Toukokuisten ensiodottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Siija
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Iiih! Maanantaihin pitäis jaksaa odottaa. Sitten on eka ultra. Samaa kun teillä muillakin tuntuu olevan, epäuskoa ja pelkoa siitä, ettei mitään ookaan. Vaikka oireita on ollu ihan tarpeeks ja nyt on alkanu tuntua, kuin ois joku möykky mahassa, liekö kohtu... Ja unissani oon jo tavannu pikkukaverin monta kertaa. :D

..testasin heti aamuteen jälkeen uudestaan. Ja löysin sykkeen melkeinpä heti! Nyt uskon jo aistejanikin :smiley-bounce005

Onpas ihanaa. Lähdenpä tästä töihin hymyilemään huonosti käyttäytyville lapsille ja esimurrosikäisille :grin

Mahtavaa päivää ja viikonlopun alkua muillekin!!

Täällä oksennus kurkussa odotellaan parin tunnin päästä olevaa ultraa....tää on joko maailman onnellisin tai kamalin päivä jos joku onkin pielessä :S

Viimein pääsee päivittelemään kuulumisia. Tänään oli ultra, jossa todettiin, että yksi tulokas kasvaa ja on elossa. Tosin lääkärit kävivät keskustelua omalla kielellään (Kiina) enkä oikein pysynyt perässä ja koska en myöskään nähnyt mitään kun ruutu oli käännetty pois päin kysyin tyhmänä: "is it alive?" :D

Kuulemma downin oireyhtymä tutkimukset tehdään vasta viikolla 16-20, mikä on mielestäni outoa, mutta näillä mennään. Onneksi loput tutkimukset voinee hoitaa Suomessa kun paluulento on jo hankittu (: mies oli päättänyt kertoa vauvasta joulukuussa, mutta saatuaan ultrakuvan, laittoi sen jakoon sosiaaliseen mediaan heti eli se siitä salaisuuden pitämisestä :D
Konkreettista ultrakuvaa en saanut vaan toinen lääkäreistä otti kuvia ruudusta toisen tehdessä tutkimusta; näin täällä päin maailmaa :D

Mielenkiintoinen meininki Kiinassa!

Käytiin tänään neuvolassa ylimääräisesti, ja sydänäänet saatiin kuulumaan dopplerilla <3 Olen niin pelännyt sitä ensi maanantain np-ultraa (toistan itseäni joka ketjussa, mutta viime raskaus todettiin juuri siellä kesken menneeksi), nyt on ihanan huojentunut olo, kun sai varmistuksen, että kaveri on vielä matkassa. Tästä ihanan viikonlopun viettoon kotiseudulle!

Kiva lukea näitä teidän kertomuksia :) Mä täällä leijun ihan pilvissä :D Olin eilen ekassa ultrassa.Nyt siis ensimmäinen kolmas just takana ja voi huokailla helpotuksesta :) Pikku ipanalla on kaikki hyvin tuola kohdussa. Siellä se tosi vilkkaana liikuskeli, oli kätilöllä töitä että sai otettua mitat ja kuvat kun eihän tämä millään malttanu olla hetkeäkään paikallaan. NP oli 1.4 eli kuulemma normaali. LA on sitten 22.5. Kovasti jo odottelee että alkaisi tuntemaan liikkeitä, mutta vielä muutamia viikkoja menee siihen.

Mäkin odottelen jo liikkeiden tuntemista! :) ja nyt voin sanoa että jee, mulla näkyy jo pieni kumpu navan alla! Olen siis hoikka, mutta pitkäselkäinen ja kohtu on taaksepäin kallellaan, nyt kuitenkin erottaa kohdun kasvaneen :) eipä tuota kunnon vaatteet päällä vielä erota, mutta se ei haittaa yhtään :)

Muoks. Ja tänään siis tasan 14 :)

Hei nyt tarvisin sitten apua. Mihkä ihme se on se eka ultra mikä varataan? En ymmärrä noita neuvolasta saamia lappuja ja koitin varata hetki sitten aikaa, ja puhuin alkuraskaudenultrasta ja sikiöseulonnasta, koska molemmat osu silmään sieltä lapusta. Kätilö soittaa mulle 11maissa ja ennen sitä olis kiva tietää kummasta on kyse..

"Varhaisraskauden seulontakäynti". Sanot vaan että se ensimmäinen ultra, eiköhän ne ymmärrä :) Puhutaan myös nt- tai np- ultrasta eli niskaturvotus/niskapussi.

Ahk87, kiitos:) Oon ite näistä niin pihalla ja niin tuntu olevan se ajanvarauksen nainenkin..

Mulla se vielä kysy puhelimessa et millon edelliset kuukautiset alko et katto siitä raskausviikot (jännä ettei voinu nähä tietoa jostain koneelta) et mihin väliin se ultra sit varataan et tulee niitten viikkojen 11-13+6 välille :)

Oli kyllä iso helpotus nyt kun kätilö soitti:) Aikoja oli tosi huonosti oikeelle aikavälille, koska nyt jo 11+2, mutta varasin ajan torstaille, olis tosi kiva jos mieskin pääsis mukaan, mutta ei välttämättä saa tälläsellä varotusajalla armeijasta hölliä.. Mutta pidetään peukut pystyssä ja toivotaan!:) Näkee näinki pian jo, että onko pikkusella kaikki hyvin:)♥

Nuo ultrakäyntien nimet on kyllä sekoittavat, varsinkin tuo varhaisraskauden selontakäynti. Moni kuitenkin käy varhaisultrassa yksityisellä, tai saa neuvolankin kautta, ja tämä np-ultra kun ei välttämättä ole edes ensimmäisen kolmanneksen aikana, niin en kyllä enää puhuisi varhaisraskaudesta. Muistan olleeni itsekin ekalla kerralla pihalla kuin lumiukko! Ja kaiken lisäksi tuli tunne, et oltiin vähän hölmöjä kun ei tiedetty kaikkea, ja neuvolantäti oletti, et tiedetään ja sitten selitti vielä mahdollisimman epäselvästi..

Voi tätä ensiodotuksen huumaa :hug003ekan ultran jälkeen huomaa välillä miettivänsä et liikkuukohan se pikkunen tuolla ja reagoiko se vaikka aivastuksiin tms :grin nyt vaan oottaa et maha ois sen kokonen et näkyis päällepäin :p musta tais tulla perjantain jälkeen virallisesti pöpi :grin

Mä niin tiedän ton tunteen ekan ultran jälkeen! :D mutta itehän oon käynyt jo kolmesti, joka kerran jälkeen oon ollu ihan yhtä täpinöissäni. 17.11 on np-ultra ja sitä täällä nyt jännätään :)

Huomasin tänään peilailevani mahaa, se on jo aika iso (kohtu noussu nyt jo navan kohdalle) ja tajusin olevani hirmu ylpeä siitä <3 :D hölmöksihän tämä tekee!

Ajatukset pyörii koko ajan raskausjutuissa :grin Odotan, että maha jo näkyisi kunnolla, mutta samalla pelkään sitä hirveästi. Pelkään, etten mahdu omaan kehooni!

Koska kärsin henkisestä ultravajeesta, eli toisin sanoen haluaisin jollain ilveellä nähdä sikiömme useammin, niin kehitin pari kuukautta sitten hauskan harrastuksen, joka mieheni mielestä ei ole yhtään hauska vaan pelottava ja ällö. Minulla on siis tapana kuvagoogletella keskenmenneitä ja abortoituja sikiöitä ja ihastella niitä. Kiitos abortinvastustajien netti on täynnä jännittäviä kuvia kuolleista sikiöistä. En voi suositella harrastusta kovin herkille ihmisille, mutta minusta kuvat ovat oudolla tavalla kauniita ja niistä näkee paljon paremmin sikiön kehitysvaiheita kuin piirretyistä kuvista. Miehen kanssa heitetään aina läppää, että miksi ihmeessä valmistun opettajaksi enkä patologiksi tai teurastajaksi. Minä olen tosiaan aina se tyyppi, joka tökkii kalan silmiä ja tutkii naudan sydäntä. Kerran suutuin miehelle hulluna, ku se teki kaniinia ruoaksi ja leikkas pään irti ilman, että olin näkemässä. Mutta tosiaan ne kuolleet sikiöt on niin mielenkiintosia ja jännittäviä! Kyseistä harrastusta voisin suositella lähinnä toisille sellaisille odottajille, joiden käsitys huvista olisi esimerkiksi puhaltaminen pillillä naudan keuhkojen palaseen ja kasvureaktion seuraaminen silmät intoa täynnä.

T: Rouva Epänormaalit harrastukset

Voi että, paljon hyviä uutisia tänne tullut, hyvä juttu! Näitä on mukava lukea! :)
mä en sitte millään saa unta kun huomenna ois se kauan odotettu np-ultra, samoilla fiiliksillä mennään kun osa kirjotellutkin että sekavia tunteita nostattaa esiin: osa minusta on sitä mieltä että kaikki ei oo hyvin ja osa kuitenkin haluaa uskoa että kaikki ois hyvin.
On tämä ihmismieli merkillinen, kaikkeen pitää löytää hirveästi todisteita ennenku mihinkään alkaa uskomaan.. Huoh... :E
Mutta jospa tämä tästä pikku hilijaa alakaa muuttumaan konkreettisimmaksi ja sitä kautta iloksi! ;)
Mutta nyt kokeilen saada taas unen päästä kiinni!

P.s. En edelleenkään ymmärrä näitä naisia jotka sanoo että raskauden aikana he ovat olleet elämänsä kunnossa ja odotus on ihanaa. Uskoo ken haluaa :D

Voi Ikuinen odottaja, tuo sun kirjoitus kyllä kolahti meikään, kun on ollut itellä ihan samanlaisia ajatuksia. :D
Tänään aamulla vihdoin 7 viikon odotus palkittiin kun oli eka ultra ja masussa kaikki tosi hyvin. Sanoinkin siellä että ihanaa, kun saa varmistuksen ja mielenrauhan, että pienokainen on elossa ja olemassa <3 Nyt vaan katselen näitä kuvia, ihmettelen ja hymyilen itsekseni.

Nyt vaan odotellaan milloin tämä jatkuva huono olo helpottais että pääsis edes hitusen "nauttimaan" olosta. :D
12+2 on nyt menossa että ehkä se tästä kohtapuolin..

Takaisin