Toukokuisten käsityöhullut mammat <3

Keskustelun 'Laskettu aika toukokuussa 2015' aloitti Jonsku88, 5 marras 2014.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. Jonsku88 Puuhakas puhuja Toukokuunmammat 2015

Onkos täällä muita käsitöitä tekeviä mammoja :) ??? Mä ite tykkää neuloa tosi paljon ja sukkia on kaikki pienet ja isommat saaneet multa :)
  2. kuukiurustakesään Piirimestaruustason postaaja

Täällä myös yksi käsityömamma! :) Ompelen ehtiessäni vaatteita ja muokkaan vanhoja mieleisekseni, neulon kaikenlaista pienempää ja suurempaa ja virkkaan. Jo pitkään olen ahertanut itselleni lakanapitsiä "kapioiksi" mutta en ihan ehtinyt saada niitä valmiiksi ennen häitä... Vielä pitäisi virkata reilu 2 m pitsiä. :) Voin jossain välissä laittaa kuvaa kauniista lakanapitsistäni!
    • Tykkään Tykkään x 1
  3. nennaemilia Sanaisen arkkunsa ammentaja

Täällä bingo!! Neulootikko ilmoittautuu! :wink
  4. JMT Asioista perillä oleva Toukokuunmammat 2015 Maalismammat 2018

Mä kudon ja virkkaan kans :)
  5. Jonsku88 Puuhakas puhuja Toukokuunmammat 2015

Jes :) meitä on siis muitaki "hulluja":D mä aattelin et ois kiva et meille käsityöihmisillekki olis oma ryhmä :)
    • Tykkään Tykkään x 1
  6. Mamsi Puuhakas puhuja Toukokuunmammat 2015

Ompelen, virkkaan ja askartelen - neuloa en osaa. :D

Ompelin aikaisemmin toiminimellä, nyt vain omaksi ilokseni. :Heartred

Joululahjat kummilapsille (7kpl) on tarkoitus ommella, ja mahdollisesti vähän muillekin.
    • Tykkään Tykkään x 3
  7. Vaapukka Piirimestaruustason postaaja Lokakuiset 2021

Joo!! Jes en oo ainut. Mua on haukuttu jo mummoksi ku innostuin vuosi sitten neulomaan. :D varsinki sukkia tullu tehtya suvulle ja parille kaverille eli noin kaheksan paria. Pikkasen olen viela amatoori. Virkkaaminen kiinnostaisi kans.
    • Tykkään Tykkään x 1
  8. nennaemilia Sanaisen arkkunsa ammentaja

Ite opettelin neulomaan uudestaan kun odotin esikoista. Taustalla on vaatetusartesaanin tutkinto, et kyllä mä ommellakin osaan, siihen ei vaan oo ihan samanlaista paloa kuin tuohon puikkojen heilutteluun. kummitytölle neuloin juuri tunikan joululahjaksi, siihen pitäsi vielä ehkä pöksyt tehdä. Sukkaa pukkaa kans vaik kuin paljon, kun ne on huippukätevä käsityö tollee koulussa :wink
    • Tykkään Tykkään x 1
  9. Jonsku88 Puuhakas puhuja Toukokuunmammat 2015

Mullaki on melkei aina sukka kudin töissä mukana :D
  10. Tiukuliisa Piirimestaruustason postaaja Helmikuun äidit 2019 Toukokuunmammat 2015

Neulon, virkkaan, mutta yleensä mun kätösistä löytyy joku ristipistotyö. Oon kavereille tehnyt noin kymmenkunta ristipistovauvanpeittoa ja lastentauluja jne. Nyt oon intoo pinkeenä kun pääsen tekemään omalle pikkuiselle jotain ihanaa. :Heartred

Ompelukoneen kanssa meikäläsellä ei ole voimassaolevaa yt-sopimusta.. :wink
  11. KIRAN84 Satasella mukana keskusteluissa

Täällä myös ristipisto-töiden tekijä :p. Tätini asuu Englannissa ja hän aikoinaan sai minut innostumaan ristipistoista. Nyt valitettavasti ajanpuute on vaivannut että en ole pystynyt väsäämään niitä.
    • Tykkään Tykkään x 1
  12. Tiukuliisa Piirimestaruustason postaaja Helmikuun äidit 2019 Toukokuunmammat 2015

Mulla kanssa kaappi pullottaa tekemättömiä ja keskeneräisiä ristipistotöitä. Kun näkee makeen niin se vaan on saatava, ehkä ne kaikki tulee joskus tehtyä :p
  13. Jonsku88 Puuhakas puhuja Toukokuunmammat 2015

Mä oon tehny semmosen ristipisto tyynynpäällisen joskus yläasteella
  14. Pingviini Oman äänensä löytänyt

Täällä on yks käsityöhullu! Viimeisen vuoden addiktio on ollut neulominen/virkkaaminen ja nyt on tullut mukaan unisieppareiden väsäily :)
  15. Rekku Silmät suurina ihmettelijä

No huh, en oo siis ainoa :) 13 vuotta neuroottista tikuttelua takana, kaikki pitää tehdä itse :D kaverit ja tuttavat haukkuu pikku-mummoks, mutta mä luulen että on vaan kateellisia. (tai voi olla että mä ja mummot ollaan sielunsiskoja koska eihän kukaan ikähaarukalta 15-55 pidä baskeria päässä... paitsi minä)

Ootteko löytäny mitään hyviä neuleohjeita vauvalle, esim. Kirjastosta tai netistä? Mä oon muutaman tekemisen arvosen nutun löytäny, mutta tuntuu, että malleja on rajoitettu määrä ja ne tuntuu olevan kaukaa 80-luvulta....

Onko lankasuosituksia? Itse tykkään käyttää novitan ja dropsin lankoja, mutta onko muita hyväksi havaittuja?
  16. Mamsi Puuhakas puhuja Toukokuunmammat 2015

Te neulojat voitte pitää mulle "en-koskaan-tehnyt-sitä-sukkaa-valmiiksi-ylä-asteella"-tyypille sukkakurssin täällä! :grin Ei aina tarviis vinkua jotain muuta neulomaan, ku osais itsekin..

Tosin, mää kyllä nautin ompelemisesta niin paljon, että en tiiä miten jaksaisin. Neuloahan tosin vois iltaisin telkkarin ääressäkin.. Paitsi, että niin vois virkatakin, ja mulla olis muutama kori-/mattoprojekti odottamassa. Aika, missä kaupassa olitkaan myytävänä? :rolleyes:
  17. Tiukuliisa Piirimestaruustason postaaja Helmikuun äidit 2019 Toukokuunmammat 2015

Rekku: www.knittingroom.fi sielt voi tilata aivan ihania neuleohjeita ja lankoja. Itse yleensä tilaan ohjeen ja käyn sitt ostamassa langat erikseen. Meill on täällä Espoossa aivan ihana jättimäinen lankakauppa.

Ristipistojen ystäville suosittelen www.margaretha.fi täältä löytyy mm. Aivan ihania vauvan peittoja ja myöskin niitä neuleohjeita :)
  18. JMT Asioista perillä oleva Toukokuunmammat 2015 Maalismammat 2018

Heps! Mitä ootta aatellu tehdä? Mä tässä suunnittelin pariakin vilttiä. Toinen tulee virkatuista isoäidinneliöistä (nalle-lanka) ja sitte suunnittelin et tekisin merinovillasen viltin kutomalla, ois ainakkin pehmee :)
    Virkattua mietin sitten rattaisiin/ulkoiluun talvelle ja en oo varma vielä et käyttäskö sisällä tota merinovillasta sitten tai jotain.. tekee mieli tehä jotain kivaa vaaville :)
  19. kuukiurustakesään Piirimestaruustason postaaja

Www.garnstudio.com Tuolla on ilmaisia neuleohjeita niin lapsille kuin aikuisillekin myssyistä villapaitoihin.
    • Tykkään Tykkään x 1
  20. Jonsku88 Puuhakas puhuja Toukokuunmammat 2015

• Tykkään Tykkään x 1