Toukokuisten käsityöhullut mammat <3

Nenna juu sitä bambupuuvillaa niinku tarkotinki :) mut lähin kauppa mistä sitä saa on 40 km päässä :)
 
Mää tänään solmuvärjäsin muutamat pukluharsot ja pari lakanaa muksulle :) Toinen lakana oli semmoinen minipussilakana, jonka ompelin sellaisen äitiyspakkauksessa tulleen patjan päälle laitettavaksi. Äiti sellaisen mulle toi ja ajattelin, että siitä voi tulla sellainen lattiallapötköttelypatja sitten. Oman äitiyspakkauksen patja meni kehtoon patjaksi. Mutta olipas kiva huomata, että sitä osaa jotain vielä tehdä käsillään, vaikka koulussakin inhosin käsitöitä ja en ole vuosiin, vuosiin, VUOSIIN mitään sen vuoksi tehnyt :p Tuli tosi nättejä noista ja on kiva, kun on jotain tehnyt itse muksulle, vaikka onkin vaan noin pientä :happy: Edelleen projektina myös torkkupeitto, mutta sen verran pahasti puutuu sormet, kun alkaa kutoon, niin ei oo pystyny sitä tekeen loppuun :shifty:
 
Mun niin tekis mieli värjätä nuo ikivanhat harsot limen vihreiksi, mutta jotenkin alkoi arveluttamaan asia kuitenkin. Jos vaikka aiheuttaa yliherkkyyttä. Josko vaan heittäis koneeseen kloroten kanssa ja toivois olevan taas valkoisia...
 
Mäkin mietin samaa kyllä ja aattelin pestä ne vielä ainakin pari-kolme kertaa ennenku otan käyttöön...
 
Mä värjäsin esikoiselle aikanaa violetteja harsoja nimiäisiin ja pesin pari kolme kertaa ennenkuin ne tuli käyttöön. Mitään ongelmaa ei ole koskaan ollut. Nyt värjäsin tälle tyypille vihreellä ja oon pessyt pariin otteeseen jo (meillä kun harsot on jatkuvasti aktiivikäytössä kun ei käytetä mitää talouspaperia tms ni edellee toi esikoinenki pyyhkii naamaansa harsoihin), en usko että tälläkään kertaa tulee. :)

Mä en oo täs vauvalle oikein tehnyt mitään. Kaverin pian syntyvälle vauvalle olen suunnitellut tekeväni viltin, kunhan maltan langat ostaa ja sit oon tehnyt esikoisen neuletakkia, eilen aloitin jo toisen hihan, helma valmis ja noin. Puuttuu siis hihat ja nappilista edestä enää \o/
 
Voi että oot Nenna superahkera :) mä en oo viäkää saanu toukan peittoo valmiiks :) en tiiä sit oottaaks se et peitto valmistuu et suostuu ulkoistuun :Heartred
 
mä kävin eilen hakemassa kilokaupalla luonnonvalkosta trikookudetta, tarkotus ois kutoo sohvan päälle sellanen isoneuloksinen peitto helmineuleella, joka on sit helppo pestä aina. kun haluun kotiin valkosta, mutta en jaksa noita sohvanpäällisiä olla koko ajan pesemässä.

jonossa odottaa vielä vauvalle vaunuun näkösuoja, sinänsä simppeli ku vaan kaks kangasta yhteen oikeen muotosena..kiinnittää aattelin vaan mustilla tukkaklipsuilla. ja sitte kudon jonkinlaisen peiton vaunuihin, ja siihen ompelen takakankaan. sitte puuttuu parit pussilakanat ja yks tyynyliina, varmaan ostan valmiina yhen setin mut yhen valkosen tyynyliinan vois ommellakki.

harsoja tarttis lisää, mutta haluisin vaan ostaa, jotain harmaata kivoilla kuvioilla. vaikee löytää edullisesti!
 
Mä alotin uuden työn taas tänää :D Esikoisen neuletakki on vaiheessa, mut sain ostettuu kaverin vauvavilttiin langat, joten aloin tekemään sitä. Oli sitäpaitsi sopivan aivotonta neulomista jääkiekon lomaan :) Nyt tosin huomaa kun oon neulonut lähes koko päivän, että alkaa ranteissa vähän tuntumaan. Onkin siis ihan hyvä pitää tässä pientä paussia nettailun ja esikoisen kanssa suihkuilun kanssa :D
 
Mä haluaisin myös keksiä jonkun puhdetyön! Pitäisköhän noita jämävillalankoja tuhlata johonkin... Eikun vaan netistä ohjeita selailemaan. :) Ja jos jollakin on hyviä ideoita jämälankojen käyttöön, niin saa ehdotella.
 
Täällä on eilen rentouduttu käsitöiden parissa = "..ttu saatana vittusaatana.." sohvalla peiton alla pahantuulinen emäntä yrittää saada ohjeista tolkkua. Pahimmat vihat sai purettua kuitenkin käsitöihin. Jotenkin nuo toisten naamat alkaa ärsyttää ja haluaisi vain olla yksin omassa rauhassa. (Vietän aikaa perheeni luona kunnes miehellä loppuu työt toisella paikkakunnalla)
 

Liitteet

  • 1431406606299.jpg
    1431406606299.jpg
    27.4 KB · Katsottu: 44
En kerinny peittoa saada ennen poitsua valmiiks no josko sitä sit kutois pikkuhiljaa ju kotiin päästään ❤
 
Esikoiselle tein neulehaalarin alpakanvillalangasta, nappien ompelu koitui kaikkein vaikeimmaksi. Pitäis kiinnittää takas kaikki jo irronneet kun on niin ihana haalari käytössä.

Tokalle tein paksusta kelolangasta viltin ja ollu koko ajan käytössä. Ihanan lämmin oli talvi vauvalle.

Nyt en oo tehnyt mitään. Enkä varmaan teekkään ennen syksyä. Yleensä kyllä neulon aina kesäisin ulkona.

Yksi iso projekti on joka tulee valmiiksi varmaan 15 vuoden päästä. Oon alkanut tekemään kiiltävästä puuvillasta pitsineuloskastemekkoa. Vaikka itte sanonkin niin se on niin hieno, ettei sitä varmaan raaskisi ees käyttää.:happy:

Nyt ei oo tullu vastaan mitään mitä vauvalle tekis.
 
Ja siis olen ommellut kastemekon sillon jo esikoiselle niin sitä tullut käytettyä näillä. Se oli hauska projekti.:hilarious:
 
809d963d5816c409f09f4afc815c55a4


En tiiä miten tää onnistuu luurilla... Mutt yhtään ei mennyt viime tinkaan tänn valmistuminen.. Tääll laitoksella solmin viimeiset reunukset peitosta :D
 
Piti plarailla tätä ketjua läpi ja huomasin, etten koskaan kehunut sitten lopulta tekemääni reunapehmustetta. Siitä tuli tosi napakka ja oikein hyvännäköinen. Pitäähän sitä itseään kehua! :D Ja kiitos neuvoista kuukiurustakesään!

Se vaan tässä huvittaa, että reunapehmustekin kuuluu niin sarjaan "turhakkeet", eipä tuo mirkku pikkusängyssään hengaa saati nuku, kainalo/sylitakiainen. Mutta onpahan nätti pehmuste!
 
Tiukuliisa: makee peitto!

Täällä on väkerretty pukluliinoja harsosta ja puuvillasta/flanellista pitkin raskautta. Peittoa aloin puuhaamaan mutta viimeistely ja päättely odottaa tekijäänsä, koska olen tosi laiska päättelemään yhtään mitään, sillä lopputulos on mitä on... Eilen menetin hermoni rapinalelun kanssa - uskomattoman vaikea ommella paistopussia kankaan sisälle!

Ehkä yritän seuraavaksi vaippakassia, jos siitä saisi aikaiseksi jotain käyttökelvollista. Olisi kiva saada edes joku proggis oikeasti valmiiksi ja käyttöön. Projektivinkkejä, anyone?
 
Takaisin
Top