehen lupautumaan remppaamaan mun kanssa vauvan huonetta tulevana lauantaina! :) Uudet boordit ja uusi maali pintaan.
 
Nyt saa vauva tulla kun sain mansikkapiponkin valmiiksi! Villalangasta tein, mutta ompelin siihen ohuen trikoovuoren ettei pistelisi pienen päätä. Jouduin keksimään ohjeen pipoon lehtiä myöten omasta päästäni, kun ei valmiit ohjeet miellyttäneet silmää... :)
 

Liitteet

  • WP_20150424_003.jpg
    WP_20150424_003.jpg
    446.3 KB · Katsottu: 38
Mä oon neulonut villavaippahousuja vaan vissii viimeset kolme päivää peräkkäin :D Valmiina on 3 ja viel yhet tuloillaan :D Toki mulla on tuol viel semmosii ku oon jemmaillut viimeset 5 vuotta :D
 
Tänään sain vihdoinkin ommeltua vauvalle pussilakanan ja tyynyliinan sellasesta annon valkosesta pitsikuviokankaasta minkä sain ilmaseks.

vetelin sitte vielä sohvatyynyihin loppukankaasta päälliset, tietenkin toisen ompelin väärin yhteen ja pistin miehen purkamaan kun omat kädet puutuu niin pahasti tollasessa ja menee hermo :smiley-angry016

sitte korjasin yhden revenneen pussilakanan ja huolsin ompelukoneen! aika kiva fiilis, nyt saa jo vauvan sängyn laitettua ja olkkarin värimaailman valkoseks, kun jaksaa pitää vielä yhden silityspäivän. ehkä huomenna, selkä ei enää kestä!!

edelleen mietinnässä reunapehmuste koriin/pinnasänkyyn. mulla ois kyllä yks vanha päiväpeitto josta sais reunan leikattua, ja sitte ikean mustavalkosta raitakangasta siihen päälle..mut ois niin helppo valmiinakin ostaa jos pääsis joskus haaparannan ikeaan..

lopusta päiväpeitosta oon suunnitellu tilkkutyön tukipohjaa, jolla päällystän parvekkeen löhöpatjan, tällästä mut musta-valko-harmaan sävyissä:

enhanced-12781-1416005852-3.jpg



ja sitte pitäis noi vaunut tuunata, kutoa jonkinmoinen peitto, aattelin musta-harmaa-valkosta siksak-kuviota jämälangoista. ja pitää ommella suojapeite kuomuun.. kankaat on jo valmiina, mutta mietin millasen kiinnityssysteemin keksin, hiusklipsejä vai suihkuverhon pidikkeitä vai mitä..?!

ideoita siis riittää :p
 
Puuvillakin on varsin hyvä rättilanka, oon tehnyt monet :) Mun suosikki on joko bambu-puuvilla (pelkkä bambuinen neulottu tuntuu lötkölle) tai sit ihan hamppulangasta tehty.

Eilen sain valmiiksi kaukaloviltin suomilampaan villasta. Tuli vähän lyhykäinen, mut eipä kaukaloon kovin isoa tarvitsekaan. Ja käy myös käytettäväksi hoitopöydällä hoitoalustan suojana, kun on 100% villaa. PItäisi vielä pestä ja lanoliinittaa se ni tulee pehmoiseksi. Sekin tartteis vissiin tehdä tänää :D Aika loppuu :eek:
 
Takaisin
Top