Toukokuisten ensiodottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Siija
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä kans oli kaikki hyvin ultrassa, turvotusta oli alle 1,5, voi ainakin täs vaiheessa huokaista helpotuksesta :) eniten mua ärsyttää se, etten mä saanu yhtään ultrakuvaa! Lähin sieltä nii melkeen itku pääsi, nyt täällä kahvitauolla yritän kuumeisesti googletella samoilla viikoilla olevien kuvia että sais enemmän käsitystä asiasta. Eipä auta kuin soittaa neuvolaan ja kysyä miksi näin toimitaan :o
Mukavaa illanjatkoa kaikille! :)

• Tykkään
Reaktiot: JMT
Ai jaa, luulin, että aina saa kuvan?! Täytyykin sitten heti sisään marssiessaan tarkistaa asia. Kuva on pakko saada. Onhan se tosi tärkeää!

Et saanu yhtään kuvaa! :eek: Unohtikohan se vahingossa. Meille hoitaja printtasi niitä kuvia varmaan 15. Jaettiin niistä vanhemmillemmekin yhdet.

Aika oudolta kuulostaa ettei antanut kuvia! :( luulin automaattisesti et saa mukaan vai onkohan unohtanut niinkuin enough jo epäilikin :/

On kyllä outoa, ettei saanut ollenkaan kuvia! Me saatiin neljä kuvaa, mutta oikeastaan vaan yksi niistä on hyvä kuva. Mutta ei haittaa, kun meillä on parin viikon takaakin kiva kuva :)

Meillä terveyskeskuksen lääkärillä varhaisultrassa ollessani lääkäri totesi, että heillä on niin "hieno" ja "moderni" ultralaite, ettei siitä saa tulosteita vaan kuvat menee suoraan digiarkistoon. Kehoitti ottamaan kännykällä ruudusta kuvia jos muistoja halusi. Olisiko tämä ollut syynä sinullakin, Ikuinen_Odottaja?

Mä voin sanoa sen verran että meillä on niin huono ultralaite terveyskeskuksessa ettei siitä vielä mitään kuvia saa digiarkistoon, muutenki meillä on tosi kivikautinen järjestelmä/laitteet(lakkautusuhan alla v.2017) ettei niitä varmaan aleta edes uusimaan. Ja mä muutenki soitan neuvolaan huomenna ja jos muutaman kyyneleen siinä päästäis nii eiköhän ne uudestaan pyydä mut sinne :)
Mutta kyllä mua harmittaa tosi paljon!
Kannattaa kyllä heti alussa sanoa niistä kuvista ettei pääse unohtumaan!
On mulla sentään rv6+2 kuva, mut senkin sain yksityiseltä, sinne pitää vissiin keskittää kaikki käynnit :)

Mä ainakin oon kuvat saanu kaikista kolmesta ultrasta pyytämättä :) Tänään ollaan vietetty isännän kanssa kiva 3v hääpäivä ilta <3

Jonsku&toukka 14+5 <3

Muokattu viimeksi:
Huomenna ultra, miten voikin pelottaa näin... Sellanen olo kokoajan, että ei ookkaan kaikki hyvin, mutta sitten taas kun miettii kuinka vahvat oireet mulla on, niin onkin tavallaan turvallinen fiilis:)
Harmittaa kun mies ei pääse, mutta olihan tää odotettavissa, että armeija ei anna kaikkeen myönnytyksiä, varsinkaan lyhyellä varotusajalla.

Puolen tunnin päästä pitäis soitella neuvolaan ja kysyy, että mitäs nyt jossei verikokeet ehdi tulla huomiseks..

Kai Tampereen Terveystalosta saa sitten ultrakuvat?:)

Minä olen ehkä vähän jälkijunassa, mutta jännittänyt jotenkin tämä ensimmäinen niin paljon että en ole vielä tännekkään kirjoitellut. Mutta nyt mennään jo 12 + 3 ja tänään onkin np-ultra.
Raskaus alkoi niin vauhdikkaasti, ettei varmuutta mistään ollut.

Minulla oli hormoonikierukka mikä poistettiin juuri menkkojen aikaan, eikä seuraavia tullut.
Jotenkin tuli olo kun sellainen vihlaisu kävi, kun menkkojen olisi pitänyt alkaa että pitäisköhän tehdä testi. Tein ja aika voimmakkaana tulikin viiva ja eikun toista metsästämään kaverin kaapista, koska oli sunnutai eikä meillä ole apteekki auki :)

Kärsin aika voimakkaista alavatsakivuista alun ja menin yksityiselle sitten katsomaan mistä on kyse.
Lääkäri katsoi ja totesi että tuulimuna tämä on ettei täälä mitään ole (vk6 olisi ollut läkäärin mukaan). Menet seuraavana päivänä naistentautienpolille kemialliseen tyhjennykseen.
Tuntui niin pahalta ja itketti, että soitin polille ja kerroin tilanteen niin hoitaja pyysi että tule jo tänään.
Menin käymään ja toinen lääkäri ultrasi ja tutki vielä. Hän totesi että odotetaan viikko ja ultrataan uudestaan, ettei olisi niin pitkällä.

Viikan päästä uudestaan hirveellä jännityksellä ja pelolla että tässäkö tämä oli ja vuotoja ei ole ollut. Siellä näkyi pieni möykky ja syke :Heartbigred

Nyt uskaltaa jo vähän toivoa ettei se kesken mene, vaikka kivuista olen ja jopa supistuksista vähän kärsinyt koko alkuraskauden.

Noh sehän selviää että mitä tulevan pitää ;)

Hui aika kauheeta Hissukseen, että noin varmasti todettu tuulimuna vaikka oikeasti sikiö (tai siis alkio) siellä oli. Tuli ihan kylmät väreet kun luin mitä sitten kävikään.

Onneksi kuitenkin asia selvisi parhain päin! :) ja tervetuloa mukaan :)

Oi kauhistus! Ihan käsittämätöntä ettei ees harkinnut josko vois olla vaan alkanut myöhemmin.. Mutta hyvä että toiset oli tarkempia, ja varmasti on kyllä aikamoinen puistatus, kun ajattelee miten olisi voinut käydä! Onnea jatkoon ja toivottavasti vähemmän tapahtumarikas raskaus jatkossa!

Oi kauhistus! Ihan käsittämätöntä ettei ees harkinnut josko vois olla vaan alkanut myöhemmin.. Mutta hyvä että toiset oli tarkempia, ja varmasti on kyllä aikamoinen puistatus, kun ajattelee miten olisi voinut käydä! Onnea jatkoon ja toivottavasti vähemmän tapahtumarikas raskaus jatkossa!

I hope so.. ;) kiitos paljon.. nooh eiköhän tämä tästä ala mennä ihan omallapainollaan.. :) alunperinhän minulle ilmoitettiin jo 5 vuotta sitten että olis korkea aika hankkia lapsia jos meinaa.. kyseinen lääkäri.. olen saanu kohdun ja munasarjojem tulehduksen muutamaan kertaan ja tässä ollaan vaikka väite oli kova ettei tule enää onnaamaan.. ;) ei ensimmäisiäkään menkkoja kerennyt tulla hormonikierukan poiston jälkeen.. että taisi olla todella nappi ajoitus <3

• Tykkään
Reaktiot: JMT
Toinen neuvolakäynti takana. Kaikki oli verikokeissa ollut hyvin Paino aivan sama mitä 6 viikkoa sitten, eli n. 1,5kg normaalia enemmän. Toki punnittiin vaatteet päällä.
Dopplerilla kuului heti nopea jumpsutus ❤️ syke oli 150.
Rakenneultra varattu 19.12. Nyt odottaa Jouluakin enemmän

Vau mikä kokemus ultra oli. Jännitin ihan kauheesti sinne menoo ja tuntu kokoajan, ettei masussa ookkaan ketään, mutta siellä se oli<3 Kauhea vauhti päällä, kaikki oli ookoo. Päivällä muuttu, mutta ei vaikuta raskausviikko laskuun taikka laskettuun aikaan. Nyt on 11+5, mutta ultran mukaan 11+6, ja laskettuaika olisi ultran mukaan 29.5, joka toivottavasti ei tule pitämään paikkaansa, koska en halua suada pikkuveljelle sitä iloa, että muksulla ja hänellä on samanapäivänä synttärit;)
Oon nyt ihan täpinöissäni:3 Ootan innolla miehen ilmeen näkemistä, kun tulee huomenna lomille, ei halunnu että lähetän kuvan, vaan haluaa nähä huomenna "livenä" :D

Muokattu viimeksi:
Takaisin