Toukokuisten käsityöhullut mammat <3

Mulla on vaan joululahjatehdas käynnissä, sukkaa pukkaa, olis viel pari paria tehtävänä ennen aattoa.. noh, tietääpähän miten päivät kuluu :wink

Joulun jälkeen alan vasta miettimään et tarkohan vauvalle tehdä kans jotain. Onneks tämän tuleva kummitäti on myös käsityöihmisiä niin lämmintä ei pieneltä varmastikaan puutu! :)
 
Mä oon nyt kutonu itelleni tumppuja :) Jos sitten jatkais sitä peittoa ku saa sen valmiiks :)
 
Sainpas lakanapitseistä tyynyliinojen osuuden tehtyä ja pitsit prässättyä! Pussilakanaan tarvitaankin 2,5 m tuota pitsiä, nyt on tehtynä ehkä 50 cm. Riittääpähän tekemistä! :)WP_20150104_001.jpg WP_20150104_004 1.jpg
 
Mä oon neulonut täällä kaulureita omalle lapselle ja kavereitten muksuille muutaman, jämistä oon tehnyt pipoja. Ei oo viel vauvaneuleet päässeet puikoille asti :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: JMT
Jeee, mama tekee mulle toukkapussin ja junasukat :Heartred Tai ei siis mulle, kun toukalle tietysti :grin Sitten sanoi, että voisi katsoa jonkun kivan neuleen ohjeen ja ehkäpä myös joku peitto :) Jos teillä on jotain hyviä ohjesivustoja (otin jo ne sivustot ylös, mitä täällä on jo mainittu), niin pistäkää ihmeessä tännekin, niin voin välittää äitille niitä :)
 
Kiitos linkeistä! Mamma saa pistää kädet viuhtomaan urakalla kun löydän kaikkea ihanaa mitä haluisin :) Olishan tuo hyvä taito itsekin osata.
 
Kun olis aikaa ni ehtis tekemäänkin kaikkee :D Ehkä teen sit ku vauva nukkuu päikkäreitä. Ainii, mut sit on toi esikoinen jonka kanssa tarttis viettää aikaa :D Taidan ulkoistaa homman vauvan kummitädille :D
 
Mun pitäis löytää kiva ohje ohuelle langalle kaverin sukkiin. Kunnes löydän sen, teen vaan teeteen pallaksen jämistä jämäsukkia valmiiden töiden koriin..
 
Mä meinasin pistää äitin ompeleen äp- laatikolle helmalakanan :) meinasin et jos helma olis aappaa ja sisus sit vaik ihan perusvalkosta :)
 
Olin su-ma käymässä porukoilla Lahdessa ja kaivettiin äitin kanssa meiän vanhoja vauvanvaatteita. Sieltä löytyi ihania neuleita, töppösiä, lapasia ja myssyjä (eri kokoisia ja hyvässä kunnossa) mitä mun edesmenneet mummi ja mummo ovat neuloneet ♡ tulee niin varmasti käyttöön ☆ oli myös osa äitin tekemiä ja juurikin tuollainen äp-laatikon helmalakana mut sitä en ota ollenkaan käyttöön. Ajattelin et pikkuinen nukkuu pinniksessä alusta saakka :)
 
Itse kanssa tykkään tehä villasukkia ja kanavatöitä. Nyt haluisin lapselle alottaa jonkun kivan paian/housut, mut en oikein ohjeista ymmärrä :sad001
 
Sain tänään valmiiks villasukat toukan kummitädille ja sit aloin tekee tupsupipoo kummitytölle :Heartred molemmissa lankana on ollu Nalle kevään uutuus värit sukkiin käytin Karamelliä ja pipoon jäätelöä :)
 
Takaisin
Top