Toukokuisten käsityöhullut mammat <3

Meikä jo suunnittelee et mitä kaikkee sitä alkas tekemään ku langat tulee postissa :D siis koko ajan teen tota virkkuu hommaa, mut nyt ois inspistä alkaa neulomaan :D
 
Mua harmittaa niin paljon ettei ole vielä pystynyt tekemään vauvalle mitään, pahoinvoinnin takia jaksaminen ja keskittymiskyky on ollut jossai toisessa ulottuvuudessa :sad001
 
Mä aattelin tehdä muutamat villapaidat, sukkia, myssyn ja tumput ainakin :D ja ehkä makuupussin jostain tuhdista langasta :D mulla vielä pahasti muutama oma projekti kesken, täytynee ne tehhä ensin, vielä kun ei oo maha tiellä! :D
 
Mitä lankaa te käytätte näille pienille?

Hlökohtaisesti mua kutittaa kaikki. Mietin, että mikä olis sellai, ettei kutittais lastakaan?
 
Mamsi, Mä aattelin kokeilla meronovillaa ku ittelle se ei ainakaan kutita, mietin kans villasilkkiä et millanen se olis, mut pitäs päästä hypistelemään
 
Heippa! Täällä myös virkkaava mamma! Nyt menossa isoäidin neliöistä jättipeittoprojekti joka olisi tarkoitus saada kevääksi valmiiksi imetysviltiksi. Mikäli tyttö tulee niin kesämekon aion virkata myös :) Pieniä converseja syntyy myös kavereiden pienille aina kun ehtii. Jos jollakulla on hyviä virkkausohjeita pienelle niin laittakaa ihmeessä jakoon! Olisi myös ihana ihastella teidän töitä kuvien merkeissä :)
 
Hihii. Keksin uuden käsityöprojektin! Mun vaatekaapissa on ollut liian vähän hyllyjä, ja niillä tavallisilla hyllyillä on ihan onnetonta säilyttää vaatteita varsinkaan sellasissa isoissa pinoissa mihin nyt on ollut pakko tyytyä. Joten! Ostin lisähyllyjä kaappiin ja aion virkata paksusta ontelokuteesta itselleni mittatilaustyönä suorakulmion malliset vaatesäilytyskorit! Selasin kaikki mahdolliset nettikaupat säilytysjärjestelmien ja säilytyskorien osalta ja ne A) olivat liian kalliita tai B) väärän kokoisia. Tällä lailla saan juuri sopivat ja kauniit ja mieluisat vaatesäilytyskorit, eikä budjetti pauku yli. :)
 
mua oikein ärsyttää kun on ollu toi tikkuaminen niin kauheen tahmeeta viimeaikoina. Jotenkin en vaan oo saanut aikaseks, vaik ihania lankoja ja kaikkea on ja joululahjoja tartteis todellakin väsätä. Ahdistun!
 
Munkin käsityövimma lähti ihan lapasesta tämän odotusajan takia. Tykkään virkata mutten oikein tykkää mistään virkatuista asioista päällä tai kodintekstiileinä. Paitsi huiveista, tärkätyistä pitsilumihiutalekoristeista ja niistä matonkudekoreista. Vauvalle voisi kuitenkin kuvitella päälle kaikenlaista virkattua käyttökelpoista vaatetta. Pienellä googlailulla vaikuttaa siltä että www.ravelry.com on ihan ehdoton paikka haalia ilmaisia ohjeita. Latasin sieltä linkkien kautta ohjeet vaippapöksyihin, korvapipoon ja kahteen neuletakkiin. Pipo ja toinen neuletakki onkin ihan kohta valmiit. Lisäksi tilasin Burdan peruskaavat vauvalle ja ajattelin mennä katselemaan kankaita Marimekon tehtaanmyymälään. Täällä näytti olevan myös ihania kankaita lapsille www.kankaita.com. Neulomista en harrasta, silmukat tippuu. Ehkä niitä junasukkia pitäisi silti harkita...
 
Määpä sanon täälläkin (joku ylläpitäjä varmaan huomauttaa, jos ei saa?), että täällä Oulussa on sellainen hyväntekeväisyystempaus, jossa haastetaan jengiä ompelemaan tumppuja ja keskosvaatteita.

Tumput lahjoitetaan sairaalalle lahjaksi vastasyntyneille ja vaatteet viedään keskolaan piristämään. Mukkaan saa lähtiä, ja viimenen lahjoitus tehdään ennen joulua.
On myös puikottu sukkia ja peittoja. :)

Jos joku haluaa tietää enemmän, nakkaa yksityisviestillä. :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: JMT
Mä oon tehny pikkuselle junasukat ja tumput :) löysin eilen ihanan herkullisen väristä *piip*veljestä nii oli pakko alkaa kutomaan itelle sukkia taas pitkästä aikaa :) no löysin yhestä vanhasta lehdestä neulehaalarin ohjeen niin taidanpa alkaa sitä sitten sukkien jälkeen värkkäämään vaikkei semmoselle kyllä taida toukokuussa ehkä kauheesti käyttöä :)
 
Meikä alko kutomaan vihdoin ja viimein mattoa meidän keittiöön :) Oon siis opiston kutomiskurssilla ollut syyskuusta lähtien, mutta missasin pari ekaa kertaa niin jonossa sitten viimesenä niin nyt vasta pääsin tekemään. :) Tietää mitä teen seuraavat vapaa päivät :)
 
Hei! Minkä kokosia ootte tehny vauvan peitteestä? Siis sellasesta mikä tulis rattaisiin? Mietin tossa et tartteeko olla isompi ku saan reunat tehtyä on sen n. 50×70cm
 
Tuossa tsekkasin, ett Atelje Margarethalta peittopohja joita oon tehnyt on kokoa 87x106 cm. Monet kaverini on käyttänyt peittoa juurikin rattaissa, on kyllä aikas reilun kokoinen. Esim. Novitan ohjeissa peiton koot oli joko 60×60 cm tai 70x70 cm eli ehkä himpun leveämpi, pituus on aika kohdillaan.
 
Hei mammat :Heartred Mitäs käsitöitä ootte saanu aikaan :) mun tarttis jatkaa kesken jäänyttä peittoa ku sain kaverilta lankaa lisää ku oli aikanaan semmonen sesonki lanka ja kudoin siitä sillon kummitustytölle peiton niin pääs lanka loppuun oman peiton kohdalla mutta onneks kaveri on lanka hamsteri joka ei sit ikinä saa alettua kutomaan :D:D:D

Jonsku ja toukka 19+6 :Heartred:Heartred
 
Jonsku88 sisko aiko tehdä mulle tollasen toukkapussin :)
 
Takaisin
Top